Петокласници - 2018/2019- Тема 2

  • 46 550
  • 765
  •   1
Отговори
# 540
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 39 014
намерих книга за учителя за 5 клас, на Просвета е и не дава да я сваля или разгледам. Sad Sad

ако се намери учител, готов за съдейства може и да разберем нормативите.
http://www.e-uchebnik.bg/book/viewBook/5271

# 541
  • Мнения: 269
Да, и аз го намерих, но не може да се прочете за съжаление.

# 542
  • Мнения: 21 455
Не е книга за учителя. Годишно тематично разпределение е и ги няма в него.

# 543
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 39 014
Не е книга за учителя. Годишно тематично разпределение е и ги няма в него.

Simple Smile Благодаря за готовността да помогнеш Simple Smile
книгата за учителя за трети клас също е годишно разпределение, но на последните няколко страници има такива таблици за 8,5 - 10-5 годишни  Simple Smile


# 544
  • Мнения: 21 455
Имам достъп до ресурсите на Просвета.
Ето файла, който не ви се отваря.

# 545
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 39 014
Благодаря, Дидева.
днес съм романтично настроена TrollfaceTrollface и ми иде да уважа всички, измислили тая ... /сложете дума по избор/ нормативи

това са изискванията към спортисти, 7 клас, спортно училище, профил акробатика.
Скрит текст:
скок дължина горна/долна позиция - 185/200 (предполагам см).
в табличката  от предишния ми пост - в не-спортно СУ, за 10 годишни 200 см, за 10,5 годишни 205см

за хвърлянето на 1 кг топка на 8 метра нищо не смея да напиша Head Band

# 546
  • София
  • Мнения: 4 899

Това с ВМС и спортните училища ме уби!
Не ме изненадва обаче, за съжаление и хич не е смешно.

Аз пък се зарових тия дни да се информирам за гимназиите след 7-ми клас.
Ами то уж е голям изборът, ама за нас не се оказа така и голямо мислене ще падне. Оказахме се с три, клонящи към едно, подходящи училища. Най-много ме препъна втория език. АЕ има навсякъде, но за втори език детето иска да си продължи италиански. Четири са училищата с ИЕ, като Лицея не е опция, а само едно ни е удобно като локация - 105-то. За щастие пак в 105-то има технически профил, тъй като и компютрите ни влекат. За ТУЕС се съмнявам, че ще му стигнат силите, но ще се пробва, както и за "Джон Атанасов", където има реален шанс, но пък няма ИЕ.
Спомням се по мое време в училище имахме едно момиче, което учеше френски още преди училище и нейните родители някакси я бяха освободили да учи АЕ. Вместо това даваше някакви бележки, сигурно за взети изпити по френски и така й зачитаха, че учи език, въпреки че в самото училище френски не се изучаваше. Сега не знам дали има подобни врътки.

 

# 547
  • София
  • Мнения: 8 275
Kally May, горещо не ви го препоръчвам този "технически" профил.

# 548
  • София
  • Мнения: 8 275
Не, друго училище имах предвид, не техническите, а "техническия" профил - 105.

# 549
  • София
  • Мнения: 4 899
Благодаря за препоръката, Desem Flowers Hibiscus ! Ценно мнение ми даваш!
Много ли е зле положението?
Явно ако ще е технически профил, ще заложим на "Джон Атанасов" и "ТУЕС".
Ако ще е 105-то, ще е в италианска паралелка. Дано поне ИЕ да го учат като хората.

# 550
  • София
  • Мнения: 17 591
Трансформиращ преразказ се прави от името на герой/неутрален разказвач. Няма как да изкажеш лично мнение, а извличаш информация от текста за неговото мнение/емоции/преживявания, ако има такива, и ги препредаваш.
Примерно Алиса заспа, присъни й се подскачащ заек и тя тръгна запленена след него.
От името на Алиса преразказът би бил: Заспах и ми се присъни ...тръгнах запленена след него.
Това е доста опростено. Тук идва тънкият момент да прецениш правилно какво е изпитал героят. В един преразказ на дъщеря ми бяха писали, че имало неточност, а пък според мен беше правилно интерпретирано. Явно, както Добри казва, сега автоматизират и трябва да се придържат с голяма точност към текста.


Нараторът може да дава обективни квалификации - доведената дъщеря е мързелива и размъкната, капризна... Това, обаче, няма как да е нейната гледна точка. И макар да го има в текста, е абсолютно абсурдно да бъде предадено като нейно лично мнение за себе си. Но то е единствената морална квалификация, дадена в текста. (обективното, "странично" мнение на наблюдателя). Ако го премахнем - като абсурдно - но не добавим нищо, ще получим някакъв сух текст в стил сбит доклад за събитията.
"Живея с майка си, пастрока си и дъщеря му в неговата къща. Един ден дъщеря му донесе отнякъде един сандък с пари. На другата сутрин пастрокът ми ме заведе в гората, хвърли някаква питка в един дол и ми каза да ходя да я гоня. Като я намерих него го нямаше. Лутах се. Срещнах една бабичка. Тя ме прибра, понеже съм момиче. На сутринта ми каза да направя каша и да нахраня домашните й любимци. Направих го. Тя се върна и ме заведе при една река. Заспа, като преди това ми каза да я събудя, щом дойде черна вода. Направих го. Тя ме блъсна във водата, като ми нареди да хвана, каквото мога - държеше ме за краката. Хванах каквото срещнах. Беше някакъв съндък. Занесох го у дома. Отворих го. От там изскочиха жаби и гущери."
Да, отговаря на условието да няма нищо, на което тя не е била пряк свидетел и нищо, в емоционално / морално отношение, което да не е било конкретно описано, но... има ли това каквато и да било стойност!? По какъв друг начин бихте го оценили, освен като "писалият го е пълен идиот"?

# 551
  • Мнения: 19 289
Имате ли някакви тестове по география на Африка и Антарктида?
И по история на Римска империя?
Ако някой добра душа има книга на учителя на Анубис Булвест, ще съм много благодарна да ми ги снима.

Скрит текст:
Моята дъщеря напоследък е често е с мигренозни пристъпи и хич не ни е до училище и учене  Sad

# 552
  • София-Младост
  • Мнения: 23 330
Днес е правил моя син тест за Африка, но дали ще им ги върнат, не знам.
Милата, аз имам такова главоболие и знам как боли...дано намерите подходящото лечение

# 553
  • София
  • Мнения: 8 275
Дъждец,
История Деввен Рим
Скрит текст:













Отговири:



# 554
  • София
  • Мнения: 2 768
Хаха Desem, това лечение на главоболието ли е , дето предлагаш в снимков материал😂

Общи условия

Активация на акаунт