През теза, подлог и катет СЕДМОКЛАСНИКЪТ върви напред

  • 45 619
  • 748
  •   1
Отговори
# 735
  • Пловдив
  • Мнения: 537
Вече са на " Една българка " , но не знам дали са вече на втора глава. Това в училище,  на уроците ще я почват утре. Имайте предвид, че 10 глава и после 17 мисля че беше, от "Немили-недраги" отнемат няколко часа, при нас и писмено и ОЛВ на качествата на Македонски....

# 736
  • Варна
  • Мнения: 2 437
      Аз това се чудя, ако още са на "Немили- недраги", пък и ако случайно следва грипна ваканция, твърде вероятно е да се вземат на "вентилатор" останалите произведения.Притеснително е.

За съжаление това е тъжната действителност. Но при вас има предимство, че изпитите са чак през юни. До миналата година изоставането беше изключително притеснително, защото реално след априлската ваканция следваха много неучебни дни, а изпитите бяха в средата на май. Реално при сина ми се случи поради отсъствие на учителя по математика в края на април и началото на май целият раздел за успоредниците да бъде пропуснат да бъде преподаден. То материалът в училище не взеха, а идеята за евентуален преговор - мръсна химера. Като капак на вдичко - седмицата преди матурите сложиха изходните на всички разказвателни предмети. Просто забавлението беше на макс.

# 737
  • София
  • Мнения: 11 658
Поне да има някаква полза от това изместване на датите за изпитите...
Но колко му е пък сега и то сигурно така ще стане,изходните нива по разказвателните предмети да бъдат сложени в седмицата преди изпитите. ooooh!

# 738
  • Мнения: 130
В училище са на "Една българка", не знам точно коя глава разглеждат сега, но мисля, че още преди Коледната ваканция приключиха с "Немили - недраги". В школата още дъвчат "Немили - недраги".
Аз пък мисля, че в училище доста набързо приключват със съответното произведение - два-три часа се занимават с биографията на автора, после четат произведението, правят някакъв устен анализ, говорят малко по характеристиката на различните герои. Рядко пишат нещо - веднъж писаха отговор на литературен въпрос, не съм видяла да пишат тези (освен на контролни). "На прощаване в 1868 г." го сдъвкаха надве-натри, за Чинтулов изобщо не мисля, че нещо остана в главите им. В школата работят доста по-задълбочено, пишат много, имат различни домашни.
Не знам кога ще имат време за Алеко Константинов, че и там нещата никак не са леко смилаеми. А според мен си трябва и един много здрав преговор накрая.
Petenka, страхотен резултат! Бравос, все така!

# 739
  • Бургас
  • Мнения: 10 810
Ние сме в грипна от вчера.По литература са на Опълченците на Шипка.

# 740
  • Варна
  • Мнения: 3 227
Явно ние сме най-назад - в училище 5-та глава на "Немили -недраги", на урока трябваше да почне днес "Една българка", но я взех от училище с температура..  Sad

# 741
  • Мнения: 3 915
И ние сме на "Немили-недраги". Мое мнение е, че трудното е до края на Вазов. От Алеко насетне не е нужно много време. Като тематика става по-близко до децата, няма тежки изразни средства - тезите биха били по-скоро преразказ, отколкото дълбок анализ. Т.е. дълбае ли се до края на Вазов, после може по-лежерно.

# 742
  • Мнения: 21 436
Пренасям един цитат от друга тема. План-приемът тепърва ще се обсъжда и утвърждава, но явно внесеното от училището предложение е такова.
В СМГ за 2019/2020 година в осми клас ще е РИЧЕ за английските паралелки и ИИЧЕ за немските.

# 743
  • Мнения: 4 029
Нашите са на "Една българка".

# 744
  • Мнения: 11 870
      Аз се притеснявам за Алеко Константинов. Между другото, зная, че е мой пропуск и не е редно, но произведението, което остана непрочетено през лятото беше "До Чикаго и назад"Не зная защо го допуснах/То аз какво ли не допускам в подкрепа на мързела на Дивачето, ама това е друга тема/ В "До Чикаго" има на моменти не толкова архаизми, колкото тежки архаизми,русизми  и мислех да чете успоредно с изучаването, сега се усещам, че няма да има време.

Друго- случвало ли се е при вас децата да бъркат цитатите от "Вятър ечи" със "Стани, стани ,юнак Балкански" Уж и двете стихотворения бяха научени наизуст, а при тълкуване на цитат се случва да ги сбърка, не мога да си обясня защо.

Иначе, "бир парче музикантин"е синът ми,...би трябвало да усеща поне различния ритам, но не би hahaha

# 745
  • София
  • Мнения: 1 042
В училище приключиха "Немили-недраги". В курса също - последното домашно беше тест с въпроси върху цялата повест. Следва "Една българка". Но нашите този срок са само с 2 часа литература и повече български. Другият срок май щели да обърнат схемата.

По математика в курса вече захапаха геометрията и минаха 2-3 теми, докато в училище още дъвчат уравненията.

Някой с по-голямо дете или с приятелски деца в Националната търговско-банкова гимназия в София, да сподели как е? В нета няма много инфо. Сайтът им е доста информативен, но все пак впечатленията са друго нещо. Моята девойка почна да мъца за това училище, та събирам инфо.

# 746
  • Пловдив
  • Мнения: 537
Светкавица, и аз се притеснявам малко за "До Чикаго и назад". И при моя младеж остана единственото непрочетено произведение от лятото. Освен това, книгата е доста по-описателна, иска се повече романтизъм, ако мога така да се изразя, за да тълкуваш цитати. Докато моя младеж е с подчертан интерес към историята и всички произведения до тук, пряко свързани с борбата за свобода и изобщо с периода от историята, някак си го вълнуват и се справя учудващо добре. Но хич го няма да разтяга лукуми. За това и смятам, че теза върху цитат от стихотворение ще му е много по-лесна. Някак си лесно вижда всички литературни форми, фигури и тем подобни, с които аз изобщо не съм наясно, в кратко и ясно двустишие. Мисля, че ще е доста по-трудно да разсъждава за красотата на водопада например. Просто няма да му стигнат думите, хихи!

# 747
  • София
  • Мнения: 6 085
Момичета, заповядайте в новата тема.

# 748
  • Мнения: 5 955
Чета, и откривам и други нови неща, освен отбелязаните от Дидева
От миналата година
9.1.3.1. при приемането на изпитните работи от всеки ученик:
а) проверяват за правилното и четливо вписване на трите имена и на входящия номер в
идентификационната бланка и за поставянето й в малкия плик;

И новото:
 Приема изпитната работа на всеки ученик на работното му място, като:
1. се уверява, че идентификационната бланка е попълнена точно и вярно, сверявайки
информацията със служебната бележка на ученика, след което я подписва;
4
2. следи за правилното отделяне на идентификационната бланка от листа с указанията за
работа;
3. се уверява, че в малкия плик е поставена попълнената идентификационна бланка на
ученика;
4. контролира залепването на малкия плик;
5. следи за поставянето на малкия плик в индивидуалния плик за изпитната работа;

7.поставя знак Z след края на написания от ученика текст, в т.ч. и след края на текста
върху листовете с надпис „чернова“



Кое подписва служебната бележка ли ?

Общи условия

Активация на акаунт