Детето не иска да учи

  • 29 511
  • 410
  •   1
Отговори
# 330
  • Мнения: 1 673
Ама, разбира се, Амбър! Ама как! Клишета и ограничени идеи са това. Къде си ти, къде сме ние...

# 331
  • Мнения: 47 981
Чела съм, работил е логопед и т.н. всичко е спазено. Ако не беше, сигурно положението щеше да е още по зле. А някои неща даже даваха обратен ефект. Хората са различни. Универсална формула няма. Понякога се иска повече усилие
Не всичко ни е ясно, разбира се. Нали затова е темата. Само че с едно голо " четете им" не се решават всички проблеми. Педагогиката е наука, колкото и да е опорочена вече по други причини.

# 332
  • Русе
  • Мнения: 11 918
Ама, разбира се, Амбър! Ама как! Клишета и ограничени идеи са това. Къде си ти, къде сме ние...
 
Знаете си всичко, направо сте перфектни в теорията, ама на... не ви се получава в реалния живот... Първите 7 са минали, така да се каже... Така че да се надяваме, че са чели майки с деца между 2 и 4. Е, те имат пълен шанс да се справят с мотивацията.

Ами да видим по-конкретно.Не търпиш критика, но си позволяваш да даваш оценки без реално да знаеш кой с какво се е справил. Темата е да се оплачем. Според теб причината е в нас, но ако си забелязала или прочела тук полагаме над средните усилия. И някъде има успехи. Какво се прави в първите 7. В първите 7 имах идеално дете, усмихнато ,дружелюбно, шампион, четящ и смятащ от 5 годишен.

Последна редакция: чт, 18 юли 2019, 07:03 от A m b e r

# 333
  • Мнения: 8 237
Мари не знам колко деца имаш. Но във възрстта 1-4 години изчетох де що книги имаше. Използвах хиляди игри за развитие, моторика и мотивация.
И на ще кажа...теорията е едно, практиката друго. Децата са такива каквито са. Те се развиват много по-стремглаво от изследванията. Всяко от тях има характер заложен при създаването и ние няма как да го променим. Можем само да го обутаме в пътя в който ние искаме да върви. А дали е правият ще видим. Колкото до мотивацията в ученето....докато ползваме тази безумна система...малко деца ще имат мотивация. Как да мотивираш дете да учи по ЧИП в 3 ти клас. Уроците започват с това, че тялото има глава, торс и крайници. А децата в тази възраст са наясно с работата на човешките системи в 99%.

# 334
  • Мнения: 29 321
Мари, отново ще повдигна въпроса. Според теб какво правим, ако...

И какво ще стане, ако след цялото изискване, детето все още не поздравява и не се учи според изискванията?!? Ще го лишим от храна, от сън, от....какво?

Във всяко нещо трябва да има мярка. Нищо прекалено не е добро. Ако изискваш, изискваш, изискваш, може да дойде момент, в който всичко ще се намрази.

# 335
  • Мнения: 11 985
Мари, дъщеря ми е на 9г, имам я от 5,8г. Когато дойде при мен беше на 3,4г с развитието на дете на 12-18 месеца, недоносена, кислородозависима, живяла три години в институция. И сме чели, и на куклен театър сме ходили и веднага тръгнахме на терапия - енерго и кинезитерапия, малко по-късно и на логопед, обикаляли сме музеи, говоря и разказвам за нещата около нас и историята при всеки удобен случай... Накрая тръгна на училище. Най-накрая ни дойде редът за обследване в София и се оказа, че детето е със смесено специфично разстройство - дислексия, дисграфия, дискалкулия и диспраксия. Борим се, но трудностите и неразбирането на материала убиват интереса и желанието за учене. Не е само заличен пример. Личният пример и първите 7 имат значение, да, но само при деца, които нямат особености в развитието.

# 336
  • Мнения: 24 467
То и при деца без особености личният пример не е единственият мотиватор, а с възрастта на детето постепенно отслабва и значението му, на фона на останалите.

# 337
  • София
  • Мнения: 38 476
Между другото, хич не обичам думата "изисквам". Не съм институция, че да изисквам. Аз съм родител, познавам детето си, живея и работя с него.

# 338
  • Торонто
  • Мнения: 837
Ами вие, като гледам, момичета, си имате обяснение за всичко тогава. Не искате да ви се говорят "ограничени" неща, "идеалистични" и "само на теория" Знаете си всичко, направо сте перфектни в теорията, ама на... не ви се получава в реалния живот... Всъщност, при вече зададен въпрос "ами защо не мога да се справя, да го накарам?" вече е трудно да се оправи. Първите 7 са минали, така да се каже... Така че да се надяваме, че са чели майки с деца между 2 и 4. Е, те имат пълен шанс да се справят с мотивацията.

Мари, твоето дете се предполага, че иска да учи, тоест може би проблемът е, че не си за тази тема.
Аз лично изпадах в захлас от първите ти постове (не само в тази тема), с всеки следващ обаче започнах да ги намирам за леко дразнещо критични към другите родители.
Цитирания по - горе намирам за откровено неуважителен към другите.

# 339
  • София
  • Мнения: 7 673
Да учи добре и да има отлични оценки са две различни неща.😏
Аз си имам вкъщи един, който буквално се смее над оценките, но пък е ходеща енциклопедия по почти всички теми.

# 340
  • Мнения: 407
Да учи добре и да има отлични оценки са две различни неща.😏
Аз си имам вкъщи един, който буквално се смее над оценките, но пък е ходеща енциклопедия по почти всички теми.

Ха ха и моето така. Сменихме училището,  защото без да учи само 6 ци имаше. Викам си - никаква подготовка и знания. В новото училище в началото средни оценки, после пак - не учи, но пък високи оценки и трайни знания

# 341
  • София
  • Мнения: 38 476
Моята дъщеря тази година беше 8 клас. Много тройки по английски, но наистина учи яко. На устен докарва и 5.

# 342
  • София
  • Мнения: 7 673
Да учи добре и да има отлични оценки са две различни неща.😏
Аз си имам вкъщи един, който буквално се смее над оценките, но пък е ходеща енциклопедия по почти всички теми.

Ха ха и моето така. Сменихме училището,  защото без да учи само 6 ци имаше. Викам си - никаква подготовка и знания. В новото училище в началото средни оценки, после пак - не учи, но пък високи оценки и трайни знания
Няма и не иска да има шестици.

# 343
  • Русе
  • Мнения: 11 918
Да учи добре и да има отлични оценки са две различни неща.😏
Аз си имам вкъщи един, който буквално се смее над оценките, но пък е ходеща енциклопедия по почти всички теми.

  Не са ли двама. Защото големият не го познавам. Те твоите са доказателство, че системата не може да догони качествата, пък моето, как може да върви на 90 градуса от системата

# 344
  • sofia
  • Мнения: 3 706
Харесаха ми тези съвети:
https://www.manager.bg/tehniki-za-uspeh/6-greshki-s-koito-prechi … -da-se-uchi-dobre
Моят син извади много лош късмет с началната си учителка. Мисля, тя уби желанието му да учи. Сега ще е в четвърти клас и се е привързал към нея, училището и съучениците си. Не дава и дума да става да се мести... Надявам се в пети клас да попадне на свестни учители.

Общи условия

Активация на акаунт