Детето не иска да учи

  • 29 445
  • 410
  •   1
Отговори
# 210
  • Мнения: 8 226
Не познавам учителка,  нито ситуациятаи говоря хипотетично.
Клас от 25 деца и от тях едно изоставащо с четенвто. Това 1 чете бавно, срича и не разбира прочетеният текст. В час по четене от 30 минути - 15 госпожата отделя на това дете. И 24 тъпчат на едно място. Госпожата говори с родителите ма същото веднъж, два пъти, три пъти. Родителите виждат проблема защото той се вижда много ясно но не помагат на детето.И на 5 път госпожата повишава тон. Та белким родителите схванат,  че в този клас има и деуги деца. Всичко е хипотетично!

P.S. Явно не е хипотетично. Родителката счита че проблема е на госпожата.

# 211
  • Мнения: 47 963
Съвсем реално 1 клас с 30 деца, 20 са момчета, 10 посещават логопед, 5 от тях заекват, 1 е със СОП. Учителя работи с училищния логопед и на края на 1 клас 100 процента четат, а на връчването на удостоверения има похвала за всеки според силните му страни.
Дали й е било лесно, трудно и т.н. не знам, но повишаване на глас не е имало никога. Така че няма нужда от хипотези.

# 212
  • София
  • Мнения: 38 431
Решения предлага ли, или само изисквания?
Даде ни една учебна тетрадка да пише. Той може да пише.
Иска аз да го уча да сричкува и чете. Той не иска да работи с мен. Освен това, нямам време.
Работят с майка ми.

Тя твърди, че всички други са вече много напред. Между другото, има едно дете със СОП, за което много се съмнявам да е по-напред. Много ме дразни това "учителско преувеличаване".  Как пък винаги моят син е най-зле?

# 213
  • Мнения: 47 963
Моят син не работеше с мен. Но много работеше с логопеда. Учителката му отчиташе индивидуалния напредък, ако и не винаги да покриваше нивото на класа или учебника към момента.
Ако можеш намери логопед. Към момента това са най квалифицираните и помагащи специалисти. Ще ти помогне. Имат специални упражнения и игри и бързо напредват, защото работят индивидуално

# 214
  • Мнения: 8 226
Решения предлага ли, или само изисквания?
Даде ни една учебна тетрадка да пише. Той може да пише.
Иска аз да го уча да сричкува и чете. Той не иска да работи с мен. Освен това, нямам време.
Работят с майка ми.

Тя твърди, че всички други са вече много напред. Между другото, има едно дете със СОП, за което много се съмнявам да е по-напред. Много ме дразни това "учителско преувеличаване".  Как пък винаги моят син е най-зле?

Ами вместо да си слагате главата в пясъка за да подсигурите собственият си конфорт /нямате време, не искате да чувате че детето не се справя/ заведете детето на специалист. И му помогнете. Вие сте родителя и вие трябва да помогнете на детето.

# 215
  • София
  • Мнения: 38 431
Нали още в първия пост написах, че ще го водя?

Не си слагам главата в пясъка.
Аз също съм учител. Никога не бих се развикала на родител заради това, че аз не се справям. Пък и досега не е било да не успея да науча някого да чете.

# 216
  • Мнения: 8 226
Нали още в първия пост написах, че ще го водя?

Не си слагам главата в пясъка.
Аз също съм учител. Никога не бих се развикала на родител заради това, че аз не се справям. Пък и досега не е било да не успея да науча някого да чете.


Ето имаш чудесна възможност да научиш собственото си и да докажеш личното си виждане, че можеш да научиш всяко дете да чете.
Щом си учител по-добре от нас знаеш,  че знанията не се наливат с фуния. И ако детето има проблем то трябва да му се помогне за да ги усвои тези знания. И се опитай да приемеш че в образованието родителя също има място.

Чудесно е,  че ще го заведеш. Дано намерите правилният подход за да може и детето да се чуства добре. Защото в тази възраст децата са откровенни и най-вероятно започват да го отделят от знаещите.

# 217
  • София
  • Мнения: 38 431
Дразня се не от проблема. Той ще се реши с моя помощ.

Дразни ме отношението на тази учителка.
Затова ще се махнем във втори клас.

# 218
  • Мнения: 8 226
Дразня се не от проблема. Той ще се реши с моя помощ.

Дразни ме отношението на тази учителка.
Затова ще се махнем във втори клас.
И следващата ще приеме с отворени обятия дете,  което се справя трудно с материала? Колкото и да ми се иска не го вярвам.
Ако детето е палаво и смени класа то това може да му помогне да се контролира. Ако има агресорив класа и детето страда...промяната е задължителна. Но не вярвам че ако детето има проблем с усвояване на материала то смяната на класа ще помогне за решаването на проблема.

# 219
  • Мнения: 24 467
Като родител на дете с дислексионен проблем ще споделя, че в училище не са ми помагали въобще. Понеже съм се разделила от студентка с мисълта, че у нас институциите работят, то с детето заработих аз. Логопед може да помогне  но не може да свърши всичко нужно, тъй  като е нужна ежедневна работа от по няколко часа, а няма такъв специалист, който ще работи така. И да има, няма да мога да се наплатя. И лек да е проблемът, иска се работа вкъщи.
За мен е "лесно", понеже, така или иначе от училищата у нас нищо не очаквам, много учители нищо не вършат дори за деца без проблеми, програмите и учебниците са за контейнера, та нямах излъгани надежди.
Детето е вече шести клас и никой незапознат с проблема му не би могъл да се сети, че има такъв. Училището обаче няма нищо общо с решението. Не разчитайте на непрофисионалисти да ви решат проблема. В учищата е пълно с непрофесионалисти с дипломи.

# 220
  • София
  • Мнения: 38 431
Всъщност даже не знам дали има проблем или просто върви бавно. Ще видя.

Дъщеря ми беше доста палава, но попадна на прекрасна класна.

# 221
  • Мнения: 24 467
Направете си диагностиката и почвайте работа. Имате цяло лято. Ползвайте го. За да се чувства добре детето, то не трябва да се възприема като изостанало на опашката. Но не разчитайте на училището.

# 222
  • Мнения: 11 897
Майка ми е имала по 38-40 деца в клас, не всяко е успявало веднага. Имала е ученици, които до 3 клас едвам сричат, но тогава това не се е брояло за минус нитоэза детето, нито за учителката. Децата саэразлични и това, че едно дете не успява, нищо не значи. По-късно може и изпреварващо да тр ъгне

Истината е,че днес училището в общи линии е проформа, очаква се образованието да се случи извън него. Лошото е, че и самите учители го очакват

# 223
  • София
  • Мнения: 38 431
Ето това е. Тя едва ли не очаква аз да го науча да чете. Ами ако не съм учителка? А и да съм. Той е по 4 часа с нея и тя е неговата учителка. Освен това са към 20 деца обикновено.

# 224
  • Мнения: 3 526
Премести го. Тя няма право да ви вика. Не се е научило, ще се научи. Особено пък след като пише. Моето дете завърши първи клас сричайки едва, едва. Диктовки не можеше въобще да прави, ама никак. Нито за миг госпожата не си позволи да ми каже нещо накриво. Ела да я видиш сега във втори клас. Няма по нито една грешка на диктовка. Единствен проблем засега е грозния почерк. Чете гладко всякакъв текст. А миналата година и не говореше добре, половината звуци изяждаше.

Общи условия

Активация на акаунт