Частни училища - информативна тема 22

  • 50 349
  • 804
  •   1
Отговори
# 600
  • Sofiq
  • Мнения: 719
Нямам опит с ПЧМГ, но от думите на познати с деца там, нещата са доста различни и утъпкани.
Може би една от причините е, че родителите на малките ученици идват с определени очаквания, основното от които е училището да подготви децата им за прием след 4 клас в ПЧМГ. Но постепенно учителите започват да намекват че не всички малки ученици ще се преборят на приемните изпити за гимназията, а в 4 клас (когато родителите е късно вече да реагират с допълнителни.курсове) това директно се казва на РС като факт. За някои родители това бе студен душ.
Предвид, че Питагорчетата имат цели четири пробни опита, подобна уверена констатация води неизменно до конфликти. От набора на сина ми не всички деца успяха, въпреки твърденията че поне един от пробните изпити е бил по-лек. На последната РС разбрах, че родители са обвинили училището, че не си е спазило ангажимента да подготви децата им.
В ПЧМГ тази ситуация трудно би се случила, защото опциите за кандидатстване в свястно училище след седми клас са много повече-колежи, езикови и прочие. И да не влезе в едното, ще успее в другото.
Само да уточня-аз никога не съм била в тази ситуация да се притеснявам би ли влязло детето ми, или да е останало без школа, или да не се е класирало в отбора за някое състезание. Но съм слушала доста от другите родители и ситуацията е неприятна. Според мен училището трябва да заяви много по-ясно че децата, които оставят в бавната група, трябва да се занимават допълнително още от втори-трети клас не толкова, за да ходят на състезания, колкото за да могат да прескочат летвата след 4 клас.

# 601
  • София
  • Мнения: 2 768
Включвам се по дискусията за разделянето на деца по нива. В UK по математика класа се разделя на 5 нива, говоря за държавно училище, със задължения да покрива образователен минимум. Е, още не са осъдили училището за дискриминация, защо ли? Вероятно хората са стигнали до извода, че най-добре се работи в малки групи според конкретната потребност на групата. И да, напълно съгласна съм, че етикет, който децата си “лепят” по между си, е въпрос на семейно възпитание.

# 602
  • sofia
  • Мнения: 1 473
Звездица, а как става приема в това държавно училище в UK, с изпит на логически задачи, психолог и пробен ден ли? Когато нямаш претенция, че след голяма цедка си избрал хомогенна група от деца със будна мисъл и развитие и  с възможности за натоварване, е нормално да ги разделяш на групи според потребностите им.

# 603
  • Мнения: X
Включвам се по дискусията за разделянето на деца по нива. В UK по математика класа се разделя на 5 нива, говоря за държавно училище, със задължения да покрива образователен минимум. Е, още не са осъдили училището за дискриминация, защо ли? Вероятно хората са стигнали до извода, че най-добре се работи в малки групи според конкретната потребност на групата. И да, напълно съгласна съм, че етикет, който децата си “лепят” по между си, е въпрос на семейно възпитание.

Точно UK според мен не е светъл пример за образователна система. Но ако примерът, който споделяш, работи добре и имаш лични наблюдения - това показва, че е налице отличен процес и подготвен екип, който да я прилага. В нашите условия, с локалните ни наличности на добри преподаватели и добър образователен процес, разслояването на децата по нива лесно може да послужи за други цели - например да се изолират "изоставащите", или пък да се подготви ударна група от състезатели, които да утвърдят имиджа на училището за сметка на намалено внимание към всички останали.

Според мен най-разумно е до 7 клас да се наблегне на общообразователната подготовка и да се осигури добра грамотност на всички деца. В крайна сметка, родителите затова избират частни училища и плащат несимволични такси - в общият случай не е за да се подготвят децата за изпит по математика в 4 клас със залог оставане или не в училището.

# 604
  • София
  • Мнения: 2 768
Звездица, а как става приема в това държавно училище в UK, с изпит на логически задачи, психолог и пробен ден ли? Когато нямаш претенция, че след голяма цедка си избрал хомогенна група от деца със будна мисъл и развитие и  с възможности за натоварване, е нормално да ги разделяш на групи според потребностите им.
А всъщност къде може да се прочете каква е "претенцията" на дискутираното училище?

# 605
  • Мнения: 19 289
Елица, а този тест за нивата всяка година ли се прави?
Може ли следващата година да прескочиш в другото ниво или още от втори клас те определят за три години напред?

Интересно ми е защо няма квоти за момичета и момчета предвид големия наплив? Явно смятат, че момчетата ще са по-добри математици по-нататък.

А това, че някои деца не могат да прескочат летвата за ПЧМГ, отново показва, че е трудно още от първи клас да се прецени на кого ще му се отдава математиката и е малко рисковано да профилираш едно дете от толкова малко. Математиците освен ПЧМГ имат опции да отидат  в СМГ или 107мо, а останалите накъде? Евентуално СС при добър английски.
Преди мислех, че Питагор не са нацелили все още правилната стратегия за подготовка на деца  и затова  напънът за учене, за оценки и домашните са толкова големи (по разкази от познати и сравнявайки със СС, където едва в 4ти клас изискванията започват да се качват). Всъщност не е така явно. Просто от училището са принудени да натискат много, за да подготвят повече деца  за кандидатстването след 4ти клас. Липсата на достатъчно добри алтернативи на математическите училища след 4ти клас им играе лоша шега.

# 606
  • София
  • Мнения: 4 022
Прави ми впечетление, че оплакванията и недоволството са от
 Питагор, но не и от ПЧМГ (там също има разделение по СИП - математика). Интересно е. Аз (от ПЧМГ) съм доволна.

Недоволни са родители на деца, учещи в други у-ща, чули че се оплакват родители на деца от Питагор. Изключвам Елица, която преди 2 години се оплакваше от точно обратното - че не се работи индивидуално с напредналите деца Simple Smile
Днес съм бяла и добра, една красива статуетка ми прави компания от снощи, и се оттеглям от дискусията.

# 607
  • София
  • Мнения: 2 768
Включвам се по дискусията за разделянето на деца по нива. В UK по математика класа се разделя на 5 нива, говоря за държавно училище, със задължения да покрива образователен минимум. Е, още не са осъдили училището за дискриминация, защо ли? Вероятно хората са стигнали до извода, че най-добре се работи в малки групи според конкретната потребност на групата. И да, напълно съгласна съм, че етикет, който децата си “лепят” по между си, е въпрос на семейно възпитание.

Точно UK според мен не е светъл пример за образователна система. Но ако примерът, който споделяш, работи добре и имаш лични наблюдения - това показва, че е налице отличен процес и подготвен екип, който да я прилага. В нашите условия, с локалните ни наличности на добри преподаватели и добър образователен процес, разслояването на децата по нива лесно може да послужи за други цели - например да се изолират "изоставащите", или пък да се подготви ударна група от състезатели, които да утвърдят имиджа на училището за сметка на намалено внимание към всички останали.

Според мен най-разумно е до 7 клас да се наблегне на общообразователната подготовка и да се осигури добра грамотност на всички деца. В крайна сметка, родителите затова избират частни училища и плащат несимволични такси - в общият случай не е за да се подготвят децата за изпит по математика в 4 клас със залог оставане или не в училището.
Всъщност, не дискутирам като цяло образователната система на UK със своите преимущества и недостатъци. Дискутирам конкретен случай-радделянето в рамките на класа, на подгрупи. Нали от там тръгна дискусията тук? И по-точно, обвиненията, които "подхвърлиха" някои потребители, че разделянето дискриминира децата, защото не получават еднакви знания. Да, не използваха същата дума, но подтекста е, че децата в по-напредналата група получуват повече знания. А всъщност моята теза е, че децата в подгрупи получават толкова, с колкото могат да се справят-като обем, сложност и темпо. И тези групи, доколкото съм информирана, не са фиксирани. Тоест, има прехвърляния от група в група, когато детето покаже възможности да се справи с по-голямо натоварване, по-бързо темпо или просто показва потенциал.
Всъщност, мисля, че тук се противопоставят ситуации, които принципно биха могла да служат съвместно и да са взаимно допълващи. Осигуряването на добра грамотност и общообразователна подготовка не противоречи на методите, които се прилагат, за да се постигне тази цел. Но нали никой не очаква, че абсолютно всички деца, като от калъп, ще излязат еднакви?

# 608
  • Мнения: X
А всъщност моята теза е, че децата в подгрупи получават толкова, с колкото могат да се справят-като обем, сложност и темпо. И тези групи, доколкото съм информирана, не са фиксирани. Тоест, има прехвърляния от група в група, когато детето покаже възможности да се справи с по-голямо натоварване, по-бързо темпо или просто показва потенциал.
Всъщност, мисля, че тук се противопоставят ситуации, които принципно биха могла да служат съвместно и да са взаимно допълващи. Осигуряването на добра грамотност и общообразователна подготовка не противоречи на методите, които се прилагат, за да се постигне тази цел. Но нали никой не очаква, че абсолютно всички деца, като от калъп, ще излязат еднакви?

Напълно съм съгласна с теб и на теория това звучи като добър подход. Коментирам причините родителите да се притесняват това да се приложи в училищата в момента - те (училищата) просто не са подготвени да се справят с всички рискове на сегментирането. Като например как ще се съобщи на деца и родители, как ще се справят с конкуренцията и етикетите от типа на "тъпи" и "умни", как ще гарантират, че няма да насочат всички усилия към напредналите, за да ги издигнат до състезатели и т.н.

# 609
  • sofia
  • Мнения: 1 473
Преди на сайта им пишеше  единственото частно математическо училище от 1-4 клас. Сега не съм търсила. Някой беше изчислил тук,  че на изпита за 1 клас или ПУК децата се борят по 10 за място или нещо около тази цифра. Дори в СМГ след 4 клас наплива не е такъв (900 деца за 160 места). Демек излиза, че училището не е за всеки, изборът и преценката са много, много сериозни на децата, минават през "иглени уши". Кандидатства се почти година преди началото на учебната такава.

Последна редакция: пт, 14 дек 2018, 09:42 от googlish

# 610
  • Мнения: 5 425
Ох, тези наши комплекси и претенции за елитарност...

# 611
  • Мнения: 8
4 часа общо СИП и ЗИП.
Учи се допълнителната математика. Като навсякъде: Кръгове ма ойлер, рачешки задачи, моделиране с отсечки.
Извинете,че нахлувам в темата!
На опознавателната среща директорката обясни, че децата се делят САМО за часовете по английски, и то към 5ти клас и нагоре.
Явно не съм разбрала нещо. Може ли още малко инфо за новаците?
Чета за СИП и ЗИП, но делят ли децата според знанията по математика в различни класове, или това деление е само за допълнителните часове по математика?
Има голяма разлика, ако всяка година си в клас с различни деца, или ако само в часа по СИП си с друга група.
-) Благодаря!

# 612
  • Мнения: 8 217
Странно е ,че в темата се дъвчат две училища СС и Питагор. Има толкова други училища за които се знае малко: Азбуки. Меридиан, Евлоги и Христо Герогиеви, Прогресивното, Томас Едисон и т.н.

Дали защото СС и Питагор държат първите места на НВО или поради доволните родители това ги прави едни от най-желаните. Всяко от тях има свое виждане за образованието и своя политика. Странно ми е как хора които никога не са имали сблъсък с тези училища дават квалификации, съвети и определение за тях.
Всеки родител има виждане за това какво желае да получи детето му и как да го получи. Разбира се, оказва се, че нещата са променливи и виждаме плюсове и минуси в процеса в течение на времето.
Разбира се и аз като всеки родител харесвам някой неща в училището и не харесвам други. Някой от тях които преди 4 години са ми изглеждали като негатив сега виждам в положителна светлина. С други пък е обратното.

1. Изобщо не ми харесва, че дете на 5-6 години трябва да премине през изпит за да влезе в дадено училище.
Но какво да се прави, как при 300 кандидати да се изберат 18 деца.
2. Когато дете постъпи в ПУК изобщо не ме притесняваше това ,че има няколко изпита през годините. Този за 1 клас или този за ПЧМГ. Към днешна дата ще кажа ,че изобщо не ми харесва това. Едно излишно натоварване на децата.
3.Аз съм човек на реда. И винаги се чувствам комфортно когато правилата са ясни и не се променят. Но се оказа, че е хубаво че ръководството се учи в движение и променя част от правилата. При преминаване от ПУК в 1 клас моето дете преживя страхотен стрес. Толкова беше привързан към госпожата от ПУК, че бягаше от часовете в първи клас като обяснявал, че му се ходи до тоалетна и тичал при госпожата от ПУК. Беше кофти момент и за детето и за нас. Следващите випуски почнаха да делят класовете след ПУК.
4.Харесвам това ,че колкото и кандидати да имат не разширяват броя на паралелките. Защото са наясно, че за е важно да имаш качествени преподаватели а те са кът.
5.Не съм сигурна че ми харесва ,че още в 3 клас и вкарват специалисти по предмети. Защото ми се струва ,че децата са все още малки за тази адаптация. В същият момент един преподавател от величината на Таня Димитрова  може да запали едно дете по начин по който начален учител на дали би се справил.
6.Харесвам това, че се стремят и успяват да привлекат в училището качествени преподаватели. Както такива с утвърдени имен така и млади хора. Не харесвам, че има и от другите.
7. Наясно съм ,че в тази възраст много от нещата се учат с повторение. Имах една учителка която навремето споделяше максимата : Куц да си , ако тренираш всеки ден балетист ще станеш. Но не харесвам домашните които отнемат по 5-6-7 часа през почивните дни.
8. Харесвам строгостта в оценяването и не подаряването на оценки. Детето ми има ясна представа за себе си. За пример имаме чудесен преподавател по БЕЛ. Впечатлена съм от начина на проверка от всичката информация поднесена при проверката. Така че ако си старателен веднага ще разбереш. Не харесвам липсата на време за упражняване.
9.Харесвам правилата в училище и строгостта към агресията. Не харесвам това, че се вменява на родителите че те трябва непрекъснато да участват в процеса.
10. Харесвам това ,че родителите имат еднакви възгледи, че децата имат сходни интереси ,че класа е задружен.

Мога още доста да напиша Simple Smile
Убедена съм ,че всички знания може да ги получи едно дете и в ДУ. Ако родителя го взима на обяд , работи с него и го води на школа по математика и английски, мисля че може и да докара същите знания. Но тогава детето ми няма да е усвоило други социални неща които са също толкова важни. Няма да може да работи в екип, няма да знае че понякога човек се съобразява с другите, няма да може да общува с другите деца. Няма да има тази самостоятелност която се добива в училището. Осен знанията към днешна дата смело мога да завя ,че средата е също толкова важна.

Винаги съм готова да отговоря на въпроси. Разбира се от моята гледна точка. Но мисля с разказите да спра до тук и да се оттегля от дискусията.

# 613
  • Мнения: 8 217
4 часа общо СИП и ЗИП.
Учи се допълнителната математика. Като навсякъде: Кръгове ма ойлер, рачешки задачи, моделиране с отсечки.
Извинете,че нахлувам в темата!
На опознавателната среща директорката обясни, че децата се делят САМО за часовете по английски, и то към 5ти клас и нагоре.
Явно не съм разбрала нещо. Може ли още малко инфо за новаците?
Чета за СИП и ЗИП, но делят ли децата според знанията по математика в различни класове, или това деление е само за допълнителните часове по математика?
Има голяма разлика, ако всяка година си в клас с различни деца, или ако само в часа по СИП си с друга група.
-) Благодаря!
Предполагам, че говорите за ПЧМГ където децата се делят в класове по владеенето на езика.

# 614
  • Мнения: X
Убедена съм ,че всички знания може да ги получи едно дете и в ДУ. Ако родителя го взима на обяд , работи с него и го води на школа по математика и английски, мисля че може и да докара същите знания. Но тогава детето ми няма да е усвоило други социални неща които са също толкова важни. Няма да може да работи в екип, няма да знае че понякога човек се съобразява с другите, няма да може да общува с другите деца. Няма да има тази самостоятелност която се добива в училището. Осен знанията към днешна дата смело мога да завя ,че средата е също толкова важна.

Винаги съм готова да отговоря на въпроси. Разбира се от моята гледна точка. Но мисля с разказите да спра до тук и да се оттегля от дискусията.
Аз не че искам да поставям ДУ срещу ЧУ, не е това, но просто ми стана интересно каква е обосновката на това:
b]няма да е усвоило други социални неща които са също толкова важни[/b]. Няма да може да работи в екип, няма да знае че понякога човек се съобразява с другите, няма да може да общува с другите деца. Няма да има тази самостоятелност която се добива в училището.
Защо в ДУ да не усвои работа в екип и съобразяване с другие, и общуване? За мен точно в ЧУ поради малките класове и подбраната според материалните възможости  среда е по-вероятно да не усвои тези умения, и като излезе един ден в реалния свят, да види, че има и други хора - има и бедни, има и с по-малко знания, и с по-малки възможности, има и лоши, и неприятни, и завистливи, и подли, има и "богати и красиви", ама с други нелицеприятни качества (то тези в ЧУ най-вероятно ще ги е сращало, де Simple Smile). И няма как да ги изтрие от света, а ще трябва да някак да се сработва с тях.  Не се заяждам, наистина не виждам логиката.
 

Общи условия

Активация на акаунт