Шести клас 2018/2019 - тема 3

  • 44 567
  • 746
  •   1
Отговори
# 15
  • София
  • Мнения: 2 437
zvаnchе засега съм решила и аз да продължи с школата поне до втория срок. Не съм я платила цялата (внасям парите на вноски), така че това не е проблем. Оттам им дадоха и сборник, но той ми казва, че не разбира задачите и как да решава от този сборник. Не знам някакъв омагьосан кръг е. А до пети клас нямаше никакви проблеми с математиката, ходеше на маса състезания и беша все в тройката в старото си училище.

# 16
  • софия
  • Мнения: 25 202
Съ-ща-та работа и при нас. Добре, че е баща ѝ да решават, аз не мога, но това не е ок. Иначе детето казва, че Кортезов им обяснява задачите.

# 17
  • Мнения: 24 467
С математиката се оправяме сами вкъщи. В училище тя не се учи изобщо. Дисциплината е ужасна. Моето дете, споделяла съм, има дислексия, макар и в по-лека форма, и за него е важно да може да чуе добре и да види на дъската обяснението на урока. Е, това не може да стане, поради причината, че училището не организира адекватно обучение, а само имитира дейност.
Та засега си обясняваме вкъщи, когато е възможно. По-миналата седмица, например, беше болен и след това трябваше да наваксаме, тъй като детето определено не беше добре и в кондиция по време на боледуването си. Успяхме да понаваксаме с домашна подготовка.
Поне в училище каквото решава, си го решава сам, не преписва по контролни. За това сме се разбрали - ако иска като брат си да учи в нормална държава, трябва реално да знае, а не да разчита на преписване, на което у нас се разчита масово.
Програмата ни по предмета е уникално тъпа /изразът си е на място и никак не е пресилен, много дори съответства на положението/, затова децата имат масово проблеми. Като се прибави и липсата на механизми за налагане на елементарен ред в час и прилагането им на практика, става мисия невъзможна и децата тръгват по уроци /домашните уроци са си също уроци, независимо дали са водени от родител, баба или друг роднина/. В клас се решават 1-2 задачи, което е смехотворно и на тази база е абсурдно да се очаква, че там някой нещо ще разбере. На следващия ден - нов урок и т.н. Това е уникална по своята недомислица хрумка на недоучили хора, отчитащи дейност, като правят програми или пишат учебници. Ако някой направи реална, истинска проверка, за истинските знания на децата по предмета, като подсигури, като в белия свят, абсолютна невъзможност да се преписва и подсказва, нещата трагично ще лъснат. Защото са отчайващи. А ако не са домашните помощници и външните уроци тотално знанието на децата ще е на нула. Не знам по света да има такова падение в образованието. Поне в системите по белия свят, от които съм се интересувала.
...
За пиенето на вода лично аз не виждам никакъв проблем. Стига да сме вече в цивилизацията, а не в 19-ти век, но май не сме. Никой не предлага децата да излизат, за да пият на чешмата вода. Съвсем в реда на нещата е да си носят шишенца и който е жаден, да си пие в час. Аз на семинари винаги разполагам с такава възможност. Значи за възрастните може, а за децата - не. Логика не виждам тук. Но то няма нужда и да търся в училище такава.
Последният проблем на училището ни е, смятам, пиенето на вода от шишенце в час.

# 18
  • Мнения: 6 581
При нас имат и ЗИП математика.  Всеки ден имат математика .Там се решават задачи от сборник и съвсем зацикли девойката.

# 19
  • Мнения: 24 467
При нас имат и ЗИП математика.  Всеки ден имат математика .Там се решават задачи от сборник и съвсем зацикли девойката.
И при нас имат ЗИП.
Ако не е болен или уморен, си решава задачите. Но това е само благодарение на работата вкъщи. От училище това, което е научил, няма вероятно и 10% по този предмет, специално. Вкъщи работим по сборника на Архимед, защото него лично аз най-много харесвам.
Замислила съм се сериозно дали догодина да не го преместя в едно училище, близо до работата ми, поне да идва при мен след това бързичко, да обядва и да се готви на спокойствие за НВО-тата. Съвсем сериозно го обмислям и дори разпитвам за дисциплината в часовете, като смятам да обсъдя после идеята с него. Той не иска да ходи по курсове, т.к. е свикнал аз да му обяснявам. А аз работя с него вече шест години, знам му проблемите, както съм и наясно, че външен човек няма да се справи, заради спецификата с дислексичния синдром. На училището, както писах, не мога да разчитам въобще.
Много се измарям, но няма избор. А до тук резултатите са повече от добри, дори на общия фон на децата, които нямат такива проблеми.

Последна редакция: ср, 31 окт 2018, 09:19 от Judy

# 20
  • София
  • Мнения: 9 097
А замисляли ли сте се за вариант дете от класа, с което вашето дете се разбира и се справя добре с математиката, да помага - пак срещу някакво заплащане символично примерно?
Първо, че ще знае какво точно се учи в момента и как се учи в клас. Няма гаранция, че ще се справи да обяснява, но може да се окаже работещ вариант. Е двете деца ще извлекат ползи Wink .

# 21
  • Мнения: 24 467
А замисляли ли сте се за вариант дете от класа, с което вашето дете се разбира и се справя добре с математиката, да помага - пак срещу някакво заплащане символично примерно?
Първо, че ще знае какво точно се учи в момента и как се учи в клас. Няма гаранция, че ще се справи да обяснява, но може да се окаже работещ вариант. Е двете деца ще извлекат ползи Wink .
Нямаме такъв вариант при нас. Задачите в класа без друго се решават от 2-3 деца, едното е той. Вече споменах, че и яко се преписва. Та дори не съм убедена кой наистина знае и кой просто преписва. А и при него, със специфичния му проблем, това е още по-трудно. Дислексията си иска специфични обяснения. Те учителите нямат идея как да подходят /дори с деца без обучителни проблеми/, за дете - съвсем.
И тук говорим за училищна математика, не за състезателна или нещо по-сложно.

# 22
  • София
  • Мнения: 2 819
И у нас нещата с математиката са аналогични на вашите. Задачите от курса нямат нищо общо с училище. Решават ги с баща му, аз не мога да помагам там. Не е лошо да се помага, но това е мечешка услуга, защото учителите от школите не могат да добият реална представа за пропуските на детето, когато има намеса на друг човек. Това ме мъчи мен повече.

# 23
  • софия
  • Мнения: 25 202
Аз съм доволна от голяма част от учителите по основните предмети. По БЕЛ имам база за оценка - курсът, на който детето се справя без помощ отлично. До момента там не е имала оценка под 5.50, всеки път имат задачи БЕЛ и преразказ. По математика основната им госпожа много добре обяснява, дава доста задачи за домашно, в момента е със счупен крак и има заместничка, която явно работи в тясно сътрудничество с основната. Нямам забележки към учителите в училище. Добри са, но имат програма, която трябва да следват и материал, спуснат от хора, които не разбират какво работят. Класът им също е добър. Повечето деца са нормални и учат, сами се дърпат напред едно друго. Има и преписвачи, всички ги знаят кои са. Най-смешното е по математика - госпожата им е написала помагало със задачи за контролни и класни и им дава от там 1:1. Преписвачите зазубрят отговорите, не как се решават. Тя знае кой колко може и знае, и на края на годината научилите отговори завършиха с 4 и 5. Ако съм на нея, ще сменя някоя цифра в задачите на някое контролно.
Проблемът с дисциплината е повсеместен, но в голяма степен тя зависи и от учителя. Не разбирам, обаче, защо не могат да се прилагат по-строги мерки за лошо поведение и да се пише неизвинено.

# 24
  • Мнения: 24 467
Цитат
...имат програма, която трябва да следват и материал, спуснат от хора, които не разбират какво работят.
Проблемът с дисциплината е повсеместен, но в голяма степен тя зависи и от учителя. Не разбирам, обаче, защо не могат да се прилагат по-строги мерки за лошо поведение и да се пише неизвинено.

Могат да се прилагат мерки, разбира се. Как се прилагат по белия свят? У нас как се прилагаха навремето?
Аз споделих, че от тази година в нашето училище учител вече не може да гони дете от час, понеже нямало какво да го прави и санкцията официално е отпаднала от правилника. То и преди да отпадне толкова някой правеше нещо по въпроса, сега пък - съвсем.
И да, за програмите и учебниците си говорим, че са недомаслено направени. Вече го писах по-горе. Тъпо, до немай къде.
За да имат децата още от 5-6 клас повсевместно нужда от постоянна външна помощ за овладяването на задължителен учебен материал, нещата очевидно не само куцат, а са и направо осакатени. И тук има какво да се направи, но системата се ръководи от некадърници. Хора с връзки, без знания и опит. С кеф ще я напуснем, когато и малкият един ден вземе, че завърши. Ако не и преди това.

Цитат
Най-смешното е по математика - госпожата им е написала помагало със задачи за контролни и класни и им дава от там 1:1. Преписвачите зазубрят отговорите, не как се решават.
Помагалото е хубаво да го има, но не и от него да са контролните. Точно поради това, което се прави в такива случаи. Подходът е лош. Прави се с една цел - да се изкласи от масата. И тя ще изкласи при това положение. Задачи също могат да се зазубрят. Виждала съм. Ми нормално е при такова положение децата да научат конкретните задачи. Така обаче математика определено няма да научат. И после става това, на което се нагледах вече с големия син - тръгват да търсят да учат специалност във ВУЗ "без математика". Каквото и да е, математика да няма. Лично съм говорила не с едно-две деца по този въпрос. Много са такива. Иначе като ги видиш - отличници по диплома. Но знанията им определено са далеч от отлични.

Последна редакция: ср, 31 окт 2018, 09:34 от Judy

# 25
  • Мнения: 6 581
При нас няма как да сработи варианта с помощ от съученик.  ПРичините Judy  ги е изброила , а освен това последните резултати от контролните на класа са ниски. Най- високата оценка е четворка. РЕално класа не с математическа насоченост, почти всички деца ходят на частни уроци и пак не смогват с материала.

# 26
  • Мнения: 47 898
Моят за първи път в живота си  има проблем с математиката- геометрията явно не я разбира, въпреки че обожава математика, и учителите са добри. Тъй като геометрия е единственото нещо в математиката, което сестра му разбира и харесва, сега я карам тя да му обяснява.

# 27
  • софия
  • Мнения: 25 202
Скрит текст:
Цитат
...имат програма, която трябва да следват и материал, спуснат от хора, които не разбират какво работят.
Проблемът с дисциплината е повсеместен, но в голяма степен тя зависи и от учителя. Не разбирам, обаче, защо не могат да се прилагат по-строги мерки за лошо поведение и да се пише неизвинено.
Могат да се прилагат мерки, разбира се. Как се прилагат по белия свят? У нас как се прилагаха навремето?
Аз споделих, че от тази година в нашето училище учител вече не може да гони дете от час, понеже нямало какво да го прави и санкцията официално е отпаднала от правилника. То и преди да отпадне толкова някой правеше нещо по въпроса, сега пък - съвсем.
Точно. Не разбирам защо не се прави нищо. Гонеха ни, пишеха неизвинени, намаляваха поведение. Сега ще дойде някой много ербап родител, ще вдигне скандал, че на скъпоценното му са казали нещо по-строго, изгонили са го "немило, недраго навън", нарушили са му правата, че и по-агресивно ще подходи и учителите са като с вързани ръце.

Скрит текст:
Цитат
Най-смешното е по математика - госпожата им е написала помагало със задачи за контролни и класни и им дава от там 1:1. Преписвачите зазубрят отговорите, не как се решават.
Помагалото е хубаво да го има, но не и от него да са контролните. Подходът е лош. Прави се с една цел - да се изкласи от масата. И тя ще изкласи при това положение. Точно поради това, което се прави в такива случаи. Ми нормално е при такова положение децата да научат конкретните задачи. Така обаче математика определено няма да научат. И после става това, на което се нагледах вече с големия син - тръгват да търсят да учат специалност във ВУЗ "без математика". Каквото и да е, математика да няма. Лично съм говорила не с едно-две деца по този въпрос. Много са такива. Иначе като ги видиш - отличници по диплома. Но знанията им определено са далеч от отлични.
За мен не е нормално да се научат само отговорите на задачите. Това правят преписвачите. С другото съм съгласна. Признавам си, че миналата година знаех за това помагало, но не го бях купила. Не знаеше какви точно ще са задачите на контролните, класните. Тази година сме го взели и решава всички задачи след съответния раздел. Решава, научава как се решават.

По БЕЛ госпожата им беше дала 1:1 входното с класното за края на срока. Никой не се беше усетил Laughing, но резултатите бяха различни, което е и нормално.

Последна редакция: ср, 31 окт 2018, 09:38 от zvаnchе

# 28
  • Мнения: 21 436
Санкцията може да е отпаднала от правилника на училището, но не е отпаднала от закона.
Чл. 199 (2) Когато ученикът възпрепятства провеждането на учебния процес, учителят може да го отстрани до края на учебния час.
....................................................
(4) Веднага след приключването на учебния час по ал. 2 или след отстраняването на ученика по ал. 3 се предприемат дейности за мотивация и за преодоляване на проблемното поведение и се уведомява родителят.

Отделен въпрос е дали и как се прилага на практика.

# 29
  • Велико Търново
  • Мнения: 5 661
Ох, много съм съгласна с Judy - безобразно глупава е програмата, и не се уморявам да споря с директора/не че той е виновен, но е много анти частните уроци/. Моята дъщеря също не е на "ти" с математиката, засега има 5 и 6, но то е донякъде и заради уроците, на които ходи. Един път седмично отива при една учителка, и пита за нещата, които не е разбрала в час - не са много, но все пак има такива. Няма време за упражняване на новия урок, препуска се из учебника - всеки ден с нов урок и по 1-2 задачи в час - който разбрал - разбрал. Учителката ни по математика е много добра, обяснява, в нейния час муха да бръмне - ще се чуе, но...тя и жената каза, при така направена програма - няма много опции. Направо бяс ме хваща на тия "експерти" от министерството.....

Общи условия

Активация на акаунт