За НВО-то няма да коментирам. Кандидатстване по този начин изпраща масово деца в училища, където работа нямат, ама пък имат успех да влезнат там. И се получава един омагьосан кръг. И аз съм за отдеен изпит към училищата, особено в специализираните такива - СМГ, НПМГ, ТУЕС и прочие.
А и децата учат само БЕЛ и МАТ две години реди това, и изпускат другия материал, или поне не се набляга на него. Той че е ужасно представен, ужасно е, но тези деца трябва да имат обща култура, а тя е в разнообразието на материала, който учат.
За мен е нужно някакво НВО, но за съжаление в момента не се оценяват знания придобити в училище (или на може би с малки изключения). Това от позицията на родител на миналогидишен кандидат гимназист от недобро училище, в което не просто бе се учеше, а в 6 клас може да се каже, че бяха без учител по математика - София, за което чувах, "но вашето училище не беше ли от добрите?"