Шести клас 2018/2019 - тема 3

  • 44 575
  • 746
  •   1
Отговори
# 690
  • София
  • Мнения: 8 272
Това с учебните тетрадки никога не съм го разбирала. За съжаление при нас държат да са попълнени, дори намаляват с 1 единица устното изпитване ако не е попълнена тетрадката, което е голяма глупост за мен. При положение, че си знае материала за 6, да му пише 5, защото не се е готвил по тетрадката.

За НВО-то няма да коментирам. Кандидатстване по този начин изпраща масово деца в училища, където работа нямат, ама пък имат успех да влезнат там. И се получава един омагьосан кръг. И аз съм за отдеен изпит към училищата, особено в специализираните такива - СМГ, НПМГ, ТУЕС и прочие.
А и децата учат само БЕЛ и МАТ две години реди това, и изпускат другия материал, или поне не се набляга на него. Той че е ужасно представен, ужасно е, но тези деца трябва да имат обща култура, а тя е в разнообразието на материала, който учат.

НПМГ и сега са с отделен изпит за повечето паралелки - 6 от 9, само математиката и Софтуерните са без допълнителен изпит, но там утрояват математиката.

За мен е нужно някакво НВО, но за съжаление в момента не се оценяват знания придобити в училище (или на може би с малки изключения). Това от позицията на родител на миналогидишен кандидат гимназист от недобро училище, в което не просто бе се учеше, а в 6 клас може да се каже, че бяха без учител по математика - София, за което чувах, "но вашето училище не беше ли от добрите?"

# 691
  • Мнения: 4 915
НВО обслужва цяла империя от курсове, частни уроци и помагала. Представете си ако го няма, колко народ ще остане без доста солидни приходи. Според мен никога няма да го махнат. Даже отвреме навреме се пускат слухове за подготвяне на почвата за НВО и по разказвателните.
Голямата ми дъщеря вече премина 2018та, заедно с цялото семейство, през НВО-то, та зная за какво става въпрос. Както говорихме в нейната наборна тема, засега алтернатива не се очертава. При висока конкуренция от много деца за малко избрани и много желани училища, трябва да има някакви изпити и критерии.
Ако си спомняте, преди всяко училище си провеждаше изпити. Това не е по-добър вариант, нали? За всяка езикова, математическа, хуманитарна и прочие гимназия - отделен изпит по собствените им правила, в дати, които не се съобразяват с другите училища и различни критерии. Не, благодаря.

Минава се НВО-то и се оцелява, не се шашкайте предварително. Вярно е, че коства сума пари, време и нерви, но всеки минав а през него по един или друг начин. Не одобрявам и аз истерията и финансите, които поглъща, но явно, за да се пресеят деца, изпитът трябва да е по-труден, а като е по-труден, някои избират допълнителна подготовка. Ако изпитите бяха на училищно ниво, всички щяха да имат високи резултати, и тогава щяха да се търсят нови начини за пресявка и подбор...

Та за сега не виждам някаква разумна алтернатива.

# 692
  • Мнения: 3 040
Нали и сега има НВО по чужд език след седми клас, или се бъркам?

# 693
  • Мнения: 21 436
Има, но е по желание. Миналата учебна година нямаше.

# 694
  • до морето
  • Мнения: 2 251
Мили мами, дайте идея за проект от геометрични фигури Simple Smile .

# 695
  • Мнения: 24 467
Мили мами, дайте идея за проект от геометрични фигури Simple Smile .

Нещо като пъзел, съставен от такива ли?
Нещо от тоя сорт?
http://hubavinki.blogspot.com/2013/06/blog-post_26.html
https://lifestyle.framar.bg/%D0%B3%D0%B5%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D1%82 … D0%B8%D1%82%D0%B5

По-сложно, което може да се преработи и ще е интересно:
http://priobshti.se/article/ot-uchiteli-i-direktori/bulgarskata- … metriya-i-kolorit

Или като за дами  Laughing:
https://wolokom.ru/bg/beautiful-drawings-of-an-ornament-geometri … -photographs.html

# 696
  • Мнения: 3 869
НВО има един огромен основен недостатък - може детето да е много знаещо и можещо, но точно в този ден ако има здравословни неразположения и се представи слабо , отива в 9-та глуха при класирането

Друг недостатък е, че задължиха всички училища да се балообразуват и с двете НВО

Простотията с двете степени на средното образование дообърка нещата и реално няма втори шанс за попадане в желания профил, след като си се издънил на НВО
 

# 697
  • Мнения: 6 918
Аз пък съм решила изобщо да не се стресираме с това НВО. Където и да отиде език няма да научи в училище (позовавам се на зададените от МОН цели за ЕГ); литературата, която я влече няма да развие (защото такова училище май няма), така или иначе всичко ще си го учи вкъщи или по платени школи, та защо да го мисля толкова това НВО? Дали ще е 164, дали ще е ФЕГ или нещо трето каква е разликата (някакъв нов чужд език, усвоен на базово ниво и толкова за 5 години)?
Иначе идеята за общо за всички НВО и балообразуване за всички училища (с начин по избор на училищата) я харесвам, но това, което дават училищата в гимназиален етап, мисля, че може да се усъвършенства.

# 698
  • Мнения: 4 915
НВО има един огромен основен недостатък - може детето да е много знаещо и можещо, но точно в този ден ако има здравословни неразположения и се представи слабо , отива в 9-та глуха при класирането

Друг недостатък е, че задължиха всички училища да се балообразуват и с двете НВО

Простотията с двете степени на средното образование дообърка нещата и реално няма втори шанс за попадане в желания профил, след като си се издънил на НВО
 

Ами няма как всичко да е предвидено, факторът стрес ще влияе цял живот в изпитите и изборите на децата. Все пак има шанс нещата от НВО да не са окончателни и финални - има трети и четвърти класирания, на които изпадат свободни позиции в челните училища; има и опция детето да се прехвърли от едно училище в друго, като държи приравнителни изпити, ако новото училище е с определен профил и при наличие на свободни места...
За НВО децата се подготвят не само със знания, но и психически. Пробните изпити в това отношение помагат детето да не се стресира толкова. Ролята на родителя също е от огромно значение - да следи емоционалната и психическа устойчивост на детето и да се намесва и регулира, ако детето твърде много се разсейва и губи мотивация, или обратното - ако е пренавило пружинката.

Все пак шансът подготвено дете да се издъни отчайващо на НВО-то е доста малък. Може да блокира и да не реши някоя задача, но като цяло резултатът би трябвало да е близък до знанията му...Хубаво е, че има два изпита, ако беше един, нещата щяха да са по-окончателни с един-единствен нисък резултат.

# 699
  • Мнения: 47 902
Два различни изпита, еднакво важни, и борбата е за стотни по противоречиви критерии
Падам от смях, като чета форума с елитни и неелитни училища, и някои училища с доста висок бал и амбиции, наредени като неелитни...някакви легенди и т.н....но както и да е
Моята дъщеря, макар и отличничка и подготвена, си беше поревала хубаво на първа матура, изгубила си едно хуубаво време, пък после понаписала...и нямаше 6.00

# 700
  • София
  • Мнения: 1 058
Скрит текст:


За НВО-то няма да коментирам. Кандидатстване по този начин изпраща масово деца в училища, където работа нямат, ама пък имат успех да влезнат там. И се получава един омагьосан кръг. И аз съм за отдеен изпит към училищата, особено в специализираните такива - СМГ, НПМГ, ТУЕС и прочие.
А и децата учат само БЕЛ и МАТ две години реди това, и изпускат другия материал, или поне не се набляга на него. Той че е ужасно представен, ужасно е, но тези деца трябва да имат обща култура, а тя е в разнообразието на материала, който учат.

НПМГ и сега са с отделен изпит за повечето паралелки - 6 от 9, само математиката и Софтуерните са без допълнителен изпит, но там утрояват математиката./
Скрит текст:
Така е, но аз имах предвид да е изцяло отделен, независещ от НВО, както беше едно време, защото една е математиката, необходима за езикова гимназия, друго е нивото математика, необходимо за техническа гимназия. Да не говорим, че пък за програмиране математиката е от съвсем друг, да речем, трети вид.

Относно НВО за другите предмети, с големият син сме ги минали. Тогава при тях си бяха наистина една проверка на нивото на децата, която не се отбелязваше като срочна или годишна оценка, не им влияеше на успеха или кандидатстването.

# 701
  • София
  • Мнения: 3 558
Към момента съм решила синковеца да не го записваме на никакви курсове по МАТ и БЕЛ, евентуално рисуване. Мотивацията му е на кота 0 и ако не осъзнае сам за какво се бори (спряга НПМГ и ТУЕС), не мисля че аз ще успея да му го налея в главата. Току виж получи отрезвяващ за него резултат.

# 702
  • Мнения: 21 436
Ученик в профил чуждоезиков може да избере математика и/или информатика като трети и/или четвърти профилиращ предмет.

# 703
  • Мнения: 3 040
Ученик в профил чуждоезиков може да избере математика и/или информатика като трети и/или четвърти профилиращ предмет.
Ако училището, в което е отишъл го предлага, като при това дали е така не е ясно в момента на кандидатстването в 7 клас. Предполагам, че дори и да го обещава, не се знае, дали докато дойде времето, това ще е така.

Надявам се да ме поправите, ама аз така разбрах нещата.

# 704
  • Мнения: 21 436
Така е и то не само за математиката. Мисълта ми беше, че профил чуждоезиков не означава непременно по-малко и по-лесна математика.
Скрит текст:
В тази връзка четох отговор на експерт от МОН на изпратено от родител писмо, в което е зададен въпрос относно избора на трети и/или четвърти профил. Малка извадка:
 В края на 10. клас би следвало училището да проучи желанията на учениците и като се съобрази с тях, да предложи и да организира обучение по трети и/или четвърти профилиращ учебен предмет. Няма нормативна пречка това да се осъществява и в сборни групи на ученици от целия випуск в интерес на учениците. На работни срещи с началници на РУО и на директори на училища ще се обърне внимание на това.
Би следвало звучи доста обнадеждаващо. Joy

Общи условия

Активация на акаунт