Шести клас 2018/2019 - тема 3

  • 44 695
  • 746
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 8 228
Мама Мони, при това положение и аз мисля, че е по-добре да видите частен учител.
Аз пък съм доволна от обучението по математика в училище. Освен редовните часове имат още два часа ЗИП. Доста задачи решават и домашните са им повече тази година. Не мисля, че препускат. Друг е въпросът, че математиката си иска решаване и концентрация, а и стереомеърията, която учат в момента си иска своето пространствено мислене, което не на всеки е сила. Като цяло съм доволна от учителите му по всички важни предмети, а и той твърди, че хубаво обясняват. Показателвн е фактът, че като е отсъствал, след това напира да ходи на консултации.
За математиката обаче и аз се замислям евентуално за учител догодина. Мога да му обяснявам по-трудните задачи. Все още не ми е проблем бързо да реша задачите от група Б и В на сборника, обаче младежът не ще да решава с мен. Или иска, но възможно по-малко като брой задачи. Лигави се общо взето. Казах му, че ако така я караме, догодина ще е на уроци и ще си плаща със спестяванията.

# 31
  • Мнения: 47 972
Свестните учители се справят, но няколко изненадващи ваканции, празници и т.н. или болест, отсъствие на учителя, и край. Заминава времето за упражнения, изпитване и т.н. Разпределението на материала е такова, че само паралелките със зип могат що годе нормално да го минат без драма. Останалите са на ръба, често може да остане невзет материал по разнообразни причини.

# 32
  • София
  • Мнения: 9 110
При нас няма как да сработи варианта с помощ от съученик.  ПРичините Judy  ги е изброила , а освен това последните резултати от контролните на класа са ниски. Най- високата оценка е четворка. РЕално класа не с математическа насоченост, почти всички деца ходят на частни уроци и пак не смогват с материала.
Щом целият клас има проблем, може би учителят не преподава както трябва.

# 33
  • София
  • Мнения: 320
Паралелката на дъщеря ми е математическа. Учителят е много добър. Освен учебника решават и два сборника. Въпреки многото и труден материал, няма оценка под 5 в класа. И пак всички до един ходят на частни уроци и школи по математика. Ей това не го разбирам аз...

# 34
  • софия
  • Мнения: 25 437
С матурите след 7 клас успяха успешно да изградят една ограмна доходоносна индустрия на частните уроци и школи. Започва се от 6 клас. "Браво"! Даниел Вълчев беше "будителят" на новото време.

# 35
  • Мнения: 24 467
Паралелката на дъщеря ми е математическа. Учителят е много добър. Освен учебника решават и два сборника. Въпреки многото и труден материал, няма оценка под 5 в класа. И пак всички до един ходят на частни уроци и школи по математика. Ей това не го разбирам аз...
Може би затова децата решават "освен учебника и два сборника", точно защото "всички до един ходят на частни уроци и школи по математика".  Sunglasses
Програмата е почти една и съща за всички у нас. Най-много някой ЗИП и съвсем рядко СИП да има.

# 36
  • София
  • Мнения: 3 456
Някой по-запознат може ли да ми обясни   начина по който се организира и разпределя учебното съдържание.Знам че е задължение на всеки учител да изготви учебен план и разпределение на материала, ама  наистина не разбирам как едни учители успяват да направят това разпределение адекватно, така че да има време и за упражнение и за  новия материал, а други  само препускат върху уроците и веднага след"преподаването" им да се дава тест...Струва ми се безумно

# 37
  • София
  • Мнения: 6 360
и при нас тази година е пълен ужас с математиката.
ще си искам заплатата от учителката, защото й върша цялата работа.
и пак не се разбира добре тая стереометрия.

по мой спомен, това съм го учила в гимназията чак.

# 38
  • Мнения: 8 228
Аз не помня в шести клас какво съм учила. Че в пети бяха дроби, помня, но шести ми се губи.
Всъщност мисля, че в някаква степен сега са облекчени, защото учат или само алгебра или само геометрия. Аз винаги съм ги учила паралелно. Цяла година имахме 2 часа седмично алгебра и 2 геометрия. Като се има предвид колко са различни като материал, това си е било все едно един предмет повече. Значи аз съм имала винаги 4 часа седмично, сега синът ми има 6.
Не съм броила уроците, но в понеделник още не бяха взели обем на пирамида, а с пирамидата започнаха по-миналата седмица. Така че не мисля, че препускат. Две седмици само за пирамидата. Всеки ден има математика, някои дни по 2 часа.

# 39
  • Мнения: 4 967
И аз помагам по математика вкъщи. Засега почти се справям, поякога с малко помощ от приятел, Светле  bouquet.  Нашите са стигнали до призма. Вчера правихме вкъщи.

# 40
  • Мнения: 24 467
За мен разпределението на математиката на два предмета - алгебра и геометрия, си беше по-добрият вариант, т.к. не се забравя дял, а това неизменно се случва, ако учиш геометрия три месеца, след това - пет алгебра и имаш 3 месеца непрекъсната ваканция накрая.
Не съм стъпила нито на един урок частен, нито майка ми и баща ми са си играли на даскали вкъщи. Сега нямам проблем да си готвя шестокласника с математиката изобщо. Големият син си го подготвих за МГ след четвърти клас с училищните си знания. И работим с мъжа ми и двамата. Никой не си е седял нито месец вкъщи. А това има значение голямо също.
Пиша го, защото явно учебните часове са ми стигнали да си подготвя математиката на някакво що-годе сносно ниво. Без никаква външна помощ до края. Тук  всички помагате в момента. Плюс наличието за повечето деца и на помощ от курсове/уроци.
Обаче не се е налагало цял час учителката да се разправя с шепа деца, на които никой не може да им съди в момента, понеже са златни за училището. И в час не се ограничавахме с две решени задачи от новия урок, а се решаваше целият. Защото имаше време.
Нашите вчера бяха на обем на пирамида, миналия ден - на повърхнина. За мен материалът е повече от лесен. Стига да се обясни сносно на децата и да се изрешават в клас поне десетина задачи за час общо, заедно, да се обяснят. И не е без значение да си изработят призма или пирамида сами. Това много помага. Ние и това сме правили. Вкъщи аз разлепих една кутия да му покажа разгъвка, и пирамида правих - да види. Да си обясни, не да зубри само формули готови.   

Последна редакция: ср, 31 окт 2018, 13:32 от Judy

# 41
  • Мнения: 8 228
Нашите имаха нарочен час да изработват призми и пирамиди от хартия. И вкъщи ряза, лепи, защото имал такова домашбо.

# 42
  • Велико Търново
  • Мнения: 5 666
Нашите минаха призмата - лице на пълна и околна повърхнина, даже правиха вкъщи от картон Wink
Плюсът при нашата учителка е, че дава много задачи за домашно - поне 10, а преди контролно по 20-25. За децата е трудно, но пък е полезно. За сравнение, в други паралелки с друг учител - по 2-3 задачи за домашно. След това на контролните - нисък успех, поради недостатъчно упражняване.

# 43
  • София
  • Мнения: 8 932
И при нас има такива "творчески" часове по математика - правят разни 3Д фигури и т.н. Но истината е, че като че ли тази година, математиката ги затруднява повече. Помня, че и с големия беше така. И тогава и сега родителите "скачаха" срещу учителите по математика. Постепено нещата си влязоха в релси.

# 44
  • Мнения: 47 972
О, лепи го моя, цял следобяд, и нищо

Общи условия

Активация на акаунт