На компютъра паролата смени, за да не цъка СЕДМОКЛАСНИКЪТ игри

  • 43 604
  • 748
  •   1
Отговори
# 735
  • Мнения: 1 806
      Отговорът от МОН:

Преписвам основната част:
"Въпросът за повече от една дата за провеждане на НВО се повдига не за първи път и екипът на МОН го е разглеждал от всички страни.
НВО по Бел и математика в края на прогимназиалния етап на основната степен на образование играят и роля на конкурсни изпити, като резултатите от тях участват в балообразуването за кандидатстване в VІІІ клас на места, определени в държавния план- прием в общински и в държавни училища


/Щото, нали, това не го знаем, та да ни го кажат/

По-нататък- "Учениците имат свободната воля да кандидатстват в училищата,според своите желания и интересите си, а системата на средното образование в България осигурява достатъчно места за прием във всеки вид училище[/b] Rolling Eyes- /Шрифтът е мой, защото наистина тази МиСЛА е знаменателна и не следва да я изпускаме!/

Именно това, че всички ученици,потенциални кандидати за едно място се явяват при еднакви условия и на един и същ изпитен материал е гаранция за равен достъп до образование"

Последното изречение също е потресаващо, защото в основата на запитването ми стои точно това- НЕравният достъп до образование при определени ситуации, независещи от ученика


Светкавица, ей така отговаря държавна администрация. Това очаквах. Така отговарят и на мен винаги , когато задам въпрос и на тема данъчни казуси. Нищо конкретно и бля-бля:rage:

# 736
  • непостоянно
  • Мнения: 981
      Отговорът от МОН:

Преписвам основната част:
"Въпросът за повече от една дата за провеждане на НВО се повдига не за първи път и екипът на МОН го е разглеждал от всички страни.
НВО по Бел и математика в края на прогимназиалния етап на основната степен на образование играят и роля на конкурсни изпити, като резултатите от тях участват в балообразуването за кандидатстване в VІІІ клас на места, определени в държавния план- прием в общински и в държавни училища


/Щото, нали, това не го знаем, та да ни го кажат/

По-нататък- "Учениците имат свободната воля да кандидатстват в училищата,според своите желания и интересите си, а системата на средното образование в България осигурява достатъчно места за прием във всеки вид училище[/b] Rolling Eyes- /Шрифтът е мой, защото наистина тази МиСЛА е знаменателна и не следва да я изпускаме!/

Именно това, че всички ученици,потенциални кандидати за едно място се явяват при еднакви условия и на един и същ изпитен материал е гаранция за равен достъп до образование"

Последното изречение също е потресаващо, защото в основата на запитването ми стои точно това- НЕравният достъп до образование при определени ситуации, независещи от ученика





Значи, ако не дай Боже някое дете не успее да се яви на НВО (гарантиращо равен достъп до образование на всички), родителят не би следвало да се притеснява, тъй като системата осигурява достатъчно места за прием!!!
Сиреч, все някъде ще се изучи детето... Ей това е! Нямам думи просто Sad
Не, че очаквах нещо по-различно като отговор, де...

# 737
  • у дома с любимите си хора
  • Мнения: 859
Не ми се говори въобще на тази тема.Нямам думи нито за образователната система,нито за някой от елементите в нея.
Снощи имаше родителска среща.В прав текст госпожата по БЕЛ заявила на моя съпруг,че детето се справя отлично,че винаги е подготвен и знае много,НО никога няма да му постави отлична оценка-нито за срока,нито за годината/забележете,че годината още не е приключила/,защото ТЯ така е решила.Съпругът ми направо беше шокиран.Каза,че след тези думи и той вече не намира смисъл в нищо,а какво остава за детето и мотивацията му.
На път съм да го преместя в друго училище, макар и само за втория срок.

# 738
  • Мнения: 296
До някъде ги разбирам МОН-човците. Ако допуснат деца, при които е налице обективна невъзможност да се явят на НВО и да определят други дати и напр. ги приемат надпланово някъде, то ще изникнат много други въпроси за уреждане - по какъв ред да кандидатстват, кога да е второто НВО и мн. др.. Ако са дати, близки до датите на първото НВО, може детето още да е в невъзможност да се яви. Ако са по-късно, напр. септември месец - накои ще кажат, че са имали повече време за подготовка, въпреки че трябва да е луд някой родител да причини това на детето си, но хора всякакви. Ще трябва да се определи какво значи обективна невъзможност, за да не се злоупотребява - травма - каква, заболяване - какво? Разсъждавам си просто.....

# 739
  • Мнения: 1 806
Когато бях студентка имаше едно понятие индивидуален протокол. Може да се измисли механизъм, дори и да е силно бюрократичен. Примерно с подаване на молба до директора на училището, който ако приеме, че е целесъобразна да я придвижи към регионалния инспекторат и шефа да парафира явяването да кажем в период до 10 дни от датата на матурата. Едва ли ще са повече от 10-15 такива случая на година, че да затрудни проверката на матурите. Та дори такова късно явяване да позволи на детето да се включи чак на второ или трето класиране.
Вилиан, а за тази учителка нямам думи. Говорете с директор, подайте жалба!

Последна редакция: пт, 30 ное 2018, 15:17 от Rady

# 740
  • София
  • Мнения: 3 007
Не ми се говори въобще на тази тема.Нямам думи нито за образователната система,нито за някой от елементите в нея.
Снощи имаше родителска среща.В прав текст госпожата по БЕЛ заявила на моя съпруг,че детето се справя отлично,че винаги е подготвен и знае много,НО никога няма да му постави отлична оценка-нито за срока,нито за годината/забележете,че годината още не е приключила/,защото ТЯ така е решила.Съпругът ми направо беше шокиран.Каза,че след тези думи и той вече не намира смисъл в нищо,а какво остава за детето и мотивацията му.
На път съм да го преместя в друго училище, макар и само за втория срок.
Това е ужасно! Къде е педагогическият подход?
Местене май е единствения полезен ход...

# 741
  • Мнения: 130
Отговорът от МОН е циничен. Не че очаквахме друго, де. Ясно е, че промяна в установения ред ще изисква доста усилия, да. А нали затова получават заплати тези хорица, формирани от данъците на други хора, за чието благо трябва да работят онези - първите. Пфу! На човек да му се прииска да пожелае на тези изрядни държавни служители децата им да бъдат класирани и да учат (и преживеят) 5 години от младия си живот, само на база оценките си от училище. Ама, добре че не сме толкоз зложелателни, нали!?
Да са живи и здрави децата! Ползвайте имуностимулатори, среднощни заклинания, бабешки баения и прочие Simple Smile

# 742
  • София
  • Мнения: 1 807
Вилиан, в нашия клас има сходна ситуация, но с учителката по английски. Заявила на две деца, че ще им остави четворки, независимо какви оценки имат. А после беше дала на едното дете тест, различен от този на останалите. Тестът е бил много по-труден. За съжаление, когато един учител иска да прецака ученик, винаги има начин да го направи. Аз чакам родителската среща да попитам въпросната госпожа защо се държи като пубер. И естствено щерката е подготвена, че в края на годината ще трябва да се яви на изпит за повишване на оценката. Просто не мога да търпя подобни индивиди. Много се дразня как мачкат децата, вместо да ги учат да летят.

Колкото до МОН, ако кажа какво мисля, дирктно ще ме изхвърлят от форума.

# 743
  • Мнения: 11 870
      И аз не съм очаквала друго, но все пак имах надежда да се замислят над проблема и да отговорят в смисъл, че ще предприемат някакви промени или поне че ги обмислят. Никъде, ама абсолютно никъде в образователната система от първи клас, до завършване на висши образование няма такъв изпит, който да е "уникален и неповторим" и да се провежда на една, единствена дата. Все има поправки, попр. матури, предварителни за кандидатстване и т.н.Само за великото НВО- не, една дата ще е!

А това, че има достатъчно училища...по-добре да не го бяха писали.

Не им се мисли, не им се занимава, не им се разтуря така добре смазаната мелница за наливане на пари в школи , уроци, помагала

# 744
  • Мнения: 4 564
И аз не смея да напиша какво мисля за МОН... вие се сещате...
По отношение на учителката, много е гадно изпитвала съм го това...И аз съм си мислила за друг клас, обаче след като пресметнах + и _ , минусите са повече...

# 745
  • София
  • Мнения: 6 085
Заповядайте в новата тема.

# 746
  • София
  • Мнения: 920
За отговора от МОН Rage, ясно беше и преди да го получим. По отношение на обучението и на системата - няма ка да ги прескочим. Моите деца от сега изнемогват заради тежки програми + допълнителни курсове. Ама така е, като имат "амбициозна " майка. Ще се подсигуряваме за по-високи резултати с ходене на допълнителни уроци. Хайде по БЕЛ ползата я видяхме - сина от 4 скочи на 5 и отзива от учителя в училище беше "Адмирации за допълнителната помощ, но все още е далеч от отличен!".  Дъщеря ми се справя по-добре - започна да изкарва 6-ци по БЕЛ.
По математика в школата е най-добрият, а в училище е предпоследен по успех. Освен всичко се оказа, че две от оценките в електронния дневник са сгрешени и сега като заменим една 6-ца и една 5-ца с 4-ки, нещата стават плачевни... От вчера ходя като зомби, ама каквото - такова. Детето няма сили и изнемогва, а аз трябва да го карам да решава допълнително задачи, защото пусто разбиване на многочлен на множители не му се отдава. Трябва и да внимавам да не "прегори"... С четири очи чакаме Коледната ваканция, да си отпочинем малко всички, макар че не се знае какви домашни ще ни измислят тогава.
Учителят му по БЕЛ ще раздели класното на две по подобие на НВО - първа част тестова, втора преразказ. Ще са на различни дати.
По математика ни предупредиха, че все още не се знае каква ще бъде матурата и е добре децата да ходят на пробните изпити на СМГ и Междучасие, защото въпреки, че били с по-висока сложност, не се знае каква ще е матурата.... Flushed.
Вилиан, съжалявам за ситуацията, в която се намирате! Това няма да се отрази добре и на детето. Дано нещата се оправят, иначе може едно писмо, официално входирано към директора и с копие до общината и РУО , за психически тормоз и дискриминация. Това ще предизвика проверка, която може да помогне, но може и да навреди повече! Успех, дано всичко се нареди!

# 747
  • Sofia
  • Мнения: 113
Моят син има същия проблем с учителката на БЕЛ, която е дена и съща от 5 клас до сега. В началото го обвинявах, че не полага достатъчно усилия и така не се подготвя добре по предмета, но при върнати преразкази открих, че госпожата му поправя вярно написани от него думи и това оправдавах, че има много работи да проверява и е възможно да е била изморена. При преразказите само подчертава с червен химикал и пише оценка, без обяснение защо е подчертала и къде греши. Следих да не повторение или неточност, но не. Казах му да я попита какви са грешките му, за да не ги повтаря следващия път и отговора е бил, не няма време да му обяснява. Аз ходих да говоря с нея, за да видя какъв е проблема, може да прави нещо в час, с което да я дразни  и отговора беше, че е много доволна от него и ще му пише 5 Flushed Края на 6-ти клас го записах на школа по БЕЛ, за да видя различен учител как ще го оцени. Учителката от школата много го хвалеше. Беше го питала каква оценка има по БЕЛ в училище, обади ми се телефона, за да ме пита какъв е проблема. Тази година отново има само 5-ци по БЕЛ. Мислех за местене в друго училище, но какво му показвам така, че не се справя и да се отказва. Не съм конфликтна личност и не знам как да реагирам в случая. Не съм подавала оплакване до директорката, защото не съм сигурна, че ще има резултат.

# 748

Общи условия

Активация на акаунт