Бъдещи петокласници 2019/2020 г

  • 45 921
  • 788
  •   1
Отговори
# 570
  • Мнения: 4 393
Мерси. В правилника за вътрешния ред ли го пише? Ако е така, моя грешка.
Моята е такава чувствителна, сега ще го мисли с дни.

Не съм сигурна за правилника, но на родителска среща се е повдигал въпросът на няколко пъти и госпожата е уточнявала цвета на панталона.

ПП Изходното днес било лесно според дъщеря ми, била си решила правилно и 10-те задачи.

# 571
  • Мнения: 110
При нас униформени са тениска и суитчър. Долната част не е уточнена. Дъщеря ми носи всякакви цветове и шарки панталони и поли. Без накъсани дънки, къси панталони и къси поли.

# 572
  • Мнения: 8 522
Ясмина, не съм виждала теста на дъщеря ми и това са нейните думи, възможно е да има и други грешки. Не вярвам някой умишлено да ощетява децата, освен в случай, че не са се запознали с новия начин на оценяване на диктовката от м.г. и са се придържали стриктно към отговорите дадени от МОН на отворените въпроси.
В нашия случай резултата е без значение и няма да проверявам как е оценявана.

# 573
  • София
  • Мнения: 6 182
При нас днес ми изпратиха резултатите по мейл, но на децата са били казани през деня. Другата седмица ще има родителска среща, за тези, които искат да видят работите на децата си.

Цвета на чоропогащника под тъмната поличка уточнен ли е в правилника Wink Шегувам се! Просто имаше един момент от моето училище, в който полите трябваше да са тъмни, но чоропогащника само бежов. Вероятно черният се смяташе за твърде секси.

# 574
  • Майничка
  • Мнения: 12 581
И по мое време имаше забрана за черни чорапогащници, но май беше защото боядисваха и като се пуснеш по шорти за физическо, краката ти като на кюмюрджия.

# 575
  • Мнения: 8 228
Оценките от НВО са вписани в нашия дневник като изходно ниво. Други изходни по тези предмети няма да правят. По английски направиха миналата седмица. Тази учебна година свърши, остава ми само да разбера в началото на юни коя паралелка ще е в пети клас.

# 576
  • Пловдив
  • Мнения: 3 624
В контролните по всички предмети учителките пишат колко точки се дават на въпроса и колко точки има детето. Накрая има общ сбор точки и оценка с точност до .25 или 0.5. Ако за една грешка се отнема цяла единица, значи, че задачите са много малко.

vita Кое имаш предвид - НВО по БЕЛ ли?

renydent - тези запетайки на диктовка ли са сгрешени?

Ами не бих казала ,че за изходно са малко.А и детето няма грешка на въпросите.Точки са написани,след което намалени.Но никъде няма кой въпрос с колко точки се оценява или критерии на самата диктовка.Запетайките в текста са над 7.Някои от тези правила определено не са учени.Детето е изпуснало една запетая и има една грешка-вместо разтворил и написала разровил.Определено е техническа грешка в бързината ,защото става въпрос да уста.Но факт е ,че е грешно.Оценка със стотни не съм видяла за цяла година.
Днес я била изпитала на нещо-дори и не се поинтересувах на какво и е казано ,че ще има 6.Само че на девойката вече не й дреме изобщо.
Самото дете има много изострено чувство за справедливост и преди месец беше направила "стачка " на някави текстови задачи.Беше написала всички решения без краен резултат.На въпроса на госпожата защо го е направила ,тя й казала че нататък са бакалски сметки.И всичко това е следствие на предишно контролно,в което не й е стигнало времето и рецензията на госпожата беше да си научи материала.Детето е обяснило ,че не е успяла във времето, а не че не знае.
В старото училище се корени проблема-там може и в междучасието ,може и в часа по музика да довършиш .Нямаше как да свикне с темпото толкова бързо.Е свикна вече,но това не значи че не е можела да ги реши.Та това е бил нейния начин да покаже на госпожата ,че знае.

Последна редакция: пн, 20 май 2019, 22:09 от renydent

# 577
  • Майничка
  • Мнения: 12 581
Изходните на нашите минаха седмица-две преди НВО-то. Днес са казали  оценките за срока и годината на повечето от класа, та девойката приключи по основните предмети, обаче... има да предава още две рисунки по ИИ и нещо (не разбрах какво) по домашен бит. Два почивни дни има - да рисува.

# 578
  • Мнения: 8 228
На контролните по всички предмети нашият класен слага точките встрани на всеки въпрос. Често се случва да има половинки, 0.5 или 1.5. В края е даден общият брой точки и скалата за оценяване. Много често крайната оценка е с десети или дори стотни. После в дневника пишат цяло число.
Всъщност в прогимназиалните класове учителите на големия постъпват по същия начин. Не винаги съм съгласна със съдържанието на самите тестове, но поне оценяването винаги е абсолютно прозрачно.

# 579
  • Мнения: 922
В контролните по всички предмети учителките пишат колко точки се дават на въпроса и колко точки има детето. Накрая има общ сбор точки и оценка с точност до .25 или 0.5. Ако за една грешка се отнема цяла единица, значи, че задачите са много малко.

vita Кое имаш предвид - НВО по БЕЛ ли?

renydent - тези запетайки на диктовка ли са сгрешени?

Самото дете има много изострено чувство за справедливост и преди месец беше направила "стачка " на някави текстови задачи.Беше написала всички решения без краен резултат.На въпроса на госпожата защо го е направила ,тя й казала че нататък са бакалски сметки.И всичко това е следствие на предишно контролно,в което не й е стигнало времето и рецензията на госпожата беше да си научи материала.Детето е обяснило ,че не е успяла във времето, а не че не знае.
Голяма демокрация във вашето училище. Големият ми син учи в МГ. Там ако няма подробно решение на задачата, дори и отговорът да е верен не се получават точки.
Аз съм от родителите, които не се месет в работата на учителя. Може в дадена ситуация, да не съм много съгласна с даден метод, но щом така е решил преподавателя, значи така ще бъде.
Всички искаме децата ни да учат в добри училища, да получат добро образование,  а в същото време голяма част от родителите не могат да приемат без резерви решението на учителя.

# 580
  • Варна
  • Мнения: 10 551
На контролните по всички предмети нашият класен слага точките встрани на всеки въпрос. Често се случва да има половинки, 0.5 или 1.5. В края е даден общият брой точки и скалата за оценяване. Много често крайната оценка е с десети или дори стотни. После в дневника пишат цяло число.
Всъщност в прогимназиалните класове учителите на големия постъпват по същия начин. Не винаги съм съгласна със съдържанието на самите тестове, но поне оценяването винаги е абсолютно прозрачно.
Контролите, които подписвам са точно по същия начин.

# 581
  • Пловдив
  • Мнения: 3 624
В контролните по всички предмети учителките пишат колко точки се дават на въпроса и колко точки има детето. Накрая има общ сбор точки и оценка с точност до .25 или 0.5. Ако за една грешка се отнема цяла единица, значи, че задачите са много малко.

vita Кое имаш предвид - НВО по БЕЛ ли?

renydent - тези запетайки на диктовка ли са сгрешени?

Самото дете има много изострено чувство за справедливост и преди месец беше направила "стачка " на някави текстови задачи.Беше написала всички решения без краен резултат.На въпроса на госпожата защо го е направила ,тя й казала че нататък са бакалски сметки.И всичко това е следствие на предишно контролно,в което не й е стигнало времето и рецензията на госпожата беше да си научи материала.Детето е обяснило ,че не е успяла във времето, а не че не знае.
Голяма демокрация във вашето училище. Големият ми син учи в МГ. Там ако няма подробно решение на задачата, дори и отговорът да е верен не се получават точки.
Аз съм от родителите, които не се месет в работата на учителя. Може в дадена ситуация, да не съм много съгласна с даден метод, но щом така е решил преподавателя, значи така ще бъде.
Всички искаме децата ни да учат в добри училища, да получат добро образование,  а в същото време голяма част от родителите не могат да приемат без резерви решението на учителя.
Мисля ,че изобщо не си ме разбрала.Демокрация няма.Госпожата ми се обади и каза ,че ще й пише тройка ,защото няма сгрешено уравнение на текстовите задачи.Числовите са били решени.Не съм се месила по никакъв начин.Казах моето мнение ,че е по-добре да й пише 2 .
Опитах се да обясня реакциите на детето,но явно не съм успяла.Детето много добре осъзнава ,че ще получи две на това контролно,но го е направила ,за да докаже че разбира задачите.Проблемът е времето.Това е бил нейния начин и аз не мога да го променя.Искала е да докаже ,че знае как да ги реши ,но не се вмества във времето,тъй като рецензията е била да научи материала с текстовите задачи.
Голямата ми дъщеря също завърши МГ и знам че всяка стъпка на децата се оценява.
 Примера го дадох в съвсем друг контекст.
При нас също има точки.Ето например на контролното по ЧО макс бяха 20.За 6 бяха 19-20.На един сгрешен въпрос са взети 2 точки. Оценката е 5.-До тук всичко е ок.Има таблица с точки и оценки и всичко е ясно.Въпроса е кой въпрос с колко точки се оценява .Например от 1-10 въпрос 1 точка ,от 10-15 въпрос 2 точки и тн. Тази информация я няма.
Не че ми е проблем или е фатално ,но ми е любопитно.

Последна редакция: вт, 21 май 2019, 18:37 от renydent

# 582
  • Варна
  • Мнения: 3 245
renydent Ако има 18т., оценката трябва да е 5.75, а не 5.

# 583
  • Пловдив
  • Мнения: 3 624
Е ,Ясмина ,няма такова нещо.Има точно 5. До 18 точки е 5.19-20 точки е 6.Теста не е в мен-връщат ги .Не мога да го снимам.Но ще се опитам да го намеря.По тази точкова система детето си е за пет.Няма проблем за оценката.Въпроса е ,че не знам за кой въпрос колко точки се дават.
Иначе теста по бг го намерих.Там са описани и критериите за оценка.На въпросите всичко е вярно и има по 1 точка-там проблем няма.За диктовката - има 1 грешка и 1 запетая пропуснати .Описано е подробно за кои думи се отнема точка .Няма такива.Вместо разтВорил е написала разтРорил.
Пак казвам-не се меся на учителя,нито съм говорила с нея.Просто децата си обсъждат контролните и детето казва ,че с повече грешки имат колкото нея

# 584
  • Мнения: 8 522
При така описаните грешки на диктовката не би следвало да се отнемат точки според новите критерии от м.г.

Общи условия

Активация на акаунт