Бъдещи петокласници 2019/2020 г

  • 45 819
  • 788
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 14 471
Аз имам предвид точно програмирането да се учи в училище, а не базови умения. Има вече езици за програмиране подходящи за деца в първи клас, които могат да прочитат текстове от три думички.
Програмирането на С++ и на JS се оказва съвсем достъпно за деца в четвърти клас и дори за деца без логическо мислене.
Що се отнася до ученето на програмиране от осми клас в математическа гимназия, да там им трябва математика, много математика, защото програмирането го учат като решават задачи. Но за програмирането на банков софтуер за компютри не е нужно логическо мислене.
И най-важното, което ме остави без думи - морално остаряло алгоритми няма. И сега се учат същите в Телерик.

Пак не разбирам защо? Всички програмисти ли ще стават или занапред всеки, без значение - доктор, архитект, адвокат, ще трябва да програмира?

# 46
  • в здрача
  • Мнения: 2 208
Не вярвам аз, мълчи и стадиона.
Имала съм млади колеги, току-що излезли от гимназията, учили С++ и вече със самочувствие, че много му разбират на обектно-ориентираното програмиране...  днес част от тях са добри програмисти, други си намериха своето място в другите части на IT сферата.
Аз не ставам за учител, но поне мога да преценя възможностите на своите деца. В къщи децата нямат телевизор в стаята си, но всяка си има личен компютър. Аз не разчитам на училището за тяхната компютърна грамотност /така и викахме навремето, аз съм от динозаврите в компютрите, от Правец 8 още/. Та не разчитам на училището просто защото преди да им дам играчката компютър малко съм им пообяснила А и Б и все още стриктно ги следя, голямата не чак толкова.
Та седя и се чудя. Деца в първи клас какво биха разбрали от програмиране, от JavaScript или С++ като на английски са на ниво кажи баба тенк ю, за математика на събиране и изваждане до 10, логика май не им трябва... вероятно ще учат от кое копче се пуска компютъра и къде да му намерят shut down-а, защото на win 10 e малко скрит, а все пак в кой век живеем...
А и отделен урок за Андроид, защото там е друга бира, пък си е предизвикателство да му намериш файл организатора и да разчистиш без да го вържеш за добрия стар компютър.

Но определено на децата им трябват уроци по старата компютърна грамотност, сега модерно наречена ИТ. Поне по старата програма, учебника за 5 ти клас беше страхотен. Само че  можеше да си спестя купуването му, защото не беше отворен от моето дете. И по нейни думи и от целия клас. Изпитваха ги на практика, което е добре, ама на входното ниво в гимназията лъснаха пропуските. То лъснаха и когато С- то се напълни на новия и терабайтов диск и нямаше място да си инсталира Dev C++ 5.11, ама аз си трайках, защото тя нали всичко си знае и може и докато не види зор ме отрязва като кисела краставичка...
Да оставим компютрите и компотите и да се върнем на четвъртокласниците. Госпожата по АЕ заявила на децата, че който не знае английски няма да мине в 5 ти клас или ще ходи на лятно езиково училище и сега се учи толкова здраво, че как така ще се проваля цялата ваканция. Голям смях ме напуши, но потвърдих, че има летни езикови курсове, но спокойно с една двойка се минава в по-горе клас.

# 47
  • Майничка
  • Мнения: 12 483
В момента в клас явно наблягат на преразказите. По този повод девойката "роди" прозрението, че една страница текст може да се резюмира и в едно изречение, но (за съжаление) то трябва да е супер прецизно и съчиняването му отнема повече време от "обикновения" преразказ. И май осъзна, че не е на нивото на баш майсторите, та не е зле да си даде повечко зор.

За мен даването на тестове за домашна няма особен смисъл, ако не е обвързано с тренировка за време, т.е. - надзор. Не че съм толкова против тестовете, самата аз съм давала купища на двете девойки - те са сравнително лесен начин за обобщение и проверка на относително голям обем знания, проверяват се бързо и позволяват визуална яснота на оценяването, ако е приложена скала или се ползва стандартната формула (получени точки х 6 / максимален брой точки). При тестове с 80% затворен отговор, каквите са повечето за тази степен, обаче, това предполага не само заучаване на материала, а и бързото му възпроизвеждане, т.е. два варианта - или много пъргава мисъл, или наизустяване на вариантите за въпроси и отговори. Второто може да е обект на самостоятелна работа вкъщи. Първото не се развива с тестове, те са краен етап.

# 48
  • Мнения: 8 452
Моята щерка след 6-ца на входното по математика ми „цъфна” с 3-ка от последното контролно. Каза , че се е замотала и времето не и е стигнало. Такъв случай е нямало до сега. Вече ще засичам време при тестове.

# 49
  • Мнения: 8 208
На моя днес му се стъжва живота. Пак отсъства една седмица от училище и сега се бори с изоставането по човеците. По два урока от всеки.
Математиката я беше направил предварително.

# 50
  • при моите любими
  • Мнения: 2 510
И моята дъщеря получи първата си 3ка (дори 4ка не е имала, а 5ца има рядко). Беше разстроена. Нейната учителка прави всекидневно 5 минутки. По разказвателните предмети е задължително, преди всеки час, за да ги научи да не пропускат да си научат урока и после да е нужно наваксване. Имат по всички предмети по 10+ оценки. По математика сигурно вече са 15. Аз в началото малко бях учудена, но май е за добро. Също така не се прави и компромис със забележките, Един път да си без домашно, писмена забележка, един път да те хванат да си говориш със съученик и да не внимаваш  -  забележка. Нанасят ги веднага в електронния дневник и всичко пристига при мен като инфо още преди да е свършил учебния ден. Доволна съм от новата електронна система.
Първите 3 класа ми се видяха по-лежерни. И малко и на децата им се вижда по-затегнато положението, но може би така прехода към пети клас ще е по-лесен, защото тогава наистина става тежко с материала.

# 51
  • Бургас
  • Мнения: 15 699
А моя ми донесе 4ка по ЧП. Срамота. Дръпнах му едно конско. То бива,бива немърливост,ама....

# 52
  • при моите любими
  • Мнения: 2 510
Аз за оценки не се карам, но изисквам, материала на който е бил пропуска да се научи.. Децата се стресират повече от лоша оценка, а аз ги успокоявам, че оценка се поправя, но трябва да се навакса с материала.

# 53
  • Бургас
  • Мнения: 15 699
Ооо, скарах му се, защото оценката му е от заплесване и немърливост. Забравил, не помнел.... Да ги нямаме такива.

# 54
  • Мнения: 8 452
След тройката имаше голям рев, сигурно за да не се караме. Но не и' е първата, във втори клас пак имаше по математика. Както цяло на  моята девойка не и' пука от ниските оценки, или поне не я мотивират да се потруди.
 Мъка, мъка ....и то голяма е при нас ученето. Никакво желание от нейна страна. Последния психолог с който обсъдих проблема ми каза да се примиря и да я изследвам за обучителни проблеми.

  п.п: Моля, ако някой е от Пловдив да ме насочи към специалист.

Последна редакция: нд, 18 ное 2018, 15:26 от vita

# 55
  • София
  • Мнения: 982
Един път да си без домашно, писмена забележка, един път да те хванат да си говориш със съученик и да не внимаваш  -  забележка.
Добре, че не сме във Вашия клас Simple Smile Това си е жив терор.

# 56
  • Мнения: 18 268
То и непрекъснато да се правят на дръж ми шапката и да се подсмихват за забравено домашно, пак е вид терор, ама за напомнящите родители, та и аз предпочитам варианта с понасяне на отговорност.

Афектирана съм, че 2 часа лепи и изрязва някаква тъпа картичка, вместо да се упражнява по математика. Може и да ми личи. Grinning

# 57
  • Мнения: 8 452
Нейната учителка прави всекидневно 5 минутки. По разказвателните предмети е задължително, преди всеки час, за да ги научи да не пропускат да си научат урока и после да е нужно наваксване. Имат по всички предмети по 10+ оценки. По математика сигурно вече са 15. Аз в началото малко бях учудена, но май е за добро. Също така не се прави и компромис със забележките, Един път да си без домашно, писмена забележка, един път да те хванат да си говориш със съученик и да не внимаваш  -  забележка. Нанасят ги веднага в електронния дневник и всичко пристига при мен като инфо още преди да е свършил учебния ден. Доволна съм от новата електронна система.
Аз на такава учителка ръцете бих целувала. Направо сте късметлии.

 Дъщеря ми поне две седмици е ходила на училище без учебна тетрадка по математика. След първата седмица аз установих, че я няма. После още седмица издирвах тетрадката по книжарници и складове и чаках доставка. Госпожата даже и не разбра. Та за тройката по математика си имам обяснение.

Последна редакция: нд, 18 ное 2018, 19:11 от vita

# 58
  • Мнения: 2 413
И при нас е стегнато  положението.При липса на домашно забележка,ако се случи повторно директно двойка.Всичко се вписва в ел.дневник до ден след слечката,дори и да скатае излиза бързо.
Такива пет  минутки изобщо нямат,а оценкате са по 2-3 за предмет.Пишат предимно 5 и 6,ако е по-ниска не,но изисква поправка,съответно дава нов тест и тогава каквото сабя покаже.Радвам се,че моят за сега учи добре,макар,че зорът е до започването с уроците.Поне е е ефективно,но и аз много го  натискам,на моменти мм казва,че прекалявам.

# 59
  • София
  • Мнения: 1 339
И моя хубостник го мързи да учи и е голяма мъка и борба.
Някое детенце да е правило комикс на Ането и Хайно? Нещо ми я няма главата и не знам как да помогна на детето. Ако шма минали от там ще съм хепи на малко помощ.

Общи условия

Активация на акаунт