Бъдещи петокласници 2019/2020 г

  • 45 815
  • 788
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 8 207
Вторият чужд език не е задължителен от 5ти клас, където го има е ЗИП обикновено, освен ако не е някаква специална паралелка.
В нашето училище си придължават единствено с английския език в пети клас. Часовете за ЗИП (2.5 седмично) са за математика и БЕЛ.
Сега големият, 6ти клас, има шест часа математика седмично - 4 задължителни и 2 ЗИП. Реално в МГ задължителните часове са пак толкова. Математиката идва повече от часовете за ЗИП и СИП. В нашето училище примерно часове пи СИП изобщо няма.

# 31
  • Бургас
  • Мнения: 15 696
Някой има ли идея каква е програмата в математическите паралелки от пети клас? Интересува ме колко часа математика имат и учи ли се в този случай втори чужд език.
И аз се интересувам от това.
Ще търся и повече информация за математическата гимназия при нас.
В чуденка съм дали да продължи в сегашното си училище или в математическа.
Има време да се проучи.

За тези почивни дни имаме доста домашни,по бел,математика и английски,но никой не се сеща да седне да попише малко....
Вие как сте с домашните за ваканцията?

# 32
  • Мнения: 8 207
Моят замина във вторник сутринта на състезание. Ще се прибере в неделя, късно вечерта. Ще наваксва с домашните другата седмица. В събота и неделя прави някои от нещата, които щеше да изпусне в училище, но не всичко. Времето беше превъзходно и по-голямата част от почивните дни я прекарахме в планината.
Така или иначе нашият класен няма навик да ги засипва с домашни за почивните дни, ще навакса бързо.

# 33
  • Мнения: 8 452


За тези почивни дни имаме доста домашни,по бел,математика и английски,но никой не се сеща да седне да попише малко....
Вие как сте с домашните за ваканцията?
Скромно. Две диктовки по БЕЛ + учене по АЕ. Но вчера наваксва по математика т.к си беше игубила учебната тетрадка.
 

# 34
  • София
  • Мнения: 982
В сайта на всички математически гимназии има качено разпределение на учебните часове. Иначе нямахме домашни само 4 стр. от едно помагало по БЕЛ и 2-3 чертежа по математика.

# 35
  • София
  • Мнения: 3 470
За програмирането и английския нещо никак не съм съгласна с Tsv. Даже съм на противоположното мнение. Според мен трябва да се учат от първи клас и то сериозно.
И със съвета да развивам логическото мислене на детето също не съм много ОК. Струва ми се, че насила мога да го накарам да учи история, но да му насипя логика е малко по-трудно. А и за голяма част от програмистите не е задължителна. По-скоро е важно да си развие това, което му харесва, а програмирането да е само средство.

# 36
  • Мнения: 14 471
Логиката се учи като се учи математика.

Аз пък не виждам защо трябва да се учи програмиране от първи клас? За всички ли имаш предвид или като СИП?

# 37
  • Мнения: 18 268
И за мен няма смисъл да се учи нещо, което ще бъде морално остаряло още преди да са завършили основното си образование. Аз съм учила ИТ в училище. Не смятам, че елементарните алгоритми на Паскал са нещо, което си е заслужавало. За теорията на MS Word емнайсет версии преди тази, с която започнах да работя, даже няма да коментирам. Още по-безсмислено ми се вижда подобно обучение в първите класове.

# 38
  • София
  • Мнения: 982
В Телерик учат C++ по програмиране. Бая  е трудничко и определено няма общо с информационните технологии, които са по училищния материал в 5 клас. Затова и теста е труден и успяват само 30% от кандидатите да влязат, просто ако не разбират математиката и лгиката и програмирането няма да им е интересно и ще е само загуба на време и ресурс.

# 39
  • Мнения: 899
Ами то програмирането е нелека работа, не е за всеки и няма място в първи клас. Струва ми се, че се бъркат понятия - базисните умения за работа с компютър не са програмиране, те са предмет на Информационните технологии като дисциплина и няма лошо да се усвояват в начален курс, но чак пък от първата година и то задължително, е излишно според мен. За деца с изявени наклонности и интереси - има всякакви платени и безплатни софтуерни академии.

# 40
  • Мнения: 8 452
Относно програмирането ще цитирам един учител : „ Ако децата ви нямат развито логическо мислене и не им върви математиката, моля ви не ги записвайте програмиране”. Поводът беше кандидатстването след седми клас. Както се казва  Едно е да искаш! Друго е да можеш! А трето и четвърто е да го направиш.

# 41
  • София
  • Мнения: 3 470
Аз имам предвид точно програмирането да се учи в училище, а не базови умения. Има вече езици за програмиране подходящи за деца в първи клас, които могат да прочитат текстове от три думички.
Програмирането на С++ и на JS се оказва съвсем достъпно за деца в четвърти клас и дори за деца без логическо мислене.
Що се отнася до ученето на програмиране от осми клас в математическа гимназия, да там им трябва математика, много математика, защото програмирането го учат като решават задачи. Но за програмирането на банков софтуер за компютри не е нужно логическо мислене.
И най-важното, което ме остави без думи - морално остаряло алгоритми няма. И сега се учат същите в Телерик.

# 42
  • София
  • Мнения: 982
Но за програмирането на банков софтуер за компютри не е нужно логическо мислене.
MM ми програмира банков софтуер, един от тестовете при тях е на задачи подобни на теста даван от Телерик с логически задачи.
Иначе синът ми учи scratch във втори клас и определено е супер приложение за начинаещи.

# 43
  • Мнения: 18 268
Валя, под морално остарял имах предвид езика, не виждам какво е потресаващото. За алгоритмите написах пределно ясно - елементарни. Безсмислени за тези с интерес, и още по-безсмислени за тези без интерес.

А какво му е важното на програмирането, че трябва да се учи в първи клас? Има нещо основополагащо за развитието на децата, което ми убягва, или е от амбиция да стават децата програмисти?

# 44
  • София
  • Мнения: 4 552
Ако има логическо мислене, програмирането няма да избяга...
Езиците за програмиране ще дойдат на по-късен етап. Сега да учат бел и математика.
 Неграмотните много бързо се размножават, за съжаление.

Общи условия

Активация на акаунт