Бъдещи петокласници 2019/2020 г

  • 45 915
  • 788
  •   1
Отговори
# 15
  • Разпиляна във въображението
  • Мнения: 24 783
Благодаря за темата. Тези дни все пропускам да я питам за шкафчетата, но ще се обадя между редовните часове и занималнята и ще проверя. Отива и се прибира сама от училище и по-малко натоварена ще е, толкова по-добре.

# 16
  • Мнения: 8 522
Домашните на дъщеря ми този уикенд: математика -3 теста, ЧО - 3 теста, БЕЛ - 1тест, АЕ - четене и превод на урока. Всеки тест е от 20 въпроса. Писа и учи почти 5 часа с почивките. Кажете ми, това нормално ли е?

# 17
  • Варна
  • Мнения: 3 245
Домашните на дъщеря ми този уикенд: математика -3 теста, ЧО - 3 теста, БЕЛ - 1тест, АЕ - четене и превод на урока. Всеки тест е от 20 въпроса. Писа и учи почти 5 часа с почивките. Кажете ми, това нормално ли е?

В никакъв случай. Дъщеря ми писа един кратък преразказ по БЕЛ, решава няколко задачи от учебната тетрадка по математика и прави проект за ЧК за народните будители. Показах ѝ как да прави презентации на Power Point и толкова се въодушеви, че попрекали малко с анимациите, но беше толкова доволна. Аз също, още повече, че не се наложи да разпечатваме картинки и да лепим на картон.

Аз лично пък смятам, че решава малко задачи по математика и ще трябва да ѝ давам допълнително, но все не мога да се организирам и да въведа системата.

По разказвателните предмети домашното е винаги в учебната тетрадка. По чуждите езици освен домашното винаги я карам да чете и превежда урока или да си пуска записите от аудиодисковете. Второто го прави рядко обаче.

По всички предмети освен задължителното домашно си пуска уроците и прави тестовете в Уча.се, но те не ѝ отнемат кой знае колко време.

# 18
  • София
  • Мнения: 982
При нас максимум домашно да е 1-2 странички от помагалото по БЕЛ и 3-4 задачи по математика. Не учат никак добре по ЧО. Не знам защо не им показва класната по картата, а всичко се учи на изуст. 

# 19
  • Мнения: 8 228
За утре имаше да научи само един урок по ЧО. Имат още математика, български и литература, но домашните по тях ги писа още в четвъртък вечерта. В петък имат почти само зипове, по тях не им дават домашни. Отделно му направих една по-дълга диктовка и малко упражнения по английски. Всичко това му е отнело максимум час и половина, включително урока от Уча се по ЧО.
По принцип мислех да поучи малко повече, защото във вторник заминава на състезания и ще пропусне два учебни дни. Времето обаче не беше за изпускане и го прекарахме в гората вмвсто над учебниците. Ще наваксва после, поне е свикнал.

# 20
  • Мнения: 2 418
За утре учи урок по ЧП+попълване на учебната тетрадка,урок по англ.език(четене+превод),писане на 3 реда с новите думи,тест по мат.

# 21
  • при моите любими
  • Мнения: 2 527
Изобщо нямаха домашно за събота и неделя. Каквото и да е имала си е написала в петък в занималнята. Цяла събота и неделя бяхме навън в това хубаво време и се радвам, че нямаха допълни домашни. За допълнителни задачи, когато времето не позволява излизане и давам да решава някакви задачи от математически  състезания и понеже са различни обича да се мъчи да ги разгадава. По английски обича да и изваждам текстове на песни, които харесва и да си ги превежда с търсачката в гугъл и да ги учи. Изобщо почти всичко, с което я занимавам извънкласно гледам да е под някаква забавна форма, иначе хич не и се занимава. Похвалиха я, че прави отлични съчинения и преразкази, което според мен се дължи на дневника, който и подарих лятото и във всяка удобна минута обича да си пише в него, казах и да си разказва вътре всяка интересна история и преживяване и май започна да и се получава и в училище.

# 22
  • Бургас
  • Мнения: 16 106
Моя имаше един урок от тетрадката по математика за домашна. Допълнително класната е дала и един тест от състезание за да се упражняват.
И един полу синтактичен разбор (сказуемо) на текст по Бел.

# 23
  • София
  • Мнения: 3 484
Аз сега не мога да се оплача от домашни. При нас още не е започнала истерията с тестовете и е затишие пред буря.

Исках да попитам учите ли информационни технологии в училище? И тези които учат, учат ли нещо изобщо?
В нашето училище имат по един час седмично и вече четвърта година учат Paint. Може би съм много крайна, но дете, което учи Фортнайт за по-малко от месец да учи пейнт за 4 години ми се вижда странно. Брутално е обаче, че за 4 години не са учили местене, копиране и архивиране на файлове.
Дори не подозирах за тези неща. Но хлапето тръгна на курс по програмиране и при него всичко лъсна. Оказа се, че и при другите деца е така. Файлове записани буквално навсякъде по компютъра. Търсят ги с часове родителите. Не могат да ги изпратят, защото никое дете не знае какво е зип файл.
Аз съм в потрес.

# 24
  • София
  • Мнения: 1 338
Аз сега не мога да се оплача от домашни. При нас още не е започнала истерията с тестовете и е затишие пред буря.

Исках да попитам учите ли информационни технологии в училище? И тези които учат, учат ли нещо изобщо?
В нашето училище имат по един час седмично и вече четвърта година учат Paint. Може би съм много крайна, но дете, което учи Фортнайт за по-малко от месец да учи пейнт за 4 години ми се вижда странно. Брутално е обаче, че за 4 години не са учили местене, копиране и архивиране на файлове.
Дори не подозирах за тези неща. Но хлапето тръгна на курс по програмиране и при него всичко лъсна. Оказа се, че и при другите деца е така. Файлове записани буквално навсякъде по компютъра. Търсят ги с часове родителите. Не могат да ги изпратят, защото никое дете не знае какво е зип файл.
Аз съм в потрес.
Къде ходи на програмиране?

# 25
  • София
  • Мнения: 3 484
Телерик

# 26
  • в здрача
  • Мнения: 2 208
Информационни технологии се учат в училище от 5 ти клас.
Фортнайт е игра.
Нещата, които децата биха могли да научат по програмиране до 4 ти клас общо, в 5 ти ще го научат в рамките на 2 часа.
За мен лично тези уроци, както и английския до 5 ти клас са напълно излишни. Технологиите са вече толкова интуитивно прости в употребата си, че да има часове и уроци за тях е все едно да се пише инструкция за употреба на клечки за зъби.
Ако някой счита, че детето му има качества да стане програмист или инженер нека наблегне на развитие на логическото му и математическо мислене ще му направи невероятна услуга. 
Има доста игри тип куест, които да помогнат в това отношение. И да "бракува" един компютър в къщи върху който детето да се упражнява, защото даже и гениите не са се родили научени.
В 5 ти клас децата смятат часа по информационни за разтоварващ и че всичко си знаят. Някои се насочват към гимназия която ще ги направи програмисти и на входното ниво там лъсват нещата, които не са прочели в учебниците си предните 3 години и даже излизат с номера, че тези неща не са ги били учили. При родителите, които не са си направили труда да им ги прегледат номера минава /това са впечатленията ми от първата родителска среща в гимназията/.

# 27
  • Мнения: 14 489
По т. нар. нова програма информационните технологии започват в трети клас. Нашият набор минават метър тъй като сме по старата програма.

# 28
  • София
  • Мнения: 6 182
При нас има информационни технологии в училище (и миналата и по-миналата година имаха). Предните години се учеха на scratch. Но тази, имат нова учителка и единия път са учили що е това клавиатура, следващия път са моделирали компютър от картон Grinning Останалите деца нямат проблем с това. Моят син, обаче,  мечтае да стане програмист и след среща с ръководството се стигна до решение да го пращат да учи javascript в по-горен клас в тези часове. Но до сега е имал само един час и още не съм сигурна дали ще се справи.
Бойкотира развитието на математическото си мислене със зъби и нокти Laughing

# 29
  • Мнения: 14 489
Някой има ли идея каква е програмата в математическите паралелки от пети клас? Интересува ме колко часа математика имат и учи ли се в този случай втори чужд език.

Общи условия

Активация на акаунт