Първи клас 2018/2019 - втора тема

  • 44 368
  • 742
  •   1
Отговори
# 675
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 7 316
Изискващ родител съм или май бях. Преди няколко седмици без видима причина започна да си бръчка носа. Почти непрекъснато. Все още не се знае дали е тик, защото бяхме на място с висока влажност и мухъл. Започна лечение за алергия, но ефект засега няма. Което ме навежда на мисълта, че може да е тик.
Той свири сериозно на инструмент и ходеше активно на състезания по математика и не знам дали не му дойде в повече.

Детето на моя приятелка получи тик след претоварване с математика в Питагор в 1 и 2 клас. След като го премести, се оправи.

# 676
  • Мнения: 80
Здравейте, влизам от второкласната тема с непоискано мнение.
Миналото лято се опитах да науча сина ми на таблицата за умножение. Приключихме умножение с 2,уж научи с 3 и реших да "затвърдя наученото". Всичко се оказа забравено. Изпаднах в ужас.Примирих се, че ще я учи в "крачка". Оказа се, че притесненията ми са напразни.
Таблицата за умножение се учи от втория срок (можете да разгледате учебниците на Просвета за ориентир. Когато започнат учебната година влизат във форма и тогава като че ли по-лесно запаметяват.Започна да учи таблицата по малко през първия срок, успоредно с останалия учебен материал, обикновено в събота и неделя и до началото на втория учебен срок я беше научил.
Децата се плашат и като видят таблица с толкова числа, а реално след като се научи умножение до 5 остава съвсем малко. Аз направих моя таблица като ползвах това като леко го видоизмених.Очите му светнаха като видя, че намалих таблицата почти наполовина.
http://aztekium.pl/images/mat/poster/en/multiplication_printables.png
 Имайте предвид, че по нашите учебници умножението се учи , напр. с 3 - не 3х1,3х2,3х3 и т.н. , а 1х3,2х3,3х3 ..вижте го в някой учебник.
Според мен за децата през лятото е достатъчно да четат и да разбират, което е важно, защото във 2 клас по математика започват текстови задачи  и да автоматизират събиране и изваждане до 20, което им трябва за действията до 100. Разбира се, което дете иска,  може да учи таблицата, мнението ми е, че  няма нищо страшно, ако не се научи през лятото.

Последна редакция: нд, 30 юни 2019, 00:12 от lilliana

# 677
  • София
  • Мнения: 13 204
Естествено, че е 3х1, 3х2, 3х3 и т.н. Simple Smile Въпреки разместителното свойство при умножението логиката е такава 3 пъти събираш числото Х, а не 1х3 (един път три), 2х3 (два пъти три) и т.н. Ако в учебника не е така значи съвсем са забатачили нещата.... таблицата, която ние имаме си е правилна Simple Smile
За моето дете ще бъде натоварващо в събота и неделя, защото тогава има други занимания. Освен това аз лично не се занимавам много много с ученето и няма как в учебната година да седна да учим таблицата. Ей сега лятото ще я опраскаме набързо докато съм в отпуска Wink  Тя се учи втория срок, вярно е, ама още на първото математическо състезание ще е включена в задачите. Аз няма предпочитам равномернот натоварване. По малко лятото, хем не губи трениниг, хем усвоява повтаряйки наученото в 1 клас. Естествено, че не е лишено и от игри Simple Smile
Права си, че няма нищо страшно ако не се научи лятото, просто обменяме опит и сме с различни деца, мнения, изисквания. Разбира се всяко мнение е полезно Hug радвам се, че се включи.

Последна редакция: сб, 29 юни 2019, 22:25 от Vache

# 678
  • Мнения: 80
Естествено, че е 3х1, 3х2, 3х3 и т.н. Simple Smile
Не знам, учат ги 1х3,2х3,3х3 и т.н. Така е в учебниците на Просвета, Анубис, Архимед,Рива, Бит и техника, поне тези съм проверила със сигурност.
Споменах го само информативно, да не се объркат децата после.

# 679
  • Мнения: 68 574
Много полезен пост, лилианна.
На едно място по 3, на две места по 3 и т.н. тоест 1×3, 2×3, 3×3 и т.н.
За мен е това логиката, ако изобщо има такава...

# 680
  • София
  • Мнения: 18 685
Аз така му обяснявам,,е на 9 места по 7 се бави де.Grinning

# 681
  • Мнения: X
Моята умножение с 9 го разбра най-лесно. Ама не бързам с таблицата. Има време. Малко от зад напред я почнахме и не смятам да я товаря. И без това математиката ѝ е много лесна, от половин дума разбира и бързо изчислява. Кака ѝ до ден днешен много трудно смята на ум, малката в това отношение грешка няма.

# 682
  • София
  • Мнения: 5 283
Аз имам доверие на учителката, тя е страхотна. Щом е казала да се учи лятото, наизуст, като песничка, без обяснения от наша страна, ще се опитаме да я научи. И на баткото поискаха, да вметна.

# 683
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 7 316
Едно време таблицата съм я учила така:
1. Умножение с 1 - 1х1, 1х2, 1х3, 1х4 ..
2. Умножение с 2 - 2х1, 2х2, 2х3, 2х4..
3. Умножение с 3 - 3х1, 3х2, 3х3, 3х4...

Не виждам какви други начини има?!?!

# 684
  • Мнения: 68 574
Обратния начин Joy

С 2 - 1×2 2×2 3×2 4×2 5×2.....

# 685
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 7 316
Обратния начин Joy

С 2 - 1×2 2×2 3×2 4×2 5×2.....

Кому е нужно да ползва по-сложен и объркващ начин? Няма я тази рима, с която съм свикнала.

А ако това, което родителят обяснява, не съвпада с това, което преподава учителката? Аз няма да преподавам предварително материал по математика, докато не бъде взет в училище. Ако тогава Дара среща трудности, ще й помогна и обясня, но предварително не.

# 686
  • София
  • Мнения: 5 283
Именно, аз ще изпълня каквото каза учителката Simple Smile

# 687
  • София
  • Мнения: 4 035
Ъъъъъъъъъ, аз малко не разбирам дилемата Simple Smile Трябва да знаят колко е 3х4 и 4х3 Simple Smile Аз лично още докато ги учи, ги въртя, за да свикне, че е еднакво. Иначе и аз изпълнявам заръката на учителката, чете си книгите, учи си таблицата и си попълва ваканционните книжки.

# 688
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 7 316
Да, трябва да знаят 3х4 и 4х3. Разликата обаче при ученето наизуст е, че това, което се учи, е в една единствена последователност от думи, цифри, символи. Както казах, ако обърна таблицата, за мен се губи звуковата рима, с която съм свикнала, откакто я научих в 2 клас. Когато учиш по смисъл, тогава няма значение как са обърнати и развъртяни цифрите. Същото е с азбуката - учи се наизуст, в последователност. За мен 1х1, 1х2, 1х3,1х4...е като песен, а 1х1, 2х1, 3х1..само ме обърква. Не казвам, че не е вярно, а че детето трябва да я научи по един начин, за да не се обърква. И не е нужно на този етап да я разбира или да се опитва да я смята, това ще стане от само себе си с времето.

# 689
  • София
  • Мнения: 4 035
Защо, това им утежнява процеса. Реално всяка следваща колонка се учи с 1 приер по-малко, ако запомнят и схванат, че без значение от поредността на множителите, резултатът е еднакъв. Така след, като са научили таблицата до например 6, то колонката със 7 я започват от примера 7*7 и имат да научат само 4 примера, вместо пак да учат 10 примера. За мен това спестява моето и нейното време и й улеснява живота. И това няма нищо общо с разбирането или смятането, просто помнене Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт