Грешка на продавач

  • 3 311
  • 19
  •   1
Отговори
  • Мнения: 1
Здравейте!
Преди 3 дни пътувах до София и си купих от едно магазинче стоки на стойност 9 лв.
Платих чрез ПОС терминал и днес виждам, че вместо 9 лв. са изтеглени 90.
Въпросът е, че не пазя и бележките.
Има ли някаква надежда за възстановяване на разликата и каква е процедурата?

Благодаря предварително за отговорите. Simple Smile

# 1
  • Мнения: 46 492
Не се притеснявайте, лесно става, трябва да направите само оспорване на транзакцията. Идете в банката, към която е картата ви и те ще ви обяснят какво да попълните. Не е нужна касова бележка.

# 2
  • Мнения: 628
Не се притеснявайте, лесно става, трябва да направите само оспорване на транзакцията. Идете в банката, към която е картата ви и те ще ви обяснят какво да попълните. Не е нужна касова бележка.
И как по-точно ще оспори тази транзакция, при положение, че и касов бон не пази? НЕ се заяждам, стана ми интересно на какво основание банката ще приеме валидността на това оспорване?

# 3
  • Мнения: 46 492
Оспорвала съм транзакция по описания начин (дреха ни беше таксувана 2 пъти), но не съм разпитвала подробно точно какви действия предприемат. В банката ще обяснят предполагам, ако попитате.
Така или иначе в магазина я има информацията, която се съдържа и в касовия бон, нещата са ясни и без копието в клиента, предполагам затова не им е нужно. А и някои бързо избледняват, не мисля, че може да се разчита на тях.

# 4
  • Мнения: 628
Оспорвала съм транзакция по описания начин (дреха ни беше таксувана 2 пъти), но не съм разпитвала подробно точно какви действия предприемат. В банката ще обяснят предполагам, ако попитате.
Така или иначе в магазина я има информацията, която се съдържа и в касовия бон, нещата са ясни и без копието в клиента, предполагам затова не им е нужно. А и някои бързо избледняват, не мисля, че може да се разчита на тях.
При двойно таксуване на 1 и същ артикул е възможно оспорването, то се вижда, че е дублиране (една и съща сума, през интервал от няколко секунди)... Но по какъв начин ще се докаже, че покупката е била за 9 лв., а не както е изтеглена от картата/сметката. Единственото 'спасение' ще е, ако касовият бон е чукнат правилно и се съпоставят датата и часът на покупката... Дано се реши проблемът в полза на ощетения клиент!

# 5
  • Мнения: 46 492
При 90, а не 9, ще се види, че въпросния артикул струва 10 пъти по-малко, а 0-та е чукната погрешка.
Като цяло не съм чувала от познати да има проблем при оспорване на транзакции, дано и в нейния случай мине безпроблемно Hands Plus1

# 6
  • София
  • Мнения: 5 547
И на мен ми е интересно , още повече за 90 лв се иска пин код.Ако потребителката не е вкарала такъв значи няма как да и изтеглет 90 лв.

# 7
  • Мнения: 6 833
И на мен ми е интересно , още повече за 90 лв се иска пин код.Ако потребителката не е вкарала такъв значи няма как да и изтеглет 90 лв.

То и за 9 пак искат.

# 8
  • София
  • Мнения: 5 547
И на мен ми е интересно , още повече за 90 лв се иска пин код.Ако потребителката не е вкарала такъв значи няма как да и изтеглет 90 лв.

То и за 9 пак искат.
До 25 лв не се иска пин, но все пак зависи от терминала и магазина, в 95% от случаите не ми искат.

# 9
  • Мнения: 6 833
Мисля, че от самата карта по-скоро зависи.

Със старата ми искаха пин навсякъде и за всяка сума.
Сега имам pay-pass, при която невинаги тъсят.

# 10
  • Мнения: 2 127
Зависи от картата и от ПОС терминала. Някои нямат опция за безконтактно плащане и ти искат ПИН и за 2 лева.

# 11
  • Мнения: X
Има ли още в София от старите устройства?Аз пазарувам от къде ли не и съм с безоонтактна виза,над 25 лева винаги ми  е искало пин код.Оспорвала съм веднъж плащане в магазин след надвишена сума на момента,но я видях при прибирането и още в магазина звъннах в банката и чрез онлайн формуляр оспорих плащането и си платих стоката кеш. Малко несериозно не сте си погледнали бележката,на момента се решават такива недоразумения.Дори и да го анулирате,вие ще дължите тези 9 лева и пак по някакъв начин ще трябва да ги платите отново.Мисля че срока е според банковата сметка,аз имам карта само за онлайн пазаруване и там до 14 дена се задържат парите и мога да ги оспоря и съответно да откажа пратката,но става дума за чужбина.Както ви посъветваха звъннете си на банката и обяснете проблема.

# 12
  • София
  • Мнения: 480
Ако няма доказателство как ще оспори? По същия начин не мога ли да си купя яке за 100лв, да изтеглят 100лв, след което да оспоря и да кажа, че е трябвало 10лв да ми изтеглят. Как така банката ще 'спре' такава оторизирана транзакция. Не ми се вижда 1. редно и 2. логично

# 13
  • Мнения: 46 492
Явно се свързват с търговеца и установяват каква е грешката. Няма как нито на моята дума да вярват, нито да си измислят цени. Сега вече дали си прави ревизия или вече е намерил грешката, чак такива подробности не знам. Но предполагам в банката ще ви отговорят като попитате.

# 14
  • София
  • Мнения: 2 056
Според новия закон за платежните сметки и платежните услуги доказателствената тежест е за банката, а не за клиента. Има начин и най-искрено съветвам да си потърси правата. Конкретната банка ще ви даде инструкции, можете да се обадите и на кол центъра ѝ, ако има такъв.

Общи условия

Активация на акаунт