МОН - промените продължават (2)

  • 55 546
  • 755
  •   1
Отговори
# 345
  • Варна
  • Мнения: 2 036
И как ще стане това, като те са си учили-недоучили, даже в езиковите гимназии нивото в края на осми клас беше понижено...

Струва ми се, че ще е по-лесно да се покрият изискванията за прием в колеж след 10 клас, отколкото в университет. Особено, ако липсват в дипломата определени предмети.

Езикът явно все повече ще се учи извън училище. Целта е развиване на паралелно образование май.

# 346
  • Мнения: 6 925
Спомням си, че съм го чела, прехвърлих Наредба 4 отново, но не го открих, Рамковият план за профилирано обучение с нито интензивен нито разширен език от какво ниво на езика се започваше?

# 347
  • Мнения: 3 048
Там, където обявяват профилиращите предмети, носи ли това ангажимент от страна на училищата, за съответния набор избрал паралелките с профилиращи предмети X и Y, те да бъдат осигурени без значение какви трудности имат с това.

Да не говорим, че на места профилирането, струва ми се, се предлага абсолютно безидейно, имайки предвид единствено какви учители има налични, а не реално профилиране и насоченост на децата.
 

# 348
  • European Union
  • Мнения: 1 387
Спомням си, че съм го чела, прехвърлих Наредба 4 отново, но не го открих, Рамковият план за профилирано обучение с нито интензивен нито разширен език от какво ниво на езика се започваше?
Всички осмокласници започват от А1, разликата е в нивото, на което завършват. Без интензивно и без разширено изучаване, трябва да завършат с А2

# 349
  • София
  • Мнения: 2 768
Спомням си, че съм го чела, прехвърлих Наредба 4 отново, но не го открих, Рамковият план за профилирано обучение с нито интензивен нито разширен език от какво ниво на езика се започваше?
Всички осмокласници започват от А1, разликата е в нивото, на което завършват. Без интензивно и без разширено изучаване, трябва да завършат с А2
А със интензивно и разширено е В2 ли?

# 350
# 351
  • Мнения: 6 925
Спомням си, че съм го чела, прехвърлих Наредба 4 отново, но не го открих, Рамковият план за профилирано обучение с нито интензивен нито разширен език от какво ниво на езика се започваше?
Всички осмокласници започват от А1, разликата е в нивото, на което завършват. Без интензивно и без разширено изучаване, трябва да завършат с А2
Няма опция първи език да свършва на А2.
За мг какъв е плюсът да учи АЕ разширено?

# 352
  • European Union
  • Мнения: 1 387
Защо да няма опция А2? Нали в раздел А, точка 2.1, която си постнала е точно А2.

# 353
  • Мнения: 6 925
Защо да няма опция А2? Нали в раздел А, точка 2.1, която си постнала е точно А2.
Е, раздел А е за първи гимназиален етап (10 клас), някак се надявам моето да изкара и втори гимназиален етап.
МГ-тата са ми интересни. Защо избират вариант за английски разширен език? Мисля, че всяко дете от МГ е сравнително амбициозно и не би си позволило да не знае АЕ на отлично ниво, т.е. да учи АЕ извън училище, защото вариантът В1.1 за английски не ми се струва много добър. С разширения английски, целият осми клас учат 12 часа седмично тейбъл, деск и т.н., имат малко часове по математика и информатика. А би могло да имат само 4 часа за АЕ и да имат повече часове за информатика. Има нещо в плана НИНРИЧЕ, което изпускам.

# 354
  • Мнения: 1 137
Аз , като разпитвах за една паралелка( която може би се води нинриче), ми казаха от училището, че учат в 8 кл. по 3-4 часа седмично английския.
Не разбрах обаче, разширеното изучаване на какво ниво го завършват в 12кл?

# 355
  • Мнения: 6 925
Аз , като разпитвах за една паралелка( която може би се води нинриче), ми казаха от училището, че учат в 8 кл. по 3-4 часа седмично английския.
Не разбрах обаче, разширеното изучаване на какво ниво го завършват в 12кл?
Съгласно горната таблица разширения и нинриче завършват на едно ниво (В1.1). Затова се чудех дали и нинриче започват от нула.

# 356
  • European Union
  • Мнения: 1 387
maria77bg, не съм се интересувала от МГ-тата, но за професионалните гимназии горната таблица не е вярна. Те спират да учат чужд език в 10 клас. По първия ще учат чужд език по професията, но това няма да им вдигне нивото на владеене, ще си остане А2 и евентуално добро ниво в професионалната сфера, която са си избрали. Втория чужд език няма да го учат изобщо, така че не е възможно да се вдигне от А1 на А2.

# 357
  • Мнения: 6 925
Кети В, започнах дискусията с въпрос за рамков план за профилирани паралелки нинриче и през цялото време за тях си пиша. Изобщо не съм допуснала, че някой ми отговаря за професионални гимназии. Станало е недоразумение.
Да се върна на въпроса: къде е записано, че профилиран рамков план нинриче започват от нула изучаването на език?
И какво е предимството на разширения план пред този нинриче за мг? (Изобщо възможно ли е нинриче за мг?)

# 358
  • Мнения: 21 455
Е, раздел А е за първи гимназиален етап (10 клас), някак се надявам моето да изкара и втори гимназиален етап.
МГ-тата са ми интересни. Защо избират вариант за английски разширен език? Мисля, че всяко дете от МГ е сравнително амбициозно и не би си позволило да не знае АЕ на отлично ниво, т.е. да учи АЕ извън училище, защото вариантът В1.1 за английски не ми се струва много добър.
Така избягват изучаването учебното съдържание за осми и девети клас наведнъж в девети. Разликата в броя на часовете между РИЧЕ и ИИЧЕ е 144 часа за общообразователна подготовка по първи чужд език общо за двата гимназиални етапа и идва от първи гимназиален етап. Ако езикът е профилиращ предмет ( няма пречка да бъде избран за трети или четвърти такъв) задължителните модули за ПП са едни и същи за ИИЧЕ и РИЧЕ и е заложено ниво В2.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Таблицата, цитирана от maria77bg, е част от наредбата за общообразователната подготовка. Според наредбата за учебния план в професионалните паралелки ще се изучава втори чужд език във втори гимназиален етап.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Да, възможно е профилирана паралелка да е с НИНРИЧЕ., включително и профил математически.

# 359
  • Мнения: 6 925
Е, раздел А е за първи гимназиален етап (10 клас), някак се надявам моето да изкара и втори гимназиален етап.
МГ-тата са ми интересни. Защо избират вариант за английски разширен език? Мисля, че всяко дете от МГ е сравнително амбициозно и не би си позволило да не знае АЕ на отлично ниво, т.е. да учи АЕ извън училище, защото вариантът В1.1 за английски не ми се струва много добър.
Така избягват изучаването учебното съдържание за осми и девети клас наведнъж в девети. Разликата в броя на часовете между РИЧЕ и ИИЧЕ е 144 часа за общообразователна подготовка по първи чужд език общо за двата гимназиални етапа и идва от първи гимназиален етап. Ако езикът е профилиращ предмет ( няма пречка да бъде избран за трети или четвърти такъв) задължителните модули за ПП са едни и същи за ИИЧЕ и РИЧЕ и е заложено ниво В2.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Таблицата, цитирана от maria77bg, е част от наредбата за общообразователната подготовка. Според наредбата за учебния план в професионалните паралелки ще се изучава втори чужд език във втори гимназиален етап.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Да, възможно е профилирана паралелка да е с НИНРИЧЕ., включително и профил математически.
Дидева, благодаря! Но пак не съм се формулирала правилно. Защо избират разширен пред нинриче, а не защо избират разширен пред интензивен? Интензивният за мг и аз не го харесвам Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт