МОН - промените продължават (2)

  • 55 358
  • 755
  •   1
Отговори
# 120
  • Мнения: 8 223
Нашето училище е от 1200 ученика, СУ, и от доста години са само първа смяна. Директорката обаче много държеше на това. Стана поетапно. Отначало само сутрин учиха до 4ти клас, като през това време ограничиха приема до 4 паралелки. Това им позволи в един момент всички да преминат само първа смяна. Базата е голяма, но друго СУ в града ни, с не по-малка база, продължава да приема по 6- 7 паралелки първи клас и съответно си учат на две смени.
В нашето училище категорично бяха заявили, че ще приемат по-малко ученици, но на две смени няма да се учи.

# 121
  • Мнения: 5 425
По мои наблюдения в МГ с интензивно изучаване на език в 8 клас:
1. Има съществена разлика в уменията и изискванията на отделните учители по информатика.
2. Различията в нивото на класовете също са големи - състезатели, несъстезатели, но ходещи на школи по програмиране от 2-3 или повече години, както и незанимавали се.
3. Сред незанимавалите се има такива, които имат желание да се научат, както и такива, на които програмирането изобщо не им е тема.
4. В 9.и 10 клас няма предвидени часове по информатика.
5. Колкото повече растат, толкова по-трудно се овладява дисциплината, както и учителите гледат по друг начин на нещата.
Всичко това прави задачата с обучението по този предмет доста сложна.
Съгласен. А ето и допълнителни мои наблюдения:
1. Информатиката не е същото като програмирането. Компютърна архитектура, Бази данни, Теория на езиците за програмиране, Структури данни и алгоритми, Компютърни мрежи, Операционни системи... Няма начин да се усвоят в средното образование. Нито учениците имат базовите знания, нито преподавателският състав е налице, нито имат времето. А без информатика, програмирането се превръща в елементарно кодиране.
2. Текущите опити да се започва обучението с езици като  Java и С++ са безумни. За да може човек да разбере напълно обектно-ориентираното програмиране е добре да е минал първо през процедурно и функционално такова. Да не говорим за елементите от ниско ниво, като пойнтери.

В заключение: на някой спешно му трябва армия от кодерчета тип "monkey see-monkey do", за да конкурира Индия и Китай по цена. В държава с европейски разходи за живот. Честито на участващите.

Последна редакция: пн, 12 ное 2018, 10:27 от Ezhko

# 122
  • Мнения: 822

@Ежко, има правота в думите ти, обаче като изучат Архитектурата, Мрежите, OS, администрацията на Windos/Linux/Unix в гимназията, остава въпроса к'во ще прави в Университета, ще ходи само , за да плаща такси, докато конфи Cloud-a на Amazon Simple Smile.

# 123
  • Мнения: 5 425
@Ежко, има правота в думите ти, обаче като изучат Архитектурата, Мрежите, OS, администрацията на Windos/Linux/Unix в гимназията, остава въпроса к'во ще прави в Университета, ще ходи само , за да плаща такси, докато конфи Cloud-a на Amazon Simple Smile.
Първо, както писах по-горе - не могат да ги изучат в средното. Причините съм дал също. А иначе има да учат и още: DevOps, IT4IT, TOGAF, UML  (Това за да стават за ИТ архитекти); ITIL, COBIT (това, ако искат да стават ИТ мениджъри); AI; Image Processing, MRP, Статистика (Ако ще се занимават с приложения); IT Security, ... списъкът е безкраен, а и опциите които съм дал дотук не са изобщо изчерпателни.

По мое мнение в средното образование им стигат Андроид/Уиноус (ползване), IE, Word, PowerPoint, Excel и Outlook (или еквиваленти)
+ елементарен HTML/JS+елементарен VBasic/Python. И малко общи сведения за ИТ (що е то бит/байт, процесор, мрежа на популярно ниво; малко история).

Последна редакция: пт, 16 ное 2018, 10:07 от Ezhko

# 124
  • Мнения: 9 855
Те ако го изучат това всичкото в средното, качествено, с всичко ще се справят по-нататъка

# 125
  • Мнения: 7 149
Кой не вярваше, че нищо и никога няма да се промени? А?

https://offnews.bg/razsledvane/sled-razsledvaneto-na-offnews-za- … ralel-693332.html

# 126
  • Мнения: 24 467

Аз все още не вярвам. Точно тези мерки не смятам, че ще се приложат или че ако се приложат, ще доведат до повече справедливост:

Скрит текст:
Добре е че се предвижда да отнеме правото на местните владици /шефове на инспекторати/ да се облажават лично от надпланов прием и че решенията ще се вземат от централизирана комисия, но бих предпочела критериите за приема да са точно и ясно дефинирани и така посочените в статията три да не са сред тях, т.к. това, че едно дете идва от чужбина или е дете на дипломати, както и ако е имало тежък здравословен проблем при провеждането на изпита, съвсем не означава, че то би се преборило за прием наред с останалите, които са успели да се класират редовно. Ми нека има втора дата, но не и създаване на такава нелогична презумпция.
За първите две хипотези се предвижда, че: "ще се разглеждат резултатите му по математика от състезания, олимпиади и др., преди да се прецени дали да се допусне такъв" - та това е толкова разтегливо и нееднозначно, че е безсмислено да се залага изобщо в нормативен акт.

"Забранява се преместването на ученик от училище с по-слаби резултати на националното външно оценяване в училище с по-силни резултати на учениците. " - това е първото, което ще отпадне като незаконосъобразно. Законът позволява преместване при определени критерии според образователния стандарт за организацията на дейностите в училищното образование, които не могат нито да се променят, нито да се ограничават с подзаконов нормативен акт. И в закон да се разработят такива правила, те ще противоречат на правни норми от по-висок порядък. При преместване на семейството с децата в него, това ограничение, ако не го отмени наш съд, ще ни осъдят от един друг съд, стига да има кой да се захване в него - не може да се създават такива образователни пречки, като се има предвид, че хората имат право на свободно движение и избор на работа, местообучение и местоживеене и не следва да се създават предпоставки за разделяне на семействата.
Така, напр., ако дете живее със семейството си град Х и в училище в този град то си е влязло с доста висок бал, а училището има среден нисък бал, това не може да е пречка, при смяна на местоживеенето на семейството, вкл. и на детето, то да не може да се запише в аналогично училище с по-висок среден бал от това, от което идва. То и логично не следва да се ограничи такова преместване. От къде - накъде балът на училището ще е пречка за едно дете лично да го смени и да отиде в друго училище? По- логично и справедливо би било да се види балът на самия ученик и да се прецени дали е равностоен на бала на приетите в новото училище. Ако той би могъл да се класира в него, то не виждам причини да не се позволи преместване /надпланов прием/, ако семейството се мести.
И до кога ще действа ограничението? В годината на кандидатстването или и за последващи години? Тогава какви бази ще се вземат?
Ужас! Голяма неграмотност. В МОН е най-голямата!
...
Според мен у нас за пореден път се поставя каруцата пред коня.
Вместо да се работи в насока повишаване качеството на образованието, ние сме пак в обратната посока - ограничения, повечето от които са атакуеми, т.к. са незаконни и нелогични.
Върл противник съм на този паралелен прием, но подобни решения не са решения, всъщност. Те само ще създадат нови проблеми. Защото се работи отново на парче. Предлагани от хора, които хабер си нямат от работата, която им е възложено да вършат.
Много жалко!

Последна редакция: чт, 06 дек 2018, 16:46 от Judy

# 127
  • Мнения: 8 029
Вече не сме по темата... но
Скрит текст:
"Трето, забранява се преместването на ученик от училище с по-слаби резултати на националното външно оценяване в училище с по-силни резултати на учениците." Това обаче ме разби! Ако искам да си преместя детето от училище X в училище Y, но те са през 3-4 места в класацията по НВО с разлика в стотните в средния резултат... и периодично си разменят местата - едното едната година е напред, следващата е назад... И коя година точно се гледа, и кое НВО се гледа... А всички знаем, че резултата на НВО колкото отразява училището, толкова отразява и школите на които е ходило детето (особено след 7ми клас), а и конкретния набор...  (основния курс на училището на децата ми се движи с десетки места напред-назад в годините, с какво единия набор следва да влияе на другия?!?). И какво правим тогава!?!? 
Много го обичам това "пожарникарско" управление: гасим пожара, щото е спешно и се вижда... а като протече от водата, ще правим замазки после, евентуално! Заради частни случаи остава недомислено и недоизпипано... То по тая логика трябва след 7ми клас да сравняват по ДЗИ ли? Или по приемен бал? Или как точно?

Прекрасно е, че има действия и ограничаване на "схемата" за наместване на едни хора на едно място (в случая деца), но грандиозните действия с твърде голям замах почват да ми писват! (аналогично на рязката бърза промяна със заварено положение на системата за обучение на набор 2003, просто пример на "решаваме и действаме, пък ще видим какво ще стане")
Въпреки, че СМГ представлява интерес за мен за малкото ми дете, просто няма да си/му причиня няколкогодишни курсове на възраст 2-3-4 клас. И промяна на тежест на състезания, и промяна на включени състезания... Ако го интересува, ако се справя, ако го влече - след 7ми клас...
Засега състезания защото са й интересни, които и когато можем Hands V

# 128
  • Мнения: 21 455
Статията е меко казано пълна с неточности. Поне по отношение на сегашното положение. Предложенията също не ми се струват добре обмислени.
Няма да коментирам всичко. Но да хванем примерно следното изречение ( видях, че вече е коментирано, но ще се включа и аз).
Трето, забранява се преместването на ученик от училище с по-слаби резултати на националното външно оценяване в училище с по-силни резултати на учениците.
Какво точно е " ученик от училище с по-слаби резултати на НВО"?
Училището, което е завършил ученикът? Защото класиране по резултати от НВО се прави именно за училищата, които седмокласниците завършват.
Ако са имали предвид " от училище с по-нисък приемен бал в такова с по-висок", кой бал се гледа - минимален или максимален, на първо, второ или трето класиране, участват ли баловете на приетите след трето класиране ( т. нар. допълване на паралелките)? Какво става ако конкретният ученик е имал достатъчно висок бал, за да бъде приет в училището, в което иска да се премести сега? И, както вече беше попитано, за коя точно година ще се прави сравнението? Годината, в която ученикът е завършил седми клас; годината, в която иска да се премести или...?

# 129
  • София
  • Мнения: 11 961

 При преместване на семейството с децата в него, това ограничение, ако не го отмени наш съд, ще ни осъдят от един друг съд, стига да има кой да се захване в него - не може да се създават такива образователни пречки, като се има предвид, че хората имат право на свободно движение и избор на работа, местообучение и местоживеене и не следва да се създават предпоставки за разделяне на семействата.

Брех, Слънчева, каква правна култура извади! Flushed Чак нямам какво да добавя! А навремето ни заблуждаваше как някои правни термини са ти неразбираеми и ти звучат като за червена точка. Joy

# 130
  • София
  • Мнения: 7 049
Снака, не е Слънчева, Judy e! Joy
Иначе моите тълкувания все още са за червена точка Stuck Out Tongue Winking Eye
Ако трябва да съм по темата, нямам какво да кажа. За мен тази статия е разтягане на дъвка и правене на балончета, нищо повече.
Не вярвам, че нещо се промени, не и по този начин. Смятам, че тази комисия, просто ще върже още по-сериозно гащите на тъмния прием. Ще го направи още по-законен и ще свали отговорността от РУО-тата.

# 131
  • Мнения: 24 467
Скрит текст:
Може би е станала грешка, понеже аватарите ни са със слънчице. Laughing Не знам кой за какво е спорил и тъкмо си мислех кого съм засегнала и с какво ...


Търся друга, по-пълна и грамотно написана статия по въпроса още, но нищо не намирам. Ще ни интересува догодина.

Последна редакция: пт, 07 дек 2018, 09:37 от Judy

# 132
  • София
  • Мнения: 9 108
Каквото и да подобрят, все ще е от полза, дори да не спре изцяло вторият начин на влизане в училището. При нас са 33 деца в класа при обявен прием от 28 по спомен. Има 3 извън класирането и отделно от други класове си изместиха заради учителката по математика деца. Ами трудно си е. Нямат въздух в стаята, чиновете им са залепени почти един за друг, отделно учителите трябва да се съобразяват и с едното дете, на което очевадно не му е мястото там и да го играят пъдари непрекъснато. И с какво да се бориш като знаеш, че има нормативни пролуки, които го позволяват.

# 133
  • София
  • Мнения: 11 961
Пак не съм догледала. Ами, заслепихте ме с тези слънца! Joy

Judy, не е имало спор, а си имаме закачка от седмокласната тема със Слънчева. Stuck Out Tongue Winking Eye И няма никакво засягане. Напротив - абсолютно съм съгласна с цитираното. Просто те обърках със Слънчевата и затова стана неразбираемо. Laughing

# 134
  • Мнения: 24 467
Няма проблем.  Grinning

Общи условия

Активация на акаунт