МОН - промените продължават (2)

  • 55 346
  • 755
  •   1
Отговори
# 660
  • Мнения: 21 455

Във връзка с писмо на МОН № 9105-158/09.05.2019 г., вх. № РУО1-12843/09.05.2019 г., Ви уведомявам, че е утвърден Алгоритъм за взаимодействие между институциите в системата на предучилищното и училищното образование и дирекциите „Социално подпомагане“, който следва да сведете до знанието на педагогическите специалисти от поверените Ви институции и да прилагате в дейността си при възникнала необходимост.
Очаква се с този Алгоритъм да се подобрят междуинституционалното сътрудничество и координацията между Министерството на образованието и науката и Министерството на труда и социалната политика в лицето на Агенцията за социално подпомагане, към която функционират дирекциите „Социално подпомагане“ и отделите „Закрила на детето“, да се внесе повече яснота по отношение на задълженията на отделните специалисти, работеши в практиката – педагогически специалисти и социални работници, както и да се подобри качеството и да се оптимизира времето за предприемане на действия и мерки по отношение на децата в риск, които са обект и на двете системи.

Д-Р ВАНЯ КАСТРЕВА НАЧАЛНИК НА РУО – СОФИЯ-ГРАД

Алгоритъм за взаимодействие

# 661
  • София
  • Мнения: 11 960
Дидева, викаш, прекалено затишие настана, дай да разритаме кошера. Joy

# 662
  • Мнения: 9 853
Е, то нали се и предвиждат пак обучения на 12000 учителя, в тази точно връзка. МОН обещаха да разпишат подробни инструкции, указание, нз какво. Вероятно това е първата стъпка?

# 663
  • Мнения: 5 425
Още предпочитащи държавните училища?

# 664
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 298
Комцепциите на МОн засягат всички

# 665
  • Мнения: 5 425
В много различна степен.

# 666
  • Мнения: 4 388
Страница 8-ма точка 3  абзац първи  в частта с включването към екипа работещ по личностната подкрепа ,в която се предвижда в този екип да бъдат включвани медицински лица (не е указани какви точно) ,които да ''указват здравна грижа  на детето или ученика'' .Също не е указана каква точно.
 С цялото ми уважение към г-н министъра на образованието г-н Красимир Вълчев и г-н министъра на социалната политика г-н Бисер Петков, но  всеки български гражданин има право да избере своя лекуващ лекар сред отговарящите на съответните условия според българското законодателство.
 Обикновено за всяко дете това е неговия личен педиатър ,който се е грижел за здравето му от още от излизането от родилния дом.
С настоящия алгоритъм се дават права на социалните служители да се намесват във въпросите касаещи здравето на деца и се подменят законно избраните педиатри с ...неясно и неразписано какви медицински специалисти ,на които не е разписано какви правомощия са разрешени.
Не е написано при какви обстоятелства ще се случва всичко това ,нито какво го налага.
Не се отчита и среса който ще причини тази възможност и на родителите и на самите деца.

Последна редакция: пн, 20 май 2019, 08:46 от mamamari

# 667
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 39 005
т.е предпочитате в училище да няма медицинско лице, което да оказва квалифицирана първа помощ и да насочи към болница или спешен кабинет, ако прецени за нужно?
Head Band

# 668
  • Мнения: 4 388
Ако въпросът ви е към мен ,предпочитам  преди да се вменяват каквито и да е права да бъде разписан ясен и съвсем конкретен регламент за какво точно да се отнасят и до къде точно да стигнат.
Имам съвсем скорошен  опит от медицинското лице в училището на дъщеря ми ,според чиято преценка нормални учебни часове при температури с повече от пет градуса под минималните (15) разписани в наредбата по никакъв начин не са заплаха за здравето на 4-13годишни деца.
И това в продължение на години, при което родителите сме държани в пълно неведение за случващото се. Отделно какво е причинило на децата.
Позволете ми след всичко преживяно да се отнасям с известно недоверие към преценките на служител, особено  когато не са обвързани с адекватна отговорност за последствията.

# 669
  • Мнения: 21 455
Страница 8-ма точка 3  абзац първи  в частта с включването към екипа работещ по личностната подкрепа ,в която се предвижда в този екип да бъдат включвани медицински лица (не е указани какви точно) ,които да ''указват здравна грижа  на детето или ученика'' .Също не е указана каква точно.
 С цялото ми уважение към г-н министъра на образованието г-н Красимир Вълчев и г-н министъра на социалната политика г-н Бисер Петков, но  всеки български гражданин има право да избере своя лекуващ лекар сред отговарящите на съответните условия според българското законодателство.
 Обикновено за всяко дете това е неговия личен педиатър ,който се е грижел за здравето му от още от излизането от родилния дом.
С настоящия алгоритъм се дават права на социалните служители да се намесват във въпросите касаещи здравето на деца и се подменят законно избраните педиатри с ...неясно и неразписано какви медицински специалисти ,на които не е разписано какви правомощия са разрешени.
Не е написано при какви обстоятелства ще се случва всичко това ,нито какво го налага.
Не се отчита и среса който ще причини тази възможност и на родителите и на самите деца.
Ако става дума за този текст:

Екипът за подкрепа за личност­но развитие в детската градина или училището се създава със заповед на директора за конкретно дете или ученик - със специални образователни потребности, в риск, с изявени дарби, с хронични заболявания, за всяка учебна година, т. е. текстът не се отнася за всички ученици.

# 670
  • Мнения: 4 388
Това е текстът. На него не е уточнено ,че се отнася само за деца със специални потребности, както е записано при другите текстове касаещи само тази група деца. Поради това оставам с впечатлението ,че се отнася за всички.

# 671
  • Мнения: 21 455
Няма как да се отнася за всички, след като екип за подкрепа за личностно развитие, в които биха участвали медицинските специалисти, се формира за определени случаи. Цитирала съм какви са те съгласно наредбата за приобщаващото образование.

# 672
  • Мнения: 7 149
Последната дискусия няма нищо общо с темата и е преместена тук:
https://www.bg-mamma.com/?topic=1108296.510

# 673
  • София
  • Мнения: 7 049
След като прочетох това:
https://m.offnews.bg/news/Obshtestvo_4/Darzhavata-nalaga-morator … iteti_704211.html, видях това http://mon.bg/upload/19730/ZID_ZVO-270519-motivi.pdf.
Започват да затягат примката, както за учение в странство, така и в България, струва ми се.
Време е да след реформата в средното образование, да продължат последователните си действия и във висшето...
И университетите вече няма да са съвсем автономни... 🤨

# 674
  • Мнения: 21 455
Тъй като често коментираме как на практика ще се приложи наредбата за профилираната подготовка, когато в план-приема не са заложени трети и/или четвърти профилиращ предмет, ето един пример как столично училище ще осъществи това разпределение.
Механизъм за разпределение на учениците в часовете по профилирана подготовка 2020/2021 учебна година. (Отнася се за учениците, които през тази учебна година 2018-2019 са в 9. клас) в 73. СУ " Владислав Граматик"
Механизъм за разпределение на учениците

Общи условия

Активация на акаунт