МОН - промените продължават (2)

  • 55 539
  • 755
  •   1
Отговори
# 645
  • Мнения: 11 908
Когато аз бях ученичка, се взимаше целият успех, но в диплома имаше две части-едната, която формира общ успех и друга, в която оценките нямаха никакво значение за нищо. Там бяха физическо и др, ако за някъде трябваха/напр физическо за военно училище, но не съм сигурна/ги вземаха. Отдавна не съм имала близки гимназисти, сега не е ли така?

# 646
  • Мнения: 4 397
За много малко специалности в България дипломата е балообразуваща, обикновено такива са само оценки по конкретни предмети от дипломата /напр. за медицина - по биология и химия/.
Обаче в България стана възможно да преподават и изпитват учители станали такива от днес за вчера с една гола педагогика .
Скрит текст:
На пример наскоро един цял клас български ученици имаше ''привилегията'' да наблюдава епителни клетки в ...лук и това бе повод за похвала в официален сайт на училището.
Не става дума за някакво изключение ,а за много населени места.
Виждам ,че повечето коментиращи нямат представа какво се случва извън столицата и извън елитните ЧУ, а като ще се променят стандарти и нормативи трябва  да се има в предвид че ще става много по-зле .
Пропуските в материала ще се наваксат с курсове и уроци ,но  субективно поставени оценки ще са реална пречка за някои  специалности.

# 647
  • Мнения: 9 864
Затова ги занижават

# 648
  • Мнения: 4 397
Не е достатъчно.
Когато живееш в голям град винаги можеш да смениш училището , но в малко населено място нямаш избор.
Налага се да  изтърпиш и преглътнеш много неща. Понася се само ако знаеш ,че те няма да попречат на бъдещето на детето. Няма да го лишат от шанса да се бори наравно с  децата от хубавите столични училища .



# 649
  • European Union
  • Мнения: 1 387
Когато аз бях ученичка, се взимаше целият успех, но в диплома имаше две части-едната, която формира общ успех и друга, в която оценките нямаха никакво значение за нищо. Там бяха физическо и др, ако за някъде трябваха/напр физическо за военно училище, но не съм сигурна/ги вземаха. Отдавна не съм имала близки гимназисти, сега не е ли така?
Сега не е така. Общият успех е средноаритметичен от три числа, които пък са средноаритметични от матурите, общообразователните предмети и т.нар "специални предмети", ЗИП-ове и т.н. Дори една петица да има в цялата редица от 50ина оценки, успехът няма да е 6,00.
Има още три випуска да завършат по този начин, после ще е различно.

А може пък да се изненадате от качеството на образованието в провинциалните училища. Не е необходимо провинциален веднага да е равен на ниско качество.

# 650
  • София
  • Мнения: 11 979
За да не преразказвам:
https://www.amazon.com/Excellent-Sheep-Miseducation-American-Mea … ful/dp/1476702721
Иначе под система разбирам системата на образование в развитите държави и техните колонии/сателити.
Под частни училища - тези, които не получават финансиране от държавен бюджет.
Ха, ама ти наистина за САЩ си говорил! Joy Три пъти се връщах да чета заглавието на темата, да не би аз нещо да съм в грешка. Нямах време да прочета книгата Joy /сладко е, че ме пращаш да чета книга, за да разбера за какво говориш/, но все пак не разбрах какво общо имат проблемите на американското образование, включително елитното такова, създаващо немислещи конформисти /за което става въпрос в книгата, доколкото се разбира от резюмето/ с настоящата тема или дори с мнението ти, че нещата няма да са така, ако "бяха оставили училищата и университетите да си имат собствени процедури за прием". Кой им се бърка американските училища и университети? Нали скоро обясняваше, че там почти няма регулация и контрол в образованието?

ПП. С университети, които "дават бонус", ако се запишеш, е пълно и в чужбина.

# 651
  • Мнения: 21 455
Знам, че се повтарям, но Фран е пуснала прекрасна дискусионна тема.

# 652
  • Мнения: 7 150
𝕯𝖚𝖉𝖊𝕭𝖆, таман затуй влизам!

# 653
  • Русе
  • Мнения: 11 918
 Проблемът е комплексен. От една страна учебните програми на МОН са тежички и все повече материал се набутва в средното образование, без да се набляга на изграждане на инструментариум за усвояване и критично и аналитично усвояване. От друга страна децата се изграждат все повече като индивидуалисти и често игнорират системата. Родителите често не знаят къде е проблемът и се презастраховат с частно обучение,защото се залага много на средното образование като трамплин.Според мен учителите са тези, които трябва да сигнализират и дадат предложения, ама те са най-пасивните в цялата система и обвиняват всички останали. В интерес на истината забелязвам раздвижване. Много семинари, обучения и някакво направление за гъвкавост при избора на материал и начини

# 654
  • Мнения: 7 150
Дискусионна тема:
https://m.bg-mamma.com/?topic=1108296.msg38666196#new

П.П. Всички оф топици и мнения, които не са по темата, ще бъдат изтривани!
Може да се преместите в дискусионната тема и там да коментирате.

Последна редакция: вт, 07 май 2019, 11:05 от Фран

# 655
  • Мнения: X
Дискусионна тема:
https://m.bg-mamma.com/?topic=1108296.msg38666196#new

П.П. Всички оф топици и мнения, които не са по темата, ще бъдат изтривани!
Може да се преместите в дискусионната тема и там да коментирате.

Пормените на МОН за физическо възпитание не са ли част от тази тема? А има ли някаква платформа за даване на мнения директно към МОН? Аз ще си пейстна мнението защото спамо-чат темата в която писах не ми се видя добре кръстена за сериозна дискусия :
Скрит текст:
С нищо  не се подобряват часовете по физическо ВЪЗПИТАНИЕ според мен. Аз лично си бях непохватен зубър и мразех физическото във формата бягане, скок, треперене върху гредата и възсядане или падане под коня и козата, хвърляне на топка и темподобни глупсоти. Това не означава, че не изпитвах нужда от движение и училището НЕ МЕ ВЪЗПИТА как да я задоволя. Чак като студентка в Свищов видях как ПРАВИЛНО може да бъде направено всичко и да превърне и децата без особени физически данни в хора които се грижат за тялото си. Имахме 2 часа спорт задължително седмично, но по избор - каланетика, тенис, футбол, баскетбол, йога. Не бяхме организирани по класове а по интереси. Ако пропуснеш занимания можеше да навксаш като се включиш в турстически поход. Заобичах каланетиката и туризма. ТАКА ТРЯБВА ДА Е но не знам къде да го напиша та да чуе някой с  мозък в главата. Който иска да покрива нормативи да ходи в спорното училище, тук става дума за деца с различни инетереси и въможности. Лошото е че възпитаници на Спортните уичлища измислят програмите, а те само това са видели, нормативи до дупка ...

# 656
  • Мнения: 7 150
Аз ще си пейстна мнението защото спамо-чат темата в която писах не ми се видя добре кръстена за сериозна дискусия.
Дискусионната тема обхваща всякакви коментари и мнения на тема образование.
Към заглавието съм добавила спамо-чат, защото са позволени и по-свободни постове.
Няма как с една-две теми да се угоди на всички потребители.
След като промените на МОН за физическо възпитание са важни за Вас, публикувайте нова тема и дискусиите ще бъдат пренасочени към нея!

# 657
  • Варна
  • Мнения: 2 442
Дискусионна тема:
https://m.bg-mamma.com/?topic=1108296.msg38666196#new

П.П. Всички оф топици и мнения, които не са по темата, ще бъдат изтривани!
Може да се преместите в дискусионната тема и там да коментирате.

Пормените на МОН за физическо възпитание не са ли част от тази тема? А има ли някаква платформа за даване на мнения директно към МОН? Аз ще си пейстна мнението защото спамо-чат темата в която писах не ми се видя добре кръстена за сериозна дискусия :
Скрит текст:
С нищо  не се подобряват часовете по физическо ВЪЗПИТАНИЕ според мен. Аз лично си бях непохватен зубър и мразех физическото във формата бягане, скок, треперене върху гредата и възсядане или падане под коня и козата, хвърляне на топка и темподобни глупсоти. Това не означава, че не изпитвах нужда от движение и училището НЕ МЕ ВЪЗПИТА как да я задоволя. Чак като студентка в Свищов видях как ПРАВИЛНО може да бъде направено всичко и да превърне и децата без особени физически данни в хора които се грижат за тялото си. Имахме 2 часа спорт задължително седмично, но по избор - каланетика, тенис, футбол, баскетбол, йога. Не бяхме организирани по класове а по интереси. Ако пропуснеш занимания можеше да навксаш като се включиш в турстически поход. Заобичах каланетиката и туризма. ТАКА ТРЯБВА ДА Е но не знам къде да го напиша та да чуе някой с  мозък в главата. Който иска да покрива нормативи да ходи в спорното училище, тук става дума за деца с различни инетереси и въможности. Лошото е че възпитаници на Спортните уичлища измислят програмите, а те само това са видели, нормативи до дупка ...



Можеш да пишеш на МОН директно - Бележки, становища и предложения по проекта на Заповед могат да бъдат изпращани към дирекция „Съдържание на предучилищното и училищното образование“ на e-mail: l.alipieva@mon.bg  до 30.05.2019 включително

Аз възнамерявам да сторя същото. Колкото повече мнения/предложения се получат, толкова по-добре.

# 658
  • Мнения: X
Дискусионна тема:
https://m.bg-mamma.com/?topic=1108296.msg38666196#new

П.П. Всички оф топици и мнения, които не са по темата, ще бъдат изтривани!
Може да се преместите в дискусионната тема и там да коментирате.

Пормените на МОН за физическо възпитание не са ли част от тази тема? А има ли някаква платформа за даване на мнения директно към МОН? Аз ще си пейстна мнението защото спамо-чат темата в която писах не ми се видя добре кръстена за сериозна дискусия :
Скрит текст:
С нищо  не се подобряват часовете по физическо ВЪЗПИТАНИЕ според мен. Аз лично си бях непохватен зубър и мразех физическото във формата бягане, скок, треперене върху гредата и възсядане или падане под коня и козата, хвърляне на топка и темподобни глупсоти. Това не означава, че не изпитвах нужда от движение и училището НЕ МЕ ВЪЗПИТА как да я задоволя. Чак като студентка в Свищов видях как ПРАВИЛНО може да бъде направено всичко и да превърне и децата без особени физически данни в хора които се грижат за тялото си. Имахме 2 часа спорт задължително седмично, но по избор - каланетика, тенис, футбол, баскетбол, йога. Не бяхме организирани по класове а по интереси. Ако пропуснеш занимания можеше да навксаш като се включиш в турстически поход. Заобичах каланетиката и туризма. ТАКА ТРЯБВА ДА Е но не знам къде да го напиша та да чуе някой с  мозък в главата. Който иска да покрива нормативи да ходи в спорното училище, тук става дума за деца с различни инетереси и въможности. Лошото е че възпитаници на Спортните уичлища измислят програмите, а те само това са видели, нормативи до дупка ...



Можеш да пишеш на МОН директно - Бележки, становища и предложения по проекта на Заповед могат да бъдат изпращани към дирекция „Съдържание на предучилищното и училищното образование“ на e-mail: l.alipieva@mon.bg  до 30.05.2019 включително

Аз възнамерявам да сторя същото. Колкото повече мнения/предложения се получат, толкова по-добре.
Писах им Simple Smile

# 659
  • Варна
  • Мнения: 2 442
И аз им писах. Моля всички, които имат отношение към темата, да пишат на МОН:

Бележки, становища и предложения по проекта на Заповед могат да бъдат изпращани към дирекция „Съдържание на предучилищното и училищното образование“ на e-mail: l.alipieva@mon.bg  до 30.05.2019 включително

Общи условия

Активация на акаунт