МОН - промените продължават (2)

  • 55 353
  • 755
  •   1
Отговори
# 105
  • София
  • Мнения: 8 275
Prizma,
имах предвид че тук е много важно самообучението, т.е. тук и началото (обучението), и след това същественото е  това разковниче (съжалявам за повторението), изисква се творчество в писането  Simple Smile

# 106
  • Майничка
  • Мнения: 12 571
...имах предвид че тук е много важно самообучението, т.е. тук и началото (обучението), и след това същественото е  това разковниче (съжалявам за повторението), изисква се творчество в писането  Simple Smile

А не е ли по всички предмети така? Ако не проявиш  инициатива, да поровиш, да прочетеш, да пробваш - никога няма да станеш наистина добър.

# 107
  • Мнения: 9 853
Ами тогава мон да не се хабят да пишат учебни програми щом ще се обслужват интересите на конкретни фирми.
Може би е ок като кръжок или лятно занимания, но в училище все пак

# 108
  • София
  • Мнения: 8 275
Gargamela, не съвсем.
Тази наука е като творческите.
...този бизнес е малко на пук на МОН - да се върна на темата. Има неща, които са ти в полза, но трябва да ги развиеш според случая... Да се наложи да разработваш неща, за които само имаш бегла представа (в друга област) . Да приложи знания от една област в друга.
Да превключваш от писане на код за електроуреди, през телефони до медицинска техника...

# 109
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Вярно ли е, че срокът за преминаване на едносменен режим до 2020 е отменен и ако да, в коя наредба. В наредба 10 в промените не виждам такова нещо. Къде другаде може да се види?

# 110
  • Русе
  • Мнения: 11 916
Вярно ли е, че срокът за преминаване на едносменен режим до 2020 е отменен и ако да, в коя наредба. В наредба 10 в промените не виждам такова нещо. Къде другаде може да се види?
Наредба за изменение и допълнение на     НАРЕДБА № 10 от 01.09.2016 г. за организация на дейностите в училищното образование (обн., ДВ, бр. 73 от 2016 г.; изм. и доп., бр. 12, 46 и 77 от 2017 г., бр. 48 от 2018 г.)

" 4. (1) Директорът на училището в сътрудничество с общината разработва план и определя срока за създаване на необходимите условия полудневната организация на учебния ден да се осъществява преди обяд.
     (2) Общината в срок до 15 декември 2018 г. представя на министъра на образованието и науката за утвърждаване плановете по ал. 1."

# 111
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Това е текстът на наредбата, която и аз знам. Но имало отмяна на срока 2020. Това го твърди директор. Бих искала да разбера къде е посочено това. Или този план е може би до когато решат директор и община?

# 112
  • Русе
  • Мнения: 11 916
Не мисля, че има посочен точен срок. Щом тепърва ще представят плановете и ще се разработват с общините.  МОН не се нагърбва според мен преди разглеждането на конкретните планове да дава времеви рамки. А директорът може да е чел и той от някоя публикация в медии .
    То много подводни камъни има . Училища ще загубят ученици и съответно финансиране. Кабинетите по специални предмети ще станат трудно достъпни.

# 113
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Мен ме интересува точно дали срокът е махнат, защото в нашия град има условия, но не и воля да помислят да го направят.
Не понасям втората смяна, децата стават зверове след 16 часа, за тях също не е много удачно. Обаче някой/някои си гледат първо техния комфорт.

# 114
  • Мнения: 21 455
Пълният текст е:
§ 17. Параграф 4 от преходните и заключителните разпоредби се изменя така:
„§ 4. (1) Директорът на училището в сътрудничество с общината разработва план и определя срока за създаване на необходимите условия полудневната организация на учебния ден да се осъществява преди обяд.
(2) Общината в срок до 15 декември 2018 г. представя на министъра на образованието и науката за утвърждаване плановете по ал. 1.“

Старият текст:
§ 4. В срок до началото на учебната 2020 - 2021 година директорът на училището в сътрудничество с общината създава необходимите условия полудневната организация на учебния ден да се осъществява преди обяд.
За мен означава, че срокът е отменен, доколкото параграфът е с изцяло нов текст,  съгласно който срокът се определя от директора на училището в сътрудничество с общината.

# 115
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Значи сега до декември трябва да се изясни какъв е планът училището да мине на една смяна до обяд, а не да удължава срока.
Там, където са две училища кой решава? Би трябвало общината да предложи сграда и ако има налична такава кой ще определи кое училище трябва да си остане в сградата и кое да се премести в друга?

# 116
  • Мнения: 3 874
Краен срок за нашето училище не виждам, в момента е в ремонт и дори след ремонта не може да поеме 1200 деца на една смяна. Строителство на нова сграда не е предвидено, не че няма място в двора, не че няма нужда от сграда + салон ,  но няма и точка ..
Ще ми е интересно какво ще се предложи на 15.12.2018

# 117
  • Мнения: 3 874
Rumka, актуалните технологии и постижения са при бизнеса, ако не са отделни фирми, които да оборудват зали и лаборатории, училището съвсем ще е умряла работа

# 118
  • Майничка
  • Мнения: 12 571
Нашето училище е в една смяна, но за сметка на кабинети и лаборатории. Всичко е усвоено в класни стаи.

# 119
  • Мнения: 9 853
На нас в Пмг на сина ми ни казаха, чв за една смяна няма никаква възможност.

А това С обзавеждането - има проекти и програми за училища. По-оправните директори кандидатстват

Общи условия

Активация на акаунт