ИКЕА - пълен фарс с ваучерите за намаление

  • 3 536
  • 44
  •   1
Отговори
  • Мнения: 13
Наредихме се на т.нар. "бърза каса", където клиентите с до 10 продукта би следвало да минават по-бързо. Аз и мъжът ми имхме намерение да закупим общо 5 продукта с 2 ваучера за отстъпки, издадени ни преди няколко дни в същия ваш магазин. Стигайки на касата, касиерката маркира продуктите, след което каза, че не знае как да постъпи с единия от ваучерите. Попита свой колега, който също не можа да й обясни, след което се обади по телефона. Беше й разяснено. При опита да въведе и втория ваучер "се оказа", че на една сметка може да се използва само по един ваучер за намаление, което очевидно служителката също не знаеше. Обяснихме й, че тогава с мъжът ми ще разделим покупките между двама ни и ще платим по отделно, за да използваме и двата ваучера за отстъпка. Служителката отново започна да маркира до момента, в който отново спря и каза, че не знае как да продължи. Посъветвах я да се обади и отново да попита, а тя просто ми посочи останалите каси като оправдание за натовареността на магазина. През това време останалите чакащи на "бързата каса" клиенти разбираемо започнаха да недоволстват, като не до там разбираемо посочиха нас като причина да чакат толкова дълго на опашката. Обвиниха ни, че ги бавим, че използваме "труден начин" за разплащане, предложиха ни пари, за да платят в брой те, което е меко казано унизително. И за капак бяхме виновни, че бременна жена чака на опашката прекалено дълго. Служителката не каза и не направи абсолютно нищо. Понечихме да платим в брой, но след като подвикванията продължаваха, решихме да си тръгнем. Оставихме покупките на касата заедно с двата ваучера и излязохме от магазина.
Ако се чудите каква е била стойността на ваучерите - общо около 30 лева. Получихме ги, след като предходната седмица похарчихме в същия магазин десет пъти по толкова. За всеки, който професионално се занимава с работата с клиенти е ясно, че стойността на ваучерите няма никаво значение в случая. Явно за служителите в Икеа това е "труден начин" за разплащане или просто става дума за вид търговска измама, която разчита на слабите нерви на клиентите, които са притискани да плщат в брой, без да използват т.нар. възможност за отстъпка.

# 1
  • Мнения: 9 429
Нищо не разбрах Rolling Eyes Все пак има тема за ИКЕА, намерете я.

# 2
  • София
  • Мнения: 7 984
Попаднали сте на необучен служител. Можело е да се оплачете в самия магазин или да им пишете на тях. Ползвала съм такива ваучери за намаления при предходни кампании и нямаше никакви проблеми.

# 3
  • София
  • Мнения: 8 348
Ползвала съм ваучер и съм приспадала точки едновременно и не съм имала проблеми.
Не можах да разбера какво се е объркало при Вас

# 4
  • Мнения: 8 214
Наредихме се на т.нар. "бърза каса", където клиентите с до 10 продукта би следвало да минават по-бързо. Аз и мъжът ми имхме намерение да закупим общо 5 продукта с 2 ваучера за отстъпки, издадени ни преди няколко дни в същия ваш магазин. Стигайки на касата, касиерката маркира продуктите, след което каза, че не знае как да постъпи с единия от ваучерите. Попита свой колега, който също не можа да й обясни, след което се обади по телефона. Беше й разяснено. При опита да въведе и втория ваучер "се оказа", че на една сметка може да се използва само по един ваучер за намаление, което очевидно служителката също не знаеше. Обяснихме й, че тогава с мъжът ми ще разделим покупките между двама ни и ще платим по отделно, за да използваме и двата ваучера за отстъпка. Служителката отново започна да маркира до момента, в който отново спря и каза, че не знае как да продължи. Посъветвах я да се обади и отново да попита, а тя просто ми посочи останалите каси като оправдание за натовареността на магазина. През това време останалите чакащи на "бързата каса" клиенти разбираемо започнаха да недоволстват, като не до там разбираемо посочиха нас като причина да чакат толкова дълго на опашката. Обвиниха ни, че ги бавим, че използваме "труден начин" за разплащане, предложиха ни пари, за да платят в брой те, което е меко казано унизително. И за капак бяхме виновни, че бременна жена чака на опашката прекалено дълго. Служителката не каза и не направи абсолютно нищо. Понечихме да платим в брой, но след като подвикванията продължаваха, решихме да си тръгнем. Оставихме покупките на касата заедно с двата ваучера и излязохме от магазина.
Ако се чудите каква е била стойността на ваучерите - общо около 30 лева. Получихме ги, след като предходната седмица похарчихме в същия магазин десет пъти по толкова. За всеки, който професионално се занимава с работата с клиенти е ясно, че стойността на ваучерите няма никаво значение в случая. Явно за служителите в Икеа това е "труден начин" за разплащане или просто става дума за вид търговска измама, която разчита на слабите нерви на клиентите, които са притискани да плщат в брой, без да използват т.нар. възможност за отстъпка.

На касите рботят и нови служители в което няма нищо лошо. Всеки човек има нужда да свикне с работата. И хората би трябвало понякога да бъдат толерантни. Аз не разбрах какъв е проблема да използвате единя ваучер за цялата сметка. А другият да оставите за някой следващ път. 
Опашката е била права. Направили сте се на интересни, което е доста тъпо....поне според мен. Във всеки магазин можеш да попаднеш на нов служител. И вие бихте могли да бъдете такъв.

# 5
  • Мнения: 13
Напълно съм съгласна, че човек трябва да е толерантен. Нови служители има, разбира се. Дадохме възможност да попита, най-малкото да знае какво да прави в аналогични случаи занапред, а такива ще има. Би следвало и фирмата, която обучава, да има предвид, че е голяна вероятността новият слижител да има нужда от помощ.   Ако тя имаше проблем с работата с разплащането с карти например, всички които биха избрали този метод на плащане щяха да отнесат същия хейт по тая логика - защо се правят на интересни, а не извадят пари в брой.

# 6
  • Мнения: 8 214
Напълно съм съгласна, че човек трябва да е толерантен. Нови служители има, разбира се. Дадохме възможност да попита, най-малкото да знае какво да прави в аналогични случаи занапред, а такива ще има. Би следвало и фирмата, която обучава, да има предвид, че е голяна вероятността новият слижител да има нужда от помощ.   Ако тя имаше проблем с работата с разплащането с карти например, всички които биха избрали този метод на плащане щяха да отнесат същия хейт по тая логика - защо се правят на интересни, а не извадят пари в брой.

Нищо подобно! Жената ви е предложила да използвате един от ваучерите. Ама не вие и двата и да ви ги маркира на отделно! Що пък да не й покажете, че може и по-гаден вариант да има. Изключително тъпа реакция.
Май има нещо във времето. В петък малоумница направи скандал в банката. Защото и обясниха,че валутните преводи не се правят на касата къде тя чакала 20 минути. Вечерта в аптеката друга направи скандал, че не й дадоха АБ без рецепта а видиш ли тя била болна.

Какъв щеше да е проблема да използвате само един от ваучерите този път? Сигурно живот ви зависи от вторият. Липса на абсолютна толерантност от ваша страна.

# 7
  • Мнения: X
На сайта на ИКЕА бяха публикувани пълните условия за използване на ваучерите за намаление. Сигурно все още са някъде там, но не успявам да ги намеря. Там изрично си пишеше как се използват и в кои случаи не могат да се използват. Не че нещо, но аз винаги чета "Пълните условия на офертата" преди да си планирам покупките.
Ползвала съм 10% ваучер на стойност над 430 лв и плащането си беше съвсем нормално.

# 8
  • Мнения: 19 284
А какъв е проблемът да ползват двата ваучера щом са решили така?
Икеа е на майната си. За един ваучер от 15 лева аз лично няма да искам да се разкарвам втори път само защото някаква касиерка не можела да  се справи.

Единствено не разбирам защо сте се врътнали като ощипани булки вместо един от вас да се нареди на другата каса? Не е приятно, но с 10 минути повече чакане щяхте да си купите това, за което сте дошли, и да си използвате  двата ваучера.
А реакциите на чакащите зад вас са наистина грозни.

# 9
  • Мнения: 2 332
И някои от реакциите в темата не са по - красиви.
От Икеа са могли да изпратят друг техен служител, който да се справи с проблема на клиентите, след като очевидно новата или необучена касиерка не е могла, независимо от обажданията й.

Последна редакция: нд, 30 сеп 2018, 11:24 от anra

# 10
  • Мнения: 13
Не само, че от наша страна не е имало обиди към никого, но и не сме искали нещо невъзможно. До момента, в който има служители, на които клиентите им пречат, ще се намират и други, които да хейтят. Случки колкоти щеш - редиш се на опашка, идва ти редът, обаче, се оказва, че бар кодът не се чете или въобще не е вкаран в системата - ей тея "малоумници", как пък точно това са решили да купят. Или пък - "нямам да ви върна", ей тея "малоумници", защо не носят винаги точно пари...

# 11
  • София
  • Мнения: 28 440
Ако клиентите имат право да ползват и двата ваучера едновременно, техен избор е дали ще го напрвят или не. Какво означава "Могли сте да ползвате само единия"? Имат право на нещо, възползват се от него, това по никакъв начин не ги прави виновни. Опашката е реагирала доста тъпо, да не кажа друго.

# 12
  • Мнения: 8 214
Интересно е как хората не се замислят защо 5 човека от опашката реагират по определен начин. Сигурно всички други грешат а ние сме прави.
Важното е, винаги да се тропа с крак. Видиш ли колко сме важни.

Използвах димата малоумница. Защо след държанието й в банката, касиерката трепереше. Ама какво ни пука за хората. Важни са правата ни.

# 13
  • София
  • Мнения: 28 440
Петте човека от опашката за мен са реагирали доста зле. Количеството не е критерий за качество.

# 14
  • Мнения: 8 214
Вярно е! За малко хора 15 лева са по-важни от човека!

Общи условия

Активация на акаунт