Кандидатстване след седми клас с рисуване - част 4

  • 43 197
  • 751
  •   1
Отговори
# 60
  • sofia
  • Мнения: 8 932
Темпо, така както описваш умения на детето ми звучат много добре. Наблегнете на подготовката по БЕЛ и МАТ за НВО, така ще има по-голям избор къде да отиде. Добро владеене на още един чужд език, освен английския е само в плюс, независимо каква професия ще упражнява. Друг вариант е НПМГ ако има влечение към природните науки
На повечето ми познати децата се ориентираха след 10-11 клас с какво да продължат, така че време има достатъчно.

Аз, в гимназията имах пълно 6 по математика, но никога не съм си и мислела да кандидатствам с нещо свързано с това....сега го отчитам като пропуск. Разбирах нещата, определено нямам "математическо мислене", но по същия начин помня фотографски. Като пазарувам си спомням как изглежда етикета и после се сещам за името на марката. Помня цените, на които съм купила нещо, помня формули и схеми на решаване на задачи. Много лесно навлизам в разни програми, лесно помня стъпките и иконките и хващам връзките.
По БЕЛ също бях добра, но не чак толкова.

Елфи, няма шанс да успееш да прецениш/оцениш работата Sweat Smile От личен опит говоря.
Скоро ми обясняваше младежа къде му би пропуските при някакъв череп....ми 2/3 от нещата за които ми говори аз не ги видях, докато не ми ги посочи. После сложи една до друга две рисунки на череп и каза "а, сега видях защо на първия череп имам 4, а на другия 5"....ама преди това беснееше как бил недооценен и се наложи малко да му резна самочувствието, че учителя все пак е по-наясно от него.
Пък как падала светлината, пък не знам си кое сивеело....за мен цялата рисунка си е в сив нюанс, ама нейсе Satisfied

# 61
  • Мнения: 41
Здравейте.
 Изчетох всичките ви теми, защото тази година дъщеря ми е 7 клас и ще кандидатства с рисуване. Засега желанията са и приложното и фотографията. Доста неща научихме от темите. От октомври започна уроци, но за съжаление не се сработи с учителката си. И сега пиша с молба ако може да ми препоръчате учители или курсове от които децата ви са доволни. Четох в предишните теми за курсове в 119СУ,но сега не намирам информация.И да питам на сайтовете на училищата побликуват ли кога ще има дни на отворените врати или трябва да се пита в самото училище.

# 62
  • София
  • Мнения: 14 607
Приложното имат отворени врати обикновено началото на декември, Изящните бяха март. Курсовете в 119-то не знам дали ги има все още, имаше някакви проблеми миналата година с наемането на помещения в училищата. Ще ви изпратя на ЛС координати на нашата преподавателка.

# 63
  • София
  • Мнения: 264
Преспах една нощ и се успокоих Simple Smile

Rolling, съжалявам, че изчезна. Можеше да се получи и по-смислен и дружелюбен диалог между нас... Извинявай.

Сега се прочетох и видях, че може би отстрани изглеждам като настъпана и засегната майка на дете, което е било слаб ученик. Не е това! Моят син завърши 7. клас с общ среден успех от дипломата си Много добър 5.33. Обаче за да постигне този успех, много учеше и се измъчваше с предмети и науки, които не са му присърце, не му идат отръки, така както например за него любими и силни дисциплини са му спортът и рисуването. Обаче МОН е решило, че математиката, БЕЛ, езиците и природните науки са истински важните и смислени неща... Не съм съгласна с това!

Оттам моето недоволство от факта, че все още има хора, които наричат учениците, които не са толкова академични, колкото останалите, "слаби ученици", сякаш са второ качество хора. Не, много често това са ученици със силно развито дясно полукълбо, което ги прави отлични творци, предприемачи, занаятчии, художници, актьори,  певци, скулптори и т.н. И е повече от ПРЕКРАСНО, че в крайна сметка има СПЕЦИАЛИЗИРАНИ и тясно профилирани професионални ГИМНАЗИИ, било към МК или към МОН, които си дават сметка за тези естествени РАЗЛИЧИЯ между децата и техните способности, дарби, знания, умения и начини да възприемат околния свят!

Точно затова тези гимназии се интересуват от конкретния приемен изпит, от самите рисунки на учениците, а не толкова от това какви са им оценките от общообразователните предмети, от дипломата или от НВО след 7. клас. И това е ЧУДЕСНО! А не някои хора тук да не могат да разберат как така има училища, които приемат "слаби ученици"... слаби в какво? слаби според кого? - ето това пък са МОИТЕ въпроси. И моето несъгласие с Ролинг.

И да, ЗНАМ, че има деца, които са с отлично развити и двете полукълба! Тогава тези деца показват БЛЕСТЯЩИ резултати и в академичните дисциплини /математика, химия, физика, чужди езици, БЕЛ и др./, и в по-творческите предмети /спортове, музика, рисуване, бит и техника, и др./. Изминалата учебна година ми показа наличие на ученици, които се колебаеха в избора си между езикова гимназия, математическа гимназия и гимназия по изкуствата! Бяха приети на цели ТРИ места! Тоест това са едновременно умни и даровити деца, едновременно справящи се отлично с учебния материал по всички предмети, но и проявяващи талант в една или друга област на културата и изкуството! Така че, да, има и такива способни, уникални и невероятни деца, да са живи, здрави и много успешни и занапред.

Но има и деца, които истински РАЗПЕРВАТ КРИЛЕ и ПОКАЗВАТ СКРИТИЯ си ПОТЕНЦИАЛ, и започват да се чувстват НОРМАЛНИ, умни и способни, чак когато влязат в такава гимназия, имат подобни на тях самите съученици и никой не се осмелява да ги нарича посредствени, тъпи или каквито и други епитети обидни да им лепи.

Затова се ядосах. Идва нов потребител и вместо да се запознае по-отблизо с темите досега, влиза, представя се накратко и още с третия си пост си позволява да нарича някои деца, приети в подобни гимназии, "слаби ученици"...

Извинявам се за нервите си вчера. Дано днес бях по-ясна, сдържана и обрана в изказа си и в емоциите си. Хубав ден!
Вихрогонче, браво за страхотният пост!Повечето деца ориентирани към изкуство или спорт, наистина са по-слаби ученици.Но попаднали на правилното за тях място (ще те цитирам,Вихрогонче ) "РАЗПЕРВАТ КРИЛЕ и ПОКАЗВАТ СКРИТИЯ си ПОТЕНЦИАЛ".Дъщеря ми имаше отлични оценки от 1-4 клас и после постепенно успеха започна да пада, като в най-важният седми клас, беше най-зле.Обаче точно в периода 5-7 клас осъзна, че иска да се занимава с анимация и нито за миг не се разколеба.Радвам се, че бала ѝ стигна за нейното първо желание (Н.Райнов),защото в училищата от списъка на МОН се гледа успеха и матурите, а не само рисунката от изпита.
Не съм вярвала,че може да ходи с такова желание на училище.Всичко ѝ харесва.
Rolling за училищата към МК трябва сериозна подготовка и по възможност при учител от тези училища, защото таланта се измерва с една рисунка на обемни тела, а те са си сложни.Дъщеря ми започна Октомври уроци и доста често ходеше по два пъти в седмицата, по 3-4 часа.Голямото и желание беше Анимация в НПГФП, но не успя.Не съжалява изобщо за там, но мен ме е яд ,че малко подценихме подготовката, че не потърсих по-задълбочено учител, а се спрях почти на първият срещнат в нета и не на последно място за дадените пари.Мисля,че много добре трябва да се прецени и самото дете с какво иска да се занимава, защото тези училища все пак доста се различават като специалности.Дъщеря ми се пробва и в НУИИ и НГПИ, но само, за да има по-големи шансове да учи в училище с рисуване.Специалностите там, обаче не я привличаха особено.
За информация в ПГИИ "Н.Райнов" има безплатни курсове по рисуване за подготовка, за изпита.

Последна редакция: пн, 05 ное 2018, 17:30 от gabrielas

# 64
  • София
  • Мнения: 2 300
За информация в ПГИИ "Н.Райнов" има безплатни курсове по рисуване за подготовка, за изпита.

Мисля, че в предните теми бяха коментирани тези курсове и това, че те са по-скоро за запознаване с обстановката, отколкото за подготовка. Не мисля, че някой обръща специално внимание на децата. Те просто рисуват композициите. А и не са съвсем безплатни - двайсетина лева за едно посещение от девет докъм един-два. Дъщеря ми отиде в един от дните и полза имаше дотолкова, доколкото тя разбра, че само с талант няма да стане Simple Smile

П.П. Ако не се лъжа освен курсовете има и допълнителни консултации при някои преподаватели, но не знам подробности.

# 65
  • София
  • Мнения: 264
За информация в ПГИИ "Н.Райнов" има безплатни курсове по рисуване за подготовка, за изпита.

Мисля, че в предните теми бяха коментирани тези курсове и това, че те са по-скоро за запознаване с обстановката, отколкото за подготовка. Не мисля, че някой обръща специално внимание на децата. Те просто рисуват композициите. А и не са съвсем безплатни - двайсетина лева за едно посещение от девет докъм един-два. Дъщеря ми отиде в един от дните и полза имаше дотолкова, доколкото тя разбра, че само с талант няма да стане Simple Smile

П.П. Ако не се лъжа освен курсовете има и допълнителни консултации при някои преподаватели, но не знам подробности.
Мисля, че се бъркате с курсовете на НУИИ"Илия Петров".Те са 2-3 седмици преди изпита,плаща се на посещение  и наистина са за тренировка, за самия изпит.Самите преподаватели, които присъстват само дават насоки.Доста бяха сложни композициите и е полезно децата да отидат поне няколко пъти там.
Аз обаче имах предвид курса на ПГИИ"Николай Райнов", които не е за обемни тела и пише,че е безплатен.
Ето това:
http://pgii-nrainov.eu/bgr/studiya

# 66
  • София
  • Мнения: 2 300
Мисля, че се бъркате с курсовете на НУИИ"Илия Петров".

Да, грешката е моя. Въобще не обърнах внимание.

# 67
  • Мнения: 132
Здравейте, мисля да запиша сина си някъде на индивидуални уроци по рисуване. Някой има ли инфо за школа по рисуване или преподавател, от който сте доволни..

# 68
# 69
  • Мнения: 41
Здравейте отново. С дъщеря ми сменихме учителката и сега е много доволна от новото място. Този път не е сама, а е на курс с други деца. Надявам се да потръгнат нещата. Иначе денят на отворените врати в приложното е на 1.12.18 от 10 часа за който се интересува.

# 70
  • С питане до Цариград, стига се, но с ... отзад!
  • Мнения: 6 406
Здравейте, еййй, да не ви изпусне човек!  Mr. Green

Благодаря ви за прекрасните думи , както и затова, че вкарахте яснота по моя въпрос. Наистина не очаквах да има у-ща, в които да не се взима под внимание общият успех от 7-ми клас. Но това пък е успокояващо и обнадеждаващо в нашия случай.
Иначе за ПГИИ прочетох, че се изискват максимума от точки -500. За 52-во не видях да пише какъв е минимумът.
Иначе на въпроса Ви -не, детето не е изоставено от майка си. С нея е през времето, през което не е с нас.
Миналата учебна година общият успех накрая беше 3 и нещо. Тоест като годишни оценки имаше няколко тройки, няколко двойки и 2 или 3 шестици. И да, най-проблемни са й математика , БЕЛ.....
Вашият син в кое училище влезе и доволни ли сте?

Здравей, да дам някои уточнения - в никое училище не се взима общия успех, гледа се балът за съответното училище, като той се формира в зависимост от самото училище. Балът за училищата към МК се формира от оценката на специалния изпит (за нас конкретно по рисуване), а балът в училищата към МОН се формира от оценките от НВО по НЕЛ, М и избираем (ако има възможност за такъв) и оценки от определени предмети. Например в математическите гимназии най-често е 3хНВО М+НВО БЕЛ + М, за тези с рисуване или някакъв специален профил има допълнителен изпит на способностите и така балът може да бъде НВО М + НВО БЕЛ +2НВО ИИ + И + БЕЛ (например).
 Т.е. какви са оценките на детето в бележника може да не е от чак толкова голямо значение, ако изкара добри оценки на НВО, за което може много да помогнат едни курсове или индивидуални уроци. А ако детето е добре подготвено за рисуването, няма какво да го мислите, то просто му се рисува.
 Моят син също беше със слаби оценки - по математика беше с 3, но на НВО без никаква подготовка изкара 4, по БЕЛ в училище е с 4, а на НВО с 2-3 месеца уроци, въпреки дислексията и дисграфията, изкара 5.  Wink Та, така, помислете за вариант комбинирана подготовка и за рисуването, и за НВО, за да ако не влезе в някое от у-щата към МК, да влезе поне в някое от по-добрите с рисуване към МОН.

# 71
  • София
  • Мнения: 2 300
Не останах с много добро впечатление от директорката на НГПИ "Св. Лука". Тъй като не сме в страната и  нямаме възможност да посетим отворените врати на гимназията, помолих да отидем някой друг ден, но бях отрязана като кисела краставичка.  Чакахме този ден от пролетта, а накрая го пропускаме.  Минали години отворените врати също са били декември, но се надявах да са следващата седмица. Сега разбирам, че явно са първата събота от месец декември, ама кой да ти каже...  В тази връзка се сещам за едно друго училище, в което бяхме изпуснали отворените дни /а те дори не са само в един ден, а има няколко такива/, защото синът ми реши в последния момент, че иска да кандидатства точно там. Въпреки това отделиха  време да ни запознаят с училището и да отговарят на въпросите ни....

# 72
  • Sofia
  • Мнения: 1 263
Прекрасно време за нашето семейство, прекарано в НГПИ "Св. Лука"...Денят на отворените врати днес беше наистина на добро ниво. Видяхме всичко, което ни интересува, за да подредим списъка с желания. Всички бяха изключително позитивни, обясненията бяха изчерпателни, директорката беше мила...Стискам палци това да е следващото училище на дъщеря ми!

# 73
  • Мнения: 41
Ние също ходихме днес в "Св. Лука" с дъщеря ми и много ни хареса. Всички бяха много любезни. Тя си избра вече първото желание,  за другите ще мислим как да ги подредим.

# 74
  • софия
  • Мнения: 4 982
Не останах с много добро впечатление от директорката на НГПИ "Св. Лука". Тъй като не сме в страната и  нямаме възможност да посетим отворените врати на гимназията, помолих да отидем някой друг ден, но бях отрязана като кисела краставичка.  Чакахме този ден от пролетта, а накрая го пропускаме.  Минали години отворените врати също са били декември, но се надявах да са следващата седмица. Сега разбирам, че явно са първата събота от месец декември, ама кой да ти каже...  В тази връзка се сещам за едно друго училище, в което бяхме изпуснали отворените дни /а те дори не са само в един ден, а има няколко такива/, защото синът ми реши в последния момент, че иска да кандидатства точно там. Въпреки това отделиха  време да ни запознаят с училището и да отговарят на въпросите ни....
Елфи, жалко за изпуснатия ден. Отношението им от друга страна също добре показва истинска черта от характера на училището, защото нали, лесно е на отворени врати всички да са любезни, усмихнати и откликващи. Ама това дали показва истинското лице на работа в тази институция? Както и да е, в такива важни ситуации предпочитам да се облягам на опита на другите майки, които споделят каква е атмосферата вътре в училището, защото те биха имали по достоверна оценка от един разговор, едно посещение, едни отворени врати.

За съпоставка само ще разкажа, например в Англия, всички университети, които ни интересуваха и чиито официални отворени врати (поне 7-8 бр на сезон) не можехме да посетим (поради една или друга причина),  ни направиха специално посрещане с обиколка, обяснения и среща с преподавател и ученик от специалността, която ни вълнува, така че да получим максимална информация, без тя да е захаросана, както често се случва в бг- "да се представим добре". Не визирам конкретно училище, говоря по принцип.

Радвам се на момичетата, които са си харесали специалност! Звучат като да е намерено тяхното място! Това е чудесно! Стискам ви палци, на финала да сте там!

Общи условия

Активация на акаунт