Допълнително таксуване на бъларите в ЕС от българските мобилни оператори

  • 1 962
  • 14
  •   1
Отговори
  • Мнения: 38
Здравейте,


Тъй като с моето семейство живеем в чужбина, искам да споделя, че преди месец получих съобщение от мобилния оператор, на който съм клиент, че ще започна да бъда таксуван допълнително за всяка изговорена минута и изчерпан МБ, защото през последните няколко месеца не съм бил предимно в България. Същото съобщение получи и съпругата ми. Обидното е, че сме клиенти от дълги години, плащаме си редовно сметките, а самите карти почти не използваме.
Проучих как стои въпроса и има възможност номерата ни да преминат от абонаментен план на предплатена карта, която да зареждам от време на време, когато ми трябва. Така номерата ни няма да бъдат загубени.
Вярвам, че има и други българи, които имат такъв проблем и се надявам тази информация да ви е от полза.

Писна ми да ни имат за дойни крави.

# 1
  • Мнения: 9 196
Ами какво ти е обидно, всички са така, така са правилата. Не се таксува допълнително, когато си на почивка, когато си се заселил някъде си минаваш на местен оператор.

# 2
  • Мнения: 38
Ами какво ти е обидно, всички са така, така са правилата. Не се таксува допълнително, когато си на почивка, когато си се заселил някъде си минаваш на местен оператор.

Имаме карти и на местен оператор, а българските държим за времето, в което се връщаме в България.
Мисля, че по много удобен начин си тълкуват нещата операторите. Защото трябва да ме таксуват, ако злоупотребявам, а в случая аз правя по 2-3 обаждания на месец. Не ползвам и мобилните си данни. А плащам по 25 лв. всеки месец. Не мисля, че е справедливо. По-скоро искат допълнителна печалба на наш гръб.

# 3
  • Мнения: 9 196
Какво значение има колко ползваш? Такива са правилата, за абсолютно всички оператори. С немския си оператор, също ще те таксуват, ако останеш повече от 3 месеца в България. Какво се правиш, че не разбираш?

Като не искаш да плащаш - прекратяваш си договора, какъв ти е проблема? Купи си предплатени карти и си прехвърли номера. Но и там ще трябва да се зарежда нещо, на някакъв период, за да останат активни.

# 4
  • Мнения: 38
Какво значение има колко ползваш? Такива са правилата, за абсолютно всички оператори. С немския си оператор, също ще те таксуват, ако останеш повече от 3 месеца в България. Какво се правиш, че не разбираш?

Като не искаш да плащаш - прекратяваш си договора, какъв ти е проблема? Купи си предплатени карти и си прехвърли номера. Но и там ще трябва да се зарежда нещо, на някакъв период, за да останат активни.

Това и ще направя. Трябва да се зарежда веднъж в годината, за да си запазиш номера. Повдигам въпроса, за да знаят повече хора, че могат да си запазят телефонния номер, като го прехвърлят на предплатена карта.

# 5
  • София
  • Мнения: 28 108
Права е Salsisha. Това се отнася за всички граждани на ЕС – https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/internet-telecom … osts/index_bg.htm

# 6
  • Мнения: 3 747
Да питам, че е по темата:

Моя приятелка има номер към Виваком с предплатена карта. Сега се премести да живее в UK, но си ползва и българската карта, за връзка с близките ѝ тук. Когато аз ѝ звъня, няма да плащаме допълнително, нали?

# 7
  • София
  • Мнения: 28 108
В началото не, но после ще плащате. Виж линка.

# 8
  • Мнения: 13 665
За съжаление е именно така от едно известно време. Родителите на български студенти в чужбина примерно  решават въпроса с два номера - местен и български ,  А с родителите се чуват през интернет. Мъжът ми обиколи мобилните оператори в търсене на друго решение - няма такова. Тъй като част от годината дъщеря ми е у дома за нас не излиза по-добро решение да й спрем плана, като за съжаление тези 15-20 лева план на месец отиват напразно. Но като се върне не смятаме че е нормално да не може да се обажда и да говори с когото и колкото иска, което не може да се постигне с предплатена карта.

# 9
  • Мнения: 3 747
Благодаря Ви! А тези промени от скоро ли са? Тъй като тя доста време живее в чужбина, като има периодични прибирания до БГ 2-3 пъти годишно за по седмица-10 дни и не сме имали проблем?

# 10
  • Мнения: 38
Благодаря Ви! А тези промени от скоро ли са? Тъй като тя доста време живее в чужбина, като има периодични прибирания до БГ 2-3 пъти годишно за по седмица-10 дни и не сме имали проблем?

Да, тези промени са от последните няколко месеца и явно на части уведомяват клеинтите, защото имаше разлика от около месец между СМС-а до мен и този до съпругата ми.
Само да напомня, че ако договорът ви не е изтекъл, можете да платите 3 месечни такси и да прекратите договора.

# 11
  • Мнения: 13 665
Благодаря Ви! А тези промени от скоро ли са? Тъй като тя доста време живее в чужбина, като има периодични прибирания до БГ 2-3 пъти годишно за по седмица-10 дни и не сме имали проблем?


Някъде от декември миналата година. Поне до тогава нямахме проблеми. Т. Е от септември до декември нямахме проблеми българския номер с който щерка ми е в чужбина

# 12
  • Мнения: 3 747
Мерси! То реално нейната карта е предплатена и просто има номер, така че не е проблем, ще си говорим по Фейса или Уатсъп, но като цяло тъпа работа.

# 13
  • Мнения: 5 262
Ами какво ти е обидно, всички са така, така са правилата. Не се таксува допълнително, когато си на почивка, когато си се заселил някъде си минаваш на местен оператор.

Имаме карти и на местен оператор, а българските държим за времето, в което се връщаме в България.
...

според мен нямате нужда да ги държите. след като вече в ЕС няма роуминг би било все едно от каква карта говорите.

# 14
  • Мнения: 38
Ами какво ти е обидно, всички са така, така са правилата. Не се таксува допълнително, когато си на почивка, когато си се заселил някъде си минаваш на местен оператор.

Имаме карти и на местен оператор, а българските държим за времето, в което се връщаме в България.
...

според мен нямате нужда да ги държите. след като вече в ЕС няма роуминг би било все едно от каква карта говорите.

Въпросът е, че ако си с чуждестраннен номер и звъниш към български номер, това не е роумниг разговор, а международен и се таксува доста солено.

Общи условия

Активация на акаунт