Още не говори!

  • 13 202
  • 68
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 503
То е като да го заболи нещо детето - може и да е нищо, ама ходим на лекар. Защо да не се посети и консултация с професионалист, ако нещо ни притеснява в развитието?!

Ами то и нищо да е, не мога да си представя добър логопед да навреди, само ще е от полза детето да дръпне по-бързо, отколкото би било без помощ. Моето от 10 думи на кръст вече говори като торпедо след само 3 месеца работа с логопед, в градината му са изумени, че не млъква, явно главите им са станали квадратни от бърборене. Но щом бърбори, явно му е добре. В предната градина не обелваше дума, след 3 седмици скоропостижно напусна, след като започна да прави истерии на сън.

# 46
  • Мнения: 199
За съжаление наистина май вече стана масов този проблем с проговарянето...и ние сме в графата, от 2,8 г. започнахме посещения при логопед и до днес продължаваме (5,8 г.). Промяна и напредък има много голям. Първата дума "мама" чак след 3 рожден ден, сега не спира, говори денонощно ( някой ако ми беше казал, че така ще стане, щях да му се изсмея истерично в лицето, но ето че е факт). Минахме и през корекция на езичето.... това също помогна за говора. Все още обаче има работа за изчистване на думите, слава Богу, че сме при кадърна, компетентна и търпелива логопедка.
Колкото по-рано се започне работа, толкова по-добре за детето и то ще стане по-спокойно и ще общува повече с връстниците си. Желая ви късмет и скоро да чуете заветното "МАМО".

# 47
  • Мнения: 3 846
До 3г, 3 1/2г. бих чакала, но след това - не. Дъщеря ми е на 2г. 6 м. и чак от месец започна да говори, говор дори е трудно казано да се нарече, но казва например "мамо, виж мляко", "стига вече куче", когато лае кучето Grinning и подобни кратки изрази. До преди два месеца нищичко не казваше, но не смятам, че е време за логопед. Ако след 3г. няма напредък и не говори бих се замислила. Аз също не съм от тези, които разчитат на това, че някой е проговорил след 4-5 години и всичко е ок.

# 48
  • Мнения: X
Ние също сме с инфантилно дъвкане, но на нас логопедката ни каза само да правим масаж преди ядене на дъвкателните мускули, друго - нищо. Отделно, че не говорим въобще. Чудя се достатъчен ли е този масаж или да търся още едно мнение?

# 49
  • Мнения: 1 976
red_balloon, здравей. И при моето дете имаше такъв проблем с дъвченето. Откакто е станал на 1г. и 6м., го водя при логопед Гергана Димова. Тя е и хранителен терапевт. Доволна съм от нея. Мисля, че освен масажи, правеше и още нещо, но не съм сигурна, понеже само първите два пъти влизах с него.

# 50
  • Мнения: X
Ние бяхме точно при нея, но тя ни даде писмени препоръки само за занимания в къщи и ни показа масажчетата. Малко съм объркана честно казано. Ние сме на 1,5 години. Може би ще отидем и при някой друг. Но при нас има и друг проблем, въобще не говорим. Няма нито една думичка. Имаше само звуци а, о и ъ, без съгласни. Чета разни упражнения по интернет и ги правим. Малко ми е самотно така, честно казано. Очаквах малко повече подкрепа. Не знам какво да правя.

Forest rain, как разбрахте за съдовия инцидент по време на бременността ти?

# 51
  • Мнения: 1 976
Аз се усетих, че нещо не е наред, когато стана на 5м., и мускулният тонус на дясната ръка продължаваше да е повишен. Освен това почти не посягаше с нея. Заведох го на ТФЕ (ултразвуков преглед на мозъка през фонтанелата). Там видяха следа от съдов инцидент. Година по- късно направихме и ЯМР, който потвърди.
Моята бременност беше проблемна, така че не е чудно, че това се е случило.
Проблемът с дъвченето много бързо започна да се чисти след началото на терапията, но пълното му овладяване отне може би 7-8 месеца.
Каква е консистенцията на храната, която приема твоето детенце? Иначе разбира ли?

Последна редакция: ср, 17 окт 2018, 16:22 от Forest rain

# 52
  • Мнения: X
Допреди да осъзная проблема - само гладко пасирана, не искаше друго. След това директно започнах да давам само намачкана с вилица и две твърди хранения за деня правим - сутринта ябълки, а вечер препечена филийка с разни неща отгоре. Но имам чувството, че и манджата не я дъвче, а гълта директно, защото е мека. Между храненията давам по някой крекер. Но това от 10 дена насам. Много късно се усетих, не знаех, че двете неща са свързани.
Мисля, че някои неща ги разбира, други - не. Изълнява някои команди, но не винаги.

# 53
  • Мнения: 1 976
Предполагам, че крекерите ги дъвче отстрани. И при моя син съвсем в началото ставаше по- трудно. Избутваше с език, плюеше, гълташе цели парчета храна.
А всъщност за самия говор тя какво каза? Не е ли необходима терапия?

# 54
  • Мнения: X
Ами каза, че трябва първо да го стимулираме да прави жестове, защото жестовете предхождат говора. Той не сочи и с пръстче. Каза също, че часовете за терапия са й заети. Аз четох, че трябва да се стимулира финната моторика и правям тука разни игри с макарони, кус-кусове, редим разни пъзели, четем книжки.... има някакво подобрение, но общо взето това на моя глава съм си го решила.

# 55
  • Мнения: 1 976
red_balloon, вярно е това за фината моторика. Потърси и второ мнение за всеки случай и ако се налага, започнете терапия. Аз не се сещам кой да ти препоръчам. Ти търсила ли си инфо за други логопеди в града?

# 56
  • Мнения: X
Да, препоръчаха ми С-ИВЕННА в Тракия. Мисля да отидем и там.

# 57
  • Мнения: 1 976
Супер, дано да ти допаднат. При нас е доста по- лесно с логопед. Малкият изобщо не ни слуша, но пред другите е образцов, и съответно възприема всичко от тях. Много копира и от децата.

# 58
  • Мнения: 18 268
Момичета, погледнете и тази тема - http://m.bg-mamma.com/?topic=1041920 . Има доста полезни материали, свързани с проговарянето, на първа страница. За мен някога беше изключително полезна.

# 59
  • Мнения: 503
Ами каза, че трябва първо да го стимулираме да прави жестове, защото жестовете предхождат говора. Той не сочи и с пръстче. Каза също, че часовете за терапия са й заети. Аз четох, че трябва да се стимулира финната моторика и правям тука разни игри с макарони, кус-кусове, редим разни пъзели, четем книжки.... има някакво подобрение, но общо взето това на моя глава съм си го решила.

Да, от тези пъзели, които са с дръжките.

И моето дете не сочеше на 1г. 6м. Сега ми иде да му залепя устата, честно. В градината не иска да излиза на площадката, за да си говорел с госпожата вътре, за Бога... И сегашно, и минало, и бъдеще време оправя. А е на 2г. 2м. Значи взимаш една книга и показваш. Кой е това? Мечоооо! И като казваш мечоо му слагаш пръста на мечо. И така постоянно. Да се усети за какво му е този пръст. След 20 дни мечо, зайо, бамби и прочие, той започна да сочи сам.

Общи условия

Активация на акаунт