магазини АЙКО - гаврата с клиента няма край, груби и некоректни

  • 13 311
  • 90
  •   1
Отговори
  • Мнения: 8
Всеки сам си решава, аз и семейството ми доста често сме пазарили от магазини Айко, но това, което ми се случи е направо трагично.
Оставам на Вас сами да прецените дали да си поръчвате от тази фирми и техните магазини, защото аз се чувствам погнусен от тях.
Имаше намаление на картини предната седмица и много исках да си купя една, за жалост в магазина в Бургас въпросната картина беше меко казано повредена (две доста големи дупки в горната й част).
След като уведомихме затова продавач консултантката по - същество ми казаха, че имало още една картина от същата на втория етаж, която се оказа след 1 час чакане, че я няма. След като попитах какво се случва при положение, че картината определено е повредена, ми беше отговорено, че нищо не може да се направи.
"Много впечатляващо" да искат да ти продадат очевадно повредена картина като на цената на здрава. Прибрах се аз у нас, обаче картината наистина ми хареса и исках да си я поръчам.
Обадих се на телефона им и попитах, дали ако я поръчам онлайн могат да ми я доставят, обаче не тази от магазина в Бургас, която определено е повредена.
Беше ми казано да поръчам и че картините ги доставяли от София (поне онлайн поръчките).
Окай, поръчах си картината на 06.09.2018. На 07.09.2018 се обадих да попитам всичко наред ли е с поръчката, ако трябва да я потвърдя или нещо такова, беше ми казано, че всичко е наред.
На 08.09.2018 се обадих пак да попитам (надявах се предния ден да са я изпратили), обаче ми беше казано, че "днес" тоест 08.09.2018 се очаквало Еконт да я вземат.
Съгласих се и с това.
Все пак в собствения им писмен имейл до мен от фирма Айко пишат:
"При налична стока, поръчките с избран начин на плащане 'наложен платеж' и доставка чрез куриерска фирма Еконт, се предават на куриер в рамките на два работни дни, без да се изисква допълнително потвърждение от Вас. Във всички останали случаи ще получите отговор на електронната си поща, не по-късно от два дни, след получаването на поръчката. "
Окай добре, понеделник дойде и аз не получавам нищо като СМС от куриера. Звъня на фирма Айко пак и питам, изпратихте ли картината? Отговорът е "Да, някой от предните дни беше изпратена". Добре, а може ли номер на товарителницата, понеже аз нищо не получавам - питам аз.
Отговор - "Да, ще се свържа с отдела за продажби и те ще Ви го изпратят на мейла". Казвам окай и затварям телефона. За всеки случай звъня на куриера от Еконт (за моя район), понеже така или иначе му имам номера от преди. Оказва се, че за съседката ми поръчка при него има, обаче за мен няма нищо.
Ново обаждане до Айко, където явно ги попитах какво точно става и защо при моя куриер няма нищо. Последва въпрос откъде съм бил знаел, че няма нищо и т.н.
Накрая започнаха да ме убеждават, че ставало дума за обработка до 2 дни, не за предаване на куриер. Питам аз: "Добре, аз чета мейла ВИ дословно и там пише предаване на куриер до 2 работни дни", не пише обработка и т.н., а съвсем ясно пише предаване!
Последва нещо от сорта на "Не можем да Ви помогнем". Питам окай, защо колежката преди Вас ми каза, че картината реално е била предадена на куриера предните дни, как може всеки да си говори различни неща и аз като клиент да губя време да Ви звъня и да чакам с парите си, а никой да не може да каже какво точно става.
Изпращам имейл до Айко с копие от техния собствен имейл и ги информирам, че мисля да пусна жалба в КЗП.
Обажда ми се тяхна служителка и ми говори как 09.09.2018 (неделя) не било работен ден. Питам аз "Окай, ама аз никъде не съм коментирал неделя, за Еконт и Айко - петък и събота са работни дни".
Почва да ми обяснява как било "обработка", а не "предаване". Питам - "Окай, ама аз го имам написано във Вашия имейл и си пише ясно "предаване", все пак Вие ги пращате тези мейли, не аз".
Отговор "Остави какво пише мейла, това са темплейти". Аз "Е темплейт или не, това си е поръчка с официален имйел писмено може да се види какво сме се договорили, аз не си получавам картината днес, какво следва, как ще ме компенсирате, да не говорим за загубеното време да се разправям и да ме лъжат".
Отговор "Сега ще Ви анулирам поръчката, когато сме натоварени може да има забавяния в обработката". Аз "Добре, аз също работя с клиенти, когато кажа ще си получите пратката на следващия ден с Еконт, аз самия званя на Еконт ако има проблем и им казвам, че съм поел ангажимент към клиента да си получи пратката, сега какво излиза, че Вие се подигравате с мен като клиент, ако има забавяне не е ли редно да ме уведомите".
Писах им нов имейл, че искам да ми се отговори в писмен Вид. За мен лично това е просто безхаберно и отвратително отношение, уж големи магазини, човек е готов да си плати за поръчката, а те се гаврят с него.
Всеки сами си решава, но да си знаете какво Ви очаква от магазини Айко.

# 1
  • Мнения: 2 229
Калпави са тези магазини, и аз не ги харесвам. В моя случай пък беше друго -сума ти време чаках едни столчета да дойдат налични в удобен за мен магазин, и като отивам да ги взема, се оказва, че те не били точно там (този на Околовръстното), ами в склада на друг (в Надежда ли, къде беше). Бил малък склада и затова така. Питам - добре де, защо в сайта пише, че са тук, като явно не са и въобще няма как д са? Ами то таковата, така си пише просто, ей сега за два дни ще ги докараме. Викам това означение на наличностите нали е точно за да не се разкарва човек два пъти за една покупка? Еми да, амаа .... и така.

# 2
  • Мнения: 8
Пускам целия имейл, който от Айко изпращат (без личните ми данни):
"Онлайн поръчка
от:   
"www.aiko-bg.com" (web_ev@mail.aiko-bg.com)
   дата:
   06.09.2018 18:59"
"Уважаеми г-не/г-жо,
Благодарим ви за направената от вас поръчка/запитване през сайта на Aiko!

При налична стока, поръчките с избран начин на плащане 'наложен платеж' и доставка чрез куриерска фирма Еконт, се предават на куриер в рамките на два работни дни, без да се изисква допълнително потвърждение от Вас. Във всички останали случаи ще получите отговор на елекронната си поща, не по-късно от два дни, след получаването на поръчката.

Ако в този срок все още не сте получили имейл или известие от куриер за доставка моля проверете в Спам/Junk папката на вашата ел. поща.

ВАЖНО: След като Ви посети куриер на фирма Еконт за доставка на поръчаната/те стока/и, е важно да знаете:

1. Имате право и ние Ви препоръчваме - да ОТВОРИТЕ и ПРОВЕРИТЕ състоянието на стоката в присъствието на куриера. За целта ще бъде необходимо да заплатите стойността на доставката и наложения платеж (ако имате такъв). Запазете платежния документ, който ще получите.

2. В случай, че констатирате дефект или повреда на стоката/те, в следствие на транспорта, е необходимо да ИЗИСКАТЕ от куриера да състави протокол с констатираните дефекти.

В случай, че не направите това, Aiko не може да приеме рекламация за стока, увредена по време на транспорт. След като получим протокола, ще Ви изпратим отново поръчаната/те стока/и или ще Ви възстановим заплатената сума.

За въпроси и уточнения, можете да се свържете с нас на тел.: 02 814 09 51 или на web_ev@mail.aiko-bg.com "

Да отбележа, че на телефон "02 814 09 51" не само, че никой не отговаря, ами има и съобщения на английски (само на английски, няма български): "как трябва да изчакам оператор". След 1 час на линия реших, че телефона не работи, и все пак нали уж живеем в България, защо само на английски език съобщението.
Нормалния телефон на Айко от сайта им работи и звънях там.
Мога да предоставя копие от мейла с дата и всичко, което се изисква, за да докажа, че не си измислям.
Впрочем, магазин Айко в Бургас ми харесваше досега, но повече не бих си купил нищо от тях.

# 3
  • Мнения: 1 195
Леле чак не мога да повярвам. Досега не съм имала проблем с Айко (в София обаче), всичко са ми докарвали навреме, че даже и по мое лично желание са удължавали срока за складиране при тях повече от допустимото.

# 4
  • Мнения: 8
Леле чак не мога да повярвам. Досега не съм имала проблем с Айко (в София обаче), всичко са ми докарвали навреме, че даже и по мое лично желание са удължавали срока за складиране при тях повече от допустимото.
И аз много си исках картината, и нямах търпение да си я сложа на стената, обаче днеска ми се отяде заради тези темерути. Направо съм погнусен, аз като клиент направих всичко възможно да се уверя, че няма да има проблем и си чакам с парите тук и губя време, и накрая нищо, една голяма гавра.

# 5
  • Мнения: 1 195
Леле чак не мога да повярвам. Досега не съм имала проблем с Айко (в София обаче), всичко са ми докарвали навреме, че даже и по мое лично желание са удължавали срока за складиране при тях повече от допустимото.
И аз много си исках картината, и нямах търпение да си я сложа на стената, обаче днеска ми се отяде заради тези темерути. Направо съм погнусен, аз като клиент направих всичко възможно да се уверя, че няма да има проблем и си чакам с парите тук и губя време, и накрая нищо, една голяма гавра.

Ами явно отношението в различните магазини и градове не е едно и също за съжаление.

# 6
  • Мнения: 58
Здравейте. Каква е тази цялата драма за една картина и този телефонен тормоз от Ваша страна? Толкова ли Ви е важно да закачите картината точно понеделник на стената?

# 7
  • Мнения: 11 594
По мои наблюдения са си едни същи мизерници навсякъде, както и всички подобни български магазини.
Например в магазина "Двата щъркела" в мол Paradise, още на входа се мъдри табела "Закупена стока не се връща" и се чудя за тези закони няма ли и къде спят отговорните! Никога не бих пазарувала от подобни мизерници.

# 8
  • Мнения: 46 508
Никъде не виждам да пише 2 дни срок за доставка, така че във вашия случай все още не са били в нарушение. Няма как да знаем дали нямаше да пристигне нормално. Във вашия случай ми се струва, че проблемът е в един служител, който ви е подвел без да проверява, че е изпратена. Не разбрах защо сте им позвънили още от следващия ден.

Големите магазини не могат да правят толкова бързи доставки, и от Икеа пазарувам, абсурд за 2 дни да се случат нещата. Последната ми поръчка е от 4.09. и още я няма.

АИКО ми бяха объркали адреса и се получиха проблеми с куриера. След жалба ми дадоха компенсация, % отстъпка.

В общи линии така действам - проблем - жалба. Има ефект, предупреждават служителите, попълват пропуските. Обратната връзка има основна роля в тази сфера.


# 9
  • Мнения: 11 594
Здравейте. Каква е тази цялата драма за една картина и този телефонен тормоз от Ваша страна? Толкова ли Ви е важно да закачите картината точно понеделник на стената?
Вие май не схващате същността на проблема.....

# 10
  • Мнения: 58
Здравейте. Каква е тази цялата драма за една картина и този телефонен тормоз от Ваша страна? Толкова ли Ви е важно да закачите картината точно понеделник на стената?
Вие май не схващате същността на проблема.....

ПетяИванов, като човек, който поръчва онлайн почти всичко - от дрехи до мебели и техника, разбирам, че хората не седят седнали на една пейка пред склада и чакат Аз да поръчам нещо - изненадващо, може би, но десетки хиляди хора поръчват неща и не се обратоват по размер на поръчката, а по номер на поръчката. Така че, господина може да има една картина от 500гр, която се опакова и изпраща за 10 минути, НО преди него може да има 20 семейства, закупили цялостно обзавеждане за апартамент.
Мисля, че господина е прекалил с тези обаждания навсякъде. Мен това би ме изнервило, като служител. А обаждането до шофьор на Еконт ми се струва прекалено... И после, пак на ново - едно птиченце ми каза, че съседа има пакет, а аз - не...

# 11
  • Мнения: 2 229
Вероятно е пуснал отпуска, за да чака куриера... затова се е изнервил. Аз лично не бих вярвала току-така на бърза доставка (знаем си търговците Grinning ), трябвало е да почака да получи смс от еконт. Аз вярвам, че нещата не са толкова зле и ще си я получи скоро, и не съм сигурна дали КЗП могат да помогнат,  ако не са престъпени обещаните срокове за доставка.

# 12
  • Мнения: 11 594
Здравейте. Каква е тази цялата драма за една картина и този телефонен тормоз от Ваша страна? Толкова ли Ви е важно да закачите картината точно понеделник на стената?
Вие май не схващате същността на проблема.....

ПетяИванов, като човек, който поръчва онлайн почти всичко - от дрехи до мебели и техника, разбирам, че хората не седят седнали на една пейка пред склада и чакат Аз да поръчам нещо - изненадващо, може би, но десетки хиляди хора поръчват неща и не се обратоват по размер на поръчката, а по номер на поръчката. Така че, господина може да има една картина от 500гр, която се опакова и изпраща за 10 минути, НО преди него може да има 20 семейства, закупили цялостно обзавеждане за апартамент.
Мисля, че господина е прекалил с тези обаждания навсякъде. Мен това би ме изнервило, като служител. А обаждането до шофьор на Еконт ми се струва прекалено... И после, пак на ново - едно птиченце ми каза, че съседа има пакет, а аз - не...
И какво като поръчваш онлайн?! Човекът е постнал имайла от Айко и там си пише ясно за какво време става дума.

# 13
  • Мнения: 4 808
Аз по принцип съм много доволна от Айко, но никога не съм поръчвала нищо онлайн. Последният път обаче бях много разочарована от отношението на работниците, които доставят стоката. Бяхме си поръчали спалня с гардероб, скрин, подматрачна рамка и матрак с доставка до дома. На задната врата на камиона пише, че стоката се получава оттам. Помолихме ги да я стоварят на верандата, точно на три крачки от камиона, защото ММ беше наскоро опериран от херния, а аз точно в момента бях с адска криза от дисковата херния, и двамата не можем да вдигаме тежко, а никой от съседите не беше у дома в момента, за да помогне. Бяхме готови да си платим колкото струва, но и смятам, че от човешка гледна точка можеха да направят този компромис, все пак, бяха двама млади, здрави мъже. То не бяха фасони, цупене, е, направиха го, но си заминаха без нито една стотинка бакшиш.

# 14
  • Мнения: 58
И какво като поръчваш онлайн?! Човекът е постнал имайла от Айко и там си пише ясно за какво време става дума.

Точно преди седмица поръчах от сайт, в който имам ВИП-УЛТРА-ПЛЮС-бля-бля, и доставката е още в същия ден, ако се поръча до 15ч,  като ми доставиха от единия склад нещата още вечерта, но от другия склад трябваше да чакам до следващия ден, понеже имат много поръчки, а работниците са в летен отпуск. Трябва да дразня хората с телефонни обаждания през час, понеже плащам 19 евро на година за глезотии, като получаване още същия ден ли?

Представете си, че техен служител е паднал по време на работа и се е наложило да го закарат до болницата, и за това картината на господина не е изпратена на 2рия ден - тогава какво?!

Много интересно как всеки, когато си закупи нещо, смята че той властва над цялата компания и е много важен клиент с малката си поръчка.

Онлайн пазаруването НЕ Е за нетърпеливи хора.

Последна редакция: пн, 10 сеп 2018, 13:26 от Не се сърди, човече

# 15
  • Мнения: X
Изпращам имейл до Айко с копие от техния собствен имейл и ги информирам, че мисля да пусна жалба в КЗП.
Обажда ми се тяхна служителка и ми говори как 09.09.2018 (неделя) не било работен ден. Питам аз "Окай, ама аз никъде не съм коментирал неделя, за Еконт и Айко - петък и събота са работни дни".
Еконт работи до 13.00ч,
а официално работните дни за м.септември са:

# 16
  • Мнения: 46 508
Само да кажа, че за Еконт не е нужно да им звъните, за да видите имате ли пратка. Регистрирайте се във виртуалния кабинет и там веднага излизат пратките щомбъдат предадени в техен офис или куриер.

# 17
  • София
  • Мнения: 2 298
В конкретния случай Айко не са в нарушение. Поръчката е дадена на 6-ти, което е неработен ден и затова се счита за приета на първия работен ден, т.е. 7-ми. Не знам защо господина е очаквал да му я изпратят на 7-ми, те не са написали, че изпращат същия ден. От 7-ми един работен ден е до понеделник (това, че някой работи в събота, не значи, че събота е работен ден) и два работни дни са до вторник. Куеиерът ще я достави в сряда.
Така, че драмата е излишна, а другото е телефонен тормоз над магазина, който до този момент не е нарушил условията си за доставка.
Вина динякъде има служителката, която е подвела, че картината е изпратена.

# 18
  • Мнения: 8
В конкретния случай Айко не са в нарушение. Поръчката е дадена на 6-ти, което е неработен ден и затова се счита за приета на първия работен ден, т.е. 7-ми. Не знам защо господина е очаквал да му я изпратят на 7-ми, те не са написали, че изпращат същия ден. От 7-ми един работен ден е до понеделник (това, че някой работи в събота, не значи, че събота е работен ден) и два работни дни са до вторник. Куеиерът ще я достави в сряда.
Така, че драмата е излишна, а другото е телефонен тормоз над магазина, който до този момент не е нарушил условията си за доставка.
Вина динякъде има служителката, която е подвела, че картината е изпратена.
Защо не отидеш на сайта на АЙКО и този на ЕКОНТ и да провериш, аз също работя с клиенти, много често им пращам в Петък и си получават в Събота! Изпращам в Събота и получават в Понеделник.
Хайде сега да не се изказваме неподготвени, най - вероятно работиш за АЙКО, освен това АЙКО си работеха и на 6-ти, а ЕКОНТ почиваха. Два пъти ми беше заявено, че пратката ми е готова и ще бъде изпратена или Петък или Събота от служители на магазина, днес сутринта първата служителка ми каза, че е изпратена и дори каза, че ще получа мейл от отдела за поръчки с номер на товарителницата. Как ВИ се струва това? Мен ми се струва като ситуацията "едната ръка няма идея какво прави другата". И се счита за приета, когато получа Имейл с потвърждение.
Нека да видим отново какво пише в мейла:
"При налична стока, поръчките с избран начин на плащане 'наложен платеж' и доставка чрез куриерска фирма Еконт, се предават на куриер в рамките на два работни дни, без да се изисква допълнително потвърждение от Вас. Във всички останали случаи ще получите отговор на елекронната си поща, не по-късно от два дни, след получаването на поръчката. " - надявам се "nati_nat" да може да четеш! Имейла сам по себе си потвърждава поръчката, казва се още два работни дни за изпращане на поръчката, 2 дни (никъде не пише работни) да те информират, ако не могат да я изпратят или има друг проблем. Е мен никой за нищо не ме информира. На сайтовете на фирмите съвсем явно пише кои са работните им дни,  също никъде не пише, че им трябват още дни за обработка.
Някъде да видя още един ден за обработка или нещо такова? Това си е мейла на АЙКО и мисля, че са го написали като за бавно развиващи какво се случва! Ако не може да го разбереш или са те пратили от АЙКО да ги защитаваш много съжалявам, обаче по явно от това в мейла няма!
И това, което ме отвращава е факта, че се обаждам няколко пъти за да се уверя, че всичко, което се изисква от мен е изпълнено (последно, когато проверих на служителите на фирмите им се плащаше да вдигат телефона, ако това е телефонен тормоз явно е къде работите и по - добре си напуснете работата като не Ви харесва да работите с клиенти). По същата логика аз вместо да вдигам и да говоря с потенциални клиенти, които понякога просто се обаждат за консултация, трябва да ги лъжа или да им казвам, че ми правят телефонен тормоз. Извинявайте АМА ТОВА Е БИЗНЕС, аз се държа с мойте клиенти почтително, защото ми дават парите си, за които са работили и са положили усилия, била са далеч от децата си и т.н., след това аз давам мойте пари на друг търговец, като също съм изтърпял лишения и съм работил, за да си осигуря. Така че като казвате "телефонен" тормоз какво визирате, разговор между приятели или разговор с фирма търговец? След като аз съм готов да си платя на този магазин и единствено искам да се уверя, че ще си получа поръчката в срока, които те сами са си предвидили, смятам че съм напълно прав да недоволствам. Ако Вие го смятате за тормоз, явно нямате никакъв опит в сферата на частния бизнес и мислите, че клиентите са Ви задължени да Ви плащат, а Вие да се държите като гамени с тях, да им се троскате по телефона и да ги лъжете най - нагло!
П.С.
Предоставил съм този линк на АЙКО, явно служителите им са налазили темата, понеже видях мнение, че дори "никъде не пишело срок", след като съм предоставил целия имейл тука, явно е че някои от служителите на АЙКО не са много доволни, че наглото им отношение и безхаберие стават публично достояние и може случайно шефовете им да решат да погледнат какво се случва. Днес ми беше отказано да говоря с менажер от фирмата или някой, който отговаря за рекламациите, явно е че служителките на АЙКО по телефона се държат като дебили, защото знаят че човек няма къде да се оплаче, понеже същите тези служителки четата имейлите изпратени към фирмата. Получава се един затворен кръг без никакъв контрол.

На сайта на АЙКО пише следното:
Работно време:
ПН-СБ: 10.00 - 20.00ч.
НЕДЕЛЯ: 10.00 - 19.00ч
-------------------------
Сайт на ЕКОНТ:
Понеделник - петък - 09:00 - 18:00
Събота - 09:00 - 13:00
--------------
Така, че уважаеми мами и служители на АЙКО, нека не си говорим глупости, работните времена, както и мейла ясно показват поетите задължения от фирмата, тук говорим с факти, не с теоретични обяснения за процеса на обработка на поръчките и доставките.
Да не говорим, че служителите им отявлено лъжат и аз няма как да преценя точно в кой ден да чакам куриера, в тази България фирмите работят все едно клиента е длъжен да изкарва пари и да ги чака специално тях (като безработен) едновременно.

Последна редакция: пн, 10 сеп 2018, 17:31 от Не се сърди, човече

# 19
  • Мнения: 3 157
Голяма драма за НИЩО!Да кажеш,че е животоспасяващо лекарство,а то...някой няма какво да прави почивните дни и се чуди как да трови другите.Автора да си намери приятелка и да не изпада в такива истерии.

# 20
  • Мнения: 8
Голяма драма за НИЩО!Да кажеш,че е животоспасяващо лекарство,а то...някой няма какво да прави почивните дни и се чуди как да трови другите.Автора да си намери приятелка и да не изпада в такива истерии.
Да, за хората като тебе дето нямат семейства и друга работа, и единствената им цел в живота е да си чакат поръчките кротко сигурно е малка драма, аз имам семейство, деца, жена и куче и нямам време да чакам с дни за някаква поръчка,  да ме лъжат по телефона и прочие неща, които не би трябвало да се случват. Ако теб те кефи и подкрепяш селенията, мога да те уверя че в нормалните държави за такива работи има съпорт и там не им досаждаш или тормозиш, а те служат и ти се извиняват и правят възможното да ти доставят поръчката в срок, ако не успеят поне се обаждат, да не говорим че компании като Амазон, когато това се случи почти задължително те компенсират, понеже осъзнават, че те губят като клиент.

# 21
  • Мнения: 9 860
В мейла ядно си пише - ако стоката е налична е магазина.

Бил си там, видял си че НЕ е налична.

Какво се нервиш не разбирам?
От София ще ти пратят от склада ако я нямат налична в Бургас. Но отнема време да се обясни, че е налична, но е бракувана.

И аз работя с клиенти - подобни нервност и могат да съсипят и май-здравите нерви.

Релакс, човек , ще дойде Simple Smile

# 22
  • Мнения: 8
В мейла ядно си пише - ако стоката е налична е магазина.

Бил си там, видял си че НЕ е налична.

Какво се нервиш не разбирам?
От София ще ти пратят от склада ако я нямат налична в Бургас. Но отнема време да се обясни, че е налична, но е бракувана.

И аз работя с клиенти - подобни нервност и могат да съсипят и май-здравите нерви.

Релакс, човек , ще дойде Simple Smile
На сайта им има възможност да се провери наличност, в събота, когато се обадих питах дали има наличност, преди да поръчам пак питах. Така че три пъти ми потвърдиха, а и самия сайт съвсем явно показва какво къде има налично. Така че, мисля че няма смисъл да го коментирам това.
Заявено ми беше, че доставките онлайн се изпращат и обработват в София, не в Бургас и се изпращат от склад (или каквото е там) в софия! В Бургас картината я има но е меко казано повредена! Затова когато се обадих преди да поръчам попитах дали няма да я получа същата и те ми казаха "не ние доставяме онлайн поръчките от София", на сайта им ясно пишеше, че е налична в София, Стара Загора и Бургас (разбира се явно броят повредената за налична).

Последна редакция: пн, 10 сеп 2018, 15:44 от Не се сърди, човече

# 23
  • Мнения: 46 508
Това са официалните неработни дни.

Може да работят магазините в събота и неделя, но електронните магазини, не конкретно АЙКО, а всички, с които съм работила, броят за работни от понеделник до петък и без официални празници.
Но дори да не е имало почивни, ти си поръчал на 6-ти, предполага се, че поръчката е разгледана на 7-ми, след това имат срок 2 дни да я пратят, т.е. 9-ти, и 10-ти най-рано е при теб.

Пак казвам, не знам точно какви са им условията, горното е според опита ми на всевъзможни други магазини, от които пазарувам нон стоп.

Вина виждам единствено в служителката, която е заявила, че е изпратена, всъщност не е проверила нищо. Ако искате контрол - пуснете жалба. Само с бгмамма няма да стане.

# 24
  • Мнения: 9 860
Да, и дефектната броят за налична. И аз рова ти казах - представи си, че в края на времето е дошло време да ти я опаковат и пратят. Видели са че не става, и са удължили срока с това- че не м е налична.

# 25
  • ☀️София / London🌂
  • Мнения: 3 431
В мейла ядно си пише - ако стоката е налична е магазина.

Бил си там, видял си че НЕ е налична.

Какво се нервиш не разбирам?
От София ще ти пратят от склада ако я нямат налична в Бургас. Но отнема време да се обясни, че е налична, но е бракувана.

И аз работя с клиенти - подобни нервност и могат да съсипят и май-здравите нерви.

Релакс, човек , ще дойде Simple Smile
На сайта им има възможност да се провери наличност, в събота, когато се обадих питах дали има наличност, преди да поръчам пак питах. Така че три пъти ми потвърдиха, а и самия сайт съвсем явно показва какво къде има налично. Така че, мисля че няма смисъл да го коментирам това.
ЗАЯВЕНО МИ БЕШЕ, ЧЕ ДОСТАВКИТЕ ОНЛАЙН СЕ ИЗПРАЩАТ И ОБРАБОТВАТ В СОФИЯ, НЕ В БУРГАС И СЕ ИЗПРАЩАТ ОТ СКЛАД (ИЛИ КАКВОТО Е ТАМ) В СОФИЯ! В БУРГАС КАРТИНАТА Я ИМА НО Е МЕКО КАЗАНО ПОВРЕДЕНА! ЗАТОВА КОГАТО СЕ ОБАДИХ ПРЕДИ ДА ПОРЪЧАМ ПОПИТАХ ДАЛИ НЯМА ДА Я ПОЛУЧА СЪЩАТА И ТЕ МИ КАЗАХА "НЕ НИЕ ДОСТАВЯМЕ ОНЛАЙН ПОРЪЧКИТЕ ОТ СОФИЯ", НА САЙТА ИМ ЯСНО ПИШЕШЕ, ЧЕ Е НАЛИЧНА В СОФИЯ, СТАРА ЗАГОРА И БУРГАС (разбира се явно броят повредената за налична).

ето този момент изпускаш, стоките се изпращат от склад, а не от магазин. Това. че са ти казали че е налично в магазина не е от значение, защото стоката ти не идва от него , а от склад. Освен това складът вероятно не е със същото работно време като магазините им. Повечето складове и онлайн магазини работят пон-петък до 18-19ч Работното време посочено в сайта се отнася за магазините Айко.

Последна редакция: пн, 10 сеп 2018, 15:53 от White tiger

# 26
  • Мнения: X
стоките се изпращат от склад, а не от магазин.
 Освен това складът вероятно не е със същото работно време като магазините им. Повечето складове и онлайн магазини работят пон-петък до 18-19ч Работното време посочено в сайта се отнася за магазините Айко.
 Peace
Спомних си за евентуална покупка на част за МПС он лайн.
Даже си писах, чат с кол център.
Първият ми въпрос бе:
- Имате ли артикула на склад?
Отговор:
- Да.
Започвам регистрация, кошница и стигайки до плащане,
то нямаше опция "наложен платеж", а само предварително с карта.  Thinking
Пак чат с кол центъра, задавайки въпрос защо няма плащане при получаване.
Отговор:
- Складът е в Германия...!  
 Shocked
Прочетох Общите условия.
И изненада - доставка до 30 дни,
Скрит текст:
Цитат
(2) В случай че потребителят и Доставчикът не са определили срок за доставка, срокът на доставка на стоките е 30 работни дни, считано от датата, следваща изпращането на поръчката на потребителя до Доставчика чрез сайта на Доставчика ЕЛЕКТРОНЕН МАГАЗИН.

а под всеки артикул имаше реклама - "безплатна доставка над 50лв. за 24часа"
Скрит текст:

# 27
  • Мнения: 8
То има лесно решение за една голяма част от всичките тези магазини пишман тарикати ама трябва да паднем на тяхното ниво.
Пусни им една доставка до някакъв адрес в България на стока дето е много обемна и струва примерно 1000+ лева, като тръгнат да я мъкнат Еконт и няма никого, тоест няма как да вземат таксата за обратен транспорт, магазина или там каквото е ще си покрие разходите пълните към Еконт - транспорт до адрес на клиента + транспорт обратно. Като им се случи много пъти ще се научат да уважават клиента и да си изпращат нещата на време.
Тези, които тука се опитвам да ме обедят, че това, което ми се случи е ОК, ще Ви кажа че имам огромно количесто неща изпратени по Еконт и никога клиент не ми е връщал нищо/отказвал поръчка. Обаче аз винаги съм се борил за интереса на клиента ми до край, когато ми кажат искам го утре или аз обещая че ще бъде изпратено нещо, клиента на следващия ден си го има. Ако не мога да го направя, казвам на клиента какво мога да предложа и кога ще си получи поръчката, и клиента си преценя спрямо това, което съм му съобщил.
П.С. А на мен днеска сутринта от АЙКО ми казаха, че отдела за поръчки щял да ми изпрати товарителницата, за вече изпратената картина. "Коректно отношение" с две думи, да ти изпратят товарителница за нещо дето дори не са подготвили за изпращане.

# 28
  • Мнения: 58
То има лесно решение за една голяма част от всичките тези магазини пишман тарикати ама трябва да паднем на тяхното ниво.
Пусни им една доставка до някакъв адрес в България на стока дето е много обемна и струва примерно 1000+ лева, като тръгнат да я мъкнат Еконт и няма никого, тоест няма как да вземат таксата за обратен транспорт, магазина или там каквото е ще си покрие разходите пълните към Еконт - транспорт до адрес на клиента + транспорт обратно. Като им се случи много пъти ще се научат да уважават клиента и да си изпращат нещата на време.


Брутално... И говорите за ниво, за пишман тарикатство... Без думи, потресен съм!

# 29
  • София
  • Мнения: 2 298
По мои наблюдения са си едни същи мизерници навсякъде, както и всички подобни български магазини.
Например в магазина "Двата щъркела" в мол Paradise, още на входа се мъдри табела "Закупена стока не се връща" и се чудя за тези закони няма ли и къде спят отговорните! Никога не бих пазарувала от подобни мизерници.

И кой точно закон задължава търговеца да приеме обратно продадена в магазин стока, която не проявява дефект ? Ако е купена от екектронен магазин - да, може да се върне в рамките на 14 дни без причина. Но при купена на място от магазин търговеца е длъжен да я замени само при проявен дефект. Не дефектна стока да се върне би могло само при проява на добра воля от негова страна, няма законово задължение.

# 30
  • Мнения: X
Пусни им една доставка до някакъв адрес в България на стока дето е много обемна и струва примерно 1000+ лева, като тръгнат да я мъкнат Еконт и няма никого, тоест няма как да вземат таксата за обратен транспорт, магазина или там каквото е ще си покрие разходите пълните към Еконт - транспорт до адрес на клиента + транспорт обратно. Като им се случи много пъти ще се научат да уважават клиента и да си изпращат нещата на време.
 
Въобще няма да "тръгне" стоката.
Цитат
  С оглед изпълнението на изискванията на данъчните закони, на основание чл. 7 от ЗС, чл. 113 и чл. 114 от ЗДДС и чл. 84 от ДОПК, е необходимо клиентът да предостави всички необходими данни - три имена, адрес, ЕГН и т.н. Ползвателят по всяко време може да получи информация дали предоставените от него лични данни се обработват и използват от ДРУЖЕСТВОТО, както и целите на обработката и използването. “АИКО МУЛТИ КОНСЕПТ” ООД изрично уведомява всички ползватели, че ДРУЖЕСТВОТО е регистрирано в Комисията за защита на личните данни под No0034464 и няма право да предоставя лични данни на трети лица без съгласието им.
Aiko не носи отговорност за неизпълнение на поръчка в случаите, когато ползвателят е посочил неверни, непълни и/или неточни лични данни, включително когато е посочил непълен, неточен или фиктивен адрес.
https://www.aiko-bg.com/index.php?show=tc3

# 31
  • Мнения: 9 860
По мои наблюдения са си едни същи мизерници навсякъде, както и всички подобни български магазини.
Например в магазина "Двата щъркела" в мол Paradise, още на входа се мъдри табела "Закупена стока не се връща" и се чудя за тези закони няма ли и къде спят отговорните! Никога не бих пазарувала от подобни мизерници.

И кой точно закон задължава търговеца да приеме обратно продадена в магазин стока, която не проявява дефект ? Ако е купена от екектронен магазин - да, може да се върне в рамките на 14 дни без причина. Но при купена на място от магазин търговеца е длъжен да я замени само при проявен дефект. Не дефектна стока да се върне би могло само при проява на добра воля от негова страна, няма законово задължение.
Само дето това не е вярно Simple Smile
Нарича се закон за защита на потребителите.
Ако е ново- неотворено, имаш касова бележка и се занесеш до магазина в рамките на 30 дни - как пък ще ти откажат:-)

# 32
  • София
  • Мнения: 756
Само дето това не е вярно Simple Smile
Нарича се закон за защита на потребителите.
Ако е ново- неотворено, имаш касова бележка и се занесеш до магазина в рамките на 30 дни - как пък ще ти откажат:-)
Да, но няма такъв закон. По закон може само закупена стока от разстояние да се върне така. Тоест закупена онлайн.
Да, много магазини приемат връщане/замяна на стока закупена на място, НО това е политика на фирмата. Никой закон не ги задължава.

Последна редакция: пн, 10 сеп 2018, 23:31 от Не се сърди, човече

# 33
  • София
  • Мнения: 2 298
Само дето това не е вярно Simple Smile
Нарича се закон за защита на потребителите.
Ако е ново- неотворено, имаш касова бележка и се занесеш до магазина в рамките на 30 дни - как пък ще ти откажат:-)

Абсолютно вярно е и се позовавам именно на закона за защита на потребителите. Хайде цитирай къде точно  в закона пише за тези 30 дни, в които търговецът е длъжен да върне обратно закупена стока. Няма такова нещо. Ето и разяснение от Комисия за защита на потребителите, в което е казано много ясно, че търговецът няма задължение по закон да приеме обратно закупена стока.
Ако го направи е по негова воля.
https://www.kzp.bg/novini/vrashtaneto-na-stoka-bez-defekt-e-vapr … ka-ot-razstoyanie

Последна редакция: пн, 10 сеп 2018, 23:31 от Не се сърди, човече

# 34
  • Мнения: 9 860
Статията е стара и не е актуална.
До 30 дена е при онлайн покупка, ако са спазени всички условия от турговеца. Пък те са толкова много, че все е изпуснал нещо. И така стават мисля от 30 на 90 дните.
Про покупка на място може и 14 да бяха, не помня?

ЗЗп и зет са законите

# 35
  • София
  • Мнения: 756
Статията е стара и не е актуална.
До 30 дена е при онлайн покупка, ако са спазени всички условия от турговеца. Пък те са толкова много, че все е изпуснал нещо. И така стават мисля от 30 на 90 дните.
Про покупка на място може и 14 да бяха, не помня?

ЗЗп и зет са законите

14 дни от датата на получаване е и САМО за покупки онлайн - в закона има едно условие за това и то е пратката да е в търговски вид и да пазиш документа за покупка - касов бон, товарителница, платежно. Можеш да върнеш покупка и на база размислих, но само ако си я закупил онлайн.
Няма закон за покупките на място, който да задължава търговеца да си вземе продукта и да върне парите. Няма закон, който го задължава да замени за друг продукт. Разбира се говорим за нова стока, без дефект, която просто си решил да върнеш.
Да, много търговци го правят, но защото е такава политиката им с цел да не губят клиенти. Закон, който да ги задължи Няма!

# 36
  • Мнения: 9 860
Нали ги знаеш онези нахалните - викат възрастни но горе - долу платежоспособни хора на безплатни екскурзии, или семинари в хотел. И там им продават скъпи неща. Бащата така се беше излъгал за 2000+ лева. Преди 2-3 месеца.
Това е покупка на място.
И щом като я върнахме - в договора беше описано по кой член - значи има закон. Тези хора са невероятни психолози и манипулатори едновременно. Не си спомням - но като ида при нашите, ако още го пазят договора, ще видя.
По телефона той се опита да ми пробита нещо, но само му прочетох извадката и го питах дали ще стане по лесния или по другия начин . Нямахме проблеми

# 37
  • София
  • Мнения: 2 298
Статията е стара и не е актуална.
До 30 дена е при онлайн покупка, ако са спазени всички условия от турговеца. Пък те са толкова много, че все е изпуснал нещо. И така стават мисля от 30 на 90 дните.
Про покупка на място може и 14 да бяха, не помня?

ЗЗп и зет са законите

Ако тълкуванвто на КЗП не е актуално, щяха да го махнат от сайта си, за да не заблуждават потребителите.
Другото са някакви твои импровизации. Защо не цитираш конкретни текстове от закона ?

# 38
  • Мнения: 9 860
Защото пиша от телефона и малко ме мързи:-). И все пак, не импровизирам Simple Smile

https://m.vesti.bg/bulgaria/ns-reshi-vryshtane-na-stoka-v-magazi … do-14-dni-6016940

Последна редакция: пн, 10 сеп 2018, 23:32 от rumka833

# 39
  • София
  • Мнения: 756
Нали ги знаеш онези нахалните - викат възрастни но горе - долу платежоспособни хора на безплатни екскурзии, или семинари в хотел. И там им продават скъпи неща. Бащата така се беше излъгал за 2000+ лева. Преди 2-3 месеца.
Това е покупка на място.
И щом като я върнахме - в договора беше описано по кой член - значи има закон. Тези хора са невероятни психолози и манипулатори едновременно. Не си спомням - но като ида при нашите, ако още го пазят договора, ще видя.
По телефона той се опита да ми пробита нещо, но само му прочетох извадката и го питах дали ще стане по лесния или по другия начин . Нямахме проблеми

Знам ги тези фирми, може би по някоя точка продажбата им попада под това: сключване на сделка от разстояние. За това и са си цитирали закона. Защото той е за точно такива продажби.
За покупка на място пак казвам няма закон, който да задължава търговците да върнат пари.

# 40
  • Мнения: 46 508
То има лесно решение за една голяма част от всичките тези магазини пишман тарикати ама трябва да паднем на тяхното ниво.
Пусни им една доставка до някакъв адрес в България на стока дето е много обемна и струва примерно 1000+ лева, като тръгнат да я мъкнат Еконт и няма никого, тоест няма как да вземат таксата за обратен транспорт, магазина или там каквото е ще си покрие разходите пълните към Еконт - транспорт до адрес на клиента + транспорт обратно...
Да, да, те доматите ги ядат с колците Simple Smile
Подобни доставки се предплащат, а в договора им с куриерите е включена и такса връщане. Така че ти плати 1000 лв,. пък после се крий Laughing

# 41
# 42
  • София
  • Мнения: 2 298

Да, писано от полуграмотен журналист, който в началото на статията не е уточнил, че става въпрос за договор от разстояние, а не за покупка на място в магазин.

И аз пиша от телефон, но не ме мързи, ето го текста от ЗЗП:

Чл. 50. (Изм. - ДВ, бр. 61 от 2014 г., в сила от 25.07.2014 г.) Потребителят има право да се откаже от договора от разстояние или от договора извън търговския обект, без да посочва причина, без да дължи обезщетение или неустойка и без да заплаща каквито и да е разходи, с изключение на разходите, предвидени в чл. 54, ал. 3 и чл. 55, в 14-дневен срок, считано от датата на:

1. сключване на договора - при договор за услуги;

2. приемане на стоките от потребителя или от трето лице, различно от превозвача и посочено от потребителя - при договор за продажба, 


# 43
  • София
  • Мнения: 2 298
Нали ги знаеш онези нахалните - викат възрастни но горе - долу платежоспособни хора на безплатни екскурзии, или семинари в хотел. И там им продават скъпи неща. Бащата така се беше излъгал за 2000+ лева. Преди 2-3 месеца.
Това е покупка на място.
И щом като я върнахме - в договора беше описано по кой член - значи има закон. Тези хора са невероятни психолози и манипулатори едновременно. Не си спомням - но като ида при нашите, ако още го пазят договора, ще видя.
По телефона той се опита да ми пробита нещо, но само му прочетох извадката и го питах дали ще стане по лесния или по другия начин . Нямахме проблеми

Ако прочетеш цитирания по-горе от мене чл.50 на ЗЗП, ще видиш, че това е продажба извън търговски обект, а не покупка на място в търговски обект, както твърдиш ти. Именно защото е продажба извън търговски обект, потребителят се ползва от правото на връщане. Затова и търговците са приели обратно стоката и възстановили платената сума.

Последна редакция: пн, 10 сеп 2018, 23:59 от nati_nat

# 44
  • Мнения: 19 475
Абе хора....на мен от Икеа след платена сума повече от 400 лева ми бавиха парите 30 дни преди да ми ги върнат, защото стоката вече не била налична в магазина! Вие за гавра при закъснение от ден два пишете. Що мейли, що разговори проведох....нищо. Накрая след трийсетия ден получих загрижен мейл дали парите са ми били върнати. Много яко, загрижени, любезни, "перфектно" обслужване. И най-смешното е, че тази мебел щяла да бъде налична след седмица, това пък го разбрах от реалния магазин от техен служител, който пък каза, че тези от електронния не са много в час. Извинете за оф-а, обаче това българския клиент трябва да е едно много търпеливо и прощаващо същество. И КЗП не съм занимавала - те можело да ми съдействат да си получа парите обратно - това компенсации, санкции - забрави. За какво ми е да ги търся тогава, аз така или иначе си ги получих, ама след 30 дена.

# 45
  • София
  • Мнения: 2 298
Абе хора....
Вие за гавра при закъснение от ден два пишете......
Реално няма закъснение, няколко човека се опитахме да обясним на нетърпеливия клиент на АЙКО как се пресмята обявен от електронните магазини срок за доставка в работни дни. Но той пресмята както на него му изнася.  И върху нас изля жлъч, както и върху магазина, и ни обяви за служители на този магазин 😀
Икеа и те действат мудно. Аз и от тях, както и от Айко и Комо пазарувам он-лайн и с тези доставки не съм имала проблеми, освен, че се чака седмица. Айко и Комо изпращат по-бързо. Но кухнята я поръчахме на място в магазина на Икеа и техния консултант беше добавил разни допълнителни неща, които се оказаха излишни при монтажа. Отвориха ни работа да търсим транспорт за връщане, защото някои не се събираха в лек автомобил. Пуснах рекламация, отговориха точно на 30-тия ден, много любезни, предложиха да изпратят те транспорт за тяхна сметка. Ние вече ги бяхме върнали, защото щеше да изтече срока за връщане, а нещата струваха над 300 лв. и щяхме да загубим тези пари.

# 46
  • Мнения: X
Ако прочетеш цитирания по-горе от мене чл.50 на ЗЗП, ще видиш, че това е продажба извън търговски обект, а не покупка на място в търговски обект, както твърдиш ти. Именно защото е продажба извън търговски обект, потребителят се ползва от правото на връщане. Затова и търговците са приели обратно стоката и възстановили платената сума.
И вече за това възстановяване има срок - до 30 дниPeace
Имаше тема и тук, където върнаха парите от такава безплатна рекламна екскурзия.
Мисля, че беше за масажираща стелка (седалка), на цената за летящо килимче.  Mr. Green

# 47
  • Sofia
  • Мнения: 559
След това гръмко заглавие обяснението ме изуми! Аз определено не разбирам за какво е цялото това възмущение, изброяване на жени, деца и кучета... Rolling Eyes

"гаврата с клиента няма край" - несериозно е....

И не, не съм служител на Айко, но пък съм им клиент и то доволен. Пролетта на 2017 си купихме градинска шатра от там, август при една буря имаше сериозна повреда. Честно казано не мислех, че могат по някакъв начин да ми помогнат, все пак "виновникът" беше силен вятър и градушка, но все пак се обадих на отдел рекламации. Е, изненадаха ме приятно, взеха си я обратно и ми възстановиха пълната сума. Тази пролет си купихме отново същата,  пак от Айко.

Некоректни тъговци има много и е редно да си знаем и търсим правата като клиенти, но нека все пак да е основателно. И да го кажа още по-дирекно, решили сте сега да им го "върнете", като ги оплюете във форума, но случката е просто смешна, а "критиката" неоснователна. Не сте коректен в този случай вие!

# 48
  • Мнения: 1 625
Рекламните ”екскурзии” не са по този член от закона. При тях се подписват договори за разсрочено плащане. Които се водят като кредитите от банките. Там имате възможност да размислите 14 дни. Затова се е заблудила потребителката. Ако беше платено е брой, без договор, ще го върнат, ама друг път.

# 49
  • Мнения: 8
То има лесно решение за една голяма част от всичките тези магазини пишман тарикати ама трябва да паднем на тяхното ниво.
Пусни им една доставка до някакъв адрес в България на стока дето е много обемна и струва примерно 1000+ лева, като тръгнат да я мъкнат Еконт и няма никого, тоест няма как да вземат таксата за обратен транспорт, магазина или там каквото е ще си покрие разходите пълните към Еконт - транспорт до адрес на клиента + транспорт обратно...
Да, да, те доматите ги ядат с колците Simple Smile
Подобни доставки се предплащат, а в договора им с куриерите е включена и такса връщане. Така че ти плати 1000 лв,. пък после се крий Laughing
Първо виждал съм и доста по - големи поръчки без да се предплаща нищо. Второ такса връщане е включена найстина, в смисъл таксата да ти върнат нещо е доста ниска, в сравнение с тази, която плаща клиента, за да получи стоката. Реално като се има в предвид каква бе картината, АЙКО ми бяха сложили някъде 2 х таксата, която е реалната на ЕКОНТ за такъв тип поръчка. За тези дето се чудят, не продавам нищо от това дето се предлага в АЙКО и няма как такъв "селски хоремаг" да ми е конкуренция, в съвсем друга сфера работя.
Все пак не си получих поръчката, както ме заплаши видимо (от тона й) ядосаната служителка по телефона, че съм се осмелил да се оплача в имейл към тях. Поисках да ми се отговори писмено, но и това не получих.
Айко дори май нямат отдел за рекламации, което реално им позволява да си правят каквото искат, понеже няма на кого да се оплачеш.
Накратко, АЙКО нищо не са ми доставили и въпреки, че в собствения им имейл твърдят, че писмено те информирали, ако не можело да се достави нещо, нищо не са ме информирали досега, освен дето се обадиха по телефона да ме лъжат няколко пъти.
Също при поръчката не са ми искали ЕГН. Всъщност нито една от големите вериги никога не ми е искала ЕГН, когато поръчвам, нито пък съм предплащал, включително за перални, съдомиялни, хладилници и т.н. бяла техника, която тежи 40-50 кг и отгоре.
По другия въпрос, явно понеже ми се измени темата, ако си поръчате онлайн има шанс да върнете, обаче там искат реално да върнете стоката кажи речи "неразопакована", което е пълен абсурд, понеже как ще знаете, че нещо не е както трябва, ако нямате право да я отваряте.
При покупка в магазина на живо шанса да въренете нещо, ако евентуално не Ви хареса и т.н. е 10% според мен, повечето магазини са инструктирани да отремонтират и заменят, но никога да не връщат пари.

# 50
  • София
  • Мнения: 2 298
Рекламните ”екскурзии” не са по този член от закона. При тях се подписват договори за разсрочено плащане. Които се водят като кредитите от банките. Там имате възможност да размислите 14 дни. Затова се е заблудила потребителката. Ако беше платено е брой, без договор, ще го върнат, ама друг път.
Рекламните екскурзии са точно по този член от закона, никой не се е заблудил, става въпрос за продажба извън търговски обект. Никой не пречи на купувача да плати в брой или с банкова карта. Кредитът е опция, и ако се ползва, това вече е втора сделка по цитирания от вас закон. Няма значение дали е платено в брой и без договор, правото на отказ за потребителя следва от Закон. Като няма договор, търговецът не само, че е длъжен върне стоката, но и за липсата на договор  ще отнесе допълнително една хубава глоба.

Последна редакция: ср, 12 сеп 2018, 08:26 от nati_nat

# 51
  • София
  • Мнения: 2 298
По другия въпрос, явно понеже ми се измени темата, ако си поръчате онлайн има шанс да върнете, обаче там искат реално да върнете стоката кажи речи "неразопакована", което е пълен абсурд, понеже как ще знаете, че нещо не е както трябва, ако нямате право да я отваряте.
При покупка в магазина на живо шанса да въренете нещо, ако евентуално не Ви хареса и т.н. е 10% според мен, повечето магазини са инструктирани да отремонтират и заменят, но никога да не връщат пари.
И по другия въпрос за връщането на закупена стока сте написали нелогични и несъстоятелни неща, без очевидно да сте наясно със закона.  Смесвате връщане на стока, закупена на място от магазин, защото купувача после е решил, че не му харесва, с връщане на дефектирала стока. Какво ще й ремонтират на недефектирала стока, която искате да върнете, защото не ви харесва, че и 10 % шанс изчислихте ? Никой закон не задължава търговеца да приеме обратно закупена на място стока, само защото купувачът по-късно е решил, че вече не му харесва.
Що се отнася за дефектирала/несъответстваща стока, в ЗЗП много ясно е описана процедурата за рекламация. "Повечето магазини  са инструктирани" - пълна глупост. Законът регламентира за всички еднакво възможността за ремонт и замени и пак в закона е уточнено след колко точно на брой  ремонти/замени в рамките на гаранционния срок търговецът вече е длъжен да върне парите на потребителя.

И за покупките онлайн казвате за връщане на стока "ако нещо не й е наред". Какво значи това нещо да не й е наред ? Пак смесвате нещата с отказ от покупка на стока, на която всичко й е наред, но сте решили, че просто вече не я искате, с рекламация на стока за несъответствие, т.е. искате си я, но "нещо не й е наред". ЗЗП урежда условията, при които потребителят може да се откаже от покупката дори всичко да й е наред на стоката, и няма такова нещо да се връща само "неразопакована стока". Връщала съм разопакован и пускан електрически уред, който не работеше според рекламата, и това стана без никакви излишни разправии с търговеца, въпреки, че имаше следи от използването му. Ако някой търговец си постави в договора или в общите условия клаузи, нарушаващи законовите права на потребителите (като напр.   връщане само на неразопакована стока),  то тези клаузи са нищожни. Връщате разопакована, но съобразно изискванията на ЗЗП и му цитирате закона. Ако не стане - жалба в КЗП.
Но ако говорим за дефектна или несъответстваща стока, пак се връщаме на процедурата с рекламацията, която е същата, като за закупрните на място стоки - замени/ремонти и ако се стигне и до връщане на парите.


Последна редакция: ср, 12 сеп 2018, 08:35 от nati_nat

# 52
  • Мнения: X
Реално като се има в предвид каква бе картината, АЙКО ми бяха сложили някъде 2 х таксата, която е реалната на ЕКОНТ за такъв тип поръчка.
Все пак не си получих поръчката, както ме заплаши видимо (от тона й) ядосаната служителка по телефона, че съм се осмелил да се оплача в имейл към тях. Поисках да ми се отговори писмено, но и това не получих.
Получихте ли картина от Айко, която да си я поставите на стената?

# 53
  • Мнения: 58
Реално като се има в предвид каква бе картината, АЙКО ми бяха сложили някъде 2 х таксата, която е реалната на ЕКОНТ за такъв тип поръчка.
Все пак не си получих поръчката, както ме заплаши видимо (от тона й) ядосаната служителка по телефона, че съм се осмелил да се оплача в имейл към тях. Поисках да ми се отговори писмено, но и това не получих.
Получихте ли картина от Айко, която да си я поставите на стената?

На мен ми е много по-итересно да ни даде линк към тази картина... Искам да видя за какво е цялата тази драма,.

# 54
  • София
  • Мнения: 2 298
Реално като се има в предвид каква бе картината, АЙКО ми бяха сложили някъде 2 х таксата, която е реалната на ЕКОНТ за такъв тип поръчка.
Все пак не си получих поръчката, както ме заплаши видимо (от тона й) ядосаната служителка по телефона, че съм се осмелил да се оплача в имейл към тях. Поисках да ми се отговори писмено, но и това не получих.
Получихте ли картина от Айко, която да си я поставите на стената?

На мен ми е много по-итересно да ни даде линк към тази картина... Искам да видя за какво е цялата тази драма,.

Според условията за доставка на Айко - до 2 работни дни предаване на куриер, днес би трябвало да я получи.
Ако не ги е вбесил достатъчно, че да му анулират поръчката, преди да я изпратят, нещо за анулиране беше писал в предните си постове - служутелката така му била казала.
Или пък сам да се е отказал от поръчката.

Последна редакция: ср, 12 сеп 2018, 15:04 от nati_nat

# 55
  • 221B Baker Street
  • Мнения: 1 950
За мен голямата драма всъщност е, че в Айко няма истински картини. Има декорации за стена и деко-пана. Но картина, нарисувана - нье!!!

# 56
  • Мнения: 58
За мен голямата драма всъщност е, че в Айко няма истински картини. Има декорации за стена и деко-пана. Но картина, нарисувана - нье!!!

Е, аз за това искам да го видя, какво е това чудо. Някоя принтирана картинка в рамка. Grinning

# 57
  • Мнения: 5 262
Закачи си друга картина на стената. То пък такава трагеди= за предмет, който никога не си притежавал ... не е бил твой. Темата да не е антирекламна ?

# 58
  • Мнения: X
Някоя принтирана картинка в рамка. Grinning
Има и принт в/у канава, но има и акрил.

# 59
  • Мнения: 5 059
Скрит текст:
Всеки сам си решава, аз и семейството ми доста често сме пазарили от магазини Айко, но това, което ми се случи е направо трагично.
Оставам на Вас сами да прецените дали да си поръчвате от тази фирми и техните магазини, защото аз се чувствам погнусен от тях.
Имаше намаление на картини предната седмица и много исках да си купя една, за жалост в магазина в Бургас въпросната картина беше меко казано повредена (две доста големи дупки в горната й част).
След като уведомихме затова продавач консултантката по - същество ми казаха, че имало още една картина от същата на втория етаж, която се оказа след 1 час чакане, че я няма. След като попитах какво се случва при положение, че картината определено е повредена, ми беше отговорено, че нищо не може да се направи.
"Много впечатляващо" да искат да ти продадат очевадно повредена картина като на цената на здрава. Прибрах се аз у нас, обаче картината наистина ми хареса и исках да си я поръчам.
Обадих се на телефона им и попитах, дали ако я поръчам онлайн могат да ми я доставят, обаче не тази от магазина в Бургас, която определено е повредена.
Беше ми казано да поръчам и че картините ги доставяли от София (поне онлайн поръчките).
Окай, поръчах си картината на 06.09.2018. На 07.09.2018 се обадих да попитам всичко наред ли е с поръчката, ако трябва да я потвърдя или нещо такова, беше ми казано, че всичко е наред.
На 08.09.2018 се обадих пак да попитам (надявах се предния ден да са я изпратили), обаче ми беше казано, че "днес" тоест 08.09.2018 се очаквало Еконт да я вземат.
Съгласих се и с това.
Все пак в собствения им писмен имейл до мен от фирма Айко пишат:
"При налична стока, поръчките с избран начин на плащане 'наложен платеж' и доставка чрез куриерска фирма Еконт, се предават на куриер в рамките на два работни дни, без да се изисква допълнително потвърждение от Вас. Във всички останали случаи ще получите отговор на електронната си поща, не по-късно от два дни, след получаването на поръчката. "
Окай добре, понеделник дойде и аз не получавам нищо като СМС от куриера. Звъня на фирма Айко пак и питам, изпратихте ли картината? Отговорът е "Да, някой от предните дни беше изпратена". Добре, а може ли номер на товарителницата, понеже аз нищо не получавам - питам аз.
Отговор - "Да, ще се свържа с отдела за продажби и те ще Ви го изпратят на мейла". Казвам окай и затварям телефона. За всеки случай звъня на куриера от Еконт (за моя район), понеже така или иначе му имам номера от преди. Оказва се, че за съседката ми поръчка при него има, обаче за мен няма нищо.
Ново обаждане до Айко, където явно ги попитах какво точно става и защо при моя куриер няма нищо. Последва въпрос откъде съм бил знаел, че няма нищо и т.н.
Накрая започнаха да ме убеждават, че ставало дума за обработка до 2 дни, не за предаване на куриер. Питам аз: "Добре, аз чета мейла ВИ дословно и там пише предаване на куриер до 2 работни дни", не пише обработка и т.н., а съвсем ясно пише предаване!
Последва нещо от сорта на "Не можем да Ви помогнем". Питам окай, защо колежката преди Вас ми каза, че картината реално е била предадена на куриера предните дни, как може всеки да си говори различни неща и аз като клиент да губя време да Ви звъня и да чакам с парите си, а никой да не може да каже какво точно става.
Изпращам имейл до Айко с копие от техния собствен имейл и ги информирам, че мисля да пусна жалба в КЗП.
Обажда ми се тяхна служителка и ми говори как 09.09.2018 (неделя) не било работен ден. Питам аз "Окай, ама аз никъде не съм коментирал неделя, за Еконт и Айко - петък и събота са работни дни".
Почва да ми обяснява как било "обработка", а не "предаване". Питам - "Окай, ама аз го имам написано във Вашия имейл и си пише ясно "предаване", все пак Вие ги пращате тези мейли, не аз".
Отговор "Остави какво пише мейла, това са темплейти". Аз "Е темплейт или не, това си е поръчка с официален имйел писмено може да се види какво сме се договорили, аз не си получавам картината днес, какво следва, как ще ме компенсирате, да не говорим за загубеното време да се разправям и да ме лъжат".
Отговор "Сега ще Ви анулирам поръчката, когато сме натоварени може да има забавяния в обработката". Аз "Добре, аз също работя с клиенти, когато кажа ще си получите пратката на следващия ден с Еконт, аз самия званя на Еконт ако има проблем и им казвам, че съм поел ангажимент към клиента да си получи пратката, сега какво излиза, че Вие се подигравате с мен като клиент, ако има забавяне не е ли редно да ме уведомите".
Писах им нов имейл, че искам да ми се отговори в писмен Вид. За мен лично това е просто безхаберно и отвратително отношение, уж големи магазини, човек е готов да си плати за поръчката, а те се гаврят с него.
Всеки сами си решава, но да си знаете какво Ви очаква от магазини Айко.


Вие сте абсолютен невротик,само това ще кажа.
Колко да ви е важна тази картина да пристигне днес,а не след 2 дена?И ,не,не ми отговаряйте-въпросът е принципен.
Въпросът не е принципен,а е в това,че вие сте една егоцентрична личност,която се чувства специална и добре,когато унижава някой....

# 60
  • Мнения: 17
Пазарувам често от въпросният магазин АИКО (Бургас) до сега проблеми съм нямала. Според мен са изключителни любезни нямала съм проблеми до сега. Имайте предвид, че магазинът е голям а работниците са малко. На всеки район има 1 обслужващ човек , чакала съм 30 мин. , за да ми дойде редът да ме обслужат. Човешко е !! Разбирам ви , че сте имали голям мерак за картината и сте нямали търпение да я получите. Просто е трябвало да поизчакате малко , нали се сещате че не сте вие само с поръчка онлайн? Според мен е нямало нужда да се обадите толкова често за да попитате
" какво става" с вашата поръчка. Просто е трябвало да имате малко търпение и разбиране от ваша страна.. не всичко става на момента и както човек иска.

# 61
  • Мнения: 1 081
И аз не харесвам обслужването в Айко, но пазарувам от тях, защото се налага. Изтръпявам надменното отношение на продавач- консултантите и казвам, че съм избрала това това и това. Все пак имат доста бебешки стоки, а това е важно на този етап за мен. Помня бях с корема преди една година, като отидох да ги питам нещо за бебешко легло, онази вика: уфффффф. Толкова се смях тогава, но какво да се прави. Последния път чакахме с мъжа ми да ни обърнат внимание, имаше една на етажа, само повтаряше: "сама съм, съм, не ме занимавайте сега"... Хахаха
 Накрая с моя мъж забравихме културата и разровиме няколко рафта да намерим нужното за нас и си тръгнахме.

# 62
  • Мнения: 5 059
Интересно как едни и същи хора имат различно отношение към клиентите.Замисляли ли сте се ,че може би е от самите вас?
Някак много голяма случайност ми се вижда всеки път да ви гледат на криво.
Как на мен веднъж не ми се е случвало кофти отношение от някой служител....Тези в НАП и НОИ не ги броя,те са отчаяни от живота по подразбиране Grinning

# 63
  • Мнения: 1 081
Може би някои хора са по-чувствителни, за сметка на продавачите, които по начало са дебелокожи. Никого не обиждам, попадам и на много свестни продавач-консултанти. Но няма как да се съглася, че никога не сте имали кофти случки.

# 64
  • Мнения: 5 059
Може би някои хора са по-чувствителни, за сметка на продавачите, които по начало са дебелокожи. Никого не обиждам, попадам и на много свестни продавач-консултанти. Но няма как да се съглася, че никога не сте имали кофти случки.

Не помня такива,значи не ми се случва често поне.
Аз съм била и от другата страна и може би заради това ги разбирам.Нагледала съм се на претенциозни клиенти,които мислят,че целия свят се върти около тях.
Трябва да разберете едно основно нещо-никой не ви е длъжен.Това,че някой работи в сектора на обслужаване на клиенти,не значи,че вие сте бог и определено не значи ,че винаги сте прави(въпреки всеизвестното правило).Пред вас седи на първо място ЧОВЕК,отнасяйте се с него като с такъв и ще получите същото в замяна Simple Smile

# 65
  • Мнения: 1 081
Вервам, трябвало да започнеш с това, че имаш опит като продавач- консултант. Разбирам, опитвам се да се поставям на мястото им. И те са хора с проблеми. Не съм се държала никога по начина, по който ти описваш, но отсреща не винаги попадам на отношение. Да ми се троскаш зад витрината на била, когато питам човешки има ли кюфтета, примерно и да ми се отвръща, не сме се наплюскали не го приемам за нормално. Или като питам защо ми връщат на касата с 10 лева по малко, тя да ми вика, че не съм била добре. Може би по твоята логика трябва да се усмихна и да си тръгна????

# 66
  • Мнения: 5 059
Не съм била продавач консултант никога,но съм имала поглед над отношението клиент-работник.
Работила съм с хора и мога да ви кажа,че по тези магазини няма нито един дългогодишен служител,който да не му се е случвало да се разреве поне веднъж от отношението на клиент.
"Упреците" ми не са отправени към вас конкретно, не мислете,че ви виня за каквото и да е.Говоря по принцип.
Сега,не можете да не се съгласите ,че да поръчаш картина и да вдигаш олелия,че не си я получил на втория ден,да звъниш всеки ден по два пъти и да правиш такъв ПРОБЛЕМ е направо налудничаво.
В тази тема съжалявам единствено служителите в посочените фирми Grinning

# 67
  • Мнения: 4 808
Аз пък, като изключим отношението на двамата товарачи, за които писах по-нагоре, в самия магазин никога не съм срещала надменно или нелюбезно отношение. Влизам в положение когато трябва да се изчака, виждам, че са доста натоварени. ММ е този, който се изнервя, аз го възпирам, защото виждам, че са малко хора и защото и аз съм работила преди доста години като продавач-консултант и знам какво е. Получавала съм много добри съвети от консултантите, винаги гледат да помогнат в избора.

# 68
  • Мнения: 10 685
Чета тук и не мога да повярвам на прочетеното. Какво "надменно" отношение и подобни?
Направо  имам чувството, че съм ходила в друг магазин.
Наскоро се обзавеждахме и мога да кажа, че от всички обиколени магазини точно в "Айко" отношението и любезността на персонала ми направиха най-добро впечатление! Визирам по-специално Люлинското "Айко".
Най-много се забавлявахме докато избирахме диван и момчето ни накара да седнем/излегнем на почти всичките им модели, независимо, че вече бяхме избрали и решили. Демонстрира ни опциите им и всичко с усмивка,  чувство за хумор , без никакво напрежение или "надменност".
Не знам, може би наистина би следвало да се запитате дали проблемът не е във вас?

# 69
  • Мнения: 1 828
От обслужването в магазина в Бургас и аз останах леко разочарована, на бебешките неща бяха две консултантки, които седяха в един ъгъл и си говореха. Наложи се 3-4 пъти аз да ходя при тях да ги моля да ми помогнат в избора на неща и на последното ходене си изпросих яко "Уффф" от едната служителка.

В магазина в Стара Загора обаче бях очарована, страхотно обслужване. Много внимателно и подробно ми се отговори на въпросите. Тогава имаше и намаление 20% на всички бебешки неща, но на табелите в цените не беше отразено и лично момичето ходеше при всеки клиент да предупреди за това.

# 70
  • Мнения: 9 860
И аз съм доволна от стара Загора. Взеха ми всичките пари с усмивка Simple Smile)))

# 71
  • Мнения: 9 436
Здравейте. Каква е тази цялата драма за една картина и този телефонен тормоз от Ваша страна? Толкова ли Ви е важно да закачите картината точно понеделник на стената?

Ей, това щях да питам и аз. Каква драма, какво чудо, че картината има известно забавяне. Да ви имам проблема, че и с тема да занимавате народа тук.

# 72
  • Мнения: 4 406
Обслужване добре. Да ги облекча, отидох да си взема сама столовете от Околовръсното. Добре, сглобили ги бяха, ама що са искали да минат метър и се направили на ударени и не ги лепили.
Хикак не е приятно да вечеряш и да паднеш на земята.
От тогава никога и реклама не им гледам.

# 73
  • Мнения: 3 154
Тези, които тука се опитвам да ме обедят, че това, което ми се случи е ОК, ще Ви кажа че имам огромно количесто неща изпратени по Еконт ....
И като потече една мисЛа ...  и сЪ заплете една драмаааа ...   Mr. Green Laughing
 
 

# 74
  • Мнения: X
Майка ми си беше поръчала диван и отделно фотьойл. Казали й, че фотьойла ще й го изпратят сглобен, така както го вижда. За нея това беше важно, тъй като е сама и не може да сглобява. Фотьойлите пристигнал на на знам колко части. Тя си беше заплатила качване до апартамента и носачите й казали, че може да я запишат и след няколко дни, когато магазинът има свободен човек, да го прати, да й го сглоби срещу съответното заплащане. Ей такива неразбории с Айко.

# 75
  • София
  • Мнения: 2 298
Майка ми си беше поръчала диван и отделно фотьойл. Казали й, че фотьойла ще й го изпратят сглобен, така както го вижда. За нея това беше важно, тъй като е сама и не може да сглобява. Фотьойлите пристигнал на на знам колко части. Тя си беше заплатила качване до апартамента и носачите й казали, че може да я запишат и след няколко дни, когато магазинът има свободен човек, да го прати, да й го сглоби срещу съответното заплащане. Ей такива неразбории с Айко.
Не, че защитавам Айко, но при пазаруване от подобни вериги магазини сглобяването е допълнително платена услуга, извършва се от хора, различни от доставчиците и обикновено заради графика им се изчаква до няколко дни след доставката. Майка Ви вероятно не се е разбрала с някой служител, особено ако е бил нов и некомпетентен.

# 76
  • Мнения: 9 860
Освен ако не си е купила мостра?
А диваните и фотьойлите са мн лесни. С един комшия си готов за 4 минути

# 77
  • Мнения: X
Аз знам това, майка ми също. При калкулирането на крайната цена си е платила само превоз и качване, защото неколкократно са й заявили, че фотьойла ще го донесат, така както го вижда.

# 78
  • Мнения: 1 081
Определено жената няма вина в случая. Вярно има разсеяни клиенти, чуват това, което искат, но когато ти казват, че ще го донесат във вида, в който го виждаш, да ти тръснат кашон с н  на брой части... Въпросът е принципен. Не е важно само да направиш продажба и да лъжеш клиента, а да бъдеш коректен!

# 79
  • Мнения: 10 685
Нашият диван (огромен, ъглов) ни го доставиха само с качване до третия етаж , без асансьор сме.
Сглобяването беше лесно, двамата с мъжа ми го направихме. Най-много се озорихме с разопаковането на двете части. За сама жена това би било адски трудно.

# 80
  • Мнения: 1
Никога повече не пазарувам от Айко. Поръчахме секция за хола - немалка поръчка за липсата на адекватно отношение. Звънях няколко пъти за да разбера дали е пристигнала в склада им. На второто обаждане любезно ми се обясни, че дамата е в отпуск и когато се върне може да провери.Как да планирам монтаж с липса на адекватна информация. С молби все пак се активираха и получих нужната информация.Поредната изненада бе при искането ни да си заявим доставка до апартамента - оказа се, че следва да си платя по 39лв на модул / т.е. на пакет / . 13 модула някои твърде малки, но това няма значение за цената. А най-голямата изненада бе разтварянето на кашоните - цвета на единия модул няма нищо общо с желаният от нас . Поглеждаме в договора - изписано наименование на цвета напримен ателие лайт, но по това име не става ясно - бяло, кафяво, сиво и т.н.  Поискахме цветовете точно като мострата в магазина - как се вписа в договора ми съвсем друг невъзможен цвят , нямащ нищо общо с това което гледахме уви не сме видели. Ееее прецакани сме - но за съжаление нищо не можем да кажем в договора пише това което получихме. МНОГО ВНИМАВАЙТЕ КАКВО ВИ ПИШАТ В ДОКУМЕНТИТЕ - ОБРАТЕН ХОД НЯМА.

# 81
  • Мнения: 3 157
Каква е грешката в документите?Аз не разбрах,доколкото разбирам физически стоката е различна с това,което сте поръчали или?Наистина с какво да внимаваме?Не разбрах?

# 82
  • В къщата на здравето, любовта и красотата!
  • Мнения: 307
Искам да споделя некоректното отношение на Айко.
Поръчах ъглов диван. Пропадна след няколко месеца "ползване". Дори не беше и използван толкова. Беше в гаранция. Дойде техен представител. Направи снимки и каза, че практиката е да заменят дивана.
Обаче когато ми се обадиха от офиса, ми казаха, че не признават гаранцията защото не съм ползвала дивана правилно Simple Smile Полудях меко казано. Аз съм 54 кг и бях сядала само на този диван. Функцията сън не беше ползвана нито веднъж. Питах ги какво значи правилно използване-по всичко личеше, че е трябвало само да го гледам дивана, а не да сядам на него! Предишният диван от друга фирма бях ползвала 12 години и му нямаше нищо, но диваните на Айко са друг случай!
И така! В хола огромен нов пропаднал диван. Не можех да го гледам...
1600 лв.на вятъра.

В някакъв момент трябваше да се заема с проблема и потърсих тапицери.
Дадох 200 лв за транспортиране до цеха. Хората бяха изключително мили и любезни. Разбираха си от работата. Когато разглобяват дивана ми изпратиха снимки да ми покажат качеството на Айко-оказва се, че 2 огромни болта, които държат основната седалищна  част просто не са били сложени от самото начало. Някой просто ги е проспал...
Платих 120 лв.за тапицерската услуга. И имах отново диван... хората се посмяха на гърба на Айко....
Нервите, които изхабих с цялата тази разправия не бяха никак малко, но усещането че си излъган и и безсилен е най-ужасно от всичко...както и циничното отношение на човека от рекламацията, който саркастично ми обясняваше, че не съм ползвала правилно дивана и като съм искала да си търся правата...
Реших да напиша отзив за дивана в сайта на Айко за да предпазя поне някой друг от техните боклуци, но поста естествено не го публикуваха.
Моделът на дивана е Поло!

Последна редакция: нд, 23 юли 2023, 10:49 от BlueSky7

# 83
  • Мнения: 19 475
Малко не е по темата, но ако сте от София може ли координатите на тапицерите да споделите?

# 84
  • Мнения: 9 860
Съжалявам, че сте имали гадни моменти с Аико. Аз от старозагорското Айко съм супер доволна. Носят навреме, отговарят на въпроси. Даже помогнаха на ММ да натовари кашоните в колата, защото мен ме боли кръстът. Диванът ни е също от там, голям ъглов. Ползваме го 8 години. Посмачка се дунапренът, но то няма как да е след 8 години ежедневно ползване.

# 85
  • В къщата на здравето, любовта и красотата!
  • Мнения: 307
Малко не е по темата, но ако сте от София може ли координатите на тапицерите да споделите?
С удоволствие давам координатите, да за София става въпрос-Иван Попецов 0898206833/0888961942

Rumka833 не беше приятно изживяване. Сама жена съм и всичко това ми костваше нерви и излишни средства. А не беше нещо, което просто да изхвърля, защото е счупено. На Айко също бях платила транспорт, качване и сглобяване...
Изобщо златен ми излезе.

Последна редакция: пн, 24 юли 2023, 22:16 от BlueSky7

# 86
  • Мнения: 10 685
Нашият диван (огромен, ъглов) ни го доставиха само с качване до третия етаж , без асансьор сме.
Сглобяването беше лесно, двамата с мъжа ми го направихме. Най-много се озорихме с разопаковането на двете части. За сама жена това би било адски трудно.



BlueSky7, абсолютно същото , което описвате се случи и с нашия диван от самоцитирания ми пост два-три месеца след закупуването му!
Лежанката му се продъни и не става за нищо. Така си го ползвахме близо 5 години, не съм търсила гаранция. То е видно от поста Ви, че и да бях търсила, нямаше да получа нищо освен съвети как "правилно" да експлоатирам диван...
След този случай "Айко" ги заобикалям отдалече. Дори и чаша няма да купя от тях.
Сега обзаведохме нов апартамент. Заложих на модела Vimle на Икеа, а Айко-то ще остане за наематели (дано не пропищят като седнат на дивана Sad ). Беше 1200 лв. през 2018г.

# 87
  • В къщата на здравето, любовта и красотата!
  • Мнения: 307
Нашият диван (огромен, ъглов) ни го доставиха само с качване до третия етаж , без асансьор сме.
Сглобяването беше лесно, двамата с мъжа ми го направихме. Най-много се озорихме с разопаковането на двете части. За сама жена това би било адски трудно.



BlueSky7, абсолютно същото , което описвате се случи и с нашия диван от самоцитирания ми пост два-три месеца след закупуването му!
Лежанката му се продъни и не става за нищо. Така си го ползвахме близо 5 години, не съм търсила гаранция. То е видно от поста Ви, че и да бях търсила, нямаше да получа нищо освен съвети как "правилно" да експлоатирам диван...
След този случай "Айко" ги заобикалям отдалече. Дори и чаша няма да купя от тях.
Сега обзаведохме нов апартамент. Заложих на модела Vimle на Икеа, а Айко-то ще остане за наематели (дано не пропищят като седнат на дивана Sad ). Беше 1200 лв. през 2018г.
Радвам се, че има алтернатива на пазара.
Шест стола също купих от тях тогава...кошмар докато се намерят седалка и облегалка беше чудо на проба, смяна...дупките не пасваха изобщо, едната част бяла другата жълтеникава...но тях поне ги смениха...единият стол за 140 лв.... но китайски боклуци.
Питам ги нямате ли контрол какво продавате-ами нямали. Ако мине номерът.
Но трябваше да ходя няколко пъти с колата до там....
Та да! Никога повече АЙКО!

# 88
  • Мнения: 4 808
    Аз съм много доволна от бургаския Айко, оттам съм обзавела две спални с матраци, нощни шкафчета, скринове и гардероби. Първата спалня с нощни шкафчета и гардероб беше оттам, вече са на десет години, няма никакъв проблем, още се ползват, но се оказаха руски и ММ се ядосва при сглобяването, че нищо не пасвало, но в крайна сметка се справи. Следващите две спални, за които писах в началото, бяха немски, просто няма такова качество, от тях сме много доволни, но в интерес на истината, не се ползват много. Оттогава търсим немски мебели или евентуално полски. Оттам сме купували също масичката за хола, гардероб за обувки и още един шкаф, тип скрин, всичко дотук няма грешка.

    # 89
    • Мнения: 252
    Купихме от Айко бюро "Романс" за сина ми за 450 лева. Шест месеца по- късно фурнирът на плота беше протъркан, обелен и разкъсан. Фурнир- малко трудно е да се каже- някаква тъничка хартийка, с която е облепен плотът. Отказаха рекламация, защото увреждането било механично- от търкането на ръката Интересно как си представят да се ползва бюрото, без да се допират ръцете до плота. КЗП нищо не направиха по въпроса. .

    # 90
    • Мнения: 11 594
    Да... ясна е картинката.
    Има фолиа по магазините-с различни десени и ширини. Не са скъпи са със сигурност по-здрави и дебели от това чудо, което виждам. Самозалепващи са и разграфени отзад. Лепиш и забравяш.
    https://www.domko.com/za-stenata/samozalepvashto-folio

    Общи условия

    Активация на акаунт