Шести клас - 2018/19 - тема 2

  • 52 638
  • 758
  •   1
Отговори
# 705
  • София
  • Мнения: 9 097
А в немската как са природните - математика, биология, физика? Добри ли са преподавателите?
На една колежка баткото завърши НЕГ, а малкият е в СМГ вече доста години и като сравняваше, каза, че в НЕГ почти не са учили, което ме попритесни.

# 706
  • София
  • Мнения: 3 610
А в немската как са природните - математика, биология, физика? Добри ли са преподавателите?
На една колежка баткото завърши НЕГ, а малкият е в СМГ вече доста години и като сравняваше, каза, че в НЕГ почти не са учили, което ме попритесни.
Ми зависи и на какви преподаватели ще се случи. Моят е много доволен от математичката, от немеца по биология и аз съм във възторг, по физика и география не са най-най, но стават. Не се преучва, като го гледам, но на него му се получават нещата и без много усилия, а и системата е различна и не се изисква толкова сухо усвояване на факти.

# 707
  • Русе
  • Мнения: 250
В по-малките градове изборът за гимназия е още по-труден. Хем да изберем това,което й харесва ,хем и среда! В Русе изборът е сведен до математическа,английска ,немска и гимназия по европейски езици. Първи две са най-желани в града и за моята дъщеря също,само първа смяна са,което е супер Simple Smile  Някой друг от провинцията да каже как вижда нещата в своя град ?!

# 708
  • Мнения: 8 208
В нашия град си струват математическите паралелки в две от гимназиите и това е. Дори и там нивото е разнородно. Това лято не съм гледала баловете, но миналото варираха от 492 до 150. Няма статистическа информация какво е обаче разпределението вътре в този диапазон.
Ако остане тук ще се бори за математическата паралелка в своето училище. Не е лошо като вариант. С малки изключения там се събират отличниците на града. Училището е предпочитано и защото са само първа смяна.
Другият вариант е да го пратя в друг град, което си има позитиви, но и немалко негативи. Ще го мислим, има време.

# 709
  • София
  • Мнения: 4 035
Аз целенасочено търся мнения против АК. Около мен са все положителни примерите, в темата във форума повечето пишат захарасано и точно аргументирано отрицателните са ми насочващи.
Звънче, съжалявам, но аз няма да ти дам аргументи против, тъй като в моя опит и контакти са замесени прекалено лични истории, които няма да обсъждам публично. За съжаление не са една и две. Предупредих още в началото, че съм субективна и категорично негативна, на база всичко, на което съм станала свидетел, също така смятам точно обратното на твоето твърдение - учениците на АК са категорично неподготвени за ситуацията у нас и безболезнената им опция е чужбина.
Включих се само защото наистина не смятам, че е редно да се твърди, че над 60хил отиват за допълнителна подготовка по времето на средното образование.

# 710
  • софия
  • Мнения: 25 202
Аз целенасочено търся мнения против АК. Около мен са все положителни примерите, в темата във форума повечето пишат захарасано и точно аргументирано отрицателните са ми насочващи.
Включих се само защото наистина не смятам, че е редно да се твърди, че над 60хил отиват за допълнителна подготовка по времето на средното образование.
Не съм твърдяла подобно нещо. Много внимателно съм подбрала думите - подготовка И извънкласни занимания, приблизително. И както всяко нещо, написано от някой, то е лично мнение и опит - твоето дете ходи на 2 извънкласни, моето на 5, трето на нито едно. Таксата за тях е различна, времето, отделено за посещения също.

Според мен същественото обсъждане на предимствата и негативните страни на всяко ЧУ започва отвъд обсъждането на таксата. Тя е предварително известна, (едно от) условията за учене в съотв. училище - може да бъде покрита или не, и това би трябвало да се знае предварително от родителите, и не може да бъде аргумент против. Дали ще споделиш лични (негативни) впечатления или не е твой избор. Смятам, че определена тенденция, лично наблюдавана, може да бъде споделена и без лична информация в обществени форуми - какво си видял без да е нужно да казваш "на X се случи това, Щ е еди какъв си."

Слънчева седмица на всички!

Последна редакция: пн, 29 окт 2018, 07:55 от zvаnchе

# 711
  • у дома
  • Мнения: 7 140
При нас има гимназия с преподаване на чужди езици-немски и английски и природо-математическа профилирана гимназия-профили хардуер и софтуер и биология и химия.Баткото ни е в ПМПГ профил математика и информатика-има отлични оценки,но не го влече и не го виждам в тази посока-да не говоря,че изобщо няма посока,просто се справя по всичко отлично...Дребен обаче го влече програмирането-интересно му е-пътуваме всяка седмица на 40 км от града ни,защото там има занятия по програмиране към Телерик-и сега е в математическата,предполагам,че ще си остане там и след 7 клас...Баткото е скромен,тих,притеснителен и даже неконтактен и въпреки че след 7 клас му стигаше бала за всяко едно училище не посмях,а и той не поиска да иде на друго място...Обаче напоследък толкова много се ядосвам,че ако дребен поиска сигурно няма да съм против-ама това ще го мисля догодина.

# 712
  • София
  • Мнения: 2 437
Отворили сте тема, която и мен все повече ме занимава. Дребният все още не е ориентиран, но каза че не иска да учи немски. Опциите остават ФЕГ и Испанската и ще ми е много полезно за повече мнения конкретно за ФЕГ - не съм чувала нищо за нея. В момента учи италиански, но не смятам, че училището си заслужава като среда, за да остане там (105 СУ). Не е лошо, но не е и нищо особено. Естествено много зависи какво ще изкара на матурите. Любопитно ми стана за паралелката с георгафия в НПМГ. Това му е любимият предмет. Нещо повече знаете ли за нея?

# 713
  • Мнения: 24 467
В по-малките градове изборът за гимназия е още по-труден. Хем да изберем това,което й харесва ,хем и среда! ...Някой друг от провинцията да каже как вижда нещата в своя град ?!

От първи клас на малкия съм изключила опцията училището да го научи на нещо. Ако все пак дип нещо прилепи и от там - добре дошло. В начална степен прилепи някои работи, та не беше загуба на време. От там-насетне освен социализацията, като вече съм писала неколкократно, друга файда особена няма.
Големият завърши хуманитарна паралелка в гимназията, защото така си избра. Така реши - така направи. Нито съм го навивала, нито съм го развивала за нещо. Въпреки това и без да се скъсва от ходене по курсове и учене на чужд език се подготви, взе си сертификата и запраши за чужбина. Където се чувства отлично в момента. Особено е възхитен точно от образователната система и преподавателите. Спаси се оттук, накрая. Дано и занапред е все така.  Тук за 12 години не съм го чувала да говори така възторжено и да споделя такъв интерес, да влага труд и да има такава вътрешна мотивация.
Нещата ги виждам така с № 2 - учи това, което си избере, защото то голяма разлика няма. Готви си езика самостоятелно и също запрашва. На този етап не смятам, че си струва да ходи в друг град заради което и да било училище. Нито нещо повече ще получи, нито дори ще стане по-самостоятелен. Без друго аз не му хода по петите постоянно. Лишаването от семейната му среда с нищо не се компенсира и той и не желае да го прави. Сам не вижда смисъл. Ако той поиска нещо конкретно - ще мислим тогава.
Да си мине НВО-тата, все ще запише и ще завърши нещо. Да е жив и здрав, образованието му без друго е 80% домашно. И то занижавам процента май.
...
Писах вече, че за разлика от брат си малкият пък иска точно немски. Като иска - нека да учи - ако ще в училище, ако ще на курсове. Има си ясна насоченост, обича историята, интересува се от археология и биология, както и техника. Но не ИТ. Може би защото до сега не е имал и възможност някой да му покаже нещо наистина интересно по подходящ начин. От малък се занимава с конструктори, обича да сглобява разни неща, да си измисля.
Въобще не става въпрос за професия на такъв ранен етап, а просто за интереси.

Последна редакция: пн, 29 окт 2018, 10:47 от Judy

# 714
  • Мнения: 826
Градът ни е от най-малките. Тук особен избор няма. Баткото завърши природо-математическа паралелка с разширено изучаване на английски. Това е и единственият по-отбран клас. Това ще да е и за № 2. Не че в такъв клас всичко е цветя и рози, ама в другите, поне за мен, е съвсем отчайващо.
За нивото на образованието в страната, това, което дава нашето училище, е повече от прилично (нашето,защото и аз съм негова възпитаничка).
Не намирам никакъв смисъл да си пращам детето след 7 клас да учи в друг град - да ме прощават, ама рядко качеството на образованието е много по-високо от тукашното.
Съвсем отделен мотив е, че ежедневно се сблъсквам с младежи, които от много ранна възраст употребяват наркотици. Та предпочитам да си виждам детето всеки ден, и да съм наясно къде и кого се движи. По-различно е да излезеш от къщи на 18 - 19 години, дано до тогава най-важните уроци за живота да са усвоени.
За сега е мноо-о-ого рано да говоря за професионална ориентация при № 2. Последно чух да споменава някакъв графичен дизайн, ама дали е наясно какво е - не знам. 

# 715
  • София
  • Мнения: 1 058
Каквото и да си говорим, важно е да попаднат децата в добра среда. То е ясно, че кой знае какво няма да научат, и че навсякъде пада нивото на образованието. Но, средата е изключително важна. А в кварталните училища, ще ме прощавате, ама е страшно. И не само от гледна точка на ученици. Голяма част и от учителите не струват там. Не бих го причинила на детето си. Така че, да се сяда на гъзО и да учи! Това е!

# 716
  • Мнения: 24 467
Ами в малките градове всъщност няма "квартални училища" в гимназиална степен. И всъщност наличните 4-5 такива не са страшни. Поне не повече от всяко друго училище. Обикновено е доста по-спокойно, отколкото да си пратя детето на 14 години в друг град определено за няма нищо. Без друго училищата си имат определен контингент от ученици и класовете си се сформират с що-годе подобни балове. Децата си се движат в съответни приятелски кръгове по интереси и ниво и се ориентират съвсем не зле и сами. Дете с интереси и по-високо ниво няма само да се втурне в гимназия с минимален бал. Може да се завърти около различните паралелки в дадено училище, в което останалите деца са горе-долу на същото ниво. А от там-насетне е въпрос на късмет конкретният клас и учителите, които ще му се паднат. Винаги ще има и свестни, както и такива, които сами не знаят какво правят там /и за съучениците става въпрос, и за преподавателите/.
А "неструващи учители" има навред. България е малка държавица. Много от нещата и в другите градове се знаят. Имам познато момче, което завърши НЕГ в София, например, и последните две години рядко посещаваше, защото, по негови думи, имаше предмети, по които беше безполезна загуба на време. Имам познати с деца в Испанската в София, в Първа езикова във Варна, в Немската в Бургас, Математическа в Пловдив /завърши вече/, езиковите в Ловеч и В. Търново. Никъде няма отбран отбор учители. Поне на мен никой още не ми се е похвалил с такова нещо.
Добрата среда е въпрос на шанс също. Пращала съм големия в училище с уж такава с конкурсен изпит. Ми нищо подобно не се случи. Средата му в училището от квартала от преди това, която беше без никакъв подбор, беше по-добра и спокойна и детето ходеше с много по-голямо удоволствие и мотивация на училище.

Последна редакция: пн, 29 окт 2018, 11:03 от Judy

# 717
  • София
  • Мнения: 1 566
Judy, толкова си права, че чак е страшно. Още в 1 клас с огромна изненада забелязах, че ако си е в къщи болна или ваканция, наученото е в пъти повече, ако ходи на училище. И така е и до днес.

# 718
  • Мнения: 24 467
Judy, толкова си права, че чак е страшно. Още в 1 клас с огромна изненада забелязах, че ако си е в къщи болна или ваканция, наученото е в пъти повече, ако ходи на училище. И така е и до днес.

Моите деца, и двете, забелязаха същото, без аз да им влияя. Не съм споменавала, не съм инициирала подобен разговор. Нарочно. Въпреки това още в начална степен малкият стигна до този извод. Големият - към пети клас нейде.

...
Относно таксата - мисля, че като тегля чертата след 12 клас ще сме дали приблизително същите пари за допълнителни занимания. Били те за подготовка за матури, било за извънкласни интереси. А мачкащата и безумна система на обучение няма да е дала практически умения за живота. Разбира се, всеки преценява, но за мен парите дадени за добро образование не може да са дадени неоправдано. Абе, да не казвам голяма дума, но изборът ни е направен на около 90%. Ако се справи добре с изпита за АК, изобщо няма да я натискам с матурите.
За системата съм съгласна. Както и това, че ако са дадени за наистина качествено образование, парите са едни от най-полезно похарчените такива.
Но и аз не разбрах как парите за такса за пет години в АК ще са приблизително дори същите като допълнителни занимания. Големият ходи на такива само за сертификат за език и то една година, по веднъж в седмицата. Други допълнителни занимания, покриващи се с учебната програма не е имал.

# 719
  • софия
  • Мнения: 25 202
...
Относно таксата - мисля, че като тегля чертата след 12 клас ще сме дали приблизително същите пари за допълнителни занимания. Били те за подготовка за матури, било за извънкласни интереси. А мачкащата и безумна система на обучение няма да е дала практически умения за живота. Разбира се, всеки преценява, но за мен парите дадени за добро образование не може да са дадени неоправдано. Абе, да не казвам голяма дума, но изборът ни е направен на около 90%. Ако се справи добре с изпита за АК, изобщо няма да я натискам с матурите.
За системата съм съгласна. Както и това, че ако са дадени за наистина качествено образование, парите са едни от най-полезно похарчените такива.
Но и аз не разбрах как парите за такса за пет години в АК ще са приблизително дори същите като допълнителни занимания. Големият ходи на такива само за сертификат за език и то една година, по веднъж в седмицата. Други допълнителни занимания, покриващи се с учебната програма не е имал.
Изобщо не съм имала предвид "допълнителни занимания, покриващи се с учебната програма". Имам предвид 5 г. спорт, занимания по друг интерес, 11 и 12 клас - БЕЛ и друг предмет/и, които са вход за уни. Изобщо не искам да коментирам логистиката и времето, които са необходими са това. Със сигурност не е толкова, колкото е таксата, за това съм написала приблизително. 63 000 лв. е максималната цена, която би струвало обучението за всички години. Вероятно има семейства, които плащат пълна такса, но на една голяма част се прави отстъпка.
Имам приятелка, чието дете учи във 2-ра немска. От годината на приемането му там той има частен учител по език (няма кой да му помага), учител по математика, ходи на спорт. Следващата година ще бъде 11 клас. Тогава не знам дали ще ходи и на още нещо.  И това е масово около мен. След 7ми клас деца, приети в едни от най-желаните гимназии, продължават да ходят на уроци, родителите да им помагат и да учат с тях.

Последна редакция: пн, 29 окт 2018, 11:29 от zvаnchе

Общи условия

Активация на акаунт