Шести клас - 2018/19 - тема 2

  • 52 624
  • 758
  •   1
Отговори
# 555
  • Велико Търново
  • Мнения: 5 661
Аз, доколкото погледнах БЕ и Литературата на щерката, в момента по първото  учат за научен текст, ключови думи, подтеми и упражненията им са в тази насока, а по втория предмет учат биографията на Вазов, не са писали още съчинения, разсъждения..От миналата година до сега са правили единствено преразкази.

Последна редакция: вт, 16 окт 2018, 15:18 от *Biskvitka*

# 556
  • Мнения: 3 039
От миналата година по коментарите тук забелязвам, че има големи разлики в заниманията по БЕЛ.

# 557
  • Мнения: 6 581
Аз, доколкото погледнах БЕ и Литературата на щерката, в момента по първото  учат за научен текст, ключови думи, подтеми и упражненията им са в тази насока, а по втория предмет учат биографията на Вазов, не са писали още съчинения, разсъждения..От миналата година до сега са правили единствено преразкази.

И ние така.

# 558
  • Мнения: 17 934
Вчера имаха да пишат отговор на научен въпрос по литература: Как е разкрит образът на родното в "Хубава си, моя горо" и "Отечество любезно, как хубаво си ти".

Честно, не знам как се пише това. Тя написа с по няколко реда, не било това, анализ било нейното. Прочели и на други деца, ами....почти същото като нейното било, но тяхното било вярно...шах

# 559
  • Мнения: 2 837
За да даде такава задача, учителят трябва да обясни подробно какво иска да бъде написано. Ако не го направи, няма как детето да гадае. По принцип при отговорите на  литературен въпрос е важно изложението да е фокусирано върху конкретното питане - да има теза и аргументи от текстовете, които са свързани точно и конкретно с поставения въпрос. Уводът и заключението не са задължителни.
Тезата е конкретен отговор на въпроса заглавие.
А учителят казал ли е кое точно не е вярно в написаното?


# 560
  • София
  • Мнения: 3 444
От миналата година по коментарите тук забелязвам, че има големи разлики в заниманията по БЕЛ.
И аз съм с подобни наблюдения.Ние обаче тази година  почти не  сме писали  преразкази или други писмени текстове, независимо   от заданието.Изключение беше отговор н авъпрос по темата за " Хубава си моя горо",който така и не провериха....И аз се чудя как да подхвана допълнителните занимания и упражнения вкъщи .Приемам препоръки за  помагала

# 561
  • Мнения: 3 866
А по БЕЛ ми е тотална мъгла, днес писа нещо като есе, ама му викат текст разсъждение.. Защо трябва да учим чужди езици?  
Голямо чудене и ровене в нета падна, но накрая скалъпи нещо, накарах го да даде примери от неговия си живот, а не да пише някакви високопарни думички.
Дали ще се хареса на госпожата съвсем не знам

# 562
  • Мнения: 17 934
За да даде такава задача, учителят трябва да обясни подробно какво иска да бъде написано. Ако не го направи, няма как детето да гадае. По принцип при отговорите на  литературен въпрос е важно изложението да е фокусирано върху конкретното питане - да има теза и аргументи от текстовете, които са свързани точно и конкретно с поставения въпрос. Уводът и заключението не са задължителни.
Тезата е конкретен отговор на въпроса заглавие.
А учителят казал ли е кое точно не е вярно в написаното

.
Не и на двата въпроса. Нищо не е казал учителя, това е задача от учебника, толкова, четеш и пишеш.
Казала е, че това е нализ, а не отговор на научен въпрос. Язък ми за шестиците от едно време, и аз не мога да се справя, че и наведнъж с две произведения на различни автори

# 563
  • Мнения: 8 208
Миналата година, първия срок, беше паднало голямо писане по БЕЛ. Все нещо твореше. Сега, в началото на тази година, пише доста по-малко. Не знам какво точно трябва да е по програма. Уроците по БЕЛ малко трудно ги следя и точно затова реших да ходи на уроци.
Не ми достига времето за всичко. Трябва и малкия да следя, защото пропуска доста часове заради лагери и състезания. Вечер работя дипълнително като учител. Да погледна единия, другия... Няма обаче друг начин. Ако ги оставя на самотек сигурно ще продължат да носят предимно високи оценки, но реално ще знаят за 4. И двамата са склонни да не си дават повече зор отколкото е належащо.
Възмутена съм от учебника по история. Изпитвах детето вчера за Византийската империя. Не виждам по какъв начин може да се научу качествено това нещо. В една страница изсипани един куп факти за период от 400 години. Помня моите учебници. Още от 5и клас уроците бяха по 3-4 страници, но с обяснения, описани причинно-следствени връзки и прочие. Това тук написано като за малоумници. Текстовете в читанката във втори клас бяха по-дълги. Ище миналата година ми направи впечатление, че учат в пъти по-малко от това, което аз съм учила навремето в пети клас по история на Стария свят. За един куп неща се сетих, а изобщо не ги забелязах в неговите уроци.
Ще търся сега някаква енциклопедия за Средновековието. И после казва, че историята не му е интересна. Ами то с такива учебници няма и как да е интересна.

# 564
  • Мнения: 3 039
И на детето казах, че по литература съм пас и трябва да се справи сам. Български с граматиката - да, но литературата ....Cold Sweat
Той е в пълно недоумение, кому е нужно това нищене на текстовете. За съчинения и преразкази пише без страх и притеснения това ли точно се иска и кой какво ще каже (това ми харесва), ама е възмутително телеграфен ... тук не знам, какво ще правим.

# 565
  • София
  • Мнения: 9 097
И на мен ми е мъка с тоя БЕЛ. Хем съм завършила българска филология, но като не се занимавам с това и тотално съм изтрила част от нещата, отделно част от нещата, които учат, са различни от това, което сме учили ние.
Много по-лесно ми е да му обясня някоя задача по математика или нещо по английски примерно. По български изобщо не мога да се ориентирам за нивото му и ми е притеснено за догодина Confused.

# 566
  • Мнения: 24 467
...
Възмутена съм от учебника по история. Изпитвах детето вчера за Византийската империя. Не виждам по какъв начин може да се научу качествено това нещо. В една страница изсипани един куп факти за период от 400 години. Помня моите учебници. Още от 5и клас уроците бяха по 3-4 страници, но с обяснения, описани причинно-следствени връзки и прочие. Това тук написано като за малоумници. ...
Както и учебникът по география - чисто зубрене е там - на наименования, на цифри и на местоположения.
По история лично обяснявам смисъла на християнството, там мога. Говорим си за причините и следствията на някое събитие.
По география не се сещам какво да обяснявам. То няма нищо за обясняване - само назубряне от учебника и толкоз.
Изпитвали ги миналата седмица на урок за Южна Америка и никой нищо не могъл да каже от изпитаните деца. Учителят не ги зацафарил, че му дожаляло. Моят го пропуснали тогава, но той не иска и той така да се излага, научи си урока, но си беше чисто назубряне и нищо повече. Сигурно го е и забравил тази седмица вече.
Тестовете /формите за контрол/ и по двата предмета са гола вода - закрит тип, само за отразяване на такива факти и термини. Никаква мисъл не се иска, никакви опити да се търси от децата обяснение на нещо. Каквито учебниците, такава и формата за контрол - само зубрене и позволение от страна на учителите да се преписва и подсказва.
С БЕЛ също не се занимавам, освен ако се налага да обясня някоя граматическа конструкция. Там имам усещането за хаос. Пълен. Лятото давах преразкази и съчинения - да се учи да прави смислени текстове, т.к. за мен, лично, това е основната причина да се учи език, вкл. роден - форма на ясна и добра комуникация. Затова и чисто граматичните упражнения са ми безсмислени, когато са над нужното за реализирането на тази цел. 
По математика поне е ясно какво се иска. Там е въпрос на мисъл и разбиране. Там мога да обясня и да проверя задачите.
По английски също ми е по-подредено в сравнение с БЕЛ. И учебните системи са някак смислено направени - граматика, но вкарана в текстове и упражнения. Лексика чрез текстове, писане, слушане, четене. Полезни неща.

Последна редакция: ср, 17 окт 2018, 11:28 от Judy

# 567
  • Мнения: 9 825
ооо, тези неясните са ми любими Wink
дават ми възможност да пиша квот си знам, или квот не си знам - и все е вярно Wink

# 568
  • Бургас
  • Мнения: 10 340
На входното по география има тройка сина ми, върна се разплакан. "Нали ги знаех миналата година тези неща, защо сега нищо не си спомням?"
И как да си спомни, като всичко е назубрено урок за урок и никакви трайни знания.
 

# 569
  • Мнения: 24 467
На входното по география има тройка сина ми, върна се разплакан. "Нали ги знаех миналата година тези неща, защо сега нищо не си спомням?"
И как да си спомни, като всичко е назубрено урок за урок и никакви трайни знания.
 
Горкото дете!
Аз сигурно 5-6 пъти съм чела колко е промилът соленост на световния океан, но пак не го помня. Това са факти, които е нормално да се забравят и на когото са нужни той да знае къде да си ги намери.
Аз затова казвам на тези предмети "зубрашки". Защото по тях се прави точно това - зубри се, учат се наизуст разни неща, които човек после забравя като ненужни.

Общи условия

Активация на акаунт