Шести клас - 2018/19 - тема 2

  • 53 586
  • 758
  •   1
Отговори
# 510
  • софия
  • Мнения: 25 448
Според мен на тази възраст все още е твърде рано за професионално ориентиране, да не говорим, че и децата, и светът се променят изключително динамично. Моята иска да става актриса Crazy От моя гледна точка няма артистични заложби - притеснителна е, не може да лъже, мързи я, твърде пунктуална е, не е последователна в полагането на целенасочени усилия. Справя се с математиката на общо ниво, не й идва от вътре. За това изборът е езикова - испанска или френска (по нито един от двата езика няма кой да помага, но някак трябва да се справи, английска няма смисъл - може да вземе ниво извън езикова, а и иска, или не иска, английският се научава), или Американския като, ако се справи с изпита, ще изберем второто. Към момента финансовите условия са постижими за нас. Вложените пари за обучение са най-смислено дадените пари. За момента, за съжаление, това е единственото място, на което децата получават много повече от отлично владеене на език - подход към ученето и справянето с поставени задачи и проблеми. Освен това, в Американския ще има възможност по-ясно да се ориентира какво иска. Нека има добра обща основа, нека знае добре език, след това може да се профилира, задълбочи. Изборът ни е ясен от първи клас, ходим почти всяка година на дните на отворени врати и нямаме особени колебания. Аз нямам над какво да разсъждавам, нейните желания, за сега, съвпадат с нашите виждания, но в крайна сметка всичко зависи от нея. И тя го знае. Каквото и да искаме, ако не покаже необходимите резултати, нямам идея какво ще правим. Нямам резервен вариант, но знам, че винаги става това, което трябва да бъде.

Последна редакция: нд, 14 окт 2018, 14:20 от zvаnchе

# 511
  • Мнения: 47 981
Дъщеря ми е 11 клас, изобщо не знае какво иска да учи нататък. Поради това е в ЕГ. Малкия също не знае, но ЕГ не му е вариант. Аз съм на етап не знаем...

# 512
  • София
  • Мнения: 9 110
Ние ще се борим за оставане в СМГ. Въпросът е, ако нещо не успее там, къде да пробваме. Може би ще трябва да проуча ПЧМГ. В НПМГ не ми се иска да ходи. Като че ли напоследък не е това, което е било преди години училището. Удава му се математика и програмиране и си му допадат на този етап. Английският си го учи извън училище, като целта ми е до 7-8 клас да завърши B2. Т.е. ще пробваме да учи немски примерно или френски, ако реши след 7-ми клас. Езиците също му се удават, но като цяло повече клони към природните, отколкото към хуманитарните науки към момента.
Американският колеж не ми се струва вариант с тези такси. Не виждам смисъл за средно образование да плащаме такива колосални суми. А и е на другия край на София спрямо там, където живеем.

# 513
  • София
  • Мнения: 2 851
Отваряте любимата ми тема наистина и затова ще си напиша мнението, което хем е много пристрастно, хем се опитвам да бъде възможно най-обективно.

Това с реномето - лошо, добро и т.н - едно и също нещо се приказва от моето време, преди около 25 години - как ЕГ в града ни била с лошо реноме, как имало спринцовки в тоалетните, щото имало наркомани и т.н. - след 5 години там не видях нито една спринцовка, а да не говорим за други неща, освен мен възпитаници на същото това училище е и брат ми, и съпруга ми и други мои близки. Тия приказки с реномето идват почти винаги от хора, които просто не са били приети в желанато училище. Ако греша, моля, оборете ме.

Това с учебните планове, което се коментира в последните постове - дори и да е така, отново не го вярвам, просто защото в тези училища, в който и град да са те, ще има някаква цедка с приемни изпити, колкото и смешни да са те, колкото и формални да са те и т.н. Някога, когато аз учех, също се сменяха постоянно учители, също си ходех на курсове допълнително извън училище. За съжаление нищо не се е променило.....в тази посока поне.

Иначе къде смятам да кандидатстваме - тъй като чуваме нещата по математика, но нямаме талант да СМГ, НПМГ, съответно това за нас няма да бъде цел. Тъй като само с английски, човек в днешно време е до никъде, само аглийска гимназия няма да стане, заплатите само с английски никак не са атрактивни. За съжаление пазара на труда в България вече изисква 3 езика - английския е задължителен, 2 език на ниво поне B2 и трети завършва идеалния профил. В последните няколко години имам поглед върху пазара на труда за хората езици и ще ви кажа, че хора с немски и френски език се търсят със свещ буквално. Не важи обаче същото за пора с испански, италиански. Изключвам групата на скандинавските езици, които така ими иначе на са традиционни като изчаване у нас. Те са си редки и търсенето на такива кадри среща затруднения.

За мен и до ден днешен няма обяснение адската мода на испанския език и съответните гимназии, дори и да е втория по говоримост език в света. В Европа освен в Испания, не виждам къде другите би бил нужен. Вероятността човек да отиде след средното си образование да учи в Южна Америка клони към 0. За такива хора дори не съм чувала, не казвам, че няма.

Нека погледнем и чисто икономическата страна на нещата, защото 5 години средно образование, ще минат като ден днешен. Кои са най-големите инвеститори в България? - Това със сигурност не са нито испански фирми, нито италиански - а са просто немски в огромната си част и малко френски. Не игнорирам и руските инвестиции, България си е била винаги ориентирана натам.

Защо коментирам и това? Защото ако детето отиде в чужбина да учи в университет - ок, но не бива да изключваме възможността то да остане в България или просто след завършването в чужбина да се върне тук. Нека оставим и тези възможности.

Дълъг ми стана поста, но ще се радвам на ползотворна дискусия по темата:smile: И нека да обобщя - ще гоним езикова гимназия с немски език, а вече каквото сабя покаже.

# 514
  • Мнения: 24 467
Според мен на тази възраст все още е твърде рано за професионално ориентиране, да не говорим, че и децата, и светът се променят изключително динамично. ===
Така смятам и аз. Гледам насочеността и интересите на детето, съобразявам се с неговото желание и толкоз.
На 12 години е абсурд професионалната ориентация, освен ако някой друг не е взел решенията вместо детето. Не говоря за интересите, а точно за професионалната ориентация. Нещата сега са толкова динамични и непредвидими, в сферата на настоящите и бъдещите професии, че лично аз избягвам въобще да правя прогнози. Сигурното е само насочеността и интересът. Там, където са те, има изгледи за добра реализация. Гимназията не определя професията. Отдавна.
Моят иска немски и английски език като за гимназия. За разлика от брат си, който не искаше и да чуе за немски. Влекат го история, литература /писане, не зубрене на изкуствени излишни граматични схеми, истинска литература, каквато нашите училища за жалост масово не предлагат, като обучение/, математиката му бива, но това е благодарение на работата вкъщи. Няма подобна настройка. Интересни са му биологията, химията и физиката, но интересът му се умножава по нула от претенцията на учителката по ЧП да запаметяват мо-та-мо учебника и да го възпроизвеждат, без грам мисъл и разбиране. Гледам поне аз, доколкото мога, да поддържам интереса. Казала съм, че в училище просто трябва да мине предмета, без да се впечатлява от негативите на начина, по който се учи той там и той го минава.
Не си струва детето да отива на 14 години да учи в друг град. Няма училище, което да заслужава това на тази възраст. Без друго подготовката му основно е извънучилищна и най-вероятно ще продължи да бъде такава.
Нека си мине и НВО-то.
Ако бях на твое място, Бисквитка, с тази насоченост на детето, бих го поощрила за ЕГ.
Големият син не беше езиков, а хуманитарен профил, пак с подготвителна езикова година. Ами съвсем спокойно за около година с по веднъж в седмично посещение при учител, си взе сертификата по език без проблеми и сега учи в чужбина.
Частно училище бих опитала, стига да имам информацията, че предлага наистина с качествено обучение. Свържи се с преподаватели, от Аркус, говори и с родители и ученици. Провери си и за това.
...
За испанския език - не мисля, че е толкова мода, колкото един по-лесен за учене чужд език с лека граматика и лесно запомняне на лексиката. Не всеки има настройка и мерак за чужди езици, а така или иначе трябва да избере още един, освен задължителния английски. Ми по-добре да е нещо по-лесно. Това не е само моя интерпретация, а извод, базиран на откровено споделено мнение по темата от страна на различни ученици.

Последна редакция: пн, 15 окт 2018, 09:40 от Judy

# 515
  • Велико Търново
  • Мнения: 5 666
hrrisss, благодаря за информацията! Старая се да не бъда предубедена, макар че, както писа Helene Fischer, това, с реномето го има от едно време. Имам познати, чиито деца учиха в ЕГ и някои от тях се преместиха в ПМГ точно заради проблеми в класа, с дисциплината, учителите и прочие. Разбира се, отчитам факта, че всяко мнение или недоволство е чисто субективно, и ако детето се учи и се старае, няма такова голямо значение къде ще е.
От друга страна, не бих "насилила" детето да учи нещо, което не му се отдава или не му представлява интерес. Сега дъщеря ми учи руски и английски и определено й се учат езици, а не математика или информатика.
Благодаря ти, Judy, за препоръките. Определено и аз съм на това мнение. Има време, ще потърся и други впечатления от Американския - имам две колежки, чиито деца сега започват да учат там, ще видим след 1 година как ще е.

# 516
  • София
  • Мнения: 6 140
Трудна тема е тази с ориентацията за мен. На мен ми се искат едни неща, ама младежът е насочен съвсем другаде, доколкото на тази възраст може да се говори за стабилни интереси. Така или иначе, моят има проблем с математиката, въпреки че ходи на уроци, та изобщо няма да правя сметки преди да видя резултатите от НВО. На мен ми се иска ЕГ, по възможност различна от английска. Той танцува много активно и вероятно ще кандидатства и в Хореографското, та имаме и план Б. Големият ми син завърши Американския колеж, но при настоящите такси едва ли ще можем да си го позволим, иначе много ми се иска.

# 517
  • Мнения: 50
И ние от неориентираните още. Ако остане в града няма голям избор. Но тъй като е в паралелка от 5клас в МГ, най-вероятно ще си остане там. Но не мисля, че математиката е силата му. С езиците ще наваксва по курсове. Но не ми се мисли как ще се пребори, ако трябва да кандидатства в по- голям град... Но да видим какво ще изкара първо на изпитите, че сега една  голяма любов го тресе ....

# 518
  • Бургас
  • Мнения: 10 348
Най-голямото желание на сина ми е новото училище в Бургас - Професионална гимназия по компютърно програмиране и иновации. Тази година приеха първите си гимназисти и още нямам никакви впечатления от него. За там обаче трябва много математика, а това не му е силната страна. Езиците му се отдават, обича литературата и мисля, че в езикова гимназия ще е по-добре за него. Другото желание му е гимназията за романски езици с испански или френски.
Той е ориентиран горе-долу, защото братовчедка му кандидатства тази година и я приеха в Немската гимназия. Говорили са си доста по темата с нея и за сега това са му желанията. Което не пречи да се променят след година и половина. Grinning
Решила съм да не си налагам мнението. Казах му, че където и да избере ще го подкрепим. Пък и зависи колко ще изкара на матурите. Може избора му да е и по-ограничен. Smile

# 519
  • Мнения: 4 967
И моето момиче се ориентира към езиковите гимназии. Много не й се иска английската, там учи брат й, а тя доста добре се справя с езика. По-скоро - испански и френски. С математиката се справя на училищно ниво, не сме за математическа гимназия. Иначе и тя играе народни танци вече 7-ма година, но не мислим за хореографското изобщо. Поне засега.  Peace

# 520
  • Мнения: 24 467
...
Благодаря ти, Judy, за препоръките. Определено и аз съм на това мнение. Има време, ще потърся и други впечатления от Американския - имам две колежки, чиито деца сега започват да учат там, ще видим след 1 година как ще е.
Пиши после, когато имаш информация. И за мен е интересно.

# 521
  • Мнения: 6 586
От три години чета темата за Американския колеж. МНого се бях запалила в началото. ИМам и познати с дете там. В крайна сметка  стигнах до извода, че не е нашето училище.

# 522
  • Велико Търново
  • Мнения: 5 666
От три години чета темата за Американския колеж. МНого се бях запалила в началото. ИМам и познати с дете там. В крайна сметка  стигнах до извода, че не е нашето училище.
Защо, би ли споделила?
Това, което, като за 1 месец от началото на учебната година, е впечатлило децата на моите колежки там, са униформите Wink, правилата и учителите. Но...още е много рано за заключения. Ще пиша задължително във времето какви са впечатленията там - майките не са глупави жени, образовани, проучили как е обучението там, остава да видим и децата какво мислят Wink

# 523
  • Мнения: 6 586
Казвам, че не е нашето училище , защото моите критерии за частно училище са  различни. ПРочетох през годините всичките теми и ако ще плащам за образование не искам да правя големи компромиси, защото в такъв случай се губи смисъла от него.

# 524
  • Мнения: 24 467
Познавам учителка от Аркус и друга, от Велико Търново, която преподава в друго основно  училище, но е водила свои ученици на място. И двете изказват отлични впечатления от оборудването и обучението в колежа.
Мен ме интересува най-вече качеството на обучението, подготовката, нуждата от допълнителна извънучебна такава /дали има такава нужда или не/.
Затова и аз моля за споделяне на впечатления. В нета информация за това почти липсва. Има повече за Американския колеж в София.

Общи условия

Активация на акаунт