Шести клас - 2018/19 - тема 2

  • 52 689
  • 758
  •   1
Отговори
# 435
  • Мнения: 6 583
Judy, децата усещат докъде могат да стигнат с учителите. ТОва е двупосочен процес. УЧителят подава някакви сигнали, децата ги улавят и изпращат отговор Laughing И при има учители, при които децата се разливат от лиготия, а при други има тишина и се работи в час. ЩОто децата са си същите, ама учителите са различни:)

МАма Мони, браво на детето! не заради оценката, а затова, че е намерило неговата си мотивация и има интерес! Hug

уЧителят по ФВС вчера заявил, че всеки час , по едно дете( по номера) няма да играе физическо , а ще пази вещите на останалите!
Пардон, но не е познал. Че откъде  - накъде  децата ще носят морална и материална отговорност за чужди вещи?!  нали ФВС е час за спорт ? как ще лишава някой от това, за да го произведе в чин" куче- пазач"?! Не съм съгласна  категорично ! Ще имаме челен сблъсък с него, усещам го:)  Достатъчно го търпях миналата година.

# 436
  • София
  • Мнения: 3 451
Mimi75, имам подозрението че децата ни учат в едно училище....Само чувах вицовете за учителката по английски и си мислех че преувеличават,но като я видях...се стъписах...

# 437
  • софия
  • Мнения: 25 367
Не съм разчитала на училището да научи английски. Миналата година беше страшна въртележка с учителите по този език и дълго време нямаха. Тази година отново са с нов учител и им е дала нормално входно за деца, учили регулярно, което не е случая на класа. Имали са всички 4 елемента на нормален езиков тест, но те не са покрили нивото, за да могат да се справят. Според детето никое дете, което не ходи извън училище, не се е справило. За нея не е било пролбем, защото има и сертификат за КЕТ, но някои деца дори са се разплакали.
Вчера и по математика е било сеч. Пак никой, май, не бил успял с всички задачи. А са глупави, та глупави. Основната им госпожа е писала сборник със задачи, от който 1 към 1 е дала 2 теста на групите. Но на моя мързел страниците седяха фаблично слепени. Поне си видя колко е сбъркала. Зарече се за напред да решава всички задачи от сборника за съответния раздел. Да видим.
Знаем оценката от входното по ЧП, но тенденцията с недаване на теста си продължана. Нямам идея какво е имало. Знам само, че въпросите са били 24.

Последна редакция: пт, 05 окт 2018, 09:50 от zvаnchе

# 438
  • Велико Търново
  • Мнения: 5 666
Нашата учителка по математика съм я признала - с домашно всеки ден под 20-25 задачи не пада...Тъкмо се разправях преди малко с дъщеря ми, която заяви, че няма време да учи сега по Природа, защото има 24 геометрични задачи по математика. Явно след училище ще трябва да си помага от вечерта с математиката, доколко ще е "в час" е друг въпрос. Върнаха входните по природа и география, по първото има 5-ца и много ме доядя - не заради оценката, ами за това, че фигурират въпроси, на които за да отговориш трябва да си прочел отново учебника за 5-ти клас - нито преговаряха като хората, нито имаше намек за подобни въпроси - много детайли, които е напълно нормално, според мен, децата да не помнят. Хайде, за езиците, математиката съм съгласна, ама тези разказвателни....
За капак, има нов учител по рисуване, който от първия час ги кара да рисуват Христос и понеже рисунките не удовлетворяват неговото виждане, им ошляпал 3-ки и 4-ки...Ще си имаме и разправии с него...

# 439
  • София
  • Мнения: 1 525
При нас входното по география беше 32 въпроса, от които има въпроси с помнене на цифри от рода на "преди колко милирада години се е случило .....нещо си/". Всеки път тестовете са такива, копирани от някъде, а не съобразени с ученото и децата имат масово лоши оценки. то от 32 въпроса шанса не е много голям....
По математика пък за домашно имат все 4-5 задачи. Нямат сборник, по който да решават допълнително. Аз ако купя тя ще ми каже, че госпожата не ѝ е казала....
Нова училтелка имат по музика, при която учат всяка песен наизуст и ги изпитва!

# 440
  • Мнения: 24 467
... фигурират въпроси, на които за да отговориш трябва да си прочел отново учебника за 5-ти клас - нито преговаряха като хората, нито имаше намек за подобни въпроси - много детайли, които е напълно нормално, според мен, децата да не помнят. Хайде, за езиците, математиката съм съгласна, ама тези разказвателни....
...

И аз чакам входните по разказвателните да ги върнат, за да ги снимам и изпратя в МОН с това питане, за което споделих вече тук - има ли нормален човек, който смята, че за година децата могат да запаметят по всички предмети подробности, като дати, цифри и определения от учебника от миналата година.
И аз мисля, че ако са схванали математиката и са придобили грамотност по БЕЛ, ще си направят входните, но тези изпити за механична памет по зубрашките предмети ми идват излишни, вредни и определено смятам, че в този си формат следва да отпаднат.
По ЧП изобщо не са правили например преговор в училище. Направо са почнали с новите уроци, а имат входно.
....
По математика пък за домашно имат все 4-5 задачи. Нямат сборник, по който да решават допълнително. Аз ако купя тя ще ми каже, че госпожата не ѝ е казала....
...

Ние отдавна сме се разбрали и с двете ми деца, че в училище се ходи за контакти и за диплома. Ученето си е на практика извън него. Ако там хванат нещо - добре дошло, но не разчитаме изобщо на това. Отдавна съм отписала училището като място, в което децата придобиват и ползват полезни знания и умения. Тук-там може, но е въпрос само на късмет кога, по какво и при кого.
Затова и по математика си взехме един Архимед и събота и неделя давам по някоя задачка от там, както и през лятната ваканция. В другите дни няма време. Учителката им дава домашни от учебника и си отнема време за делничните дни това, плюс подготовката по другите предмети. Не знам някой да е схванал математиката от пети клас нагоре само с учебния материал, без да решава допълнително вкъщи и то задачи с малко по-голяма сложност от тези, в учебника.

# 441
  • Мнения: 8 221
Пет задачи по математика за домашно за мен е добре. Ако са повече, родителите ще почнат да роптаят, голяма част от децата няма да смогват. Новата учителка по математика сега им дава по толкова, около пет задължителни, плюс 2-3 от група Б по желание. Миналата година имаха само по 1-2 за домашно. Синковецът се е изложил здраво на входното по математика - 4. Явно и задачите са били трудни, защото имало само две петици и доста двойки и тройки. Не съм виждала работата му. Честно казано, дори се зарадвах. Трябва от време на време да му се посмачква фасона, че иначе самочувствието му хвърчи в небето. И явно започна да поузрява. За първи път да каже, че аз съм била права като съм го карала да решава задачи преди началото на учебната година и трябвало да ме послуша. Аз в шок - моят син да си признае, че е сбъркал. Обикновено той е безгрешен, виновния е някой друг. После сподели, че го е казал само за да не му мърморя. Пак е нещо. По принцип хич няма никакво чувство кога е в негов интерес да млъкне и да спре да спори. Съгласи се, че трябва да решава повече задачи.
Общо взето, в последно време, наблюдавам някакви наченки на зрялост. Е, в някои дни компенсира с лигавщина, но като че ли има светлина в тунела.

# 442
  • София
  • Мнения: 3 451
Звънче,то и аз не разчитам на училище за английския (то по какво ли разчитаме на училището.....).Но ме е яд че 4 часа седмично ще бъдат просто изгубени... Миналата година учителката беше прекрасна.Дъщеря ми скучаеше в часовете, и тя й даваше отделни занимания.Ако не да надгради,то поне да поддържа ниво....
Иначе при нас минаха май всички входни нива.Чакам да върнат математиката и география

# 443
  • София
  • Мнения: 2 437
Ей от това ме е най яд. Не разчитаме за английски, за математика, за БЕЛ, за ... Ами за какво им е тогава училището - наистина излиза, че е само за социални контакти!

# 444
  • Мнения: 6 924
В 90% от училищата е така. Но аз разчитам за всичко без АЕ на училището и до този момент не съм разочарована. Все повече се убеждавам, че проблемът е в средата и мотивацията (по-точно липсата на такава) на децата, а не на учителите.

# 445
  • Мнения: 24 467
Не бих застанала зад последното. Вече дадох пример за деца от един и същи клас, но разделени от миналата година на две групи по АЕ, съответно при двама различни учители, като едната група работи доста добре, а другата - въобще. Мотивацията при децата не е вродена, тя се създава от този, който управлява процеса. В училище това е учителят в час.

# 446
  • Мнения: 957
Минаха входните нива и при нас. Равносметката е сравнително добра - БЕЛ, математика и английски отлично начало, а по разказвателните - петици. Ние си знаем, че разказвателните са ни слаба страна ...
При нас училищните задачи набраха вече пълна скорост. Минал е само месец, а вече започнахме да не си доспиваме вкупом цялото семейство, ученичката учи и пише вечер до 8-9, валят проекти, табла... Искам да е лято! Grinning

Има домашни работи, които ме ядосват откровено - "напишете стихотворение за ..."
Може ли това да е домашна за всички ученици?! Всяко дете ли трябва да е поет?! Вашите деца имали ли са такива домашни? Аз съм на крачка от решението да отида да се разправям с учителката по БЕЛ, заради това. В начален курс бях заявила на класната, че като иска такова нещо или табло, веднага да слага двойка на щерката, защото не смятам да я товаря с излишни задължения. Но ето, че безмислиците за мен продължават и сега.

И друго искам да ви попитам. Ученичката споделя, че в клас е много шумно, че учителите не могат да овладеят дисциплината, че им разрешават да правят каквото пожелаят с уговорката да бъдат тихи. При вашите деца така ли е? От първи клас имам лошо мнение за колектива, в който се озова детето ни и все се чудя това масов случай ли е или наистина тук случайността е събрала повече проблемни деца на едно място... Масово в час се чати, правят се селфита, учителите правят забележки, записвали ги и в бележниците на някои хубавици (да, обикновено става въпрос за момичета), гонят за 5 минути от час, но в отговор срещат нагло поведение от учениците и безхаберие от страна на родителите. Последният случай, който ме изуми е за една хубавица от класа на дъщеря ми, която си правила селфи в час и го изпращала на майка си. Детето показало телефона си на учителката, когато тя и направила забележка... Imp Майката словоохотливо участвала в чата, а госпожицата влезла в нахално пререкание с учителката, че "хич не ѝ пука, че предмета не е важен, че майка ѝ знае, че е в час"...

# 447
  • Мнения: 6 583
Аз вече не съм сигурна, дали и социализацията се получава... В класа на дъщеря ми си говорят само по двойки, в най - добрия случай по четворки. Нек'ви кифли си размятат ноктопластиката и се хилят на останалите, които са ,,изостанали,, в това отношение. други си боядисват косите по сто пъти на седмица и дори учителите не могат да ги познаят.  КОгато някой получи висока оценка, веднага е набеден, че е зубрач. ПРеписва се масово. учителите се правят, че не забелязват. ДОмашни работи в къщи пишат десетина деца,  а другите очакват някой да им даде домашните за преписване. Ег..и  джунглата:crazyeyes: Лелееее, добре , че не съм ученичка в момента! СЪчувствам на децата. Аз не бих ги понесла такива взаимоотношения. ( И преди не ги понасях такива  лигли, в резултат на което в 8 - ми клас ошамарих една самозабравила се лигла , с баща партиен секретар и бях  с намалено поведение  Stop) Ми ,мерси за такава социализация.

# 448
  • Мнения: 6 924
Да, Judy, но има и обратния пример. В едно училище, при един и същ преподавател (моя приятелка), един клас се справя чудесно, а другия клас - плачевно. Значи и учителят не е основния фактор. То е ясно, че нещата са комплексни, но не бива да виним само учителите.

# 449
  • Мнения: 24 467
Не съм убедена. При четирите училища, през които минаха моите деца, голяма разлика между класовете няма. Но има огромна в поведението и мотивацията на децата по различните предмети при различните учители.
Нашата група правят контролно с 60 въпроса плюс другите посочени неща, всеки път имат домашно, вкл. писане на текст. Другите се крият като малки деца из шкафовете и под чиновете. Това е ненормално.
...
Биси, че то ние за социализацията ходим, както писах още от миналата година. Ако и нея я няма, наистина няма смисъл, освен, че дипломата по-леко се взема в училище в редовна форма, т.к. там оценката се формира от изпитвания по отделни уроци, а при самостоятелната форма детето се изпитва за целия учебник като студент /несъобразено с възрастта му, разбира се, но целта е да не се ползва широко този формат на обучение, все пак/.

Общи условия

Активация на акаунт