Шести клас - 2018/19 - тема 2

  • 52 694
  • 758
  •   1
Отговори
# 420
  • Мнения: 6 583
Намирам за безумно започването на учебните часове в 7:30!  КРатка справка сочи, че в нито една западноевропейска държава часовете не започват в 7:30ч. За останалите  държави не съм се интересувала, но на практика децата присъстват само тялом в клас.

# 421
  • София
  • Мнения: 9 107
И за мен е много екстремно, но в училища, които са на две смени (като нашето), втората смяна завършва в 19.15, което също не е ок, при положение, че почва първата смяна в 7.30. Т.е. изместването на началния час на първа смяна още повече ще измести късния час на приключване на втора смяна.
Ние ставаме в 6, за да може да закусваме заедно у дома, но държа в 9 да ляга. Това е положението. То ако не се и наспива, не знам как ще издържа на този ритъм.

# 422
  • Мнения: 3 045
Rumka, доразследвайте около училище нещата и вижте какво може да се направи. Иначе това със съня няма компенсиране. Но мисля, че има по-малък принос към проблема. Моето дете на втория ден от първата смяна, започва по естествен път да си ляга по-рано.

Biserka, то затова идеята е училищата да са една смяна, за да може да започват по-късно. Но знам за училище, което въпреки едната смяна пак се започва рано. То започването в 7:45 вместо в 7:30 не е кой знае какво.

# 423
  • Мнения: 6 583
Мисля си, че въпреки добрите намерения да се премине на едносменен режим, това трудно ще се случи. Ако финансирането на училищата е на база ,, бройка,, ученици, то тогава кое училище ще иска да губи средства? Защото ако в едно училище в момента при двусменен режим учат 1000 уеници, то при едносменен бройката ще падне на 500 . ЩЕ бъде нужна друга материална база , за да успеят да поемат същата бройка. Време е да се премахне този така наречен делегиран бюджет, тъй като реално няма никаква полза от него.

# 424
  • София
  • Мнения: 1 058
Вчера ни мина родителската среща. Тези прословути шкафчета при нас всъщност ще представляват едни кубове, вътре във всяка стая. които освен да събират прах, въобще е виждам каква роля ще играят при олекотяване на раниците на децата. Отново ще разнасят якета и чанти всяко междучасие, ще се разнасят всички неща всеки път и те така. Някой прибра едни пари. Чувствам, че ми предстои среща с ръководството на училището, което да ми обясни как точно тези кубове, тип рафтове са съвместими с идеята на това финансиране.
Бясна съм, просто! Подиграват се и с нас, и с децата!
Да не говорим, че имаме нова учителка по английски, която не знае абсолютно нищо (лошото е, че и българския не го владееше много-много). Тя не знае дори какъв материал трябва да са покрили и какво ще учат тази година, но пък с влизането каза, че децата ни знаят английски за двойка! На въпроса каква граматика ще взимат - тя успа да ни обясни, че са взели само сегашните времена (!?!) - цитирам "това инговото и сегашно симпъла"!!! Не знам как и на каква база е наета тази жена на работа. Знам, че липсват квалифицирани учители, но пък тук нещата са доста сериозни.
Моля някой, който е запознат с това какви критерии и документи трябва да се покрият, за да може да се започне работа като преподавател по английски да ми даде едно рамо, защото не мисля да оставям така тази работа.

# 425
  • Мнения: 6 583
Охо, компетентни даскалици само да искаш по English. Grinning  В предното ни училище всяка година се сменяха учителките, но първата буквално къртеше мивки, като произнасяше duck като dick Blush Crazy кУде го беше изучила англ.ези тази женица така и си остана загадка ...

Изискванията на МОН:

https://www.mon.bg/upload/6397/zapoved_konkursi_uchiteli_praga.pdf

Не е точно това, което търсиш, но дава някаква представа за критериите.

Последна редакция: чт, 04 окт 2018, 12:24 от Biserka_a

# 426
  • Мнения: 24 467
... На въпроса каква граматика ще взимат - тя успа да ни обясни, че са взели само сегашните времена (!?!) - цитирам "това инговото и сегашно симпъла"!!! Не знам как и на каква база е наета тази жена на работа. Знам, че липсват квалифицирани учители, но пък тук нещата са доста сериозни.
...
Царица! Виден еталон на булгаристанското образУвание
Скрит текст:
/с "у" е, щото е туморно/
.
Ние имаме по английски език една бяла лястовица и дано си остане тя до края на седми клас, че като гледам останалото що е...
До края на миналата година са взели по програма и минало просто, минало продължително, както и бъдещето време с правене на разлика между will и going to. А и граматиката не е само глаголни времена, има и доста други работи из нея. Гледам моят преговаря за входно ниво сравнителни и превъзходни степени, видове местоимения.
Откога работи жената на тази длъжност в училището ви? Може да е нова за вас, но да е от преди тази година.

Слагам в скрит текст, че стана обемно.
Скрит текст:
"ИНСТРУКЦИЯ № 2 от 29.07.1994 г. за изискванията за заемане на длъжността "учител" или "възпитател" съобразно придобитото образование, професионална квалификация и правоспособност

(3) Длъжността "учител" по учебен предмет (учебни предмети) от общообразователната подготовка се заема от лица, които са придобили висше образование на образователно-квалификационна степен "магистър", "бакалавър" или "специалист" по:
1. специалност от професионално направление, съответстваща на учебния предмет (учебни предмети), с присъдена професионална квалификация "учител";
2. специалност от друго професионално направление и допълнителна професионална квалификация "учител" по учебен предмет (учебни предмети)."


То не е изключено да отговаря на формалните изисквания. Това не е пречка да знае по-малко по собствения си предмет от един шестокласник, ходещ на курсове.
Може дори да няма квалификация вече "учител":
От Наредба № 12/2016:
Общо изискване:

"Чл. 23. (1) Длъжности на педагогически специалисти се заемат от лица, придобили висше образование в съответното на длъжността професионално направление съгласно Класификатора на областите на висше образование и професионалните направления и професионална квалификация, необходима за изпълнението на съответната длъжност.
(2) Учителска длъжност може да се заема и от лице без висше образование и без професионална квалификация "учител" в случаите по чл. 213, ал. 8 от Закона за предучилищното и училищното образование или от лица със завършено висше образование, но без професионална квалификация "учител" в случаите по чл. 213, ал. 9 – 11 от Закона за предучилищното и училищното образование.
(3) В случаите по ал. 2 лицата, които заемат учителска длъжност без професионална квалификация "учител", са педагогически специалисти и имат правата и задълженията на съответната учителска длъжност, докато я заемат.

"Чл. 24. Длъжността "учител" в детска градина, училище или център за подкрепа за личностно развитие се заема от лица, придобили висше образование и професионална квалификация "учител" съгласно приложение № 1.",
но:
"Чл. 35. (1) Когато учителската длъжност е заета от лице без професионална квалификация "учител", училището изготвя и реализира план за придобиване на педагогически компетентности от съответното лице.

За учител по чужд език се иска филология, педагогика на обучението по .... език, но може и с хуманитарни, природни, социални, стопански науки и към тях - с допълнителна квалификация по ЧЕ. Знам за жена с начална /и май и предучилищна педагогика/, която още няма квалификация ЧЕ и е в процес на придобиването, като преподава. Тя ми каза, че наистина не е имало други кандидати. Преподавала ни е по Информатика и ИТ студентка, която още не се беше дипломирала, една година.

Имай предвид, че "§ 3. Лицата, заварени на длъжност на педагогически специалист, които не отговарят на изискванията на тази наредба, запазват трудовото си правоотношение, ако са имали право да заемат съответната длъжност към момента на възникване на правоотношението." - Наредба № 12


Последна редакция: чт, 04 окт 2018, 13:20 от Judy

# 427
  • Мнения: 21 455
НАРЕДБА № 12 от 01.09.2016 г. за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти
В момента на страницата на МОН е качен за обсъждане проект на нова наредба.

# 428
  • Мнения: 3 871
Tук ли коментирахте стипендиите в ЕГ и професионалните гимназии..
Разликата в размера идва от това, че ЕГ/МГ са общински училища, а професионалните гимназии получават финансирания и от съответните министерства ( на туризма, енергетиката и промишлеността, земеделието).  Доколкото знам сега няма единна ставка за стипендия, училището заделя от бюджета си и решава по какви критерии и каква сума да е стипендията.
95-97г  в нашата община общинските училища не получаваха стипендия за успех, докато в техникумите тогава си получаваха, точно защото финансирането идваше от министерствата

# 429
  • Мнения: 24 467
Tук ли коментирахте стипендиите в ЕГ и професионалните гимназии..
Разликата в размера идва от това, че ЕГ/МГ са общински училища, а професионалните гимназии получават финансирания и от съответните министерства ( на туризма, енергетиката и промишлеността, земеделието).  Доколкото знам сега няма единна ставка за стипендия, училището заделя от бюджета си и решава по какви критерии и каква сума да е стипендията.
95-97г  в нашата община общинските училища не получаваха стипендия за успех, докато в техникумите тогава си получаваха, точно защото финансирането идваше от министерствата

Бях пуснала един линк тези дни за стипендиите в ЕГ и в професионалните. Някъде на предходните страници е.
Статия:
https://www.dnes.bg/stranata/2018/10/02/elitnite-gimnazii-s-po-n … 0-do-60-lv.389346

НАРЕДБА № 12 от 01.09.2016 г. за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти
В момента на страницата на МОН е качен за обсъждане проект на нова наредба.

Май в проекта по този въпрос няма голяма разлика:

Скрит текст:
file:///C:/Users/Kirova/Downloads/pr_nrdb12_260918.pdf
Чл. 3. (1) Длъжностите на педагогическите специалисти се заемат от лица, придобили
висше образование в съответното на длъжността професионално направление съгласно
Класификатора на областите на висше образование и професионалните направления, и
професионална квалификация, необходима за изпълнението на съответната длъжност.
(2) Учителска длъжност може да се заема и от лице без висше образование, и без
професионална квалификация "учител" в случаите по чл. 213, ал. 8 от Закона за
предучилищното и училищното образование или от лица със завършено висше образование, но
без професионална квалификация "учител" в случаите по чл. 213, ал. 9 - 11 от Закона за
предучилищното и училищното образование.
(3) В случаите по ал. 2 лицата, които заемат учителска длъжност без професионална
квалификация "учител", са педагогически специалисти и имат правата и задълженията на
съответната учителска длъжност, докато я заемат.

Последна редакция: чт, 04 окт 2018, 13:15 от Judy

# 430
  • Мнения: 8 221
От учителите по английски в нашето училище съм повече от доволна, поне засега. До 4ти клас бяха с една учителка, която доста изискваше от тях и противно на почина да се поставят само високи оценки на малките ученици, пишеше и доста тройки и четворки. Шест си беше постижение при нея. Децата обаче я недолюбват.
В пети клас учителката също беше добра, продължават с нея и тази година. Няма текучество в нашето училище и недостиг на учители точно по английски. За всички отзивите са добри като компетентност и изисквания. Оказа се, че при нас учителите по БЕЛ са кът. И в други училища в града имат същия проблем.
Моите ги будя сутрин в 7:10. Малкият скача веднага, на големия трябва да му подвикна няколко пъти. В 7:40 излизат за училище, започват в 8. В 21ч всички електронни джаджи се изключват и до 22ч са по леглата. Дребният заспива веднага, големият различно. Чете си и ако му е интересна книгата откарва до малките часове. Следобед обаче си поспива в такива случаи.

# 431
  • Мнения: 24 467
Малкият тъкмо ми разказа за входното по английски - огромно нещо. Имали типични задачи от "четене с разбиране" и "слушане с разбиране" и 60 задачи за избор на едно от няколко зададени предложения в изречения /избор на глаголно време, на предлог, на местоимение, на определителен член, спомагателен глагол и т.н. /сещате се за вида упражнения, предполагам/, както и два текста, в които на празни места трябвало да се сложат подходящи думи от учените до сега. Остава накрая и по един сертификат да им издаде.  Laughing
Доста обемно нещо.
Но пък нямам претенции към тази учителка - всичко си преподава, проверява си домашните, дава за такива писане на текстове, граматически упражнения. Тя ни е по английски от втори клас още, продължава и сега, дано с нея да приключим, без смени до края.
За пример - другата група на класа миналата година се криеха под масите и в шкафовете и учителят ги търсел до средата на часа, а в другата половина от часа си щъкали по телефоните. Инфото е както от децата, така и от самия него, когато дойде да се оплаква на една родителска среща в пети клас. Не мисля, че проблемът е в децата. Или поне не е основно в тях.

Последна редакция: чт, 04 окт 2018, 14:09 от Judy

# 432
  • София
  • Мнения: 385
И при нас миналата година учителката по английски не можеше да се справи с дисциплината в класа, постоянно се оплакваше на класната и по родителски срещи, че много говорят децата. Явно поведението на учениците си зависи не само от тях самите, а и от подхода на учителя, защото по другите предмети почти нямаше оплаквания и забележки. Иначе госпожицата беше млада и много амбициозна, даваше си и проверяваше домашни, правеше си тестове, вкл. и изненадващи. От тази година са с друга учителка, ще видим как ще е.
Относно материала, както е написала Judy, миналата година до края покриха сегашно и минало просто, сегашно и минало продължително, бъдеще с will и с going to, сравнителна и превъзходна степен на прилагателните, имаха да учат около 300 най-използвани неправилни глаголи с формите им за минало време, използването на всички въпросителни думи - това са по-основните неща, които се сещам към момента.

# 433
  • София
  • Мнения: 2 437
Леле Judy това наистина е стабилно контролно по английски. Аз да се похваля с първата шестица за тази година на входното по математика. Голяма радост от детето вкъщи, защото миналата година математиката беше препъни камък и до последно беше между 4 и 5. Аз и затова го записах на курс всъщност, защото установих, че вече не мога да помагам по математика - никога не ми е била силната страна. Много е доволен от себе си и явно това, че порешава малко задачи през лятото си оказа влияние. Сега е доста нахъсан като вижда, че има смисъл от упражняване, защото решаването на задачи става с триста зора.

Последна редакция: пт, 05 окт 2018, 11:16 от мама МОНИ

# 434
  • Мнения: 24 467
И аз давам задачи през лятото. Много се забравя и единствено редовното поддържане и припомняне може да бъде основа за стабилни знания по предмета. И по останалите, разбира се, но не може всичко да се учи през лятото. Давала съм и преразкази да прави и да чете на английски.

Общи условия

Активация на акаунт