Шести клас - 2018/19 - тема 2

  • 53 468
  • 758
  •   1
Отговори
# 360
  • Мнения: 9 855
Това "обществено обсъждане" нали знаете, че е чисто и просто формалност? Никой, никога, не се съобразява с препоръките и коментарите на пишещите. Аз съм писала, писала, участвала - и накрая - нищо. Каквкто са решили, това са си и направили. А някои от приетите неща са не само смешни, но и неправилни. И в самото им приемане е заложено никога да не могат да се осъществят. Ама каквото и да си пишеш и обсъждаш, ще си останеш със загубеното време.

Тъй че, "обществено обсъждане" === "губене на време + отбиване на номер"

# 361
  • Мнения: 6 924
Ми и аз доста съм писала до мон. Не бих казала, че нищо не е съобразявано.
Въпросът тръгна, че промени по наредбите не стават тихо, без никой да разбере. Обявяват се, следва обсъждане, това отнема време. Притеснението тръгна от майка, с която сме в една фб група на випуска и тя знае, че всяко предложение за промяна на наредба, което касае нашите деца го поствам във въпросната група, колкото и досадна да съм.

# 362
  • софия
  • Мнения: 25 408
Като човек от другата страна - предлагащ от време на време нормативни промени в друга област, мога да кажа категорично, че всяко аргументирано и основателно предложение/становище се взема предвид, обсъжда и (голяма част) отразява в акта. Със сигурност при нас всяко предложение/мнение има значение и ни замисля. Доколкото познавам експертите в МОН, и там е така, но решенията не са техни. Да, има случаи, в които процедурата не се следва, но те не се отнасят до толкова широко приложими промени и са по-скоро изключение. Изпратените писма от нас във връзка с промените в НВО доказват това. Времето, в което се правеха промени тихомълком, почти е отминало с големите възможности за широко обществено огласяване. Дори и администрациите да не искат да огласяват, социалните медии и сайтове вършат своята работа, и самите администрации избягват да си създават ненужни главоболия.
Така, че трябва активна гражданска позиция и четене. За съжаление, това изисква отделяне на време.

ps Сетих се и още един наш общ пример: когато писахме за това, че, по една или друга причина, в училищата не се тълкува и предава правилно Наредба 10. Мария получи отговор, а Инспекторатът изготви писмо до училищата.
Така, че има смисъл да бъдем активни и благодаря на Дидева  Hug, че ни държи будни. Дали ще останем такива зависи от нас.

Последна редакция: нд, 30 сеп 2018, 14:21 от zvаnchе

# 363
  • Мнения: 3 048
Абе, тия сериозни ли са с нивата на чуждия език по етапи за училищата с интензивно изучаване?!?
Две години ще учат във втори прогимназиален етап при профилиране с езика, за да минат от B1 в B2.1... това ми прилича като някой да ползва буквите на езиковата рамка, без да е наясно с тях или това е друга мярка на насърчаване на професионалното образование ?!?!

# 364
  • Мнения: 6 584
Гледам, че е изнесена информация в сайта на МОН за нивата по ЧЕ. Излагация. АЗ отдавна не разчитам на държавното образУвание да ми образова детето. ИЗвън училище се случва това. За езиците пък съвсем .
Вече не ме учудват решенията на МОН, защото там действат без всякаква логика ...

# 365
  • Мнения: 3 048
Съгласна съм, Biserka. Шокирах се не заради децата, а заради езиковите гимназии.
Просто си помислих, че това официално залагане на супер ниска летва за езиковите гимназии цели да ги изпрати в пета глуха като училища.
Езикът ще ползва две години за профилиращи часове, за да им даде това, което могат да получат на едномесечен курс и в същото време, неучените други предмети ще затварят врати и избор за висшето образование.
Сигурно още години ще карат от инерцията, че това са "елитните" училища и ще има наплив натам, ама нищо добро не ги чака, според мен.

# 366
  • Мнения: 24 467
Абе, тия сериозни ли са с нивата на чуждия език по етапи за училищата с интензивно изучаване?!?
Две години ще учат във втори прогимназиален етап при профилиране с езика, за да минат от B1 в B2.1... това ми прилича като някой да ползва буквите на езиковата рамка, без да е наясно с тях или това е друга мярка на насърчаване на професионалното образование ?!?!

За жалост - сериозни са.
Големият син обсъждаше това с нас и с приятели. Като няма изискване за С1, то няма и да се гони, съответно, нивото ще си падне, както си е замислено. В2 - че то това си се постига дори с домашно обучение. А С1 децата си постигаха още в подготвителен клас в ЕГ.
Съвсем сериозно се заоглеждах за частно училище след седми клас. От това смисълът е нула, след като така или иначе ще плащам за езици, че сигурно и за други неща, като им гледам ниското ниво на подготовка в училище.

# 367
  • Мнения: 6 584
Ако целят да изгонят младите хора от България- постигат си целта. ОТ бившия клас на дъщеря ми 7 деца заминаха с родителите си в чужбина, а от настоящия клас  едно от тази година е в частно училище в София.
От две години проучвам частните училища след седми клас. ПРоблем е, че не живеем в София, защото повечето ЧУ са там.
Започвам горчиво да съжалявам, че не заминахме за чужбина , когато имахме златна възможност да го направим.

# 368
  • София
  • Мнения: 2 437
Не смятам, че ЕГ ще се примирят с по-ниско заложените нива на език и все си мисля, че ще измислят нещо за втория етап 11-и и 12-и клас, когато може да вмъкнат още часове по език като профилирана подготовка, защото именно езикът при тях е профила.

# 369
  • Мнения: 24 467
Не смятам, че ЕГ ще се примирят с по-ниско заложените нива на език и все си мисля, че ще измислят нещо за втория етап 11-и и 12-и клас, когато може да вмъкнат още часове по език като профилирана подготовка, защото именно езикът при тях е профила.
Би трябвало, но когато е въпрос на самостоятелно решение, не всеки ще се напъне. Няма гаранция. И като не се - нивото логично си пада. За мен бе добре заложено ниво С1 в подготвителен клас още. Какъв бе проблемът това да си остане така?

# 370
  • Мнения: 21 455
Часовете за профилирана подготовка по езика не могат да се увеличават безкрайно.
Езиковите нива се прокрадват в проекти още през 2013 година. Минали са през редица обсъждания, тъй като присъстват в поне две наредби и учебните програми. Защо толкова време никое от училищата не вдигна шум по въпроса?

# 371
  • Мнения: 8 223
Тогава каква е разликата между ЕГ и обикновено СУ с интезивно изучаване на език? Че аз за провинциалното училище на децата ми бях гледала заложено ниво В2 за двете гимназиални паралелки с интезивно изучаване на английски.

# 372
  • Мнения: 6 584
Тогава каква е разликата между ЕГ и обикновено СУ с интезивно изучаване на език? Че аз за провинциалното училище на децата ми бях гледала заложено ниво В2 за двете гимназиални паралелки с интезивно изучаване на английски.

Аз поне не виждам разлика при така обявените нива за ЧЕ.

Сега погледнах в сайта на нашата ЕГ. Има толкова свободни места за , 8', 9 и 10 клас, колкото досега никога не е имало.

# 373
  • у дома
  • Мнения: 7 140
Голямото ми дете е в 10 кл в МГ и до края на 8 кл не е учил грам повече от училищен АЕ-миналата година  в 9 кл го записах в училище Европа-през юни държа изпит за сертификат и има С1,та направо съм в потрес за новите изменения...

Съвет за математиката-няма нужда от сто сборници-един е напълно достатъчен да се изреши.Иначе препоръчвам тестовете на Веди,защото децата свикат да търсят верния отговор и да не блеят, а и са хубави
https://bukvara.com/test-6-klas-matematika-vedi.html

# 374
  • Мнения: 3 874
Момичета, свалят стандарта за ЕГ, защото има ЕГ по провинцията, където идват деца билингви - та те масово в 8 клас почват да учат БЕ, кога да ги научат и на ЧЕ .. В много градове ЕГ са на нивата на обикновено СУ от по-голям град. Все пак махнаха оценките на НВО и дори с нула точки можеш да кандидатстваш в гимназия, та за тези трябва да се подсигури и лесен начин да завършат гимназии, а на много места класическите гимназии от миналия век ги преобразиха на ЕГ.

Искам да кажа, че нивото в големите градове няма да спадне.

Общи условия

Активация на акаунт