Шести клас - 2018/19 - тема 2

  • 52 624
  • 758
  •   1
Отговори
# 345
  • софия
  • Мнения: 25 202
Вашата учителка е далеч от реалността. Явно не е усвоила четене с разбиране на нормативни актове. Не й е и работа. Бих дала копие от наредбите и писмото.
Не ми се рови за линкове. След нашите писма зам.-министърката излезе и изрично обясни, че за нашия випуск ще са произведения от шести и седми клас. За настоящите седмокласници - само 7-ми клас.

# 346
  • Мнения: 21 436
Аз се изумявам, че толкова време след обнародването на наредбите, наличието на писмен официален отговор на конкретен въпрос и коментари в публичното пространство, включително и от представители на МОН, още има директори и учители, които все нещо не са разбрали. Не ми се иска да вярвам, че се опитват умишлено да заблуждават родителите, неясно с каква цел. Пресен пример от седмокласната тема. На родителски срещи в някои училища НВО по чужд език е представено като задължително.

# 347
  • софия
  • Мнения: 25 202
Аз се изумявам, че толкова време след обнародването на наредбите, наличието на писмен официален отговор на конкретен въпрос и коментари в публичното пространство, включително и от представители на МОН, още има директори и учители, които все нещо не са разбрали. Не ми се иска да вярвам, че се опитват умишлено да заблуждават родителите, неясно с каква цел. Пресен пример от седмокласната тема. На родителски срещи в някои училища НВО по чужд език е представено като задължително.
Опа, детето нещо ми спомена, че са им говорили, че ще имат матура и по език следващата година. Не обърнах много внимание, чакам да минат входнитенива и РС да чуя какво ще кажат. Дидева, може ли да ме насочиш да се подготвя аргументирано, моля! Видях в темата Peace
По принцип съм решила да не споря и да не се занимавам с учителите. Говоря с родителите. Всеки взима решенията за себе си, докъдето му позволяват капацитета и желанието. Дидева и темите тук много ми помагат с информация. Не могат да ни накарат да правим нещо, което не е нормативно задължение.

Последна редакция: сб, 29 сеп 2018, 14:48 от zvаnchе

# 348
  • София
  • Мнения: 2 819
Нашата РС мина, такова нещо никой не каза.

# 349
  • софия
  • Мнения: 25 202
Нашето училище е с разширено изучаване на език от първи клас. Ако ми кажат, че НВО по него е задължително и не съм чела, не бих се усъмнила, че трябва да има.
Живи и здрави, ако догодина иска, нека се яви, но приоритетите ни са други и няма да настоявам. Предпочитам да сме съсредоточени в основната цел.
И, честно казано, много ми е уморително да съм вечно нащрек и да трябва да разбирам и от задълженията на училищата. Там, както и навсякъде, ако не се интересуваш и не положеш усилия да си в час, ти се качват на главата.

Последна редакция: сб, 29 сеп 2018, 19:40 от zvаnchе

# 350
  • Мнения: 8 208
Аз се радвам, че по нашите родителски срещи няма толкова детайлна информация за НВО. Казват обичайното "Предстоят им важни изпити, трябва да учат повече". По-добре това отколкото дезинформация. Питах класния ще имаме ли шкафчета, училището ни е в списъка, публикуван в сайта на министерството. Той изобщо нищо не знаеше за този проект и съответно нищо не можеше да ми каже. Толкова за адекватната информация от училище.

# 351
  • Мнения: 6 918
Нашата учителка по БЕЛ влезе на родителската среща и каза, че ще влиза средната оценка от 5-7 клас, а материалът по литература - само автори от 7-ми, с което отново ме хвърли в размисъл.
Интересно, защото нашата и вашата учителка е една и съща, а при нас не каза такова нещо.
Освен писмото от МОН може да сложите и линк към репортажа на БНТ, защото той е много по-красноречив, нищо, че не е документ:
http://news.bnt.bg/bg/a/baloobrazuvaneto-sled-7-mi-klas-samo-s-o … enki-ot-7-mi-klas

Последна редакция: сб, 29 сеп 2018, 17:05 от maria77bg

# 352
  • София
  • Мнения: 9 097
Ами и мен ме изненада от къде дойде тази информация. Но реших, че има нещо ново и съм го пропуснала. Както и да е. Явно ще гоним високи оценки, защото не се знае в кой момент какво ще измислят и ще ни поставят пред свършен факт.

# 353
  • Мнения: 6 918
Каквото и да измислят като промяна, то тя няма да ни засегне. Моля ви, стига с тая излишна паника и теории, как някой върши нещо изведнъж, нещо необсъждано и целта е да се прецакат децата.
Всяка промяна на нормативен документ се предшества с обществено обсъждане. Ако имаше нещо толкова съществено като промяна, щях да го напиша в групата на випуска.

# 354
  • София
  • Мнения: 9 097
Аз не всявам паника. Просто споделих какво е казала учителката ни, която преподава и на вас. Иначе това лято го видяхме "обсъждането" кой материал да влиза.

# 355
  • Мнения: 6 918
И не влиза материал със задна дата Simple Smile. Обсъждането за материала е било между учители и експерти по бел. И същата учителка при нас каза, че след въпросното обсъждане засега остава само трансформиращ преразказ за нво и че в 6. кл. ще учат сбит (което си е така и по уч.план).
А кои оценки да влизат са разписани в Наредба 10. Ако ще я променят, ще дадат време за обществено обсъждане, каквото течеше до 14.09 по промени на други членове от същата наредба.

# 356
  • София
  • Мнения: 1 565
Ако погледнете в осмокласната тема, ще видите, че доста важни промени за гимназиален етап са минали без обществено обсъждане. Копирам едно мнение, което обобщава нещата:

“Според новите учебни програми по чужди езици /част, от които удобно приети в разгара на лятото/, очакваните от МОН обучителни резултати по чужди езици на финала в ЕГ са: В2.1 по първия чужд език и А2/В1 - по втория. Съответно, задължителните часове по основния чужд език в новия учебен план са намалени с 216 /от 1204 на 988/. С две думи, МОН очаква, гимназист от "елитна" гимназия да завърши гордо с ниво по средата на В2 по основния език, а по втория - да чете без да срича. “

А ето и извадка от документите, пак копирана от темата:

При завършване на първия гимназиален етап на средната степен на
образование (Х клас) се очаква учениците да владеят два чужди езика на
следните нива:
1. За училища с интензивно изучаване на чужд език:
1.1. Интензивно изучавания първи чужд език на ниво В1
1.2. Втория чужд език на ниво А1
2. За училища с неинтензивно изучаване на чужд език:
2.1. Първия чужд език на ниво А2
2.2. Втория чужд език на ниво А1
Б. Втори гимназиален етап
При завършване на втория гимназиален етап – средната степен на
образование (ХІІ клас), се очаква учениците да владеят два чужди езика на
следните нива:
1. За училища с интензивно изучаване на чужд език:
1.1. Интензивно изучавания първи чужд език на ниво В2.1
1.2. Втория чужд език на ниво А2
2. За училища с неинтензивно изучаване на чужд език:
2.1. Първия чужд език на ниво В1.1
2.2. Втория чужд език на ниво А2

# 357
  • Мнения: 6 918
Промяна на закон или наредба не става без обществено обсъждане.
Проектите на учебните програми също могат да се намерят на сайта на мон.
Да, лятото се приемат голяма част от нещата, защото трябва да влезнат от началото на учебната година. Това също не е нещо ново.
Относно долните данни: всяко училище ще си гласува кои профили по колко часа ще се учат в етапа 11 и 12 клас. Учебни планове за 11. и 12. клас за ЕГ по новата програма още никъде не са гласувани, защото още не е дошъл този момент. Темата е дълга.
Неволно влезнах в ролята на адвокат на мон, в която роля не искам да влизам.
Бедата е, че освен, че някои учители не са чели новите наредби, но и доста родители не ги четат и току се учудят и започват да пишат по форуми или във фб някакви патетични постове. Наскоро пак ми пратиха някаква подписка, че видиш ли 7ми клас ще учат до края на юни, а това е известно от 2016г и имаше обществено обсъждане тогава...

# 358
  • Мнения: 24 467
Права си Мария. Така трябва да бъде. Само че на практика често не се получава така. От 3-4 години, например, прокуратурата редовно оспорва подзаконови нормативни актове, които често биват отменени на това основание - нарушения в процедурата по приемането, непоставяне за обществено обсъждане на акта. Пълно е с отменени такива или на части от такива /отделни разпоредби - когато само те са били оспорени/ по тази причина.
Права си и че не се чете - и от родители, и от учители. И тук съм съгласна. Аз в подписки и общи начинания рядко участвам И заради това. Пиша си и възразявам лично, понякога дори хваща декиш.
Иначе мазалото в образованието ни е нещо, с което вече сме свикнали. Или поне аз. Чакам просто и № 2 да се спаси и да приключим, надявам се, завинаги с него. Гледам да заместя кратерите, които са налице в държавното ни образование, доколкото мога за моите деца и толкова.
За чуждите езици също бях потресена от свалянето на нивото. За това дори разбрах от големия ми син. Самите ученици бяха впечатлени - неприятно, разбира се. в ЕГ още в подготвителния клас стигаха С1 за първи език. Така се създава стабилна основа за понижаване на критериите, което дава стар на стабилно и оправдано понижение на нивото на качеството. Добре, че и за тях не разчитам ни грам на училището, та съм подготвена.

Последна редакция: нд, 30 сеп 2018, 12:20 от Judy

# 359
  • Мнения: 21 436
Ако погледнете в осмокласната тема, ще видите, че доста важни промени за гимназиален етап са минали без обществено обсъждане. Копирам едно мнение, което обобщава нещата:

“Според новите учебни програми по чужди езици /част, от които удобно приети в разгара на лятото/, очакваните от МОН обучителни резултати по чужди езици на финала в ЕГ са: В2.1 по първия чужд език и А2/В1 - по втория. Съответно, задължителните часове по основния чужд език в новия учебен план са намалени с 216 /от 1204 на 988/. С две думи, МОН очаква, гимназист от "елитна" гимназия да завърши гордо с ниво по средата на В2 по основния език, а по втория - да чете без да срича. “

Скрит текст:
А ето и извадка от документите, пак копирана от темата:

При завършване на първия гимназиален етап на средната степен на
образование (Х клас) се очаква учениците да владеят два чужди езика на
следните нива:
1. За училища с интензивно изучаване на чужд език:
1.1. Интензивно изучавания първи чужд език на ниво В1
1.2. Втория чужд език на ниво А1
2. За училища с неинтензивно изучаване на чужд език:
2.1. Първия чужд език на ниво А2
2.2. Втория чужд език на ниво А1
Б. Втори гимназиален етап
При завършване на втория гимназиален етап – средната степен на
образование (ХІІ клас), се очаква учениците да владеят два чужди езика на
следните нива:
1. За училища с интензивно изучаване на чужд език:
1.1. Интензивно изучавания първи чужд език на ниво В2.1
1.2. Втория чужд език на ниво А2
2. За училища с неинтензивно изучаване на чужд език:
2.1. Първия чужд език на ниво В1.1
2.2. Втория чужд език на ниво А2
Дискусията се води от доста време паралелно в няколко теми. Цитатът е от НАРЕДБА № 5 от 30.11.2015 г. за общообразователната подготовка. Нивата присъстват и в НАРЕДБА № 7 от 11.08.2016 г. за профилираната подготовка. Кога са утвърдени учебните програми може да видите тук. Все пак вече има издадени учебници, съобразени с тях. Мария  е обяснила за общественото обсъждане.
Накратко, в хода на обсъждането стигнахме до извода, че заложените нива са минимално изискуеми и в часовете за избираемите модули от ПП и ФУЧ може да се гони по-високо ниво. Дали сме прави, предстои да разберем.

Общи условия

Активация на акаунт