Шести клас - 2018/19 - тема 2

  • 52 634
  • 758
  •   1
Отговори
# 120
  • софия
  • Мнения: 25 202
Ти си мислиш, че щом от СМГ изкарват космически балове, значи се преподава по различен начин. Не се. Прочети пак поста на Мария, добре го е написала, ако искаш да разбереш защо е така.
Съгласна съм с това, което мария е написала и не съм написала нещо по-различно. Винаги съм била наясно защо децата в СМГ и Света София имат добро представяне на НВО.
Не разбрах с какво точно написаното от мен ви подразни, но все едно.

# 121
  • Мнения: 2 182

Не разбрах с какво точно написаното от мен ви подразни, но все едно.
Не е все едно.С това, което си написала, че в СМГ начинът на преподаване е различен, подвеждаш родителите, които избират училище. Ако си наясно как се преподава в СС, пиши за него.

# 122
  • софия
  • Мнения: 25 202

Не разбрах с какво точно написаното от мен ви подразни, но все едно.
Не е все едно.С това, което си написала, че в СМГ начинът на преподаване е различен, подвеждаш родителите, които избират училище. Ако си наясно как се преподава в СС, пиши за него.
Вече написах какво визирам под  "различен начин на преподаване" - даването на много повече допълнителни домашни/материал за упражнение и което мария е описала по-подробно (за мен това е нещо, което приемам, че всички, които се интересуват, знаят и не счетох за необходимо да описвам подробно).
Не подвеждам никого и темата не е за избор на училище.
Приключвам тази тема. Написала съм това, което мисля по начин, който съм преценила и не смятам, че се различава от написаното от мария. Защо се заяждаш и какво те провокира не ме вълнува, не искам и избягвам да влизам в подобен стил на комуникация.

Последна редакция: пт, 14 сеп 2018, 09:47 от zvаnchе

# 123
  • Мнения: 6 581
Оффф, учебната година още не е започнала, но някои са яхнали метлата отрано Laughing
Досега , дори и да сме били на различно мнение , всички пишещи сме се придържали към добрия тон.
Да продължим по същия начин.

# 124
  • Мнения: 3 040
Логично е, че в СМГ ще учат по интензивно математика и че ще имат повече задачи за домашно. Ама чак 5 задачи в масовото училище. Ми не е така. Може би си зависи и от преподавателя. Но има и деца, които нямат чак такъв интерес към математиката, та за тях не са и нужни 100 задачи.
По 5 задачи за домашна имаше моето дете в силните дни, обикновено по 2-3, които изобщо не се проверяват. Ако не го бях занимавала аз, щеше да е трагично положението. И сме така от 1 клас. За него математиката е мама и често имаме диалози от сорта: "Написа ли по математика? - Не. Ти ми дай някои задачи."

Разбира се, не по всички предмети е така. По някои си е ОК.

МГ-тата имат супер успеваемост, защото са подбрани децата, с мотивирани родители. Същата извадка, щеше да е пак на върха излизайки от всяко друго училище. Иначе извън математиката, броят на часовете по другите предмети е като този с другите училища и си зависи от учителя. На други места със сигурност има деца научили повече по отделни предмети. Както писах преди няколко страници, изобилието на шестици в образователната ни система, не означава нищо.

# 125
  • Мнения: 2 182
Zvanche, не се заяждам с теб. Ядосвам се на всички съчинения на тема СМГ от хора, които нямат преки наблюдения върху училището. Домашните не са начин на преподаване, а самоподготовка. Всяко дете може да си решава задачи вкъщи, ако има интерес. Както ти казаха и другите, в СМГ са събрани деца с интерес.

# 126
  • София
  • Мнения: 8 931
Логично е, че в СМГ ще учат по интензивно математика и че ще имат повече задачи за домашно. Ама чак 5 задачи в масовото училище. Ми не е така. Може би си зависи и от преподавателя. Но има и деца, които нямат чак такъв интерес към математиката, та за тях не са и нужни 100 задачи.
По 5 задачи за домашна имаше моето дете в силните дни, обикновено по 2-3, които изобщо не се проверяват. Ако не го бях занимавала аз, щеше да е трагично положението. И сме така от 1 клас. За него математиката е мама и често имаме диалози от сорта: "Написа ли по математика? - Не. Ти ми дай някои задачи."

Разбира се, не по всички предмети е така. По някои си е ОК.

МГ-тата имат супер успеваемост, защото са подбрани децата, с мотивирани родители. Същата извадка, щеше да е пак на върха излизайки от всяко друго училище. Иначе извън математиката, броят на часовете по другите предмети е като този с другите училища и си зависи от учителя. На други места със сигурност има деца научили повече по отделни предмети. Както писах преди няколко страници, изобилието на шестици в образователната ни система, не означава нищо.
Значи при вас проблемът е бил в преподавателя. Но не е масово така.

# 127
  • Мнения: 3 040
Е, със сигурност има читави учители по математика и извън МГ.
Но моето наблюдение е, че при 4 часа по програма (ако няма ИУЧ или ФУЧ са толкова), при обема, които имаха да вземат децата в 5 клас, без допълнителни усилия, било с родител или курс/учител, лесно се загазва по математика.

# 128
  • Мнения: 8 208
И за мен успехът на МГ е следствие от подбора, главно. Събрани са деца, които най-малкото ще слушат внимателно в час. Всички са умни, прилежни и се дърпат едно друго.
Какво се получава в нашето училище. Във всеки клас има няколко деца, които искат да учат и внимават, но има и по 3-4 чието осбовно занимание е да пречат в часовете и редят двойка след двойка. Има и още една част, която се люшка по средата. Синът ми е умен, но е свикнал с минимум усилия да е първенецът на класа. Той не може да разбере защо аз го карам да се занимава допълнително. Не проумява, че шестиците му не означават нищо. Говорим много на тази тема, но в крайна сметка той няма житейския опит да проумее всичко това и продължава да си расте с едно самочувствие, че е най, че всичко знае. Всичко това нямаше да се случи, ако всички в класа бяха ученолюбиви, внимаваха в час. Половината учители го играят звероукротители. Не мисля обаче че това е нов проблем. И по мое време при някои учители цареше пълна анархия.

# 129
  • Мнения: 3 040
Аз, след много разговори с моето дете и наблюдения изпъстрени с пъстри и неочаквани примери, даже не отдавам такова значение на мантрите за важността на средата (разбира се, не когато говорим за крайности в двете посоки).
Тайната е да успеем да си мотивираме децата и те да извличат максимума за себе си без значение дали съседа по чин учи или не и колко е читав учителя. 

# 130
  • София
  • Мнения: 6 356
Аз, след много разговори с моето дете и наблюдения изпъстрени с пъстри и неочаквани примери, даже не отдавам такова значение на мантрите за важността на средата (разбира се, не когато говорим за крайности в двете посоки).
Тайната е да успеем да си мотивираме децата и те да извличат максимума за себе си без значение дали съседа по чин учи или не и колко е читав учителя. 

ами не можеш да игнорираш напълно средата. представи си ситуация, в която един иначе добър преподавател, но мек човек, тотално не може да овладее зверилника и просто се е предал. колкото и да си мотивиран да учиш, като не можеш дори да чуваш добре учителя, камо ли да се концентрираш - ами сори, ама само с четене в къщи няма как да стане....

дисциплината и тишината в час са изключително важни за усвояване на материала. то ако можеше само с учене у дома да стане, училището нямаше да е задължително. само щяха да ги викат за изпити веднъж годишно...

# 131
  • София
  • Мнения: 8 931
Аз, след много разговори с моето дете и наблюдения изпъстрени с пъстри и неочаквани примери, даже не отдавам такова значение на мантрите за важността на средата (разбира се, не когато говорим за крайности в двете посоки).
Тайната е да успеем да си мотивираме децата и те да извличат максимума за себе си без значение дали съседа по чин учи или не и колко е читав учителя.  

ами не можеш да игнорираш напълно средата. представи си ситуация, в която един иначе добър преподавател, но мек човек, тотално не може да овладее зверилника и просто се е предал. колкото и да си мотивиран да учиш, като не можеш дори да чуваш добре учителя, камо ли да се концентрираш - ами сори, ама само с четене в къщи няма как да стане....

дисциплината и тишината в час са изключително важни за усвояване на материала. то ако можеше само с учене у дома да стане, училището нямаше да е задължително. само щяха да ги викат за изпити веднъж годишно...
E, ти уби мечтите на всички почитатели на домашното обучение с последните изречения. Simple Smile

# 132
  • Мнения: 3 040
Като всичко останало и това си е до дете.
Моето запомня и научава много в час, без да има изключителна дисциплина там, но после вкъщи никак не му се работи. Ако му е интересно, идва и пита, и чете, ако не е разбрал и там дупки не остават, ама за останалите неща си е решил, че не са важни. Та затова да го мотивирам ми е по-важно от средата там и като дисциплина, и като успеваемост на децата около него. Отново уточнявам, стига тя да не е екстремна.

Пълната тишина в час не знам дали я има някъде. Все пак са деца, а не роботи. Ако пък е постигната на места, не съм сигурна, че е чак толкова удачна, защото и умението да се концентрираш в разни ситуации също е нужно и се учи.

# 133
  • Мнения: 8 208
Гробна тишина и аз не ща, дори мисля, че е вредна. Искам спокойна работна обстановка. Не знам как точно е сега в училище, но от това, което разказва детето не мисля, че има кой знае каква разлика от моето време.
Моите спомени. Имаше часове, в които учителят изпитва, преподава урок и всички пазат относителна тишина. Който има нещо да попита, пита свободно, всички, които имат желание да слушат, слушат. Калпазините дремят, зяпат през прозореца, драскат си нещо, но не пречат. Мируват си. Общо взето спокойна обстановка и всички са доволни.
Същият клас при други учители. Цари пълна анархия. Деца се разхождат, хвърлят си бележки, говорят си на висок глас. Учителят се опитва да ги надвика, реве ядосан, гони някой и друг навън (да, тогава си гонеха, не че имаше полза), но шумотевицата продължава с пълна сила. Има 3-4 деца, които се опитват да чуят нещо, но в крайна сметка и те с любопитство гледат цирка.
Не знам, не знам как може да се реши проблемът с дисциплината. И изключването на ученици не е решение, защото пък ги натирват някъде другаде, където пак едни деца ще страдат

# 134
  • София
  • Мнения: 6 356
изобщо не говоря за "пълна тишина", макар че по мое време точно такава цареше в час.

говоря за зверилник, при който дори не можеш да чуеш учителя. и това не са фантазии.

Общи условия

Активация на акаунт