Шести клас - 2018/19 - тема 2

  • 52 649
  • 758
  •   1
Отговори
# 105
  • Мнения: 21 436
Не са имали възможност да ги подготвят за формата на НВО, тъй като до скоро нямаше яснота какъв точно ще бъде той от учебната 2018/2019 година. Дори в момента, след публикуването на моделите, споровете по някои въпроси все още продължават.

# 106
  • Мнения: 3 040
Втриса ме от нуждата за "подготовка за формата на ....."

# 107
  • София
  • Мнения: 6 356
всъщност, може ли някой запознат да обясни накратко - какъв е "форматът на НВО"?

имате предвид да ги подготвят за тестов начин на изпитване с ограничено време ли? или има нещо друго?

# 108
  • софия
  • Мнения: 25 203
Втриса ме от нуждата за "подготовка за формата на ....."
И мен, но факт е, че това не се прави в училище.
имате предвид да ги подготвят за тестов начин на изпитване с ограничено време ли? или има нещо друго?
Да, точно това +задачи по математика (PISA формат), за които няма достатъчно време да бъдат обяснени и упражнени в училище.

Колкото и да негодувам, осъзнавам, че само хора, които са в системата, знаят кое е важно и какво се очаква от децата да направят на НВО. Примерът е СМГ - децата, които учат там, са по-добре подготвени за НВО, защото начинът на преподаване в годините 5-7 клас е различен от този в общинските училища.

Последна редакция: чт, 13 сеп 2018, 15:00 от zvаnchе

# 109
  • Мнения: 2 182
Примерът е СМГ - децата, които учат там, са по-добре подготвени за НВО, защото начинът на преподаване в годините 5-7 клас е различен от този в общинските училища.
Не знаех. И по какво се различава?

# 110
  • Мнения: 6 918
zvanche, преподаването в СМГ си е по мон-ската програма. Децата са по-добре подготвени по математика по обясними причини: първо защото са с интерес към математиката, после защото още от четвърти клас са учили извънкласно повече материал и не на последно място защото имат много повече часове математика.
По БЕЛ също имат добри резултати, но не защото учат нещо различно, а защото децата са много амбициозни и старателни, защото учителите много изискват, а и често ходят на школи по БЕЛ. Основна разлика между СМГ и кварталните училища е подборът. Въпреки, че е само по математика, просто тези толкова малки деца са свикнали от малки на голямо натоварване с учебен материал. И така са всички (или над 90%). В кварталните училища също има такива деца, но техните резултати се размиват с общата маса.

# 111
  • софия
  • Мнения: 25 203
zvanche, преподаването в СМГ си е по мон-ската програма. Децата са по-добре подготвени по математика по обясними причини: първо защото са с интерес към математиката, после защото още от четвърти клас са учили извънкласно повече материал и не на последно място защото имат много повече часове математика.
Въпреки, че е само по математика, просто тези толкова малки деца са свикнали от малки на голямо натоварване с учебен материал. И така са всички (или над 90%). В кварталните училища също има такива деца, но техните резултати се размиват с общата маса.
Никъде не съм написала, че са по различна от мон-ската програма. Написала съм, че "начинът на преподаване в годините 5-7 клас е различен от този в общинските училища." Това, което и ти си описала. Същото е положението и с децата, които учат в "Света София". Там също са по мон-ска програма, но децата са много по-добре подготвени за НВО, защото в годините покриват много по-голям материал от заложения по програма.

# 112
  • Мнения: 6 918
Спорът е излишен, но за да сме коректни: "начинът на преподаване" е един и същ.

# 113
  • софия
  • Мнения: 25 203
Аз не споря. За мен, преподаване на материал, извън този за средното общообразователно училище, е "различен начин на преподаване". Да не говорим, че в Св. София, напр., материалът, който трябва да се покрие за съотв. клас е преподаден много преди края на срока/годината и от там нататък се работи допълнително. Много допълнително. За мен това е различно, за теб може и да е в рамките на нормалното, което не се прави масово, което е факт.
 Най-коректно е да се каже, че всички покриват мон-ските изисквания, но някои работят много повече над тях и това е различно.

Последна редакция: пт, 14 сеп 2018, 07:31 от zvаnchе

# 114
  • Мнения: 2 182
"Материалът" е по МОН, броят часове е по МОН. ФУЧ и ИУЧ има в ДУ. В СМГ те са по математика и информатика, защото такъв е профилът на училището. В другите ДУ са по същите или други предмети. Ти си мислиш, че щом от СМГ изкарват космически балове, значи се преподава по различен начин. Не се. Прочети пак поста на Мария, добре го е написала, ако искаш да разбереш защо е така.

# 115
  • София
  • Мнения: 2 819
При един и същ брой часове по даден предмет и уж еднакво преподаване се питам - как така успяват да минат материала на МОН доста преди края на учебната година?! Да не би да вземат по два урока в час? Ключът е просто в селекцията на тези училища, това е за мен.

# 116
  • Мнения: 2 182
Не е вярно това за материала. Говоря за СМГ. В ЧУ може да имат свободата да се отклоняват от МОН-ските планове. За ключа си много права.

# 117
  • Мнения: 6 918
Вижте, материалът си е един и същ. Работим по одобрен от МОН учебник, в който няма нищо повече като материал. Сборниците, с които нашата учителка по математика работи са на Просвета и на Коала Прес. Домашните са важно нещо. Нашите деца имат грубо по около 100 задачи за домашно ежедневно (няма пример дори и 1/2+1/3, който да не е даван за домашно). При нас домашното не се проверява от учителя. Ако си съвестен - го решаваш. Всички го пишат. Ако нещо не можеш да решиш - питаш и ти се обяснява. В масовите училища домашното е до 5 задачи. Няма как с толкова задачи да се затвърди материалът. Но който има амбицията може сам да си решава, предполагам нито един учител няма да откаже помощ ако дете среща затруднение и попита за помощ.

# 118
  • София
  • Мнения: 9 098
Просто децата вместо 100 решават 1000 задачи примерно. Имат много домашни и работят на много високи обороти, защото са влезли с изпит и им се удава математиката, т.е. не е необходимо да се бави темпото, за да разбере част от класа даден материал. Иначе си учат съвсем същия материал. Ако решават нещо допълнително, то е за математически състезания, които са със съвсем други типове задачи и друг формат, различен от НВО.

# 119
  • София
  • Мнения: 8 931
Логично е, че в СМГ ще учат по интензивно математика и че ще имат повече задачи за домашно. Ама чак 5 задачи в масовото училище. Ми не е така. Може би си зависи и от преподавателя. Но има и деца, които нямат чак такъв интерес към математиката, та за тях не са и нужни 100 задачи.

Общи условия

Активация на акаунт