Дете в такси - актуализация 2018

  • 8 428
  • 66
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 11 056
Чудесно. Жълт сайт и учебникарски пример как един човек се ползва за изкупителна жертва от цялата засрана държава, която не си е свършила работата на нито едно ниво: нито пътят - път, нито мантинелата - мантинела (макар че контракторът "Трейс" е прилапал милионите и си пипа ушите), нито автобусите са оборудвани с колани (защото шофьорът едва ли е собственик на автобуса, най-вероятно е просто наемна работна ръка), нито пък за това има закон!!!!
Точно така - законът не задължава автобусите, произведени преди 2008 г., да имат колани, а това е 90% от автопарка в България.

Не че вероятно и той няма вина за инцидента, бог да прости загиналите, но Bgtatko81, наистина ставаш смешен. Дори не знам защо отговарям, като най-вероятно изобщо няма да схванеш фактологията в поста, нито причините за трагедията в Своге.

# 61
  • София
  • Мнения: 16 003
Да, тъжно е за загиналите хора.
Но едва ли може да се сложи статия дори и от по-по-най- тъмно-жълт сайт за загинало дете без столче  в такси.
В лична кола има доста случаи на пострадали малки деца, за съжаление.

# 62
  • Мнения: X
(защото шофьорът едва ли е собственик на автобуса, най-вероятно е просто наемна работна ръка),
едва ли, едва ли, ама в случая имате бинго - собственик е на цялата фирма.
Цитат
Офисът на фирмата „Мобилус 5“ в Божурище днес беше затворен. Собственикът Григор Григоров е шофирал автобуса, с който стана трагичният инцидент.
„Мобилус 5“ е регистрирана през 2001 г в Божурище, занимава се с транспортна и туристическа дейност, има валиден лиценз до 2027 г. Финансовото състояние на фирмата е.....
Притежава 6 автобуса, с които извършва и училищен превоз в Божурище, съобщи кметът Георги Димов, който познава лично собственика на фирмата. Според него Григоров е опитен и спокоен шофьор.
от тук. достатъчно нежълто ли е? Какво значение има колко "жълт" бил някакъв сайт който просто казва факти, които ги пише навсякъде?

С всичко е така в мненията ви. Нямало било катастрофи с таксиджии и "професионални шофьори".... И естествено че има катастрофи с деца и се знае прекрасно колко по-сериозни са щетите, когато няма столче. Дали има такива катастрофи с такси нямам идея и нямам намерение да търся - ще ми се да мисля, че хората не си разкарват системно децата с таксита без столче. Което не значи, че возенето при "професионален шофьор" е безопасно и няма нужда от столчета (вероятно и от колани), което беше тезата и на двете потребителки.

С риск да обидя сега съпругите на бакшиши, ще кажа следното:
Скрит текст:
Избягвам да се возя на такси, защото има всякакви водачи. Има изключително свестни, културни, приятни и спокойни хора, има и пълни психопати, ама пълни. Включително такива, които докато ме помпат очеизбодно ми обясняват какви балъци и нещастници карат по улиците и как си бил карал с таксито в лявата лента по Тракия уикенда с 200, 'щото бързал и светкал на нЕкъв да му се отмести, пА той тъпанарът не се бил отместил и тия хора не са ли чели в правилника, че се кара винаги вдясно. И понеже в такива случаи съм на косъм да му кажа на олигофрена какво точно мисля за хора, които карат с 200 по Тракия и после да се разбираме по мъжки (демек да дойдат да ме набият 10тина "професионални шофьори", ако психопата не успее сам с веригата или каквото незаконно оръжие си носи), избягвам да се возя на такси и го правя с крайно нежелание. Склонен съм да платя двойно и четворно за дринк енд драйв, ама хич не ми е кеф напосоки с такси. И съпругата ми не ми е кеф да се вози с такси и гледам когато мога аз да я карам, защото и тя попада на такива хора понякога, които са отвратителни като поведение, а в някои случаи направо застрашителни. Тук няма значение фирмата, защото в големите фирми са от кол и въже. Между другото съм се возил и бих се возил до дупка с Uber, който беше блокиран у нас заради таксиджийската мафия точно. Стига ми да видя рейтинга на един шофьор, за да знам за какво иде реч. И Uber предлагат опция да се поръча кола със седалка - ако имаше у нас Uber, щях да се регистрирам и аз дори само заради идеята. Ако бяхме нормално общество, щяхме да сме се вдигнали на бунт за неща като монопола на таксиджиите и че нямат 1 столче, или мутренските автобусни фирми, заради които се срина и продължава да се срива насилствено БДЖ-то ни, въпреки че в цяла Европа наземните железници са изключително развити и на повече места (за нас не говорим) - и доста по-безопасни. Ама това сме си ние - все знаем по-добре, столчета не са за нас, а таксиджиите са най-сигурните и надеждни хора на света.... И така нататък... Да, тъжно за загиналите хора, деца също има загинали, ама дете загинало в такси - подобно нещо не се е чувало, така че спокойно си се возете в таксита, по-сигурен транспорт от това няма и столче в тях не ви трябва, точка.

# 63
  • София
  • Мнения: 9 524
И аз не съм съгласна, че таксиджиите са професионални шофьори. Със сигурност има и такива между тях, но голяма част са станали шофьори на такси заради липсата на друга алтернатива. Возила съм се при мого внимателни и интелигентни шофьори, но съм попадала и на пълната противоположност. Случвало ми се е и да слизам по-рано от такси, защото ми дойде вповече простотията на шофьора в комбинация с каране като за състезание.

# 64
  • Мнения: 2 681
И аз не съм съгласна, че таксиджиите са професионални шофьори.

По законова дефиниция са. Въпреки, че повечето са с Б категория за да може да караш такси се изисква изпит пред ДАИ и имат т.н. лиценз за водач. Не става като в зората на демокрацията да си сложиш табелка такси та жигулата и да пердашиш по центъра. За поведение и възпитание темата е друга.

# 65
  • Мнения: X
По законова дефиниция са. Въпреки, че повечето са с Б категория за да може да караш такси се изисква изпит пред ДАИ и имат т.н. лиценз за водач.
Така както сте го написали човек ще рече, че проверяват шофьорските им умения, а изпитът всъщност е изцяло писмен, поне според този сайт.
Скрит текст:
Изпита на кандидатите за придобиване на професионална компетентност „Водач на лек таксиметров автомобил“ се състои от две части.
Първата част е решаване на тест, съдържащ 20 въпроса. Изпитните въпроси за изготвяне на тестовете се изготвят в ИА“АА“ и са определени съгласно Заповед № РД – 01-135/17.03.2014 г. (изм. и доп. със Заповед РД-01-277/15.06.2015 г, изм и доп. със Заповед № РД-01-346/11.02.2016 г., изм и доп. със Заповед № РД-01-927/13.04.2016 г. относно редът и начина за провеждане на изпитите за придобиване на удостоверени за професионална компетентност за ръководител на таксиметрова дейност и удостоверение за водач на лек таксиметров автомобил) на Изпълнителния директор на ИА“АА“. Времето за попълване на изпитния тест е 20 мин. Положителна оценка от изпита се поставя при не повече от два неверни отговора.

След успешно положен изпит на първата част, кандидатът се допуска до втората част на изпита.

Втората част на изпита включва писмен отговор на три въпроса. Въпросите се изготвят от директора на съответната Регионална дирекция „Автомобилна администрация“, съгласно изискванията на Заповед № РД – 01-135/17.03.2014 г. (изм. и доп. със Заповед РД-01-277/15.06.2015 г, изм и доп. със Заповед № РД-01-346/11.02.2016 г., изм и доп. със Заповед № РД-01-927/13.04.2016 г. относно редът и начина за провеждане на изпитите за придобиване на удостоверени за професионална компетентност за ръководител на таксиметрова дейност и удостоверение за водач на лек таксиметров автомобил) на Изпълнителния директор на ИА“АА“. Времето за отговор на въпросите е 30 мин. Първия и втория въпрос се оценяват с от 0 до 3 точки, а третия с от 0 до 10 в зависимост от пълнотата на отговора. Положителна оценка за втората част от изпита се поставя, когато кандидата има не по- малко от 14 точки общо от трите въпроса.

Кандидатите издържали първата част от изпита и неиздържали втората, при всяко следващо явяване на изпит полагат само втората част.

Водачи, притежаващи удостоверение „Водач на лек таксиметров автомобил“, издадено от друга община, полагат само втората част от изпита.
Изглежда ми цялото нещо точно толкова формално колкото т.нар. "психотест". Така че изобщо не съм убеден, че има някакво ниво на умения за безопасно каране, което някой да тества при таксиджиите. И точно както с поведението и възпитанието, така човек може да се случи както при опитен шофьор, така и при не толкова опитен. При бавни участъци - както и да е, но скоростни участъци с много ПТП-та като Цариградско или Околовръстното - биха ми побелели косите детето ми да се вози без столче, особено пък в такси.

# 66
  • Мнения: 327
Здравейте, гледам че тази тема е сравнително стара и силно се надявам нещо да се е променило.
Дали случайно някой е попаднал на такси компания с добра репутация, с която да мога да превозя себе си и бебето си до летището със столче?

Общи условия

Активация на акаунт