Дете на 8 години изпада в страшни кризи

  • 11 479
  • 38
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • 3
  • Всички
  • Мнения: 11
Здравейте. Много отдавна не съм писала, но имам нужда от съвет и се надявам, че ще го получа тук.
Дъщеря ми е на 8 години и е едно изключително мило, внимателно и добро дете. Почти никакви проблеми не сме имали с нея по отношение на поведението й - винаги много разбрана, спокойна, добронамерена към другите. Никога не е била агресивна, не е обиждала, не е изпадала в някакви кризи и пр. До скоро.

Напоследък обаче положението излиза извън контрол. Тъй като има образователни затруднения, респективно й е доста трудно и искрено мрази домашните. Големи усилия полагам да съм спокойна и с усмивка да я накарам да седне да направим нещо заедно. Сега лятото ми се искаше поне малко от малко да се занимава с нещо, да чете и пише, дори по половин страничка на ден, колкото да не губи форма. Има случаи, в които сяда без проблем, има и такива, в които започва да нервничи, да казва, че мрази домашните,не иска никога да ходи на училище и да пише нищо. Може би е важно да кажа, че конкретно писането й е доста трудно. Посещава от години всякакви специалисти и постигна невероятен прогрес, но все пак си й е трудно и ако може да избягва тези неща - ги избягва всячески. Днес поредната ситуация, в която не искаше да пише, ядоса се много, аз казах добре, не пиши сега, ще опитаме отново довечера. Тя обаче не се успокои, продължи да вика, крещи, реве и обяснява как мрази домашните и не иска никога да ги пише. Сякаш не е моето дете. Като че ли за секунди се превръща в друг човек, който обзет от някаква ярост не чува и не вижда нищо около себе си. Ядосах се и скрих всички дистанционни от вкъщи - след като не иска да има отговорности, няма да има и забавления. И то не толова заради отказа да пише, колкото заради последвалата истерия. През цялото време полагах нечовешки усилия да запазя самообладание и да не изляза от контрол и аз. Трудно, но все пак си наложих, че няма да влизам в този тон и поведение. Това, което преля чашата е, че си играеше с един лък играчка и се правеше, че стреля по мен. Накрая с абсолютна ярост изкрещя - да имах сега един истински лък да те прострелям наистина. Удари ме, после каза, че това било само на шега и тя нямала това предвид, а на игра... "Мамо, ти си нищо за мен" ... като се сетя за всичко това сърцето ми се свива.SobSobSob Тя просто не е такова дете, напротив  - винаги ни гушка, казва колко ни обича, както и ние нея. Никой вкъщи не се държи така. И това е напълно ново за мен. Обвинявам се и се питам къде сгреших, какво направих, защо се случва всичко това. Знам, че й е трудно в училище, но се опитвам да й помогна всячески, за да й стане по-лесно. Не я товаря особено много със задължения, но пък и не мога да я оставя цяло лято да не пипне абсолютно нищо, така че гледам да е в умерени граници всичко.

Моля ви кажете ми случвало ли се е и на други родители такава смяна в поведението и отношението на детето? Какво да правя и как да реагирам в такава ситуация? Давам си сметка, че изпада в някакво неконтролируемо състояние на афект, но не знам как да му противодействам и как да приемам всичко това. Възможно ли е да са някакви пред-пубертетни състояния? Какво се очаква от мен в момента - искам да й покажа, че поведението й е недопустимо, че думите й нараняват, но не знам как - да се сърдя ли, да се карам ли, да наказвам ли? Обикновено гледам всичко да се изглади с разговор, излизат ми пришки на устата да говоря за човешките взаимоотношения, взаимно уважение и пр. В повечето случаи има чуваемост, но сега искам някак си по-драстично да й покажа, че мина всякаква граница. Тръпки ме побиват като си помисля какво да очаквам в пуберетета ... Ще се радвам на всякакви съвети, идеи и споделен опит. Благодаря Flowers Hibiscus

# 1
  • Мнения: 11 970
Препоръчвам да направите консултация с детски психиатър. Той съвместно с логопед и психолог ще открие и назове причината за затруднението. Първи и втори клас са много трудни за деца с нарушение в ещспресивната и перцептивната реч, както и с дислексия и дисграфия. Тогава проблемът излиза наяве. Самочувствието на детето се смачква и то реагира с негативизъм на всичко свързано с училище. Препоръката към мен относно дъщеря ми бе с домашните да й помага страничен човек, за да не мисли детето, че ме разочарова, когато не разбира или не се справя. Дъщеря ми е със Смесено специфично разстройство на развитието, дислексия, дисграфия и дискалкулия. С ежеседмично работа с логопед, специалист по дислексия се научи да чете и пише. Сега борим математиката. Всяка трудност предизвиква бурна реакция, отказ от работа и т.н.

# 2
  • Мнения: 11
Mama Ru, благодаря ви, че писахте. Посещаваме от години психолог и логопед, правихме консултация и с детски психиатър. В момента обаче всички са в отпуска, а тези кризи са съвсем скорошни и просто не знам как да реагирам и какво да си мисля. Дъщеря ми е с диспраксия. Писането й е голям проблем. Ние взехме същото решение що се отнася до домашните - предпочитам да пише заедно с външен човек, отколкото ние да водим ежедневна борба. През лятото обаче всички почиват, а на мен някак ми се искаше поне малко от малко да се упражнява до септември. В случая се опитвах да я накарам да напише 3 реда, което практически щеше да й отнеме 10 минути в най-лошия случай, но нещата ескалираха неимоверно. Sad При нас, както казвате, всяка трудност предизвиква отказ и бурна реакция и има моменти, в които тотално се изчерпвам от към идеи как да подходя.

# 3
  • Варна
  • Мнения: 10 493
Съвет категорично не мога да дам.
Всичко е много трудно, материала е труден, имат много домашни, учат неща неотговарящи за възрастта им. Натоварват се, изнервят се, самочувствието им се скапва, предават се. Много неща куцат в българското образование.
Вашите проблеми ги имат и деца без дислекция и т.н.
Не са виновни децата, отнето им е детството Sad

# 4
  • Мнения: 29 316
Надявам се при вас да се уталожат нещата и да напредне детето в материала. Peace

Стана ми интересно, ако ви се споделя, как се откриват тези проблеми, които споменава Мама Ру и къде е разликата в това детето да го мързи и да има тези проблеми.

Питам, защото моят син ама хич не му се пише и чете. Предпочита детски и игри. Задачите са му по-занимателни. То има време да се научи наистина, наесен ще е първи клас. Аз като лаик смятам, че е просто мързел и се отекчава от писането.

# 5
  • Варна
  • Мнения: 10 493
Натали при нас госпожата в 1-ви клас забеляза няколко деца и извика специалисти. От всичките само едно беше с реален проблем и мина на друга програма. Детето е много контактно и живо, дори бих казала, че на улицата ще се справи сто пъти по-добре от другите.

# 6
  • Мнения: 29 316
Благодаря ти, Глухарче. Мисля /и се надявам/, че при моя син е просто нежелание, свързано с това, че е лято и т.н., понеже в градината не са ме сигнализирали за нещо обезпокоително. Знам, че децата там са били оценяване от психиатър за училищна готовност.

# 7
  • Мнения: X
Натали, оценката е от психолог. Психиатърът е лекар. За съжаление има много малко детски психиатри.

# 8
  • Мнения: 118
Не споменавате какви точно са образователните потребности на детето, но става ясно, че всичко свързано с учебния процес, училището като звено и неговата роля в живота на детето Ви, му носят неприятни и дискомфортни усещания, придружени със силни смущения. Това се случва при по-голямата част от децата с някакви различни образователни или социални потребности, по простата причина, че нашата образователна система и училищна структура, са напълно неподготвени да поемат достатъчно адекватно всяко едно такова различие. В съзнанието на детето Ви, училището се "запечатва" като негативна среда, поради което е напълно нормално да проявява споменатите реакции, дори е възможно да виждате съвсем нескрито презрение към Вас, точно защото го тласкате към тази тежка за него, към този етап, среда. Крещенето и изпадането в атака, въображаемия лък, всичко това са защитни реакции, с които детето се опитва да се справи с напрежението и тревожността, които се отключват от учебната среда. Ясната перспектива към този етап е работата по обучителния процес и намирането на щадящ психиката вариант за обучаване. След като се реши този проблем, последствията е ясно, че също ще се тушират.

А относно детето, което харесва ученето основно под формата на игри - Макар и да звучи като типична "New Age" реплика - това са потребностите на децата от новото хилядолетие. Архаичният вариант на учене, с който всички сме свикнали, вече става все по-далечен от съвременното дете. Въпрос на време е да се приеме навсякъде този факт. Разбира се, ние ще въведем тези неща с едни две десетилетия минимум по-късно от другите...

# 9
  • Мнения: 29 316
Натали, оценката е от психолог. Психиатърът е лекар. За съжаление има много малко детски психиатри.

Да, права си.  Peace

# 10
  • FRANCE
  • Мнения: 2 222
Дъщеря ми е на 8, силно емоционална и с проблеми в училище , следи я логопед от три годишна възраст. И при нас са драми рев и истерия стигне ли се до учене и домашни. През учебно време няма начин трябва да се правят домашните. Но сега през ваканцията се пробвам да го направя по забавно, от някой сайт в интернет, тя да ми прави диктовки и да драска с червено, да пише на таблета с пръст.. само с четенето е битка. И учудващо сега сме ваканция при баба (във Франция сме иначе) реши че ще учи бг букви и ще пробва да чете .
А когато изпадне в истерии (които започват с колко е глупава и завършват с колко ме мрази) я изчаквам да се поуспокои и пак и обеснявам че няма избор първо домашните. Но има избор с кого ще ги прави аз ли, сестра и или баща и.  Да и мен ме е яд че за 10 мин работа има 1ч драми и рев Frowning1

# 11
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 320
Насочете я към други занимания, с които да развива фината моторика. Може да ниже гердан, да плете, да чисти ориз, да оцветява, да бели краставици с белачката. Намерете музикален педагог, който да я учи да свири на някакъв инструмент.

Занимава ли се сама? Какво обича да прави?

# 12
  • София
  • Мнения: 7 990
Синът ми също започна да прави кризи, явно натоварването покрай предучилищната група му дойде в повече. Специалистите, които работят с него, ме посъветваха да се работи сутрин с него, в никакъв случай след 15ч., защото това рязко влошавало възможностите за възприемане на информация и концентрация.
Не знам по кое време сядате да пишете, но опитайте да е преди обяд. Също пробвайте да оставите една седмица почивка, за да почувства ваканцията, както и задължително да изключите ученето в събота и неделя.
Това са съветите, които получих и аз преди месец, когато ме привикаха за консултация с психолог, по-висшестощ логопед и пр.

# 13
  • Мнения: 11 970
Диагнозата - Смесено специфично разстройство на развитието, както и за ХАДВ се поставят от детски психиатър, който обследва детето в екип с психолог и логопед - минимум по две срещи на всеки специалист, които дават своето мнение след проведени тестове и работа с детето. Но заключението и окончателната диагноза се поставя накрая от детския психиатър. С тази диагноза, но поставена в София, дъщеря ми получи 50% ТЕЛК. Предстои ни нова епикриза и проследяване във връзка с ново явяване пред ТЕЛК.
За дислексия, дисграфия и дискалкулия, даже споменават и диспраксия, становище дадоха от асоциация "Дислексия" в Русе. Детето работи веднъж седмично там с психоложката в екипа. Дамите са сертифицирани и като обучители по метода Дейвис. Още след първите часове там детето започна да слива звуците, а до края на учебната година започна да пише и разчитащи се диктовки.
За деца, които трудно се учат да четат, препоръчвам да намерите логопед-специалист по дислексия.
За диспраксия започнете ерготерапия.

# 14
  • Sofia
  • Мнения: 9 789
Децата без проблеми в развитието се държат точно по същия начин в един или друг момент. Единият ми син започна да има такива изстъпления на около 9 год. 6 месеца се чудих какво се случва и се притеснявах, докато се светнах че просто влиза в пубертета. Разбира се, пубертетът не може да е извинение за всичко. Но той е по природа експанзивен, първо стреля, после мисли. А природата на човек не можеш да промениш. С много усилия можеш да я моделираш донякъде, но не много. Аз за сега не съм намерила начин. Това което разбрах е, че в момент на истерия е напълно безсмислено да говоря с него. Тогава млъквам и изчаквам 15-20 мин да му мине. Обикновено след това е кротък като агънце. Тогава вече може и да ме чуе като говоря.
И друго - никога не й позволявайте да разбере колко много ви впечатлява подобно поведение. Пубертетът по правило иска да е център на вниманието и на света. И умира да дразни околните. Ако разбере, че привлича внимание по този начин ще го прави умишлено. Така че по време на криза запазете спокойствие, оставете я сама в стаята докато й мине. И след това обяснете, но без да се вълнувате и без много думи, че подобно поведение е неприемливо. И най-вече се заредете с търпение. Ще отмине този период, но до тогава трябва да го изтърпите.

# 15
  • Мнения: 11
Безкрайно благодаря на всички, които се включиха. Много полезни съвети и мнения.
Да, съвсем правилно, дъщеря ми мрази всичко, което е свързано с директна форма на учебен процес. Винаги се опитвам да го завоалирам под формата на игра и да не казвам директно - сядай сега да пишеш/учиш/четеш, защото ефекта е нулев. Психоложката ни е казала, че има проблем с директна заявка към нея да свърши нещо - респективно винаги да се опитвам да я омекотявам, така тя не го чувства като натиск. Старая се да изпълнявам този съвет до колкото мога, но има моменти, в които се изчерпвам и не знам как да го завъртя така че да звучи по-меко и неангажиращо. Другия проблем е, че всичко около учебния процес го правя аз с нея. Според мен тя вече ме свързва основно с това и ми противодейства по всякакъв начин. С баща си основно кара колело, играе тенис, кара кънки и пр. - т.е. с него са забавленията, а с мен задълженията, пък били те и под игрова форма. На никой друг освен на мен не реагира така и не отказва толкова драматично и категорично. Опитвам се да й обясня, че го правим, за да й е по-лесно, защото тя самата вижда, че винаги, когато се упражнява много в дадено нещо то започва да се получава добре и това даже я радва и я кара да се гордее. Но опре ли до писане тези аргументи не важат. Исках някак си да се сменим и баща й да поеме ролята с обучението, или поне да се редуваме, но просто виждам, че това не е неговото нещо, няма нужното търпение и нещата стават по-зле. Иначе много се занимава с нея, но в това отношение просто не е добра идея. Успокоявам се като казвате, че и при други деца е имало подобни периоди, защото аз вчера много се разстроих и уплаших, че става нещо ненормално. Така, както я виждах последните няколко пъти никога не е било.

Ерготерапевт много ми се иска да посещаваме, но за жалост там, където живеем няма нито един квалифициран терапевт. За свиренето на инструмент - вижда ми се чудесна идея и със сигурност развива фината моторика.

Пропуснах да кажа, че тя тепърва ще бъде първи клас тази година. Миналата я отложихме. Тръпки ме побиват като си помисля какво ни предстои ако от сега е така. Основното ми притеснение е дали ще й позволят да пише печатно, тъй като ръкописно е напълно невъзможно - много й е трудно. Не знам дали ще проявят разбиране в това отношение.

# 16
  • Мнения: 29 316
Виан, пробвали ли сте да учи с някой друг, не роднина, а учител? Забелязвам, че моят син, когато се занимава с мен се проявява лиготия и мързел, а с друг човек е по-усърден.

# 17
  • Мнения: 11
Относно писането предимно преди обяд съм напълно съгласна. Моите наблюдения също са, че вечер като че ли се изключва и е невъзможно да излезе нещо смислено. Опитваме да е предимно сутрин, но ето например вчера това доведе до грандиозна истерия. Днес седна и си написа нещата от вчера абсолютно сама, без да й настоявам. Казах й, че аз повече няма да я карам нищо да прави през лятото. Има един календар, в който си отбелязва нещата, които е свършила за деня. Ако събере 10 усмивки печели 1 час тв игра. Ако иска да играе - трябва да се опитва да събере 10 усмивки. Съгласи се и си седна сама.

# 18
  • Мнения: 11
Виан, пробвали ли сте да учи с някой друг, не роднина, а учител? Забелязвам, че моят син, когато се занимава с мен се проявява лиготия и мързел, а с друг човек е по-усърден.

Да, като тръгне на училище планирам да я водя при учителката, която й помагаше миналата година. Тя е прекрасна и се разбират много. С нея няма никакви проблеми. Просто отказвам да се караме и разправяме за домашни всеки ден. Но сега лятото няма как - всички почиват, а и аз не я натоварвам особено. Максимум 20 мин на ден се опитвам да я ангажирам с писане или четене.

# 19
  • София
  • Мнения: 7 990
Пробвала ли си да учи със специалист, не с обикновен учител? През учебно време вкъщи идва логопед, който учи със сина ми. Имат комплект учебници като тези в училище и карат паралелно на материала, който учат в училище. С нея учи 4 пъти седмично, отделно ходи при други.
За мен плюсът, че учи със специалист, е че тя знае под каква форма да предложи учебния материал така, че да е достъпен за него. С нея учи да пише, да смята, тази година ще четат и пр. Много често и аз самата се консултирам с нея, защото не разбирам защо едно и също нещо го повтарям до припадък цял месец и той не може да го научи. И тя ми помага как да изменя начина, под който предлагам да учим нещото или по който го обяснявам.

# 20
  • Варна
  • Мнения: 10 493
И аз много си отдъхнах откакто имаме частни учители. Едно, че виждам голям напредък в училище, виждам и наистина трайни знания, също така ми олекна защото бях пред влизане в лудницата. Просто нямам това търпение, също така нямам това умение да предам и обясня разбрано за неговата възраст. Нооо за съжаление не мога да си позволя учител по всички предмети. За сега по английски и математика, от тази година вероятно и български.
Хубавото на началното училище е, че и един начален учител би ви свършил работа по всички предмети.

# 21
  • Мнения: 11
Дамата, при която ходим е и логопед. Много съм доволна, но за съжаление няма как да е винаги на разположение. Просто трябва да намерим начин да се справяме с това и помежду си, защото специалист или просто учител е до едно време, а после не знам.. Основното, което ме тревожи е подходът й към ученето като цяло. Опитваме се максимално да я насърчаваме и подкрепяме, но от това не виждам съществен напредък относно мотивацията й. Отделно си представям, че в училище едва ли някой ще мисли толкова за чувствата й и това ще е още един удар за нея, защото ще трябва да свикне с изцяло нова реалност на натиск и изисквания спрямо себе си, докато е на училище. Sad
Иначе да, определено има голяма разлика в подхода и разбиранията между обикновен учител и специалист с по-специфична подготовка.

# 22
  • Мнения: 8 519
Не искам да те обезсърчавам, но се въоръжи с голямо търпение. Имам дъщеря, която ще е в четвърти клас. От ДГ няма никакъв интерес към ученето. Върви във „норма”, но усилията от моя страна са огромни. Първо няма мотивация и желание и второ ѝ е много трудно. Повтарям и обяснявам едно и също по 50 пъти и по-скоро го наизустява, но не го разбира.Понякога изпада в такива кризи- хвърля учебници, отказва да учи, плаче. Това е защото ѝ е трудно. Оставям я и продължаваме по -късно ако тя желае, или на следващия ден.
   Съвета ми е да приемеш детето си такова каквото е, търси силните му страни извън училище и глеадай достойнствата му като човек.Не се стреми към максимума, а отчитай малкия напредък и много хвали, цени усилията които полага детето.

Последна редакция: чт, 16 авг 2018, 09:31 от vita

# 23
  • Варна
  • Мнения: 10 493
vita абсолютно. И аз се предадох и приех, че ще е посредствен ученик. В началото се бунтувах, признавам си. Натисках го цяло лято да пише и да смята, за   да не изостава. Сега вече приех философски, че не всички деца са отличници и са ученолюбиви. Другото, което разбрах е, че ни куца образователната система и то много. Учителите са изморени и отегчени, не им се занимава с по-слабите и неразбиращите материала деца.

# 24
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 320
Никой не говори за отличници, но мисля, че започнахте да смесвате нещата. Авторката има дете с проблеми, които му пречат да върви в ритъм с връстниците си, и това е притеснително за нея. Вашите проблеми са от друго естество, децата ви са в норма и това, че сте решили да оправдавате безсилието с реплики от типа "ами то не може всички да са отличници", е ваш избор, с който не помагате на жената. По-добре споделете какво сте преодолели и какви са позитивите, които сте извлекли. Недоволни от образованието предали се родители с купища да ги ринеш.

# 25
  • Варна
  • Мнения: 10 493
Никой не говори за отличници, но мисля, че започнахте да смесвате нещата. Авторката има дете с проблеми, които му пречат да върви в ритъм с връстниците си, и това е притеснително за нея. Вашите проблеми са от друго естество, децата ви са в норма и това, че сте решили да оправдавате безсилието с реплики от типа "ами то не може всички да са отличници", е ваш избор, с който не помагате на жената. По-добре споделете какво сте преодолели и какви са позитивите, които сте извлекли. Недоволни от образованието предали се родители с купища да ги ринеш.

А вие с какво по точно помогнахте на жената?

# 26
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 320
А вие с какво по точно помогнахте на жената?
Определено няма да ѝ помогна, ако започна да навъртам обичайните реплики: учителите ги мързи; учебниците са неразбираеми; материалът е труден; програмите се сменят; критериите за оценка не ми уйдисват; помагалата са много, а и никой не ги използва; не пише домашни, защото не са съобразени с нивото му; не обича да рисува и вече не купувам пастели, моливи, бои и блокчета; през ден ми звънят да ми казват каква простотия е сътворил... абе, тези учители съвременни деца не са ли виждали?

# 27
  • Варна
  • Мнения: 10 493
Явно си скучаете. Друг път може би щях да ви вляза в тона, но тази вечер наистина не съм на кеф и ще ви пропусна.

# 28
  • Мнения: 11
Всеки съвет ми е от полза, благодаря, че отделяте време да споделите. Знаете ли, най-голямата ми мъка не е дали ще е отличничка. Аз от сега си знам, че няма да е и не очаквам да бъде. Разбира се, ще се радвам, ако някак си магически й се появи желанието за учене, но силно ме съмнява. Това, което не ми дава мира и ме изяжда отвътре е, какво отношение ще получи. Как другите ще приемат трудностите й, ще се отнесат ли с разбиране или ще й се подиграват, че не може да се справи с неща, които на тях са им елементарни. Много хора не си дават сметка как така пък не може да пише - нали всички хора могат. Ами не може.. какво ли не съм опитвала, просто усилията са неимоверни. Не искам да е перфектна, но се моля да не я смачкат психически .. вече веднъж ни се случи подобно нещо и последствията за нея бяха унижотилени. Отне ни цяла година да се съвземе психически от състоянието, до което я беше докарала една учителка. Реве ми се като си помисля и тайничко се моля този път да имаме късмет.

# 29
  • Мнения: 11 970
Иван, пожелавам Ви го от все сърце. Дано, наистина да случаите но разбрано и подкрепяща учитка. Това е рядък късмет, дано вие го имате. За съжаление децата са жестоки. Не са научени на състрадание и взаимопомощ. Дори и да те се подиграват и да изолират, детето се подтиска, че не се справя с това, което на другите се отдава с лекота.

# 30
  • Варна
  • Мнения: 10 493
Както е казала мама ру, децата са жестоки. Винаги ще намерят за какво да се подиграват. Дали ще е заради очила, килограми, уши и т.н. Ще говорите много. И ако може търсете училище, което държи на дисциплината, че е голяма рядкост сякаш.

# 31
  • Мнения: 375
Моят син също има  проблеми, поради което го "напънах" повечко от останалите деца с учебния материал (сега ще е първи клас), а и не само, тъй като при него говорът е основната препънка.
Най - доброто, което сработи при нас е режимът - твърд, без стъпки в страни (максимум +- половин час). Това, което постигна е, че си знаеше в кое време ще излиза, в кое ще лежи, гледа нещо, ще учи, яде, играе и т.н. И свикна, а това облекчи и мен. Бях организирала времето по часовник, съобразено с моите и на баща му ангажиментите и нещата с малко настояване се случиха. Естествено самият график се доближаваше максимално и до режимът в детската градина, а сега вече го нагодих за училище, т.е. лятото няма да му се различава съществено по отношение на "учене" с това в училището. Но с течение на времето забелязвам, че вече независимо кога ще го накарам да свърши определено нещо няма проблеми и рев.
Това, което ще взема като идея от тук е таблото със задачи за деня, защото сега му е ред да става по самостоятелен и да организира времето си сам.

# 32
  • Мнения: 8 519
Вивиан много е важно приятелките които ще си намери и подбере /донякъде и ти може да въздействаш/. Има и добри деца, които ще оценят добротата на детето ти и ще го приемат такова каквото е . Към 9-10 годишни учудващо добре преценят другите.

Относно лошото поведение на децата едно към друго  нямам обяснение за мен. Дъщеря ми сложи очила тази година и веднага беше наречена "Цъки" от едно момиченце от класа, което също носи очила  Shocked.

# 33
  • Майничка
  • Мнения: 12 581
Виан, предложението на bencholino за фиксиран режим е много добро. Ако и момичетата да понасят по-добре от момчетата на тази възраст импровизациите, децата с обучителни затруднения имат нужда от голяма сигурност и предвидимост в колкото може повече области, защото в другите им се стоварват много повече предизвикателства и стрес. Това поведение не е пубертетско, а на дете, което не знае как да овладее ситуация, въпреки че полага усилия.

С каква цел я караш да пише - краснопис или правопис?
Ако е първото, наблегни на упражнения за фина моторика - рисуване по шаблон (от типа "как да рисуваме..." https://www.youtube.com/watch?v=QVOMF3Ixg1g), бродиране, квилинг. Едно упражнение, което ми показа френски логопед, за овладяване на краснописа (специално за момичетата  Wink): печаташ на лист единични големи букви от ръкописен шрифт и детето  ги украсява допълнително с цветя, личица, човечета и каквото й душа иска. После избира дума, която й харесва и я апликира  върху нещо, с всички възможни декорации, които материалът предполага - плат, хартия, глина, шоколад, тесто (правили сме го с дъщеря ми и с тел, за английския). Полезно е и да се научи да пише на компютър с такъв шрифт, само да е с по-голяма разрядка. Пипкава работа е, затова наистина ваканциите са удачно време за такива експерименти.
В училище настоявай да й разрешат да пише печатно. То и без това след първи клас се молим само да е четливо. Mr. Green

За четене - има един шрифт,  ADYS, създаден от българка, специално за лица с дислексия. От три години го вмъквам периодично в текстове за четене и контролни работи на чужд език и част от децата реагират по-добре на него, отколкото на други, които за мен лично са по-лесни за разграничаване.

Ако е за правопис, може да замениш писането със спелуване и за да не е самоцелно - под формата на игра: всеки казва дума, започваща с последната буква на думата, казана от другия. Може и по теми - животни, птици, филми, чувства и т.н. Колкото повече роднини и приятели се включат, толкова повече се размива дидактичният и задължителен ефект.

# 34
  • София
  • Мнения: 3 261
Виан, приеми я такава, каквато е, и емоциите й също. Не иска да учи - не побеснявай вътрешно, може би тя усеща, че в някакъв смисъл твоето отношение към нея е накъсано от някаква условност и се чувства нестабилна. Успокой я. За целта ти трябва да се успокоиш. Simple Smile Силата на личността идва от детството, от синята му безбрежност, безусловната обич и сигурността. Дали ще пропише на 8, 9 или 13 е все тая.

# 35
  • Мнения: 11 970
Не, не е все тая. До тогава ще бъде с тотално смачкано самочувствие е изолирано. Децата са жестоки, учителите - още повече към такива деца, защото дърпат класа надолу.

# 36
  • София
  • Мнения: 3 261
Не, не е все тая. До тогава ще бъде с тотално смачкано самочувствие е изолирано. Децата са жестоки, учителите - още повече към такива деца, защото дърпат класа надолу.
Ру, въпрос на разбиране и избор (по-често несъзнателен, всички ние сме движени от страховете си).Болката, причинена от децата или учителите, се надживява; недоверието на майката или обичта по пунктир не се. Simple Smile

# 37
  • Мнения: 7 907
Аз никак не харесвам класната на сина ми. Но трябва да ѝ призная една сериозна заслуга - момиченцето от нашия клас, което има проблеми, е добре прието от всички и няма тън-мън, класната буквално ги дресира да не я изолират по никакъв начин. Виждам, че детето се чувства добре и личицето му грее на тържествата, когато успее да си каже думичките, а другите деца я приемат като мъъъничко по-специална. Пиша това, за да дам пример, че всичко зависи от учителя.

# 38
  • Мнения: 18 526
Моят син е на същата възраст и в първи клас имахме проблеми с материала (мързи го и му се играе, не му се учи). Разликата при нас е, че аз категорично не мога да се занимавам с уроците му, просто нямам никаква възможност и време. А и на мен продава най-големите фасони. Махнах го от държавната занималня - шумна и претъпкана - и го пратих в частна. Там се занимават перфектно с него и детето не само навакса всичко, но по математика е даже направо отличник. Но без тази занималня и учителките там той щеше да е от последните в класа, без да е научил каквото и да е.

Моят съвет е да вземете учителка да учи индивидуално детето или да намерите частна занималня с подходящи за вас специалисти. На майка си децата задължително се качват на главата и викат ура. Няма как вие да научите детето - то просто е с кофти държание, когато вие се опитвате да му обяснявате. С учителите няма да се държи така и ще внимава повече.

Не съм чела отговорите, може някой вече да е дал този съвет. Успех!

Общи условия

Активация на акаунт