Как подготвяхте детето си за кандидатстване в СМГ/пети клас/?

  • 10 775
  • 71
  •   1
Отговори
  • Мнения: 7 159
Допреди броени години, когато голямата ми дъщеря кандидатстваше, приемът в СМГ на много деца беше успешен само с посещение на курс в 4-ти клас.
Сега това е мисия невъзможна. Задачите на ОМТ в момента не могат да бъдат решени от болшинството от децата, които са посещавали курс само в 4-ти клас. Тази година следях приема и съм свидетел на много, много умни деца с доста добри постижения на състезания и пробни изпити, които не успяха да влязат в гимназията. Една от възможните причини според мен е, че някои от родителите не са информирани относно трудността на приема и начинът на подготовка.
Задавам си обаче и въпроса: СМГ не стана ли труднодостъпно и за децата, чиито родители не могат да си позволят да плащат частни уроци + курсове за прием? Може и да греша, но тенденцията май е в тази посока.
Иска ми се чрез тази анкета да ориентираме родителите на бъдещите кандидатстващи как да подготвят децата си с апетит към СМГ.
Сигурно има и други отговори в анкетата, за които не се сещам. Ако вашият го няма там, моля, кажете да го добавя.

Последна редакция: вт, 07 авг 2018, 13:43 от Фран Ческа

# 1
  • София
  • Мнения: 4 025
Гласувах, преди да прочета обяснението. Моят опит е отпреди 5 години - курс в 4 клас и малко задачи вкъщи от предни състезания и част от задачите от омт. Резултатът беше добър( детето прието), макар че можеше да е и по-добре. Сега подобна подготовка би била слаба по мое мнение.

Последна редакция: ср, 08 авг 2018, 09:56 от EliG

# 2
  • Мнения: 553
Дъщеря ми, сега ще е осми клас в СМГ. Беше приета в пети клас, без да е ходила на курсове,частни учители и допълнителни уроци. Дори без да е ходила на нито един пробен изпит. Идва от квартално, провинциално училище. Подготовката и бяха задачи от състезания и малко моя помощ. Аз нямам особени познания.  Приеха я в първите 20-30 деца. Впоследствие ми стана ясно, че това си е било постижение. Мисля обаче,че липсата на напрежение години наред, прекалените очаквания много са и помогнали.

# 3
  • Мнения: 7 279
Голямото ми дете в периода 2012/2013  г.се готвеше 3 и 4 клас на курсовете + малко самостоятелно и без големи "напъни"влезе в СМГ.За съжаление, при малкият това мин.година не сработи.Определено има голяма разлика "преди "и "сега ".

# 4
  • Мнения: 6 926
Моята дъщеря влезе миналата година само с домашна подготовка (от мен). Ходи на 3 от 4-те пробни изпита в 4-ти клас. Участвала е на състезания по математика в периода 2-4 клас, но отново само с домашна подготовка (изрешаване на минали теми). Не е математик (няма такова мислене, не я влече математиката). Няма особени постижения. Тук-там някой медал, но всички знаем, че медалите ги раздават с шепи.

# 5
  • Sofia
  • Мнения: 188
И моите 2 деца кандидатстваха едното преди 3 години, другото сега. На първото подготовката беше 3 клас (несериозно) +4 клас + родител (математик:)), на второто 2,3 и 4 клас + същия родител. Според мен второто знаеше много повече, готвихме го по-дълго, имаше повече постижения от първото и въпреки това влезе доста по-назад (около 150-120-то) отколкото първото (13-то, даже 11-то:)).  Има и доза "късмет" за това дали детето ще влезе в СМГ. Много умни деца, може и да не успеят. Според мен изискванията са се вдигнали доста и децата знаят все повече. Решават доста задачи.

# 6
  • Мнения: 6 926
Истерията с курсовете е голяма и мисля, че е създадена от родителите и митът, който се носи, че без курс не може. Преди седмица присъствах на една среща, на която един учител по математика от смг каза, че курсовете са създадени, за да подпомогнат бедните (това беше точната дума, която използва) родители, които нямат пари да платят частни уроци за децата си, за да ги научат на математика. Отдавна не се бях възмущавала толкова силно! В очите на тази жена родителите сме бедни хора, които не знаят елементарна математика (1-4 клас), за да помогнем на децата си да изкарат изпит след четвърти клас. И това бе заявено сред 50 души, между които доста високопоставени личности и голяма част от учителите по математика в смг. Искрено се надявам това да не е масовото мнение за нас родителите. Гадничко е да те дават за пример за тъпчо (последната дума не е цитат, просто така се почуствах след въпросното изказване).

# 7
  • Sofia
  • Мнения: 188
Не всички родители се справят със задачите за кандидатстване за СМГ. Това не е срамно, нито означава, че са "тъпи", а просто, че това не е тяхната сила. Други се справят, като се опитват да обяснят задачите със знания, с които децата, в този момент не разполагат. Форумите са пълни с молби от родители за помощ за решаване на задачи за 3 и 4 клас, които те не могат да решат. Няма нищо срамно според мен. Много родители, които имат афинитет към математиката, влизат в час и помагат адекватно на децата си, но не всички са така. Имам приятели, арт насочени хора, е математиката им е "тъмна" Индия:), за тях някои от задачите ще са си истинско мъчение.

# 8
  • Мнения: 7 159
Преди седмица присъствах на една среща, на която един учител по математика от смг каза, че курсовете са създадени, за да подпомогнат бедните (това беше точната дума, която използва) родители, които нямат пари да платят частни уроци за децата си, за да ги научат на математика.
Но ако се замислиш може би е права.
Точно това исках да кажа в първи пост на темата.
Дали СМГ не стана училище за родители с повече финансови възможности, които могат да си позволят и частен учител за подготовка, защото само с курсове в четвърти клас вече не става.

Лошото е, че се хвърля прах в очите на "бедните", "заблуждавайки" ги, че детето ще успее само с курсове. Говоря за приема. Иначе материала научен на курсовете е в плюс за децата, които ги посещават.

 

Последна редакция: вт, 07 авг 2018, 17:41 от Фран Ческа

# 9
  • Резерват "Северозапад"
  • Мнения: 2 366
Щерката ходеше на балообразуващите състезания, съответно се готвеше за тях Wink, както и на последния модул на курсовете в СМГ в 4-ти клас, за да свикне с формата. Нямаше възможност да посещава курсовете, защото сме от провинцията. Основно самостоятелно решаване на математическата читанка и обяснения от баща и Laughing. Сега ще е осми клас.

# 10
  • Мнения: 2 182
Анкетата е абсолютно безсмислена, ако всеки от отговорите не е обвързан с крайния резултат от тази подготовка. Ако си вложил много пари  и детето е прието, изводът е един, ако не е прието - друг. От тези, които са дали 0 лв., едни са влезли, други - не, ако не се знае резултата, извод не може да се направи.
Ако приемем, че в анкетата са дали отговор само родители на приети деца, междинните резултати не подкрепят внушението, че СМГ се е превърнало в училище за богаташи.

# 11
  • Мнения: 6 926
Факт е, че много малко сме хората, които сами си готвим децата. Аз познавам 6 така готвени деца (на нито едно от тях родителят не е учител по математика). Всички са приети. Не казвам, че това е решението. Категорична съм, че решението е повече добри училища в прогимназиален етап, очевидно има търсене. Жалко е да няма езикови или хуманитарни с подбор. Естествено, ще трябва да се допълни Наредба 10.

# 12
  • Мнения: 2 182
Преди седмица присъствах на една среща, на която един учител по математика от смг каза, че курсовете са създадени, за да подпомогнат бедните (това беше точната дума, която използва) родители, които нямат пари да платят частни уроци за децата си, за да ги научат на математика. Отдавна не се бях възмущавала толкова силно! В очите на тази жена родителите сме бедни хора, които не знаят елементарна математика (1-4 клас), за да помогнем на децата си да изкарат изпит след четвърти клас. И това бе заявено сред 50 души, между които доста високопоставени личности и голяма част от учителите по математика в смг. Искрено се надявам това да не е масовото мнение за нас родителите. Гадничко е да те дават за пример за тъпчо (последната дума не е цитат, просто така се почуствах след въпросното изказване).
Таргет групата на курсовете са деца, чиито родители търсят външна помощ по математика (вие не попадате в нея, поне на 100 места си написала, че сама си готвила детето си) и не могат да си позволят индивидуални уроци (доста по-скъпи са от курсовете). Много права е учителката, не мога да разбера защо си го приела като лична обида.

# 13
  • София
  • Мнения: 7 673
Аз лично познавам едно-единствено дете от набора на по-големия /2003/, което да е ходило на частен учител, освен на курс. За прокотокла - не влезе. Всъщност учи в СМГ 5-7 клас, но това е друга тема.
Аз съм заложила на курсове 3-4 клас и помощ от родител /мен/, но е факт, че не се справям особено добре и съм полезна до 2-3 клас. После ме надминават и нямат полза от мен.  Mr. Green
Синът ми, който е набор 2003, влезе с тази подготовка.
За другия - набор 2008 - тепърва ще разберем. Той има известно предимство - ако нещо не му е ясно, нито на мен, питаме баткото. Ама той не е много мераклия, де, та само понякога ни обръща внимание. Но, ако закъсаме сериозно, дава по едно рамо.

# 14
  • Sofiq
  • Мнения: 719
Фран, от поста ти съдя, че би искала да разбереш кой с каква подготовка е влязъл. Но анкетата пита само как се е готвило детето, а не дали е прието.
И в един от отговорите е посочено, че Света София е с математическа насоченост, а то не е. Да, дават възможност на изявените деца да ходят на школа с по-големи (така съм чувала), но не е математическо училище и учениците му се готвят явно навън. Може само да ги поздравим за талантливите им деца.
Аз имах досег с доста родители на приети тази година деца и от чутото, масата от децата се готвят на курсове и то не само последната година. Давали са им и сериозни домашни за вкъщи. Достатъчно е да види човек задачите от изпита тази година и му става ясно, че без сериозни математически познания, няма как да се решат и то за кратко време. Да не говорим, че описването на задачи в детайли съвсем не се учи в училище.
От една майка, с дете на курсове, разбрах че и там не акцентират на методи за описването. Излиза, че родителят трябва да се включи и да поправи и даде насоки за това. И не, не е нужно да си математик, за да погледнеш описанието на дете и да кажеш това го махни, това го напиши по-красиво, тук допълни и т.н. На пробните изпити също пишат забележки, които могат да се видят после. Значи всеки родител може да е от полза на детето си, дори да не е математик:)
И също: Тренировката от по-ранна възраст, свикването с това, че някой шуми на съседния чин или отвън, всичко научено през годините натежава в полза на тези, които са упражнявали.
В крайна сметка, колко от приетите деца са с максимум точки. Масата приети са с около 50-60% от максималните точки. Затова според мен не е лошо децата да свикнат да се явяват на състезания от 2-3 клас и да бъдат поощрявани за резултати   над 50%, а не само да се гледат медали и грамоти. В СМГ приемат 156, а не 20 деца. Всяко старателно дете има шанс.

# 15
  • Мнения: 7 159
Анкетата става много "тежка", ако се включат и отговори на приети/неприети деца, а и не ми се занимава.
41 гласували има до момента, а малко коментари. Всеки попълнил анкетата, би могъл да спомене в пост дали детето е прието или не.

На мен по-скоро ми е любопитна нагласата на родителите и как са решили да подготвят децата си.
Както сме го дъвкали и друг път ОМТ е с една дата и точно товава детето може да е болно, неразположено, недоспало, уморено и т.н. и за малко да не успее.

Познавам доста родители, които заложиха на курсове+частен учител, но такива отговори не виждам.
Така, че анкетата няма как да покаже 100% достоверност, но на мен ми е полезна по една или друга причина.

Последна редакция: ср, 08 авг 2018, 10:02 от Фран Ческа

# 16
  • София
  • Мнения: 4 025
Може би в самия въпрос трябва да има условие , че е за приетите деца.
Аз редактираха поста си по този повод.
Иначе тенденцията е ясна, децата с по-големи братя и сестри могат да я видят съвсем ясно- задачки, които голямото дете е решавало на курс в 4клас сега ги има на курс във втори. Друг е въпроса дали има смисъл това нещо. Да се мъчиш да обясняваш някакъв тип задачка на второкласник, когато в трети клас би разбрал бързо, а в четвърти би решил по по-лесен начин за два пъти пи-кратко време.

# 17
  • Мнения: 7 159
Има курсове и за първокласници вече. Явно тенденцията е материала от втори клас да се свали в първи.

# 18
  • Sofiq
  • Мнения: 719
Не знаех, че очакваш и личен коментар отдолу, извинявай. Ето моя: детето беше в нематематическо училище в 4 клас, на курсове в СМГ никога не е било, извън училище не се е готвил за ОМТ и дори ме обвиниха някои, че съм го "зарязала" да се явява само с подготовката за други състезания и  всичко на всичко 5 решени ОМТ издания от предни години (в крайна сметка не стигна въобще до сборниците за таланти). Разчитах много на личното му убеждение и спокойствие, че ще се справи. Годините състезателен опит помогнаха много, заради натрупана практика в съсредоточаване, стоене и решаване/самопроверка до последно.
Помогнаха му състезателните задачи от интересните състезания, на които се яви. Помогна му и преподавателския стаж от тази година, като ментор на малки състезатели, помогнаха му и двамата приятели от училище, с които си измисляха задачи в междучасията и се забавляваха така. Помогна му цялото прекрасно училище с невероятната слънчева и ведра  атмосфера.Но най-вече му помогна това, че разлика от мен обича математиката и пречупва всичко през нея. Попречи му липсата на редовно решаване и практика, поради която бе"бавен" тази година (уточнявам в сравнение с други, не по принцип), но пък лежерната година с много свободно време, игри и спорт му даде енергия и добро настроение, които му помогнаха на изпита да е спокоен. За него изпита не беше "на всяка цена". Нервите и паниката наистина попречиха на други умни и изявени деца, за съжаление, да покажат това, което наистина знаят и умеят.
И най-добрите може да се притеснят, ако над тях като Дамоклиев меч виси отговорността за съдбата им от един-единствен изпит. Дори си мисля, че ако не знаят децата колко е решаващ, още по-добре.

Последна редакция: ср, 08 авг 2018, 19:39 от elica1051

# 19
  • Мнения: 385
Аз гласувах като родител, който все още подготвя детето си за кандидатстване в СМГ след 2 години. По състезания е още от предучилищна възраст (4 група), до втори клас аз сама я подготвях. От 2 клас започнахме с курсове (Междучасие и СМГ).

# 20
  • Мнения: 2 182
Напълно споделям казаното от elica1051, че относителното спокойствие, ненатягане и липсата на пренавиване много помагат на децата.
Достатъчно е да са мотивирани, те дават всичко възможно от себе си. Моето кандидатства само в СМГ. Цялото семейство искахме да го приемат и той го знаеше. Ако не успееше, щеше да си остане в старото училище, което харесвахме. Всяка година имаме поне 1 познато семейство, което праща детето си на изпит в АК, като предварително му казват, че и да го приемат, нямат възможност да му плащат таксата и няма да учи там. И каква точно им е мотивацията на тези деца да се зорят? Явяват се на изпита на олимпийския принцип да не трошат хатъра на мама и тате.
Личната мотивация и амбиция според мен много повече помагат от подготовката от 100 страни. И 10 частни учителя да го готвят, ако детето знае, че не харесвате училището и няма да го запишете в него, не очаквайте кой знае какво Simple Smile

# 21
  • София
  • Мнения: 7 673
Какво общо има АК, като темата е за кандидатстване само в СМГ и само след 4 клас? Не мисля, че де отнася за такива /деца и родители/, които "не искат" училището.

Последна редакция: ср, 08 авг 2018, 22:05 от *Ирина*

# 22
  • Мнения: 2 182
Какво общо има АК, като темата е за кандидатстване само в СМТ и само след 4 клас? Не мисля, че де отнася за такива /деца и родители/, които "не искат" училището.
Споменах АК само в пример за демотивирани деца, няма общо с кандидатстването в СМГ.
Понеже Фран беше писала в темата на СМГ, че от 2014-та нямат интерес към училището и детето й тази година е кандидатствало в ПЧМГ, сега се чудя защо търси под вола теле. Wink

# 23
  • Мнения: 6 926
А какъв е смисълът от курс и частни уроци? Защо не само частни уроци, много по-ефективно е. Пък 2 курса ми идва съвсем неясно. Или те са в различен период, а не се застъпват?
Ако дете не може да разбере математиката и 10 учителя да има е все едно, та даже е вредно и объркващо. Това, че някой не се потапя в математиката не го прави глупав човек, просто мозакът му работи по друг начин и всички тези уроци са издевателство.
Съвсем отделно всяка година има едни десетина деца, които са отлично подготвени по математика, но поради болест или притеснение не биват приети в смг.
Убедена съм, че голяма част от тези 160 приети деца, щяха да ги приемат независимо от избора на подготовка (частен учител, курс или родител).

# 24
  • Мнения: 2 182
Всеки е намерил смисъл във вида подготовка, която е избрал за детето си. Не мисля, че има по- и най-добра, индивидуално е. Въпреки че според мен повече от половината от приетите деца са подготвени в курсовете на СМГ. Междинните резултати от тази анкета, колкото и да не е показателна, също го доказват.

# 25
  • Мнения: 7 159

Въпреки че според мен повече от половината от приетите деца са подготвени в курсовете на СМГ.
Повече от половината, ама надали. Тук може вече да спорим. Умишлено не споменах курсове към СМГ. Качествени курсове има на много други места- Междучасие, Работилница за знание и т.н.
И това го споменавам между другото. Не, че нещо...

# 26
  • Мнения: 7 279
Допълвам мнението на Фран за добрите курсове на др.места.   ......като се има предвид, че там водят и преподавателите от СМГ, но "навалицата" от деца в групите е по-малка.

# 27
  • Мнения: 2 182

Въпреки че според мен повече от половината от приетите деца са подготвени в курсовете на СМГ.
Повече от половината, ама надали. Тук може вече да спорим. Умишлено не споменах курсове към СМГ. Качествени курсове има на много други места- Междучасие, Работилница за знание и т.н.
И това го споменавам между другото. Не, че нещо...
Няма за какво да спорим. "Според мен" означава, че имам наблюдения основно върху нашия випуск и съм си направила този извод. Нито аз, нито ти имаме точни данни, с които да се оборваме. Можем да си говорим само празни приказки.
ПП Докато темата не е тръгнала в посока за и против курсовете на СМГ, мога ли да попитам каква е целта на анкетата всъщност в този й вид? И ако наистина се цели да се докаже, че СМГ се превръща в училище за богати, не беше ли по-просто да се пита: "Дадохте ли много пари за подготовка? Да/Не" Simple Smile

Последна редакция: ср, 08 авг 2018, 23:01 от Warwick

# 28
  • Мнения: 6 926
То и "много пари" е различно понятие за различните хора.
За всички е ясно, че без подготовка няма как да стане. Всеки си избира подготовката според възможностите си и възможностите на детето му. Ако човек има цел (да подготви детето си за изпит), начин винаги може да намери. В смг учат деца (редовно приети) с различен социален статус. Частните училища са недостъпните за хората с по-ниски доходи. Приемът в СМГ зависи само от математическите способности на детето и понякога доза шанс, не и от материалното положение на родителите на детето.

# 29
  • Мнения: 7 159
Пък 2 курса ми идва съвсем неясно.
Два курса мисля никъде не е споменавано, но сигурно има и такива..
На мен най- успешно ми звучи: курс + родител. Аз не мога да преподавам материала за 3-4 клас, но мога да следя и да доизпипвам нещата,  взети на курса. С някои наистина се затруднявам, но се справям. За радост приключих вече!😃

# 30
  • Мнения: 6 926
В едно от мненията прочетох за дете, което ходи в Междучасие и СМГ. Но може би е било в различните години на различно място, а не едновременно и на двете.

# 31
  • Мнения: 1 086
аз самата съм учила в смг и бях приета в топ 10, без да ходя на сериозни курсове,  бях изкарала някакъв кратък курс, но бях решавала и много задачи и се бях занимавала сама.  Не знам как стои ситуацията в смг сега спрямо тогава, но нямам съмнение, че винаги е важна и самостоятелната и груповата подготовка. Спомням си, че от курса научих ключови неща като диаграми на Вен и принцип на Дирихле Simple Smile) схема на хорнер май беше също тогава. които ползвам до ден днешен. Та хубавото на курсовете е, че преподавателите ти подсказват основни теми и понятия, видове задачи, а вече със самостоятелно решаване тези неща се затвърждават и осмислят. Мисля, че за дете с добри математически умения (тоест, вече с някаква склонност и талант за математика) е повече от достатъчно месец-два (сериозна) подготовка.

# 32
  • Мнения: 385
В едно от мненията прочетох за дете, което ходи в Междучасие и СМГ. Но може би е било в различните години на различно място, а не едновременно и на двете.
Различни години и различни модули в една година.

# 33
  • Мнения: 1 013
Това, да има истерия покрай прием в СМГ е по вина само и единствено на нас - родителите.
Курсовете там, частните уроци, подготовката от бебешка възраст... е заради това, че ние го пожелахме.
Много ще се радвам, ако някой ми обясни какви са мотивите му, да пуска дете от предучилищна възраст на състезатния по математика.

Последна редакция: чт, 09 авг 2018, 08:48 от левскарката

# 34
  • Мнения: 4 127
Не знам дали трябваше да отговарям, защото се подготвяхме за пловдивското МГ, но с резултата от ОМТ , спокойно щеше да влезе и в СМГ
Мисля, че без курсове влизат единици
Но и само ходенето на курсове не е достатъчно, трябва и родител да се занимава-това е моето мнение
Сега когато това е зад гърба ни, си давам сметка , че ако не бях оставяла допълнително задачи и помагала, нещата нямаше да се получат
Разбира се много зависи и от детето
Момчетата са по-мързеливи, и трябва повече побутване
В Пловдив има само две школи, които подготвят децата и доста деца , ходиха и на двете, което безкрайно ме изненада

Последна редакция: чт, 09 авг 2018, 08:31 от The Invisible

# 35
  • Мнения: 6 926
ett2812, не зная за коя година говорите, но сте в голяма заблуда, че за месец-два дори и самороден математически гений би могъл да се подготви било то и с денонощно решаване на задачи и с най-добрия учител. (Пробвайте да дадете теста от тази или миналата година на седмокласник отличник не от мг и не кандидатствало/не подготвяло се за кандидатстване в смг, ще е интересно да споделите резултата.)
Истерията СМГ не е само по вина на родителите. Просто всеки иска най-доброто за детето си. Ако средата в редовното общинско училище беше отлична, то тази истерия нямаше да я има. (Дъщеря ми идва от набедено за "елитно" училище. Нямаше ден в четвърти клас, в който да не ме моли "премести ме". Там сре**ият п*ъст беше нормален жест за поздрав, псувнята беше добър ден, а момичетата се гримираха в час! Говоря за 4ти клас деца. Естествено, че ще изпадна в истерия да смени средата. И разликата как се чувства детето ми преди и сега е огромна.)
The invisible, без влизат курсове влизат единици, защото единици се готвят така. За нашия набор без курсове, само с домашна подготовка има приети над 10 деца, вкл. и детето с най-високия бал.
Ако си мотивиран, трудолюбив, постоянен и поне с мъничко математическо мислене ще успееш да се подготвиш, независимо кой ти помага (родител или учител). В крайна сметка си зависи от детето: дали ще претупа задачите, които трябва да реши или ще ги осмисли.

# 36
  • Мнения: 4 127
maria77bg  трябва си солидна подготовка , за да готвиш сам детето
ами аз не знаех какво са рачешки задачи, кръгове на ойлер, метод на гаус
сега вече мога да подготвя дете за прием в МГ, но вече минала веднъж по този път

Последна редакция: чт, 09 авг 2018, 09:22 от The Invisible

# 37
  • София
  • Мнения: 12 229
    При моите дъщери подготовката беше курсове в СМГ от трети клас. При едната има известна доза математическо мислене, съответно влезе с добър рейтинг, като предполагам че за нея и подготовка вкъщи можеше да доведе до успешен прием. При другата макар подготовката да беше същата, тъй като няма това така да го наречем математическо мислене не влезе. За нея при този тип изпит, за кратко време, сложни задачи, каквито и уроци да й включа, частни учители или решаване вкъщи резултата съм убедена, че би бил същият.
    Обсъждате разходите за подготовката. Смятам, че тук е важно да се калкулира и труда на родителите, които подготвят сами децата си вкъщи. Макар да изглежда безлатен, реално не е такъв защото отнеме време и ресурси. Аз лично за мен самата, макар, че мога да реша задачите съм преценила, че не съм педагог, не знам как да поднеса обясненията си, лесно почвам да викам, съответно е по-удачно да се занимава човек, който работи това.
    Свободното ми време клони към нула, съответно курсовете за мен бяха по-удачният вариант и дори по-евтин от моя гледна точка. Ако наистина нямах възможност да плащам за курсове, най-вероятно бих се опитала и бих подготвяла децата вкъщи, което щеше да ме натовари мен лично, а и децата най-вероятно защото почти всеки мой опит да обясня задача е приключвал с викане от моя страна, което не е никак възпитателно. Децата бяха изключително доволни от учителката си и курсовете в четвърти клас и заради провеждането на курсовете в СМГ и досега с дадената учителка още по-мотивирани и желаещи да влязат именно в това училище.
    За тази учебна година съм записала малката на курсове отново от трети клас, но по опита ми от големите ми дъщери съм скептична за шансовете и за прием. Ще изчакам да минат няколко модула за да видя по-добре как се справя и ако преценя или тя пожелае ще приключим с курсовете и кандидатстването в СМГ.

# 38
  • Мнения: 6 926
maria77bg  трябва си солидна подготовка , за да готвиш сам детето
ами аз не знаех какво са рачешки задачи, кръгове на ойлер, метод на гаус
сега вече мога да подготвя дете за прием в МГ, но вече минала веднъж по този път

Аз се учих заедно с дъщеря ми. По Читанките. Пред всеки раздел има теория. Чета й я на глас, схващам я и ако детето не е разбрало му дообяснявам. И аз не знаех що е то рачешка задача, но се научих Simple Smile). Затова съм убедена, че няма голям човек с поне малко математическо мислене, който да не може да се научи. Разликата е в интереса и желанието. Времето да водиш-взимаш детето и сам да го учиш е едно и също.

# 39
  • Мнения: 7 159
Потвърждавам, че след заниманията ми с третото дете, съм наясно и напред с материала. Даже уроци мога да давам, НО си има тънкости в доста задачи, които ги няма в читанките, не съм ги учила и съответно съм викала помощ от "публиката".

Например: Ребусите... Не е истина колко решения може да има един ребус. Едва ли има родител, който не е математик, минава за пръв път през това, да може да реши и обясни на 100% някои от задачите. Поне аз не успях. Спомням си един ребус от времетео на малката ми дъщеря, чието решение беше 10 страници.
Диофантовите уравнения-също. Там си има тънкости-четно, нечетно, правят се едни хубави таблички и готово. Но си трябва учител-математик да обясни.

За трудността и объркващите условия на геометричните задачи, които присъстват почти вече на всяко ОМТ- малко са родителите, които могат да ги решат и обяснят.

Освен с решението на задачата, родителят трябва да е запознат и с критериите за оценяване. Такива критерии са ми попадали, но от учител. Никъде в мрежата няма критерии за оценяване на ОМТ. Така, че тук родителят също би могъл да бъде затруднен.

Ами 20-те задачи от първи модул, за които си има техники за бързо смятане и които вече са мнооооого трудни? Аз не ги знам, не съм ги учила и никъде не намерих упътване и техники за бързо смятане.

ОМТ е безумно труден. Много малко са децата, които само с родител за една година могат да успеят.
Да не забравяме, че са 9 годишни маймунчета, на които предимно им се играе. Единици са тези, които ще кажат: Абе днес няма да излизам. Дай сега мамо, да порешаваме 2-3 часа задачи. Laughing

Последна редакция: чт, 09 авг 2018, 10:30 от Фран Ческа

# 40
  • Мнения: 6 926
Никога не съм имала критериите за оценяване. Но и никога не е имало разминаване от очакваното и полученото от дъщеря ми. Учителите са математици, те ще разберат и признаят всяко едно вярно решение. Няма общо например с безумиците при оценяване от началните педагози с критериите от руо на първи кръг на ном.

# 41
  • Мнения: 4 127
Единици са тези, които ще кажат: Абе днес няма да излизам. Дай сега мамо, да порешаваме 2-3 часа задачи. Laughing
честно казано се радвам, че детето ми не е от тези единици-все пак са деца
Фран Ческа напълно съм съгласна с написаното от теб
от читанките така и не можах да вдена всички решение на ойлер, при над три кръга
радвам се, че с геометричните задачи, синът ми се справя доста по-добре от мен, та не се е наложило да обеснявам

Последна редакция: чт, 09 авг 2018, 15:00 от The Invisible

# 42
  • Sofia
  • Мнения: 4 015
Интересно какви силни лобита имат курсовете все още за прием къде ли не, още малко и ще е трудно в България изобщо да се запишеш да учиш в нормални училища. Голяма е разликата с други държави и не знам дали правим добра услуга на децата с толкова стрес от малки

# 43
  • София
  • Мнения: 8 280
Разликата е голяма, ще дам пример в страни от математиката:
- Вижте колко деца са се класирали на областен кръг по химия в 7 клас.
- Вижте колко деца участват в националните отбори по природни науки.
(нямам интерес/дете в училището)

# 44
  • Мнения: X
Не открих нашия вариант в анкетата.
От 5 годишен ходи на математика по разни уроци, курсове, академии и лагери.
СС не е училище с мат.насоченост, защото единици деца там имат интерес към математиката. По-скоро бих го определила като общообразователно и езиково.
Явно съм максималист, но не виждам смисъл да пилеем време с нещо, в което ще е посредствен. А е имало такива дейности, като свиренето на пиано например, на което посветихме една измъчена година.

# 45
  • София
  • Мнения: 449
ett2812, не зная за коя година говорите, но сте в голяма заблуда, че за месец-два дори и самороден математически гений би могъл да се подготви било то и с денонощно решаване на задачи и с най-добрия учител. (Пробвайте да дадете теста от тази или миналата година на седмокласник отличник не от мг и не кандидатствало/не подготвяло се за кандидатстване в смг, ще е интересно да споделите резултата.)
Истерията СМГ не е само по вина на родителите. Просто всеки иска най-доброто за детето си. Ако средата в редовното общинско училище беше отлична, то тази истерия нямаше да я има. (Дъщеря ми идва от набедено за "елитно" училище. Нямаше ден в четвърти клас, в който да не ме моли "премести ме". Там сре**ият п*ъст беше нормален жест за поздрав, псувнята беше добър ден, а момичетата се гримираха в час! Говоря за 4ти клас деца. Естествено, че ще изпадна в истерия да смени средата. И разликата как се чувства детето ми преди и сега е огромна.)
The invisible, без влизат курсове влизат единици, защото единици се готвят така. За нашия набор без курсове, само с домашна подготовка има приети над 10 деца, вкл. и детето с най-високия бал.
Ако си мотивиран, трудолюбив, постоянен и поне с мъничко математическо мислене ще успееш да се подготвиш, независимо кой ти помага (родител или учител). В крайна сметка си зависи от детето: дали ще претупа задачите, които трябва да реши или ще ги осмисли.

Нама какво да се добави към горния пост. Средата в "елитните" квартални училища е отчайваща, да не го ворим за не елитните - там е пълна, пълна, пълна скръб. Не са виновни родителите - виновни са, тези които допуснаха толкова огромна диференциация между две еднакви държавни/общински училища. Сега същите тези опитват да "борят" проблема със западането на някои училаща като "застопоряват" насилствено децата по адрес. И пак да се повтори - не са виновни родителите, ама никак. Не бива да се държат с деца и родители като с крепостни селяни, ами вдигнете общото ниво навсякъде. Това е решението - ако за мен няма значение, дали ще си запиша детето в Гевгелийски, Младост или Горублаяне, естествено, че ще си избера кварталното училище, където наследството няма да сменя два транспорта за да отиде на училище, а просто ще повърви 20 метра.

# 46
  • София
  • Мнения: 449
O, моля ви!!! Ако още веднъж прочета - "моето кандидатства само" и ще гръмна в монитора, обещавам! Пиша като минал по този път, приеха детето - трудно беше, дори много, защото не е много умно, но за сметка на това е мързеливо и хитро. Само много сбъркан родител може да допусне, че едно дете в 3-4 клас би желало "самичко" да се юрка за СМГ. Моля, слезте на земята.
P.S. И за сведение - използвахме всичко: курсове, частен учител, друг частен учител, бой, наказания, обещания, похвали и др., но ще премълча заради Агенция за закрила на детето.

# 47
  • Мнения: 2 182
O, моля ви!!! Ако още веднъж прочета - "моето кандидатства само" и ще гръмна в монитора, обещавам! Пиша като минал по този път, приеха детето - трудно беше, дори много, защото не е много умно, но за сметка на това е мързеливо и хитро. Само много сбъркан родител може да допусне, че едно дете в 3-4 клас би желало "самичко" да се юрка за СМГ. Моля, слезте на земята.
P.S. И за сведение - използвахме всичко: курсове, частен учител, друг частен учител, бой, наказания, обещания, похвали и др., но ще премълча заради Агенция за закрила на детето.
Ако си извадил израза от изречението "Моето кандидатства само в СМГ", не бързай да гърмиш, просто грешно си го прочел Simple Smile Думата сАмо (с ударение на а) съм използвала в смисъл, че единствено в това училище е кандидатствало детето. Не се е явявало на изпити за прием в други училища. А не че самО е кандидатствало. Мисля, че разпиляването между много училища, освен че го уморява и намалява мотивацията на детето.
От всички опции за подготовка, които си посочил, ние заложихме само на курсове в СМГ при учител, който бяхме сигурни, че е правилният за нас. И влезе без големи драми и финансови изхвърляния.
Успех ви желая в новото училище!

# 48
  • Мнения: 1 013
O, моля ви!!! Ако още веднъж прочета - "моето кандидатства само" и ще гръмна в монитора, обещавам!

В БГ мама сме все пак Simple Smile

# 49
  • Мнения: X
На моя син това му беше четвърти успешно издържан приемен изпит. Не, не се шегувам! Първи изпит, на 4 години, за прием в ДГ на италианския лицей. Втори изпит - за ПУКК в СС, трети изпит - в Питагор миналата година, четвърти изпит СМГ. Дъщеря ми и тя така - първи и втори изпит съответно в ДГ и училището на италианския лицей, след това два приемни изпита, с които едновременно я приеха в ПЧМГ и СС, после приемен изпит, с който влезе в АК.
Това какво прави...девет приемни изпита до момента, без да броим НВО.

# 50
  • Мнения: 2 182
На моя син това му беше четвърти успешно издържан приемен изпит. Не, не се шегувам! Първи изпит, на 4 години, за прием в ДГ на италианския лицей. Втори изпит - за ПУКК в СС, трети изпит - в Питагор миналата година, четвърти изпит СМГ. Дъщеря ми и тя така - първи и втори изпит съответно в ДГ и училището на италианския лицей, след това два приемни изпита, с които едновременно я приеха в ПЧМГ и СС, после приемен изпит, с който влезе в АК.
Това какво прави...девет приемни изпита до момента, без да броим НВО.
*LUCY*, защо така обикаляте училищата?! Все за добри училища става въпрос, а вие изкарвате по някоя и друга година и хайде, следващото Simple Smile Хоби ли ви е? Wink

# 51
  • Мнения: 7 159
*LUCY*, защо така обикаляте училищата?! Все за добри училища става въпрос, а вие изкарвате по някоя и друга година и хайде, следващото Simple Smile Хоби ли ви е? Wink

А къде е споделила, че са се местили от едно училище в друго?

П.П. Иначе *LUCY* си знае, че е извън всякакви класации и статистики /може би/

# 52
  • Мнения: 2 182

А къде е споделила, че са се местили от едно училище в друго?

В Бг мама Simple Smile

# 53
  • Мнения: 7 159

А къде е споделила, че са се местили от едно училище в друго?

В Бг мама Simple Smile
Споделила е, че синът й е кандидатствал. Не, че се е местил от едно училище в друго.Yum

Надявам се тя да се включи и доуточни.Yum

# 54
  • Мнения: X
Беше в ДГ на Италианския и след това си беше все в СС. И там ще е до 7 клас.
Дъщеря ми беше в италианския, две години в СС и сега е 11 клас в АК.
В другите училища само ги приеха, но не се записаха.

# 55
  • Мнения: 2 182
Беше в ДГ на Италианския и след това си беше все в СС. И там ще е до 7 клас.
Дъщеря ми беше в италианския, две години в СС и сега е 11 клас в АК.
В другите училища само ги приеха, но не се записаха.
Ясно, "избягали" сте само от лицея в СС. Другите кандидатствания са били за спорта Simple Smile И самочувствие след положителен резултат Wink

# 56
  • София
  • Мнения: 8 280
В какво лошо има в това, тази година има такия случаи - в СМГ, приети и не записали се.

# 57
  • Мнения: 2 182
В какво лошо има в това, тази година има такия случаи - в СМГ, приети и не записали се.
Нищо лошо няма, всяка година има такива случаи. Затова приемат резерви.

# 58
  • София
  • Мнения: 8 280
А с първите да се е случвало?

# 59
  • Мнения: X
За самочувствие след положен резултат и за спорта не са били. Нямаше да си дам труда за подобна глупост.

# 60
  • Мнения: 1 013
Може би именно *LUCY* е човекът, който може да ми обясни за мотивацията на хората, децата им от почти бебешка възраст да участват в изпити/състезания.

# 61
  • Мнения: X
Не знам каква е мотивацията на тези хора и не ме интересува.

# 62
  • Мнения: 6 926
А с първите да се е случвало?
Ако правилно съм разбрала въпроса, то ДА. И тази година, и миналата година децата приети на първо място в пети клас не се записаха в смг.

# 63
  • Мнения: 12
За статистиката - курсове в 3ти и 4ти клас и частен учител. Детето ми посещаваше в 3ти клас само последния модул на курсовете в СМГ, когато и прояви интерес към училището. Сериозната подготовка започна в 4ти клас с курс в СМГ от октомври месец и почти ежедневно решаване на задачи вкъщи. От началото на април  до края на май месец в подготовката се включи един път седмично и частен учител, за да покаже и научи детето на  правилно разписване на втори модул (от наша страна не можеше да разчита на никаква помощ в тази насока). Детето е от приетите тази година.

# 64
  • Мнения: 239
Здравейте!Моето дете не е прието!Аз съм изключително доволна от неговото постижение на самия изпит.Ходеше на курсовете в 3-ти клас,после в 4-ти беше на частен учител,но не успя!Баща му се занимаваше с него с математиката и каза,че задачите на изпита са били доста трудни!

# 65
  • София
  • Мнения: 449
Както горе се писа - много ми се иска да видя редови седмокласник как се справя със задачите от изпита.

# 66
  • София
  • Мнения: 8 280
Сигурно някои ще се справят, както са се справили и деца от 4 клас без уроци за СМГ. Много зависи каква математика е учил, дали е ходил по състезания, дали това е неговата наука.

# 67
  • Мнения: 6 926
Няма такова нещо като справили се четвъртокласници без уроци Simple Smile)). Тези с домашната подготовка са с родителски уроци или уроци от сборници. Родени научени на теорема на Гаус май няма Simple Smile

# 68
  • София
  • Мнения: 8 280
Щом казваш.
Моето дете не е от тях, но пък може да се включи някой да те обори.

# 69
  • София
  • Мнения: 7 673
Няма такова нещо като справили се четвъртокласници без уроци Simple Smile)). Тези с домашната подготовка са с родителски уроци или уроци от сборници. Родени научени на теорема на Гаус май няма Simple Smile
Ами да си я изведат. Гаус да не е бил по-голям от тях?Wink

# 70
  • София
  • Мнения: 2 768
Няма такова нещо като справили се четвъртокласници без уроци Simple Smile)). Тези с домашната подготовка са с родителски уроци или уроци от сборници. Родени научени на теорема на Гаус май няма Simple Smile
Ами да си я изведат. Гаус да не е бил по-голям от тях?Wink
То Гаус е бил един, а кандидатите са значително повече. Едва ли всички са генийчета, да разчитат на природни просветления без подготовка  Laughing

# 71
  • Мнения: X
Гаус може и да е един, но не е извел 20 теореми за 1 час!

Общи условия

Активация на акаунт