Какви са ми правата в тази ситуация

  • 1 916
  • 11
  •   1
Отговори
  • Мнения: 9 390
Поръчваме си външни щори от небезизвестна фирма.Искахме кутията
на щорите да бъде една цяла и шнура да  бъде плосък. Жената в офиса ни увери, че да така ще бъде, както ние желаем. Веднага на деня дойдоха от фирмата, взеха размери. На следващия ден, след като ни казаха крайната сума занесохме
 капаро и сключихме договр. След седмица идват да ни слагат щорите и о, чудо, не е с една кутия, а с цели 3. Уговорката беше 3 щори, една кутия. Започват да монтират щорите и по едно време се оказва, че едната е сбъркана вместо лява,  са я поръчали дясна. Преправиха я цялата, рязаха от нея. Шнура се оказа от този белия-стандартния.
Тръгват си майсторите и забелязвам, че трите капака на щорите изобщо не са прилепнали един до друг и е ужааасно  грозно. Има луфт от около сантиметър.  За капак трите кутии на щорите са с различен цвят. Това го забелязахме чак на следващия ден, когато стана по-светло навън. Две от щорите се запъваха някъде и махнаха цели 3 ламела, само и само да върви. В резултат на това едната , вдигайки я догоре, после не иска да тръгне, трябва да я издърпам леко с ръка, а на другата са я изкривили само и само да върви. Това се забелязва отвътре. Веднага се вдигнах и отидох в офиса. Не можело кутията да бъде 1 цяла, само и единствено 3 на брой. Питам аз: А, защо това не се уточни при поръчката.?Само вдига рамене.
Не можело шнура да е различен от бял. Питам аз: Нали даже и в договора го описахте, че даже и ни дадохте право на избор. Стандартен бил-бял.
Сега чакаме" майсторите " на щори да дойдат, ама ги няма никакви от сряда. Иначе за размерите намериха време да дойдат на същия ден.
Кажете ми какви са ми правата?  Как да постъпя? Дадохме нескромната сума от почти 600 лв. И не ми се иска ей, така да си затворя очите, защото усещам фирамата как се изнизва.

# 1
  • Мнения: 8 889
Жената в офиса ни увери, че да така ще бъде, както ние желаем.

Имате ли договор с ясно написано всичко, което искате?

# 2
  • Мнения: 9 390
Имам договор, в който са разнесени размерите(грешно). От там е тръгнала грешката с щората лява-дясна. Или майстора грешно е написал или тази в офиса грешно е преписала. Отбелязан е шнура-плосък. А ни сложиха кръгъл и капарото е записано в този договор, както и срокът за изпълнение.

# 3
  • Мнения: 8 889
Трябвало е да си прегледате договора.

# 4
  • Мнения: 9 390
Аз няма как да разбера какво е взел като размери майстора и какво е предал. Грешката се установи при монтажа.

# 5
  • София
  • Мнения: 6 219
Аз няма как да разбера какво е взел като размери майстора и какво е предал. Грешката се установи при монтажа.

Мериш заедно с него или преди да дойде, за да може след това да сравнявате и той да си носи отговорността при грешка. Копираш или снимал с телефона това, което той е отчел.
В договора не е ли описано какво можеш да направиш при неспазване на поръчката?
Иначе - Комисията за защита на потребителя.

# 6
  • Мнения: 3 867
Тя ако сама ще си взима мерки, няма да плаща на фирма за това.
При грешка от страна на фирмата при взимане на мерки, това е доказуемо лесно и си оправят грешката за тяхна сметка. Шнура да се смени с описания плосък по договор. Не разбрах описана ли е кутията да е една-явно не-претупала е тази, която взема поръчката нещата. Категорично може с една кутия-ние сме с една.

# 7
  • Мнения: 68 368
Кристал, пускай жалба до КЗП...писмена, сканирай всички документи, скици...всичко което имаш и разкажи ситуацията кратко и ясно.
Друг вариант нямаш.
Когато на нас ни монтираха външните щори, ги бяха закачили на криво и дразнеше окото. Отказах да платя на майсторите, докато не го оправят. Намусиха се, но го изравниха и чак тогава им дадох остатъка от парите. Много са дяволити повечето и решението е да не се плаща , ако не си доволен и докато не си оправят мизериите.
Пиши и на фирмата мейл, който също можеш да приложиш към жалбата си, както и отговора от фирмата.
Успех ти желая!

Последна редакция: пн, 30 юли 2018, 10:43 от teta75

# 8
  • Мнения: 9 390
Благодаря!
Мисля като за начало май да намеря телефона на шефа на фирмата и да го "светна" за случващото се. Едва ли е наясно какво се случва. В последния разговор с жената от офиса ми предложи обезщетение от 50 лв. Rolling Eyes Забравила съм да го отбележа Laughing

# 9
  • Мнения: 68 368
Трябваше да запишеш разговора с нея...

Ако е сериозна фирма, шефа може и да вземе отношение. Обаче в повечето случаи и шефовете са същите тарикати като майсторите.

Моят съвет е ако е възможно, да комуникираш с тях писмено, защото така можеш да доказваш. Ако е устно става после твоята дума срещу тяхната, тоест едно нищо откъм доказване пред трета страна .

Също се сещам по закон какво можеш да направиш - входираш им писмено една рекламация за несъответствие на предоставената услуга, но тогава ще се гледа дали услугата съответства на договора, а в договора май не е описано съвсем всичко, което си искала и което ти е било обещано от госпожата в офиса...

# 10
  • Мнения: 4 198
О, да!
Първо тръгваш по каналния ред - фирмата, после вече КЗП и т.н.
Виж в договора по какъв начин се предявява рекламация. Всички, както са ти казали по-горе, в писмен вид и с входящ номер. Няма начин тази фирма да няма административен офис с поне един служител (секретарка/счетоводител), който да ти даде входящ номер.

# 11
  • Мнения: 68 368
Другият вариант е с куриер или с обратна разписка да се изпрати рекламацията. Така ще имаш доказателство, че е стигнало при тях...това в случай, че се опъват да дадат входящ номер. Въпреки че по закон са длъжни да имат тетрадка за рекламации и в нея да вписват всяка...

Общи условия

Активация на акаунт