Къде да отседнем в Родопите и какво трябва да се види непременно -7

• Пловдив
Да разбирам ли, че ако автомобила ни е подходящ няма пречка да стигнем с него до Орлово око?
Оставяте го на центъра на селото (по-добре) или на хотел Мурсал, и тръгвате по пътеката. Ако сте на центъра, трябва да вървите малко до хотела, той се вижда отвсякъде, горе на високото е, от там има табела и ясна пътека за Орлово око. Пътеката е стръмничка, но не е
дълга. Никаква нужда от джип, освен ако не искате да имате оф роуд преживяване. Те вървят по друг път.
Аа, ако искате с автомобила да стигнете до самото Орлово око, без да ходите пеш, Няма как да стане.

• до най-прекрасния мъж
Ако автомобилът ви е офроуд джип, специално направен за такива терени, няма пречка да се качите. Но за обикновена кола или т.нар. паркетни джипки пътят е непроходим. Тогава или наемате специализиран джип, или ходите пеш по пътеката, както са писали момичетата.

Разбира се, че може пеш, пътеката е от хотел Мурсал и никак не е дълга, за по-малко от час ще сте горе. Пътят за джиповете е обиколен и няма смисъл да се прохожда пеш, не е интересен дори.

С дете на година и нещо, за съжаление, няма как да стане това. Затова съм отписала Орлово око от плановете, за съжаление. Трябва ми нещо лесно достъпно с кола на близко разстояние, което да отнеме не повече от макс 3 часа с пътя и то в посока София, а не отклоняване. Сложни критерии, знам...

С тойота хайлукс сме, не е паркетна, има си оборудване за оф-роуд. Благодаря.

• Мнения: X
Къде е с  . Вишнево

Септември ще сме в Пампорово в хотел Белвю за 3 нощувки. Чета темата с интерес и маркирам какво да разгледаме.

• Варна
Пътят за коли до Орлово око е със сериозни коловози и дупки, изисква се доста опит за подобни маршрути, а и не знам бихте ли искали да причините това на колата си, макар и да е подходяща, не е просто черен път.
Днес съм много вдъхновена от небрежната ни разходка из Гела и Стикъл. Прогнозата за дъжд ни отказа от по-сериозни разходки. Беше просто вълшебно след и преди дъжд, над нас грееше, в отсрещните хълмове гърмеше, валеше. Тръгнахме от Стойките в дъжд и в Широка лъка вече не валеше, а са доста близо. Така че подобни разходки са добра идея при прогнози за кратък дъжд.
Гела, по шосето през селото се получи доста добра разходка с красиви гледки, не е натоварен пътят и рядко минават коли:

Много красиво място е. Впечатлих се от гледката на къща за гости, нищо няма в интернет като информация, само от фейсбук открих тази снимка:

Къщата е под наклон с уникална гледка към планината, въздухът там мирише на билки, това успях да снимам от улицата:

Къща Панорама също е на хубаво място, хотел Гела ме беше впечатлил от снимки, на живо е малък и всички постройки сбутани една в друга, още строят, за тези пари е разочарование отвън погледнат.
Стикъл ни впечатли много. Много живописен и див път до него, страхотни гледки:

Къща Марияна тук е със страхотна гледка(аз харесвам места за настаняване с красиви гледки, набелязвам си и споделям за търсещите подобни места):

На пътя ни срещна голям образ, оказа се местен фермер, купихме си страхотни неща от него, продава само на място, овче и краве сирена, кашкавали, гюбек, масло, много вкусни, не много евтини, но за качеството цената е разбираема, животните се отглеждат в селото, ако търсите качествени продукти, това е едно от местата, на които може да купите:

Последна редакция: сб, 17 авг 2019, 01:31 от Priqtelka

• Асеновград
https://www.google.bg/maps/dir/%D0%9F%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B4%D0 … 5208,11.04z/data=!4m14!4m13!1m5!1m1!1s0x14acd108a248763d:0x6470d1fa6f1338a0!2m2!1d24.7452904!2d42.1354079!1m5!1m1!1s0x14ad0655586eac9d:0x64a48936e4c2edeb!2m2!1d25.0427648!2d41.615113!3e0?hl=bg

Ех,  Priqtelka , върна ме една година назад с тези снимки  Simple Smile. Тези другарки под бора все едно не са мръднали от там цяла година  Grinning

И техните "колежки" които бяха доста любопитни и дойдоха да ни поздравят

Ето още 1-2 снимки по същия път

Къщата за гости с гледката миналата година се ремонтираше, и нас ни впечатли , но нямаше никой наоколо, за да разпитаме за подробности.

Този район за мен е един от най-красивите в Родопите, не самото село като такова, а гледките наоколо.

• Варна
Наистина все едно не са мръднали тези овчици. 🤗 Страхотни снимки!
Много точно написано, не самите села впечатляват, а гледките и природата край тях. Миналата година само минахме с кола и не се впечатлих, но сега разхождайки се пеша, беше друго. А и срещите с хората, които живеят там също бяха безценни преживявания. Бях чувала за сърдечните родопчани, но в Стикъл и Триград ни разтопиха.

• София

Тръгнах да отговарям и видях, че си писала.
Хубаво селце е Simple Smile

• Варна
Аз да продължа с отзивите си, не ми плащат за реклама, да отбележа. 🤣 Както днес собственикът на мястото, за което ще пиша, каза: "Не ти трябва реклама, единият казва на другия и така става." Simple Smile
Много държа да напиша за това заведение, позната го беше споделила във Facebook и аз съм го запомнила. Днес(вчера вече) отново беше неустойчиво времето и се  колебаехме къде да ходим. Реших, че ще рискуваме и ще пътуваме 50 км до Рудозем. Късметът е бил с нас, защото собственикът беше решил да не работи, точно беше доста валяло и стрижеше естествените си косачки: овцете. 🤣 Но рече и отсече, че няма да ни върне, слънцето грейна и въобще стана чудно. Илко се казва и е чел всички книги на Хемингуй, така се вдъхновява и за името на мястото, наследено от дядо му: "Старецът и дерето". Каза ни, че има 4 пресни и много вкусни неща: шаран и пъстърва на плоча(от рибарника там, може да си ловите и вие за удоволствие, но рибата остава там), пържени картофи и домати от градината, хлябът е:  филии печени на плочата. Това беше към момента. Той сервира, готви и прави всичко, първо си говори с вас и всички вкусотии идват за минути, но каза, че през уикенда е лудница, изключение беше днес, имаше панаир в Рудозем. По-вкусен шаран аз не съм яла, не можах да спра да ям, не обичам сладководни риби, уникални бяха и когато му казахме, той със закачлива усмивка каза: "То се знае, аз съм най-добрият." Големи образи са местните хора, толкова ми е интересно да ги срещам. В гугъл карти няма отбелязване за мястото, от някаква страница намерихме телефон и указания, питахме местните, полутахме се с техните упътвания. Хубаво е да звъните и да питате кога и как работи, в чудно дере край Рудозем е, животните пасат край вас, детето полудя от радост днес да гони овце и зайци, малки гущерчета, водни кончета, жабки, патета, едва го изведохме да си ходим, препоръчвам горещо, разходката до там беше живописна и сме очаровани.

• Мнения: X
И аз много харесвам Рудозем.Много гостоприемни хора, усмихнати и любезни.
Аз ще скоча да го видя това селце Вишнево.

Някой ходил ли е скоро до Чудните мостове. Интересува ме как е пътят до там. Има ли някакви свлачища или повредена пътна настилка? Ходили сме преди време и беше много зле. Надявам се да са го оправили.

• софия
Препоръчвам с 6 ръце хотел FRIENDS VILLA - http://www.friendsvilla.bg/ в Енчец. Прекрасно място, усмихнати и отзивчиви момичета и момче, които направиха да се чувстваме желани гости. Мястото е точно такова, каквото е на снимките - чисто, спокойно, просторни стаи, богата, вкусна и прясна закуска, хубав и поддържан екстериор. Хотелът и вилите са направени и се поддържат с мисълта да е приятно и удобно за всички. Намират се над язовира и на 10 мин. пеша от понтоните.
Родопите са нещо, за което аз нямам думи да опиша. Красота не е достатъчно. Трябва да се усети. Бяхме за кратко, видяхме малко - Перперикон, Дяволският мост и един от меандрите на Арда Blue Heart
На Перперикон сме ходили преди 15 г. Няма нищо общо с тогава. Достойно дело на проф. Овчаров - толкова много е разкрито, европейски направено. Има работа за още поне 3 живота Simple Smile
Там имахме невероятно преживяване - Златомир Фунг и малко концерт на чело. Талантлив, талантлив. Музиката беше прекрасно допълнение на мястото. Никога не бих и мечтала да усетя нещо подобно.
В Родопите всичко е красиво, хората са мили. Те са мястото, на което не съм се сблъскала с лошо отношение и обслужване. Единственото място в България, на което отивам без притеснения. Пътищата, по които минахме са добри, някои от тях тесни, но при внимателно каране, няма проблем.