На лятото се радвам аз, ала иде седми клас

  • 61 727
  • 816
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 131
От задължителната литература изчете прозата, по моему с доста променлив успех по отношение на осъзнаването й. Стихотворения не е учила. По БЕЛ преговори малко граматика (синтаксис) и направи 2 - 3 преразказа. Планира преговор по математика. На нас почивката и летните отпуски все още ни предстоят, ако по време на пътуването ни успея да я накарам да понаучи нещо наизуст, ще е добре.
Работим върху мотивацията, защото на теория е много мотивирана, но когато нещата опрат до реални действия.... мъъъъъка, мъъъъка!
Е, как може тоз пубертет да се случва точно сега!?

В тази връзка, почвам да мисля и за План "Б", в случай че оценките от изпитите не са за хвалба. Някой наясно ли е как протичат изпитите за проверка на способностите по музика и хореография? Не намерих някаква задоволителна информация (то още и не съм търсила както трябва, де - проектът е на ниво "идеен" Simple Smile ) Всъщност, дори не знам дали тези изпити се провеждат по някакъв утвърден от МОН формат (би трябвало да е така) или всяко училище с такъв профил решава за себе си.

# 16
  • Мнения: 253
Зравейте, благодаря на Спунк за темата.

Да дам отчет и аз. Стихотворенията са оставени за края на август да не би да ги забрави - негово желание, ама да видим до къде ще я докараме. Прочел е Бай Гаьо, До Чикато и назад, общо взето върви бавно с четенето.
Трета поредна година ще сменят учителката по БЕЛ. В 5-ти клас в края се пенсионира госпожата. В шести нова, която забременя, сега в седми не е ясно кой ще е. Нямам думи и не ми се мисли. Явно ще се наваксва в извънкласни занимания / школа/.

# 17
  • Мнения: 1 726
И при нас се очертава смяна на учители, което е неприятно:(
Нищо няма да учи сега наизуст, по принцип когато трябва лесно си запомня текстовете.
Почти си е изчела списъка.

# 18
  • Мнения: 11 887
      Проверка на способностите:

http://ruo-varna.bg/images/files/2018/Priem/RUO-363.pdf

"Бай Ганьо " и "До Чикаго и назад"- целите произведения ли четат децата? Моето още не е стигнало до Чикаго, но от "Бай Ганьо" аз избирах определени глави/ разкази да прочете. С "изборите" , "вестника", "опозицията" мисля, че следва на натрупа и житейски опит, за да ги осъзнае, след 6 клас е рано, затова ги прескочихме.

# 19
  • Варна
  • Мнения: 6 863
Светкавица, а защо не оставиш детето да прочете цялата книга и сам да прецени кое и дали му е било интересно? Задължително ли е да чете само това което може да осъзнае по чужди критерии, било то и майчините? Смятам, че няма излишно прочетена книга, решена задача, изгледан научно популярен материал и т.н. . Без значение, че не се вижда краткосрочната полза от това. От какво го предпазваш?

Когато след години отново прочете Алеко Константинов ще направи нов прочит и ще научи и осъзнае още нещо, според зрелостта си. И това ще надгради вече натрупаната база данни в главата му. Тя е тази която ще помогне да развие интелекта си. Ще има речник, ще има знания и най-важното - ще може да ползва тези знания в необходимите за това ситуации.

Апетита идва с яденето, това се отнася и за четенето, за търсенето на информация и желание за образование.

# 20
  • Мнения: 11 887
Светкавица, а защо не оставиш детето да прочете цялата книга и сам да прецени кое и дали му е било интересно? Задължително ли е да чете само това което може да осъзнае по чужди критерии, било то и майчините? Смятам, че няма излишно прочетена книга, решена задача, изгледан научно популярен материал и т.н. . Без значение, че не се вижда краткосрочната полза от това. От какво го предпазваш?




Защото го познавам и ако го оставя да прочете целия "Бай Ганьо" , така ще си изкара лятото, без време да др. произведения.
Затова се ограничихме само с пътуванията на Бай Ганьо , от които с желание прочете само две- три части/ тъй като и в литературата е спорен жанрът на това произведение и аз не зная как да ги нарека/ Просто отсявам, за да има време, а ако реши- нека да чете, за мен даже ще е радостно.

Вчера какво се случи, чак се хванах за главата.
Реших да му дам един кратък преразказ.
Няма да влизам в подробности. Само ще кажа, че до момента детето учи два езика и макар и да не е от ученолюбивите, нивото на владеене е доста сносно. С архаизми в класиката също се справя. Ноооо- в преразказа е заменил думата "мак " с "люляк" ShockedАз дори не мога да заподозра, че има човек, който да не различава мак от люляк, но това  е някаква супер ужасна / при преразказите/ грешка. А току-що се върнахме от един уикенд, викам му- толкова ли не си виждал макове и люляци,често се случва да спираме по пътищата...Като му ги показах, се оказа, че той запомнил люляк, но си го представял като...лале Shocked Shocked Shocked

# 21
  • Бургас
  • Мнения: 10 817
Здравейте!
И аз благодаря за темата!
Щерката в момента е на "Бай Ганьо".На моменти и е забавно,но много непознати думи/и за мен/.
Стихотворения няма да учи наизуст,защото госпожата не е казала такова нещо.Smirk

# 22
  • някъде ... тук ...
  • Мнения: 8 167
От Бай Ганьо е прочел само посочените от учителката глави. Щял да чете останалото, ако има време. Това ми отговори току-що.
До Чикаго и назад прочете цялата - в началото му вървеше много тегаво и трудно, но после каза, че станала много интересна. Скучно му било пътуването с парахода Crazy
Докато бяхме на къмпинг на морето, всеки ден тумбата деца четеше на сянка от 15 до 16 часа. Хем малко тишина, хем гледат едно от друго и четат. Повечето бяха на една възраст, та и разменяха и обсъждаха. Единият баща даде тази идея и се оказа много полезна.

# 23
  • Мнения: 3 959
Моята е много енергоспестяваща. Боя се, че ако я натисна отсега, през годината ще откаже да се готви. Затова използвах времето за доразвиване на език. Ходи предиобедите в ИЧС - по 5 уч.ч. английски - В1. Това й харесва и не мърка. Имах амбициозната цел да преработи почерка си през ваканцията, защото с левия крак да пишеше, щеше да е по-красиво, но срещнах пълна съпротива.

# 24
  • Мнения: 10 304
Чикагото усещам, ще го чета аз на глас - хич не му се получава ("тия безсмислени описания не може ли малко по-накратко, никъв екшън няма" хаха, практично е детето). Ама докато сме палаткари - като вали, а то не е спряло - не знам какво да им мисля (хем полезно, хем солидарно) Simple Smile Simple Smile Обикновено чета приказки на дребната,но смятам да се образова малко по-стойностно покрай батко си Simple Smile

Шипката я опаткахме вече съвсем прилежно, дори задавам фрази от различни части на стихотворението и продължава без проблем. Че и анализ вкарва (шеговит, дано не му изиграе някоя лоша шега Simple Smile )

"На прощаване" - днес прави "преразказ" от името на либето ли там както им беше зададено.. довечера ще проверявам това произведение на изкуството хаха Simple Smile
.. и няколко задачки е решил, но доста отгоре-отгоре.

Обаче сам си мърмори: "уф да ги пиша тия глупости, че да ми се махат от главата" и ми е хем смешно, хем доволно протривам ръчички - поне се е осъзнал, че ТРЯБВАто се прави и толкоз. Пък ако ще да иска. (това за всичко де, не само за ученето)

Края на седмицата ще ходи с танците на турне 10 дни в Италия, където няма да пипне нищо със сигурност, затуй тази седмица смятам малко да попише по-усърдно. Ама аз какво смятам...

# 25
  • София
  • Мнения: 6 093
Нищо не е прочела, но тя скоро започна. Притеснява ме обаче, че не пита за непознатите думи. Излових я, че е минала транзит няколко. Досега никога не е учила /чела/ през пръсти.
Май, май яко я настъпва пубертетът. /Липсва ми емотикончето, което се държи за главата./

# 26
  • Мнения: 11 887
      Аз го карам да записва непознатите думи в една тетрадка. Той обаче,се изтарикати и преписва тези, които са под черта с обяснение .Така го излових, че не чете всичко. Тогава му казах "преведените" под черта да не ги пише, а само тези, които не са упоменати и не ги разбира. Освен това, съм предупредила, че вкл. и прозата зная почти наизуст, да не се опитва да пропусне непозната дума, която да не успее да ми каже каква е. Е, дойдоха си нещата на мястото. Вече различава синекдоха от метонимия, ама ще е ден до пладне. Иначе,както писах лале от мак и люляк не различава.

# 27
  • Мнения: 2 069
Дъщеря ми е прочела само "Една българка" и е направила 5-6 преразказа - учителката по БЕЛ направи летен курс през юли и ходи  всеки понеделник по 3 часа. Днес ми се похвали, че е изкарала 32 точки на преразказа Simple Smile, казва, че вече Баба Илийца я е научила наизуст Simple Smile.
Няма да я карам да учи стихоторения наизуст, смятам, че като работи задълбочено през годината и познава добре произведенията ще се справи.
По математика не е пипвала нищо, разчитаме на преговора, който започва в курса в края на август.
Местим се в ново жилище и имаме толкова други емоции покрай това, че за НВО не остава много време да си говорим...
Мен ме притеснява, че уж до края на юли щеше да има яснота относно формАта на изпитите, но все още нищо - някъде прочетох, че до началото на уч.година се е проточило, не мислите ли, че може да очакваме изненади?

# 28
  • Варна
  • Мнения: 418
Към майките от Варна — имате ли отзиви за школите Клас и Одесос? Колебаем се м/у двете. Вашите седмокласници къде са записани школа/курс?

# 29
  • Мнения: 2 069
Към майките от Варна — имате ли отзиви за школите Клас и Одесос? Колебаем се м/у двете. Вашите седмокласници къде са записани школа/курс?
Дъщеря ми е на математика в Материка, Одесос бяха другия ми избор, но щерка ми се хареса много с Вяра от Материка Simple Smile. Познавам сем. Георгиеви  (Одесос) - тя води БЕЛ, той - Математика, изключително сериозни и отговорни професионалисти, децата на много мои колеги и приятели са били при тях, само хубави думи мога да кажа!
Дъщеря ми няма да е на курс по БЕЛ, работи с учителка индивидуално.

Общи условия

Активация на акаунт