***МИТНИЦА*** – информация, въпроси, отговори и споделяне на опит – 5

  • 50 818
  • 742
  •   1
Отговори
# 540
  • Мнения: 727
Здравейте, имам пратка от Iherb пристигнала на 12.08 в България, на 19.08 съм изпратила необходимите документи към Бг пощи за освобождаване на пратката. До днес ни вест, ни кост.. Въпроса ми е има ли някакви срокове, в които да се случи това и след това да имам някакви претенции? Мога ли сега ако реша да отида сама да си освободя пратката, въпреки че съм упълномощила пощите?   Вече се чудя дали изобщо ще получа нещо, а сумата не е никак малка. Абсурдно е просто пощите да ми обясняват, че системата била нова и всичко сега било по-лесно, а вече 3 седмици нищо.. тя пратката от Америка дойде за 7 дни..

# 541
  • Мнения: 3 118
Здравейте, имам пратка от Iherb пристигнала на 12.08 в България, на 19.08 съм изпратила необходимите документи към Бг пощи за освобождаване на пратката. До днес ни вест, ни кост.. Въпроса ми е има ли някакви срокове, в които да се случи това и след това да имам някакви претенции? Мога ли сега ако реша да отида сама да си освободя пратката, въпреки че съм упълномощила пощите?   Вече се чудя дали изобщо ще получа нещо, а сумата не е никак малка. Абсурдно е просто пощите да ми обясняват, че системата била нова и всичко сега било по-лесно, а вече 3 седмици нищо.. тя пратката от Америка дойде за 7 дни..
На мен от митницата по телефона ми казаха десет работни дни - разбирай две седмици срок на обработка на документите. Но къде официално си пише за колко време ги обработват не знам.
И при мен го спазиха. Въпросът е, че ти си захапала много ваканционен период и просто можем само да гадаем. На твое място бих звъняла по телефона докато не се свържа (понеже гледат да не вдигат). Кажи кога си подала документите и дали въобще са ги получили.

https://www.bgpost.bg/bg/news/1781
Simple Smile

# 542
  • Мнения: 727
Звънях.. изобщо никой не се наема с това да провери дали е получено нещо. Да съм изчакала, няма срок. Първия път като звънях преди 2 седмици ми каза, че тъкмо обработвали документите получени на 19.08, ако имало проблем щели да ми пратят мейл, ако всочко е ок да чакам известие от пощата.. днес се опитвам да се свържа неуспешно все още..

# 543
  • Мнения: 3 118
Не знам какво да те посъветвам... Въоръжаваш се с търпение и пак им звъниш.
Единственото което съм си направила като извод с митници/бг пощи е да поръчвам по-отрано, че месец - два не ми мърда. Или да търся варианти за продукта от ЕС ако е над заветните 30лв.
Да се надяваме това положение с чакането скоро да се промени.

# 544
  • Мнения: 78
Здравейте, имам пратка от iherb ,която според проследяващият ми номер е от 20.8 в България и от 24.8 на митница. Чаках-чаках....,но известие до този момент не съм получила. От 3 дни се опитвам да се свържа по телефона с Български пощи / Челопешко шосе/,но никой не вдига.... Имате ли идея как да постъпя?
До сега не съм се сблъсквала с митница / иначе видях обяснението за митническо представителство и съм готова с всички документи/. Пратката е на голяма стойност и вече взех да се притеснявам " да не изгоря".
Като чета вашите коментари май не съм единствена чакаща дълго, но все пак....
Предварително ви благодаря за съветите

# 545
  • Sofia
  • Мнения: 15 511
Изказалите се по-горе чакат пратките им да бъдат освободени, а не тепърва да получат известие, че имат задържана пратка на тяхно име.
Според мен, трябва да опитваш по-интензивно да се свържеш с митницата, за да можете да установите къде евентуално е пакетът ти. Peace

# 546
  • София
  • Мнения: 3 157
mama4 Вземи документите и отивай на място. Вероятно са изпратили известие, но не е стигнало до теб. Ако чакаш още, има вероятност да върнат пратката.

# 547
  • Мнения: 78
Black Cat, vanian, благодаря ви!
Утре няма да мога да отида ( пусто таз митница много далеч я позиционираха), но ще се пробвам в понеделник.
Да, страх ме е да не върнат пратката или да не се “ затрие”.
Ще пиша пак.
Още веднъж благодаря.

# 548
  • Мнения: 727
Аз все пак успях да се свържа днес. Обясниха ми, че би тряжвало да получа мейл, че документите ми се обработват, но незнайно защо не съм. Документите ми били обработени и изпратени към митницата за освобождаване. Оправданието им за забавянето е преместването на митницата от единия край на София в другия през Август. Със срокове не се ангажират..

# 549
  • Мнения: 78
Здравейте, обещах да пиша( може и да в от полза на някой в моята ситуация).
Днес все пак успях да отида до митница.
Оказа се, че пратката вече е подготвена за връщане на изпращача( за мой ужас), но след около два часа и една доста отзивчива служителка успяхме да стопираме процеса. Оставих всичко подготвено отдавна ( необходимите документи) и ме увериха, че ги предават за обработване.
Сега ще чакам да получа известие, че прстката е в пощенския клон.
Още веднъж благодаря за съветите.

# 550
  • Мнения: 350
Аз съм потресена от тази т.нар. „услуга” на Бг Пощи за митническо представителство, бих посъветвала всички със задържани пратки на митница изобщо да не се занимават с Бг Пощи, а да отидат да си ги освободят сами, че иначе вероятно няма да ги получат изобщо.
На 4 август изпратих по имейл документи за 2 пратки закъсали на митница, получих на 6ти август обратна връзка, че ги изпращат за обработка. На 16ти август се свързаха с мен да им изпратя пак документите, защото явно някой на митница беше изпринтирал фактурата за едната пратка 2 пъти, вместо 2те фактури... не можели да намерят оригиналния ми мейл, спореха с мен, че съм им изпратила само едната фактура. Препратих им първия си имейл (съответно файловете бяха същите), след което ми казаха, че вече всичко е наред и документите се обработват. След като до 1 седмица нямах никакво движение по пратката се обадих до БРСЦ, където ми казаха, че не знаят, обработва се и това е. Следващата седмица звъннах пак - мислели, че вече са препратени, ровиха 20мин и ми казаха, че ги изпращат през нощта и на следващия ден трябвало да са при мен... Чаках ги още няколко дни, нищо не дойде. Звъннах пак - казаха ми, че едната е освободена и трябва да дойде този понеделник, другата всеки момент щяла да бъде освободена също... След като не дойде нищо и тази седмица проверих и се оказа, че тази, която уж била освободена, е била всъщност върната към подател още миналата седмица. В сайта им пише, че е изпратена извън страната, явно никой не разбира англ. там и си мислят, че е освободена... Не знам и аз какво очаквах от тях, но съм безкрайно възмутена, не си губете времето с тези некадърници, умът ми не го побира как ме разиграваха месец и половина.

ПП: и двете поръчки са от iHerb, които ще ме рефънднат , но по мое мнение Бг Пощи трябва да ми заплатят поръчките, iHerb нямат вина тук, те са също толкова жертва в тази ситуация...

Последна редакция: чт, 19 сеп 2019, 16:21 от ts_mira

# 551
  • Мнения: 2 337
Аз съм потресена от тази т.нар. „услуга” на Бг Пощи за митническо представителство, бих посъветвала всички със задържани пратки на митница изобщо да не се занимават с Бг Пощи, а да отидат да си ги освободят сами, че иначе вероятно няма да ги получат изобщо.
На 4 август изпратих по имейл документи за 2 пратки закъсали на митница, получих на 6ти август обратна връзка, че ги изпращат за обработка. На 16ти август се свързаха с мен да им изпратя пак документите, защото явно някой на митница беше изпринтирал фактурата за едната пратка 2 пъти, вместо 2те фактури... не можели да намерят оригиналния ми мейл, спореха с мен, че съм им изпратила само едната фактура. Препратих им първия си имейл (съответно файловете бяха същите), след което ми казаха, че вече всичко е наред и документите се обработват. След като до 1 седмица нямах никакво движение по пратката се обадих до БРСЦ, където ми казаха, че не знаят, обработва се и това е. Следващата седмица звъннах пак - мислели, че вече са препратени, ровиха 20мин и ми казаха, че ги изпращат през нощта и на следващия ден трябвало да са при мен... Чаках ги още няколко дни, нищо не дойде. Звъннах пак - казаха ми, че едната е освободена и трябва да дойде този понеделник, другата всеки момент щяла да бъде освободена също... След като не дойде нищо и тази седмица проверих и се оказа, че тази, която уж била освободена, е била всъщност върната към подател още миналата седмица. В сайта им пише, че е изпратена извън страната, явно никой не разбира англ. там и си мислят, че е освободена... Не знам и аз какво очаквах от тях, но съм безкрайно възмутена, не си губете времето с тези некадърници, умът ми не го побира как ме разиграваха месец и половина.

ПП: и двете поръчки са от iHerb, които ще ме рефънднат , но по мое мнение Бг Пощи трябва да ми заплатят поръчките, iHerb нямат вина тук, те са също толкова жертва в тази ситуация...
Мога само да съчувствам. Грижата на държавата към хората и малкият бизнес в действие ...

# 552
  • Мнения: 140
Само в нашата "мила" република явно прагът за освобождаване от ДДС е 15 евро, в другите страни членки е 22 (даже и в Румъния), а за Щатите да не говорим. Simple Smile Колко се мисли за хората в бюрократична Европа.
Не знам само дали процедурата за освобождаване на пратка е толкова тромава както при нас в другите страни от ЕС.
https://www.shiprocket.in/blog/de-minimis-values-by-country/

# 553
  • Houston, TX
  • Мнения: 15 673
В САЩ няма ДДС,  newsm78 няма как да се освобождава от нещо, което не съществува.
Статията е пълна глупост. Де- минимис се използва само за подписани търговски споразумения във връзка с определяне на това дали стоките са с определена страна на произход или не.

# 554
  • Мнения: 2 337
В САЩ няма ДДС,  newsm78 няма как да се освобождава от нещо, което не съществува.
Статията е пълна глупост. Де- минимис се използва само за подписани търговски споразумения във връзка с определяне на това дали стоките са с определена страна на произход или не.
sales tax може да не е ДДС, но си имат такси върху продажбите/оборота. Вие май ни взехте за ... доматите с колчетата.

Общи условия

Активация на акаунт