Истанбул [тема 45]

Ние отидохме в Долма бахче към 9 сутринта,нямаше опашка но тъкмо пристигаха автобусите с групите 😃,като излизахме към 11 някъде вече опашката за билети беше доста голяма.

• София
Момичета,моля да ми кажете дали моят маршрут си го бива и как да си организираме транспорта : Еминьоню => Бейлербей =>Долма бахче =>Джамията в Ортакьой =>Таксим =>Истиклял=>Кулата Галата и после  ще видим Blush
Другата алтернатива е да го направим в обратния ред : Еминьоню =>Долма бахче =>Бейлербей => Джамията Ортакьой => Таксим => Истиклял =>Кулата Галата =>накъдето ни видят очите Joy
Умишлено искам дворците да са първи ,за да избегнем опашките Blush
Махнете Бейлербей. Хем не се вписва в маршрута, хем ще бледнее пред другия дворец. Оставете го за следващия път.

• София
И ние, живот и здраве, тръгваме на 20 септември. Малко съм притеснена, защото от Запрянов травел казаха, че още не знаят подробности-хотел, автобус и т.н., но се надявам всичко да е ОК. Решихме сами да си направим маршрут. Имате ли информация за билетите за Вияленд. Предполагам че тийнейджърите, ще се очароват най-вече от атракционите...

Синята джамия е в ремонт в момента. Вътрешната част на купола е закрита. Бих препоръчал посещение на Сюлеймие, която е изцяло реставрирана,а гробницата на султан Сюлейман вече е отворена за посетителите.

Здравейте през нощта се върнах от любимия Истанбул беше прекрасен престоя с някой забележки към хотела , който беше ужасен това е хотел Ел Гато . Разочарована съм и от панорамната обиколка на града при която видяхме само Св. Стефан и Султан Ахмет, а преди 3 годи на същата обиколка ни водиха и в азиатската част. Иначе беше супер на цялото семейство ни хареса купихме кожи и злато и други неща там лирата като плащаш с карта и теглиш е 0.25 ст.има много сметка в долара защото го приравняват с еврото на 2 лв. Иначе навсякъде ни искаха долар и евро явно заради ниската лира

• Някъде в Европа...

Не се притеснявайте за това, че нямате инфо още за хотел и транспорт. И Караджъ турс ги казват предния ден 😉
     За Виаленд - аз пътувам този уикенд сама с детето и единия ден ще ни е основно Виаленд. Билетите, доколкото разбрах от всичко прочетено от 1 стр., ги продават около безплатните шатъли. Аз смятам да вземем такъв от Еминьоню. Цената им видях в сайта на Виаленд - 175 лири, за мен и детето 348 лири (това за парка само, без Зандан, Сафари и Джунгла). Живот и здраве, да се върнем и ще ви дам подробна информация. Засега погледнете сайта им! ✌

Завърнах се и аз от Истанбул. Със смесени чувства съм.
Първо за хотела - Марбъл хотел, до Таксим, води се 4 звезди, но не отговаря. Има подземен паркинг, обслужването е ОК, имаше и стандартна закуска. Мястото му е мн удобно, пресечката срещу входа му, излиза точно на Истиклял.
Таксим и Истиклял - много шумно, много претъпкано и много мръсно! Очаквах луксозни магазини и романтична обстановка, хареса ми трамвая Simple Smile
Султан Ахмет, Топкапъ и джамиите - красиво, поддържано и доста по-чисто. В Синята Джамия не можахме да влезем, бяхме точно преди молитва и не ни се чакаше.
Галата мост и кула - красиво, но отново доста мръсно.
Долмабахче го видяхме от далеко, детето предпочете Аквариум. Там беше интересно. Пазарувахме малко и от МОЛ.
Ходихме и до Св. Стефан, запалихме свещички.
Капалъ Чарши беше точно, каквото си го представях. Купихме лукум и чай от там.
Движихме се с таксита, когато ги спреш от улицата, карат на апарат и цените са ок. Покрай забележителностите има много копърки, които искат двойно и тройно. От Таксим до Султан Ахмет - 25 лири, на обратно ни поискаха 80 лири, но отказахме. Спряхме си от улицата и ни взе 20 лири.
Като цяло ми се стори красив град, жив и много динамичен, но прекалено мръсен и шумен за мен.

Здравейте!Не съм ви чела назад,но някой би ли ми написал актуалните цени на музеите,които се посещават при организирани екскурзиии,защото мисля,че цените им са доста надути.

• Венера
gala_ilieva, щом си търсила роматично, но луксозно място за разходка трябваше да попиташ. Такова е Нишанташъ, на Истиклял са само масовите марки. Луксозни молове са Istinye Park, Zorlu и Emaar Square Mall, в който се намира и Galeries Lafayette. По-луксозно от това няма на къде Simple Smile

Наистина цените са по-висока, но не се чака на опашка и влизаш с екскурзовод

• София
аз мога да дам информация за музеите, които ние посешавахме. Не бяхме на организирана екскурзия. По принцип ползвахме карта за музеите - 125 тл и валидност 5 дни (включва св. София, Топ капъ, археологическия музей, музеят на ислямското изкуство,  на мозаиките, на ислямската наука и може би още нещо. Цените без тази карта са: топ капъ - 40 тл,  св. София - 40 тл,  църквата св. Ирина - 20, археологическият музей - 50 тл, ислямското изкуство - 25 тл,. В музеят на килимите ни поискаха 10 евро и ние не влязохме, 100%се опитаха нещо да ни излъжат с цената

Последна редакция: вт, 11 сеп 2018, 21:38 от Onna-bugeisha

За другия път ще знам Simple Smile съжалявам, че не съм попитала.

Здравейте,  бихте ли ми казали какво точно приложение на гугъл мапс офлайн ползвате, понеже излизат много и не знам кое е по-добро?

От пътуването ми през изминалите почивни дни до Истанбул със Запрянов останах много разочарована преди години пътувах с Йонека и бях  много повече доволна

• Варна
Елица, сподели от какво си се разочаровала. Както виждаме, всеки има различни очаквания от Истанбул и подробностите около пътуването, та е добре да конкретизираш минусите на Запрянов, в случая.

Само аз ли не се впечатлявам от мръсотията в Истанбул на места, през които преминават милиони хора ежедневно, особено сравнявайки я с кочината, която сами си творим тук, бидейки 1/3 от мегаполиса в цяла държава?
Аз лично съм виждала как всяка сутрин Истиклял се мие, а непрестанно през деня се чисти - дейности, отчасти позабравени тук...

kremy82, за пореден път да препоръчам офлайн навигацията NAVIGON. Отново разчитахме на нея, където бе нужна и се справи без проблем.