СЕДМИ клас – 13 – Ваканция е!!! И малко трети тур!

  • 64 350
  • 729
  •   1
Отговори
# 600
  • Варна
  • Мнения: 2 442
Е, да де, но детето " да набляга упорито над езика" как го формулирате? Горните нива С1 и С2 не се взимат с гледане на филми и чатене по чужди форуми. Нали идеята е, че ЕГ дава академичната възможност детето да набляга над уроците. И не е въпросът само в часовете по език, а и в допълнителните знания по език чрез разказвателни по език и литература на съответния език. Иначе ако зорът е да се ходи пак по курсове и школи, спор няма, може някак да се докрета, но разлика с ЕГ винаги си остава и повярвайте, винаги си личи. За моята професия постоянно ми се налага да търся колеги с език и от опит споделям, че всички кандидати пишат едни нива и чудесии, но после като си отворят устата, разликата лъсва. А специално за английския, тъй като има над 250 хил думи, и пет години няма да стигнат - особено ако искаш да надскочиш ниво от keep it simple на eschew obfuscations. И ми е трудно да повярвам, че могат да се съвместят два езика с цел С2 за това време.

# 601
  • Мнения: 4 027
Изобщо не смятам, че се достига С2 и по основния език. С1 е нивото, а евентуално, при пълно потапяне в езиковата среда и езикова дарба....Специално за немския чужденецът остава винаги разпознат.

# 602
  • Мнения: 2 865
Е къде искат C2 за университет?
Среща се  C1  долните нива, но и B2 е масово.
Много е важен досега до реалния език.

# 603
  • В светлината на слънцето
  • Мнения: 7 921
По повод езика. Една от най-добрите преводачки на английски филми в киното преди години (понеже сега работи друго), е завършила математическа гимназия, после журналистика. Грам не е живяла в чужбина, но дори и филолози й признават перфектното владеене на езика и то в нюанси. И друг пример - две колежки, и двете завършили 1аег в годините, когато там се влизаше много трудно. Едната владее езика перфектно, другата - колкото мен. А аз определено не го знам отлично. Така че е и до човек. Едната ми леля беше признат полиглот, дори не помня колко езика знаеше перфектно, но само един е учила официално.

# 604
  • В светлината на слънцето
  • Мнения: 7 921
Моля, не ме разбирайте погрешно. Не го казвам от позицията на “гроздето е кисело”. Имам предвид, че ако човек иска и има такава необходимост, би могъл да го постигне, дори и извън ег. Както и обратното - макар и приет в ег, може да си остане на едно средно ниво по различни причини.
Има и друг момент. Има хора, които генетично са програмирани да учат лесно езици, и такива, на които им се получава изключително трудно.

# 605
  • Мнения: 4 027
Напълно съм съгласна! И не знам ще дойде ли време в ЕГ да се кандидатства не с математика. Ето, сега въвеждат трето  (по желание) НВО по език. Дете, което стъпва на поизучен чужд език ще се справя по-добре добре от дете със силна логична мисъл(мат.), но със слаба механична и асоциативна памет.

# 606
  • Мнения: 822
Малко опит от големият ми син, оказва се или поне според него, че сертификата по езика, ама хич не е достатъчен, ако смяташ да учиш сред такива, на които им е матерен, или по точно някак ще учиш, но трудно се комуникира...иначе той е с C1+ на АЕ, и след две години в УК и живот сред англичаните, казва че го разпознават веднага, и понякога се изморява при общуването( особенно на третата бира)...та с B2 не ми е ясно как точно ще се случат нещата.

# 607
  • София
  • Мнения: 12 082
Шарлот, но математиците /не непременно отявлени, но справящите се добре с математиката/ усвояват по-добре граматиката.

# 608
  • Мнения: 21 455
Напълно съм съгласна! И не знам ще дойде ли време в ЕГ да се кандидатства не с математика. Ето, сега въвеждат трето  (по желание) НВО по език.
Всъщност до миналата година имаше НВО по чужд език, при това - задължително.
Преди време и аз разсъждавах в същата посока, че тежестта на математиката за профил чуждоезиков може да бъде намалена - примерно БЕЛ да се утроява, а математиката да взема веднъж. Профилът обаче е съвкупност от три или четири профилиращи предмета. Двата задължителни в случая са чуждите езици, но другите два могат да са в областта на математиката и/или природните науки. Разбира се, може да се потърси различен начин за балообразуване в различните паралелки на една и съща гимназия взависимост от третия и четвъртия профил, когато те са определени още с държавния план-прием, но не мисля, че много гимназии биха избрали подобен вариант.

# 609
  • Мнения: 5 160
Шарлот, но математиците /не непременно отявлени, но справящите се добре с математиката/ усвояват по-добре граматиката.
Абсолютно. Всъщност проблемът е отпускането в говоренето, искат да е изрядно.

# 610
  • София
  • Мнения: 7 073
Дидева, ти работиш за пълен срив в системата на РУО-София. JoyJoyJoy
Ти представяш ли си, при такова балообразуване, колко първи класирания ще има? Stuck Out Tongue Winking Eye

# 611
  • Мнения: 21 455
Е, сега. Където 87 групи балообразуване, там и 107. Joy

# 612
  • София
  • Мнения: 12 082
А като гледам проекта, следващата година, поради изтеглянето на НВО през юни, са си съкратили и сроковете за обявяване на класиранията, та набор 2005 може да ни удари в земята с трето, че и четвърто Първо класиране. Joy

# 613
  • Мнения: 21 455
По-скоро не е заради НВО, а заради това, че седми клас вече ще учат 36 учебни седмици.

# 614
  • Мнения: 4 027
Шарлот, но математиците /не непременно отявлени, но справящите се добре с математиката/ усвояват по-добре граматиката.
Да, ако е граматика, основана на логика. Но при 1 правило и n изключения математическото мислене закъсва. Няма много общо с темата, но защото си юрист: няма по- страшно от страна- математик Simple Smile - прави формално логично, но абсурдно тълкуване на закона. В тази връзка се сещам за размислите на Паскал за видовете мислене- всяко със своите богатства, но те - с добро приложение, в различни сфери.

Общи условия

Активация на акаунт