91 НЕГ "Проф. Константин Гълъбов"- тема 3

  • 78 898
  • 750
  •   1
Отговори
# 300
  • На планетата Земя
  • Мнения: 6 314

Колкото и тъпо да звучи - явно ще се спасяваме по единично. Не може да убедиш родители, които до момента не са се заинтересували от неща като как се учи езика в тази гимназия, какво е ДСД, какво е лайстунг, какво включва и представлява обучението, какви изпити се държат и кога, с какви дипломи се излиза и т.н. в това, че още сега има проблем, който никой не вижда и трябва да се направи нещо.

Barbapapa, защо даваш такава квалификация още на първата родителска среща? Кои въпроси на родителите точно показаха, че не сме в час със системата в училището? Наистина ще се радвам да ги споделиш, за да не играем на развален телефон.

Мисля, че всички родители са наясно със съществуващия от минали години конфликт, слушаха внимателно, всеки за себе си се опитваше да създаде мнение, да прецени ситуацията. Добре е да сме всички в контакт и да е информираме един друг навреме за нещата в класа, обучението и всичко останало. Но и не мисля, че трябва да се очаква от нас още утре да излезем с подписка за нещо (което все още на живо не се преживяли поради простата причина, че днес е едва вторият учебен ден), за което шепа (по думи на пишещи в темата, не знам дали настина не са повече) родители от минали години не са успяли да направят нищо.

Дайте ни малко въздух и спокойствие, след като се прекръстихте за наше здраве и "късмет" и си плюхте в пазвите, че не сте в този клас. В момента искам за детето си спокойствие и позитивизъм (какъвто тя има в огромен запас), радост от това, че страшно много си харесва класа, удовлетворение от сбъдването на едно голямо желание след година положен огромен труд. Нека притесненията ни не преминават към децата, това не е тяхна работа.

Нека си учат всички думи отговорно, нека не подминават нито една нова дума, срещната извън учебния материал, нека си пишат всички домашни и съответни упражнения в тетрадката, независимо дали са дадени или не. Вярвам, че ще се справим с всичко.

Вчера на дъщеря ми й е било много приятно с класа. Днес каза, че ще заговори единиците деца, които стоят в междучасието сами и не говорят с никого. Харесала й е мноооого учителката по БЕЛ, смяхме се за госпожата по физическо, която също е била много приятна, обсъждахме двата метра скок и осемдесетте коремни преси).

П.С. И последно весело нещо от родителската - както разбрахме, има бърз начин за преместване в друг клас - повечко неуважителни отсъствия и сме готови. Така че, който реши, да действа  hahaha Харесаха ми погледите и усмивките, които много родители си размениха в този момент.  Mr. Green

# 301
  • София
  • Мнения: 17 978
Mileto, така и предположих снощи - изхвърляне от страна на таткото с обобщението колко неориентирани в ситуацията и заблудени са родителите на деца в Б клас.
Съгласна съм с целия ти пост за подхода към нещата, за регулярната подготовка на децата у дома, за изчакването с цел набиране на лични впечатления, но с една уговорка. Не всеки като теб знае немски и  ще е в състояние да прецени доколко нещата с детето му са в норма при усвояването на езика, затова някои родители са превъзбудени още на старта и вече тъсят решение на проблема.



# 302
  • На планетата Земя
  • Мнения: 6 314
Mileto, така и предположих снощи - изхвърляне от страна на таткото с обобщението колко неориентирани в ситуацията и заблудени са родителите на деца в Б клас.
Съгласна съм с целия ти пост за подхода към нещата, за регулярната подготовка на децата у дома, за изчакването с цел набиране на лични впечатления, но с една уговорка. Не всеки като теб знае немски и  ще е в състояние да прецени доколко нещата с детето му са в норма при усвояването на езика, затова някои родители са превъзбудени още на старта и вече тъсят решение на проблема.

Знам, Русалке  Heart Eyes, знам, но аз мога да пиша само от собствената си камбанария и с желанието да съм от полза по какъвто и да е начин на когото и да е, както и когато е необходимо. Всеки трябва да намери за себе си подход в ситуацията, защото всяко семейство е в различна изходна позиция. Желая на всички от сърце да намерят правилния начин.  Heart Eyes

# 303
  • Мнения: 6
Mileto, по отношение на въпросите имаше 3 такива или може би 4, няма да бъда конкретен, защото не искам да влизам в конфликт или да засегна някой, отделно не знам и кой чете тук, може би и самата В.Г.
Не искам да влизам в конкретни подробности  в свободно отворена тема защото не е трудно да се установи кой на кой е родител а това може да се отрази на отношението към децата.
Иначе силно подкрепям и съм съгласен с написаното по-долу от теб.
Децата наистина са позитивно настроени и с добри впечатления.
За протокола на РС имаше два въпроса на които В.Г. се измъкна с отговори по допирателната, което ми навява на мисълта, че няма да има промяна в начина на приподаване спрямо предходните години.

# 304
  • тук-там
  • Мнения: 5 666
Миле, класът явно е много сладък, защото моята щерка съжалява, че не е там. Харесала си беше децата, които попаднаха в този клас! Успех желая и бих помогнала, ако мога с нещо!

# 305
  • София
  • Мнения: 18 679
Ох, много исках още снощи да споделя, обаче бебето беше полудяло и се приспахме взаимно по късни доби, та не успях.
Вкъщи сме супер ентусиазирани! Синчо е очарован от класната си, г-жа Кендерова, ама тя наистина е голяма сладурана, и аз я слушах с голямо удоволствие на родителската Hug А как се е влюбил в Джалева...Фантастична била, какво чувство за хумор имала, какво им разказала, какво им показала...Тази година щял да учи след немския най-много по български Joy  Много сладък! Така се зарадвах, че нещо го изкара от обичайното му пуберско състояние "нищонемеинтересува" и "оставетеменамира"...Децата в класа били страхотни. Засега са се разделили на момичета и момчета, но тези дни щели да се поопознаят. Планове има човекът Joy От момичетата нямало нито една кифла Heart Eyes
Инфо от родителската. Да, наистина втория език догодина ще си започва от А1, туй то...Тази година, макар бройката на часовете по немски да е запазена, част от материала е преместен в горен клас, тоест по програма би трябвало да завършат с по-малко знания, отколкото са имали преди на финала на 8-ми клас. Обаче! В НЕГ не можели да си позволят да не преподадат този материал, заради изпитите за немския отдел, затова ще си го вземат, само че в тези допълнителните часове - фуч и иуч. Втория срок двата часа фуч - с немец, ура! Думи по програма около 3 500 за годината, по програма на класната - между 4 и 5 хиляди. Учебници и помагала по немски - 180 лв. Електронен дневник - няма и тази година. Тя ще ни изпраща по мейл оценките по немски, които се очаквало да са 23-25 Open Mouth  и няколко пъти в годината статистика за мястото, на което се намира детето в класа - за ориентация на родителите. Контролни всяка седмица, а при несправяне с материала - по два пъти. Оценката за срока - средно аритметично. Допълнителни занимания - хор, театрална група /което обаче работи изцяло на немски, тоест нашите ще са за нея чак към девети клас/, спорт - май чух нещо за отбори по волейбол и футбол, но госпожата подчерта, че нямат база за регулярни тренировки - салонът е един и е пълен по цял ден, понякога и с по два класа. Така че явно остават уикендите.
Друго не се сещам. Дадох достатъчно материал на четящите догодина Grinning Рапорт даден, рапорт-приет!

Миле Hug На б - клас явно така си му върви - може и да не са случили на госпожа, обаче пък на деца!!!

# 306
  • Мнения: 6
Mileto, така и предположих снощи - изхвърляне от страна на таткото с обобщението колко неориентирани в ситуацията и заблудени са родителите на деца в Б клас.
Русалке само ще ти кажа, че по едно време ми идваше да стана и да си тръгна от РС защото почти нищо ново не научих , и ми идваше да кажа на част от родителите - това което питате го има на сайта на училището, на МОН, на немския отдел и на други места в мрежата. Да факт е тъпите въпроси бяха само 3-4, може би квалификацията се отнася само за единици родители, но при 3-4 такива въпроса от общо 10-12 зададени или дискутирани, Вие с какво впечатление ще останете. Хайде, моля Ви да спрем да се обиждаме /извинявам се ако аз съм обидил някой/ и да пишем за, и коментираме по-важните и градивни неща.

# 307
  • София
  • Мнения: 17 978
Аз не съм Ви обидила, отбелязах само, че е някак неуместно да  говорите с конкретни цифри, само двама-трима били запознати, другите щели да се усетят сигурно след 4-5 месеца, когато ще е късно. Ми няма как да знаете кой доколко е информиран към момента,  кога ще се усети (ако наистина не знае), как ще подходи към проблема, дали, кога и как ще реагира.. Само това написах, в него обида няма.
И кои неща са по-важни, по-градивни, та да минем на тях в обсъжданията? Всяко едно нещо, касаещо децата, отношенията помежду им и с учителите, обучението им, впечатленията им от класа, организационните въпроси и т.н, е важно.

# 308
  • На планетата Земя
  • Мнения: 6 314
Belinda, и щерката беше впечатлена от Джалева! Дала им е интересен проект, разказа ми всичко много въодушевена. Поръчах двете помагала, които им е продиктувала.

mtz, може и да са се намерили вече и нашите, нищо, че са в различни класове, 3 паралелки са на един етаж, ще се запознаят всички.

# 309
  • Мнения: 287

Миле Hug На б - клас явно така си му върви - може и да не са случили на госпожа, обаче пък на деца!!!

И миналата година беше така, 8 Б (поне според дъщеря ми) беше най-готиния клас Sweat SmileWink

# 310
  • София
  • Мнения: 17 978
В рамките на майтапа, Б клас (дори и по време, когато не предаваше ВГ в 8 клас)  са много единни. Моите са Б клас. Като махнем отишлите в лайстунг и избралите миналата година друг профил, останалите близо двадесетина деца са плътно заедно от 8 до 12 клас, избраха масово втори език английски в 9 клас, избраха масово и един профил. И явно на управата сърце не й е даде да ги разпръсне из паралелките както в 9-ти, така и в  11-ти, както се случва с други. Не че и това е лошо, ротационният принцип позволява добро опознаване на целия випуск.

# 311
  • Мнения: 502
И аз да се изкажа от позицията на родител, който грам не знае немски - по никакъв начин не одобрявам квалификации и набързо съставени мнения за хора, които не се познават /имам предвид родителите на 8б/. Но ... паниката, обзела таткото я разбирам, просто и аз бях изпаднала в такава, когато веднага след излизане на 1во класиране влезнах тук  и разбрах за казуса В.Г. Ами дойде ми като гръм от ясно небе, изчетох де що има коментари и колкото повече четях, толкова повече опъвах бръчки от ужас, защото съм с ясното съзнание, че няма как да разбера у дома дали детето учи езика като хората, или не, на практика се разчита на учителите. И понеже не обичам да се уповавам на късмета /дано мо'йто не е там/, реших да се успокоя и да измисля екшън план, ако колелото на късмета ни завърти натам. Според мен е супер прибързано още сега да се почва с търсене на частни учители, да се споделят мнения тип "край, всичко свърши, всеки се оправя сам". На РС, поведена в практически първия учебен ден, не може да се очаква 20 души да се нахвърлят с камъни по някой непознат. Не може и да се очакват ясно конкретизирани въпроси и точни обвинения относно учебния процес, който изобщо не е започнал. Действията на родителите трябва тепърва да започнат, не вече да приключват, защото всеки ще си търси вариант да се спасява. Съберете си контакти, общувайте, споделяйте, ясно е, че не може да вкарате всички в бг мама, но опции за чат - колкото щеш. След като си изясните как и накъде вървят нещата, ами потърсете я, поговорете първо с нея, например. Все пак има часове за консултации - 1 час седмично за ученици и  още 1 за родители. Никой не може и няма право да откаже обяснения кое, защо, как и т.н. Ако щете я бомбардирайте ежеседмично в тия часове, все ще има някаква реакция. Споделяйте и тук какво ви отговаря учителя, има тоооолкова много мами, които са наясно и винаги ще съдействат със съвет и препоръки какво да правите. Доколкото разбирам таткото обвинява родители в незаинтересованост, поради пасивността им вчера. Винаги трябва някой, който да даде първия залп, хората сме така, това не ни прави нито нито загубени, нито безхаберни родители. Ако нямате телефоните си, децата от класа вече имат група в месинджър, може от тях да се съберат координати. Варианти има, опции има, но някой трябва да се задейства и да го свърши, така както Русалка се е задействала преди време с пускането на тази тема.
Не искам да засегна, или обидя никой - дано не ме разберете погрешно, просто споделям какво съм си мислила аз, в случай, че се окажем при В.Г.
И само още  нещо накрая, че много дълго се разписах - според мен е по-добре да няма взаимни обяснения в стил "не исках да те засегна ... ама аз се засегнах .... ама вие, ама ние и пр." Абсолютно убедена съм, че има много пасивни консуматори на тази тема и изобщо на целия форум /като мен например/ и при подобни прехвърчащи искри, те могат да се откажат изобщо да се включат в обсъжданите проблеми. После се чудим защо имало само 2-3ма заинтересовани. Опитайте обединение, вместо обратното, със сигурност ще има повече ефект

# 312
  • Мнения: 287

Само да споделя от скромния опит с ВГ, който ни мина през главата:

1. И аз не вярвах, че може да съществува такъв "учител", особено в такава гимназия и поради факта, че моята майка е филолог (за съжаление по френски език) и е преподавала в I-ва АЕГ - запозната съм и с учителите там и с директорката. Затова реших да изчакам може пък нещо да не е точно така... В началото нещата (първите два месеца или до около нова година) нещата не са толкова отчайващи сравнявайки го с другите класове. Явно натрупването на лексикален материал не затруднява госпожата. Това донякъде успокоява родителите и на тях им се иска да повярват, че може би има промяна, че не всичко е загубено.

2. Въпреки това направих група в ФБ (още след първата родителска среща), затворена, само за родители на деца от клас - в нея има два поста, за съжаление ...

3. След февруари месец, явно с напредване в езика и неговата специфика, нещата започват леко да се влошават - децата започват да споделят за усетени разлики в материала, който взимат, за не попълнени учебни тетрадки, за липса на домашно. Постепенно новите думи стават все по-малко. Стигна се до там, че се използват контролни работи от другите класове, писани от другите госпожи … и вече е малко късно да направите каквото и да е, защото е март или април и остава само месец до изпита за лайстунг и месец до края на годината. Изключително недостатъчно време, за да може да се навакса каквото и да е изоставане натрупано през  предходния период.

4. Затова реших да подам жалба макар и в края на годината, надявайки се да има ефект за следващи набор, но уви...само още една майка от нашия клас ме подкрепи, въпреки че това не им костваше нищо (аз написах жалбата и я пуснат за съгласуване по имейл на жената и пак по имейл я подадох, трябваха ми само лични данни на родителите), нито щеше да се отрази по някакъв начин на децата.
 
5. Съвета ми е дори ноември/декември да ви се струва всичко наред пуснете жалба да се направи проверка на учебния процес - директорката има около месец може би да отговори … и искайте да се направи изпит от други преподаватели - външна комисия, не от НЕГ (не, че другите учители на 8-мите класове не знаят за проблема и не го признават, но за да не ги намесвате, те нямат вина и повярвайте ми повечето от тях ни съчувстват и ни подкрепят и разбират, и дори се и срамуват, но и те не могат да направят нищо ...) на нивото на всички паралелки, за да може да се съпостави и обективно да се оцени нивото на учениците. Не чакайте втора родителска среща, тя е чак февруари и на нея вече ще разберете, че В. Г. при поставяне на конкретни въпроси, не дава адекватни отговори.

6. Малко извън написаното, но факт - за съжаление тази година 8 Б са го разформировали и са сложили по 5-6 деца в другите класове (а беше класа с най-много останали деца). Не знам дали е заради жалбата или е косвено признание, че В.Г. не си върши работата и така децата от нейния клас ще могат по-лесно да наваксат и на учителите ще им е по-лесно да обърнат внимание само на няколко деца, а не на целия клас, но каквото и да е пак са ощетени - един път с калпав преподавател, другата година с това разформироване ...Disappointed


Последна редакция: ср, 19 сеп 2018, 13:44 от julika

# 313
  • Мнения: 502

 Втория срок двата часа фуч - с немец, ура! Думи по програма около 3 500 за годината, по програма на класната - между 4 и 5 хиляди.

Хм, на нас ни казаха - 1час с немец втория срок. Дано класната ни да се е объркала, не вярвам да има разлика в програмата на различните паралелки

# 314
  • България
  • Мнения: 2 164
 Нямам опит с ВГ, от което не страдам, но мога да каже нещо в подкрепа на разместването на децата в класовете.  Така се запознават с целия випуск и намират повече приятели. Преди 9 години ми беше странно, но от опита с голямото ми дете, мисля че е добър вариант.

Общи условия

Активация на акаунт