Отговори
# 705
  • Мнения: 4 940
Как трябва да се реши? Не разбирам откъде да започна? За 3.клас е. Урокът е за ВЕК.

Последна редакция: пн, 17 дек 2018, 18:49 от тинити

# 706
  • Мнения: 157
Здравейте! Аз отново със задача за 6 клас.
М е четирицифрено число, което се дели на 7 и 29. Ако М се умножи с 19, след това произведението се раздели на 37 се получава частно и остатък 5. Намерете всички числа М с това свойство.
Аз разсъждавам така - ясно е, че М е кратно на НОК (7,29)=203 и може да запишем М=к.203, където к=5,6....,49.
Също може да се запише, че 19.М : 37= а и ост. 5, откъдето намираме, че (19.М - 5) се дели точно на 37. Но дотук.. Не знам как мога да продължа. Worried

# 707
  • Мнения: 127
Здравейте! Аз отново със задача за 6 клас.
М е четирицифрено число, което се дели на 7 и 29. Ако М се умножи с 19, след това произведението се раздели на 37 се получава частно и остатък 5. Намерете всички числа М с това свойство.
Аз разсъждавам така - ясно е, че М е кратно на НОК (7,29)=203 и може да запишем М=к.203, където к=5,6....,49.
Също може да се запише, че 19.М : 37= а и ост. 5, откъдето намираме, че (19.М - 5) се дели точно на 37. Но дотук.. Не знам как мога да продължа. Worried

До тук добре. Замествате М=к.203, т.е. (19.203.к-5) се дели на 37, което е равносилно на (19.18.к-5) се дели на 37, тъй като 203=5.37+18. Тъй като 4 и 37 са взаимно прости имаме (4.19.18.к-4.5) се дели на 37, 2.19=37+1, 2.18=37-1 и така получаваме (-к-20) се дели на 37 или (к+20) се дели на 37.
При к=17, М=17.203=3451(проверка 19.3451-5=65564=37.1772)
При к>=54, М>10000, т.е. не е четирицифрено.

Отг.: 3451

# 708
  • гр.Варна
  • Мнения: 1 339
Задачата е за 5 клас и има някаква ънкост,за която не мога да се усетя...

# 709
  • Мнения: 4 125
Задачата е за 5 клас и има някаква ънкост,за която не мога да се усетя...

това са египетски дроби
1/ 1.6= 1-1/6
1/6.11=1/6-1/11
разписваш така всички и някои от тях се съкращават

# 710
  • Мнения: 6 924
Задачата е за 5 клас и има някаква ънкост,за която не мога да се усетя...

това са египетски дроби
1/ 1.6= 1-1/6
1/6.11=1/6-1/11
разписваш така всички и някои от тях се съкращават
Не е баш така, забравяте стъпката, която е 5.
y*(1/5)*(1-1/6+1/6-1/11+1/11-1/16+1/16-1/21+1/21-1/26)=5
y*(1/5)*(25/26)=5
y=26

# 711
  • Мнения: 8 029
Задачата е за 5 клас и има някаква ънкост,за която не мога да се усетя...

това са египетски дроби
1/ 1.6= 1-1/6
1/6.11=1/6-1/11
разписваш така всички и някои от тях се съкращават
Може и да са "египедски дроби", но 1/6 не е равно на 1-1/6, нещо е сбъркано в този начин на записване...Ето моя начин с постъпково събиране

# 712
  • Мнения: 6 924
Тези дроби ги учат по ИУЧ или ФУЧ и там извеждат следната формула, която децата използват наизуст на олимпиади (много странно, защо не им поискаха разписване миналата година, а в критериите директно се ползваше формулата):
1/(а*(а+b))=(1/b)*(1/a-1/(a+b))
пример в случая:
1/(6*11)=(1/5)*(1/6-1/11)

# 713
  • Мнения: 4 125

това е областен кръг от миналата година

# 714
  • Мнения: 6 924
Да, това казвам, директно ползват формулата, та даже директно са съкратили на 2 (каквато е стъпката тук: 1,3,5,7,9).

# 715
  • Мнения: 817
Помощ за 5 задача. 7 клас

# 716
  • Мнения: 4 125
Да, това казвам, директно ползват формулата, та даже директно са съкратили на 2 (каквато е стъпката тук: 1,3,5,7,9).
а защо трява да я извеждат всеки път
да не би питагоровата да я извеждат или метод на гаус

# 717
  • Мнения: 6 924
Да, това казвам, директно ползват формулата, та даже директно са съкратили на 2 (каквато е стъпката тук: 1,3,5,7,9).
а защо трява да я извеждат всеки път
да не би питагоровата да я извеждат или метод на гаус

Ми защото основните задачи по геометрия (например) не могат да се използват директно на ном или пмс или дори на нво, когато задачата е от модул 2. Предположих, че и тази формула е нормално да се извежда, а не да се ползва директно на ном.
Аз не я помня наизуст, намирам го за излишно, ако ми потрябва мога да си я изведа. Естествено, в живота никога не ми е потрябвала Simple Smile)))

# 718
  • Мнения: 8 029
Помощ за 5 задача. 7 клас

нека х е първоначалния брой книги
a) х-12=х/2-8
х/2=4
х=8,
Не може (книгите на рафта трябва да са били повече от 12)

б) х+4=12+х/2
х/2=8
х=16

# 719
  • Мнения: 817
Благодаря. За а получих същото, но реших, че греша някъде. Подточка б я пропуснах, мерси и за нея.

Общи условия

Активация на акаунт