Отговори
# 660
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 39 002
6 трябва да е отговорът. 2 точки за двата триъгълника, които можем да построим с хипотенуза АВ.
Още 4 точки, ако АВ е катет (с третия връх от двете страни на АВ, с прав ъгъл при А едният път и после при В).


права си. аз отчетох една точка (3), но не съобразих, че тя може да е над, асъщо и под АВ Simple Smile
забравих и, че към новополучените точки трябва да добавим А и В - значи 4 + 2=6

# 661
  • Мнения: 5 160
По 3 триъгълника в двете полуравнини, на които се разделя равнината от правата, върху която са точките А и В  Peace

# 662
  • Мнения: 19 284
Вие пък, 9ти клас системи Mr. Green Задачата с езерото прилича на такава от ОМТ. Съвсем в материала за там е да събират, вадят две уравнения или да умножават двете страни по цифра  Crazy
Sadlady, на децата им е по-лесно да разберат това със събирането, отколкото изразяване на едното неизвестно с друго.

# 663
  • Мнения: 8 015
Вярваш, не вярваш - в учебника за 9ти клас  са Smiling Imp
Първо прости линейни, после квадратни, т'ва е положението Simple Smile
И на мен ми е по-лесно и мисля, че й за тях, но им го обясняват с табличките. За деца, ходещи на школи, може и по този аналитичен начин и описване да им се обяснява (което за мен е по-простото и изчистено и ясно... ), но в учебния материал не е точно така Hands V

# 664
  • Мнения: 3 048

права си. аз отчетох една точка (3), но не съобразих, че тя може да е над, асъщо и под АВ Simple Smile
забравих и, че към новополучените точки трябва да добавим А и В - значи 4 + 2=6

Имаме 6 точки, без А и В. В условието се пита колко са точките, които заедно с А и В образуват правоъгълен равнобедрен триъгълник.

Имаме по три точки от двете страни на АВ, т.е. 6 (правият ъгъл да е веднъж в т. А, В и в третата точка).

# 665
  • Мнения: 6 924
Вие пък, 9ти клас системи Mr. Green Задачата с езерото прилича на такава от ОМТ. Съвсем в материала за там е да събират, вадят две уравнения или да умножават двете страни по цифра  Crazy
Sadlady, на децата им е по-лесно да разберат това със събирането, отколкото изразяване на едното неизвестно с друго.
Задачата с езерото е от изпит на пчмг, т.е. съвсем за 4-ти клас разширена подготовка. Прилича на омт, защото авторът май е един и същ Simple Smile

# 666
  • Мнения: 3 048
Аз на моето дете гимнастиките с уравненията ги обяснявах като го карах да си представи, че това е една везна. Ако добавяш и вадиш равни тегла от двете страни, везната си остава изравнена.

# 667
  • Мнения: 157
Здравейте! Моля Ви за помощ за следната задача за 6 клас: Лодкар гребял срещу течението на река. Когато минавал под едно дърво, шапката му се закачила, паднала в реката и заплувала по течението. След 20 мин. лодкарят забелязал липсата на шапката, веднага обърнал лодката и загребал със същите усилия, както срещу течението. Догонил шапката си на 2 км след дървото. Определете скоростта на течението на реката.
Благодаря Ви предварително!

# 668
  • Мнения: 6 924
Здравейте! Моля Ви за помощ за следната задача за 6 клас: Лодкар гребял срещу течението на река. Когато минавал под едно дърво, шапката му се закачила, паднала в реката и заплувала по течението. След 20 мин. лодкарят забелязал липсата на шапката, веднага обърнал лодката и загребал със същите усилия, както срещу течението. Догонил шапката си на 2 км след дървото. Определете скоростта на течението на реката.
Благодаря Ви предварително!

Боже, какъв мил спомен! Тази задача си я спомням от моето детство! Ще се опитам да я разпиша през телефона:
Шапката е изминала път 2 км за време 20минути+t=20/60+t=1/3+t часа. Т.е.:
vт.(1/3+t)=2
Умножавам двете страни по 3:
vт.(1+3.t)=6
vт+3.vт.t=6
3.vт.t=6-vт този извод кръщавам (1), по-късно ще го използвам.
От клона срещу течението лодкарят гребе 20 минути и изминава път:
S=(vл-vт).20/60
От това място до шапката си изминава път S+2km за време t, т.е.
(vл+vт).t=S+2
(vл+vт).t=(vл-vт).1/3+2
Умножавам по 3, за да махна дробта:
3.(vл+vт).t=(vл-vт)+6
3.vл.t+3.vт.t=vл-vт+6
Замествам с (1)
3.vл.t+6-vт=vл-vт+6
3.vл.t=vл
3.t=1
t=1/3 часа
Замествам t в (1)
3.vт.1/3=6-vт
2.vт=6
vт=3 км/час

# 669
  • Мнения: 7 149
Задачата с езерото е от първи приемен изпит в ПЧМГ през 2017г.
Предвид кои са авторите на приемните изпити през последните години /всеки може да направи справка в сборника на ПЧМГ/, то мисля, че авторът на точно тази тема е М.А. , която няма нищо общо с авторите на задачите от ОМТ. Simple Smile
Е, може и задачата да е заимствана.

# 670
  • Мнения: 6 924
Скрит текст:
Задачата с езерото е от първи приемен изпит в ПЧМГ през 2017г.
Предвид кои са авторите на приемните изпити през последните години /всеки може да направи справка в сборника на ПЧМГ/, то мисля, че авторът на точно тази тема е М.А. , която няма нищо общо с авторите на задачите от ОМТ. Simple Smile
Е, може и задачата да е заимствана.
Ох, леле, как не ме изпускаш! Познах задачата защото точно тогава се яви детето ми на приемен изпит, но не си направих труда да потърся кой е авторът ѝ. Написах "май", че е един и същ, не изразих категоричност. Официално се извинявам за заблудата, която вмених у читателите на форума и за това, че си подарих сборника и нямаше откъде да проверя кои са авторите на темите през последните години!

# 671
  • Мнения: 19 284
Пошегувах се по-горе. Системите с две неизвестни не са най-трудното със сигурност.
Тенденцията за задачите на състезания обаче си я знаем всички.

С по 1 копче можем да различим 2 разбойника, с по  2 копчета - 4, с по 3 - 8...с по 5- 32 разбойника, с по 6 - 64 разбойника.Най-малко 6 копчета са необходими според мен.
Искам да попитам на тази задача как може да се изчисли колко комбинации могат да се направят с шесте копчета, без да се разписват?

edit: Сега като се замислих, трябва да може да се разбие и да се събере:
1 сребърно и 5 златни 6/1=6
2 ср. и 4 зл. 6.5/2=15
3 ср. и 3 зл. 6.5.4/(1.2.3)=20
4 ср. и 2 зл. 15
5 ср. и 1 зл. 6
Две комбинации само от сребърни и само от златни
Събираме и стават 64.
По-лесно решение дали има?

Последна редакция: чт, 13 дек 2018, 08:37 от Дъждец

# 672
  • Мнения: 157
Здравейте! Моля Ви за помощ за следната задача за 6 клас: Лодкар гребял срещу течението на река. Когато минавал под едно дърво, шапката му се закачила, паднала в реката и заплувала по течението. След 20 мин. лодкарят забелязал липсата на шапката, веднага обърнал лодката и загребал със същите усилия, както срещу течението. Догонил шапката си на 2 км след дървото. Определете скоростта на течението на реката.
Благодаря Ви предварително!

Боже, какъв мил спомен! Тази задача си я спомням от моето детство! Ще се опитам да я разпиша през телефона:
Шапката е изминала път 2 км за време 20минути+t=20/60+t=1/3+t часа. Т.е.:
vт.(1/3+t)=2
Умножавам двете страни по 3:
vт.(1+3.t)=6
vт+3.vт.t=6
3.vт.t=6-vт този извод кръщавам (1), по-късно ще го използвам.
От клона срещу течението лодкарят гребе 20 минути и изминава път:
S=(vл-vт).20/60
От това място до шапката си изминава път S+2km за време t, т.е.
(vл+vт).t=S+2
(vл+vт).t=(vл-vт).1/3+2
Умножавам по 3, за да махна дробта:
3.(vл+vт).t=(vл-vт)+6
3.vл.t+3.vт.t=vл-vт+6
Замествам с (1)
3.vл.t+6-vт=vл-vт+6
3.vл.t=vл
3.t=1
t=1/3 часа
Замествам t в (1)
3.vт.1/3=6-vт
2.vт=6
vт=3 км/час


Благодаря!!!!!

# 673
  • Мнения: 157
Момчета, здравейте отново! Искам да попитам за една задача от МС "Св. Николай Чудотворец" за 4 клас. Колко са петцифрените палиндроми, произведението от цифрите, на които е не по - голямо от 20. (палидром е число, което се чете еднакво от ляво надясно и отдясно на ляво). Аз получавам 181 палиндрома, но няма отговори и не съм сигурна, че съм права.

# 674
  • Мнения: 8 015
Момчета, здравейте отново! Искам да попитам за една задача от МС "Св. Николай Чудотворец" за 4 клас. Колко са петцифрените палиндроми, произведението от цифрите, на които е не по - голямо от 20. (палидром е число, което се чете еднакво от ляво надясно и отдясно на ляво). Аз получавам 181 палиндрома, но няма отговори и не съм сигурна, че съм права.
Първо ми се видя, че много на брой ги изкарваш Thinking, но аз още повече ги изброих... Може и да бъркам де Hands V
За да е произведението на цифрите <=20, то повтарящи се цифри (т.е. на първо или второ място, респективно на пвто и четвърто място) могат да са 1, 2 (в комбинация с единици и двойки на другото дублиращо се място), 3 и  4  (само с единици)
Значи подрежданията могат да са:

(нулата в средата я оставям отделно за всички други случаи)
10х01 ( 9 комбинации с цифрите от 1 до 9) и такива комбинации са 9 започващи с 1, 2...9
11х11 (9 комбинации с цифрите от 1 до 9)
12х21 и 21х12 (по 5 комбинации с цифрите 1, 2, 3, 4, 5), както и 22х22 (само една комбинация с 1)
13х31 и 31х13 (по 2 комбинации с цифрите 1, 2)
14х41 и 41х14 (по 1 комбинация с цифрата 1)
С над 4 не става
Оттам нататък са всички комбинации с фиксирана цифра 0 в средата, т.е. комбинираме числото 1 с 1 до 9 (нулата сме я броили вече на първия ред, ако е на второ място, на първо не може да е) на първо и второ място (и респективно на последните две места) комбинациите са 2*9. Това е за всички числа от 1 до 9, т.е общо комбинациите са 9*2*9

Общо станаха
9*9+9+2*5+1+2*2+2*1+9*2*9=269

Може и да бъркам някъде, но...

Общи условия

Активация на акаунт