Отговори
# 645
  • Мнения: 6 918
Здравейте,
Можете ли да ми помогнете със следната задача: Какви са числата в първата редица?
а) 7, 2, 3, 8, 1, 9, 6, 25;
б) 12, 16, 20, 11, 10,15.

Наистина не знам какъв отговор се очаква.
Естествени. Положителни. Цели.

# 646
  • гр. София
  • Мнения: 443
maria77bg Благодаря!

# 647
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 38 932
Здравейте,
Можете ли да ми помогнете със следната задача: Какви са числата в първата редица?
а) 7, 2, 3, 8, 1, 9, 6, 25;
б) 12, 16, 20, 11, 10,15.

Наистина не знам какъв отговор се очаква.
Естествени. Положителни. Цели.

ако на първия ред има запетайка между 2 и 5 - едно цифрени и двуцифрени 

# 648
  • София
  • Мнения: 2 756


Здравейте, може ли за помощ за тази задача за 4 клас?

# 649
# 650
  • Мнения: 21 436
А) 36:3= 12 км/ ч е скоростта на лодката по течението
36:6= 6 км/ ч е скоростта на лодката срещу течението
(12-6):2 = 3 км/ ч е скоростта на течението
Б) Скорост на лодката в спокойни води: 12-3= 9 км/ч
Време на движение на лодката:
3 часа+(27:9)=3+3= 6 часа
Път изминат от сала:
6.3= 18 км
В)36 -18 = 18 км още трябва да измине салът
От предходните  изчисления е известно, че той изминава 18 км за 6 часа, а лодката преминава през езерото за 3 часа.
6-3= 3 часа

# 651
  • Мнения: 7 917
Ох, с тези две неизвестни в момента го учат в 9ти клас Sad (система уравнения с две неизведстни, които събират и/или изваждат...)
То че решението е това, това си е... но ако измисля как да стане като за 4-токласник и аз ще пиша.
ПП: в четвърти клас при задачи със скорост време попълват таблички, нещо такова

и изравняват изразеното по два начина (Vлодка=Vлодка изразено чрез общата скорост по течението и общата скорост срещу течението и скоростта на течението)

Дидева, как без "неизвесно" ще се сети да раздели на 2?

Вижте си в тетрадката и в учебника... ако там обяснението е в таблички, действайте си в таблички, ако е описателно, на Дидева е съвсем ясно!

Последна редакция: ср, 12 дек 2018, 11:05 от peneva_a

# 652
  • Мнения: 21 436
Точно над теб съм дала решение без неизвестни.

# 653
  • София
  • Мнения: 2 756


пенсионирана русалка, благодаря много! А защо събираме двете уравнения х+у=12 и х-у =6, а не заместваме х със х=6+у? То и при двете се получава едно и също, но на мен никога нямаше да ми хрумне да ги събера...

Благодаря, Дидева! Супер обяснение.

# 654
  • Варна
  • Мнения: 1 914
Здравейте! Решаваме задачи от КМС 2017 за 7 клас, знам отговора на следната задача, но не и защо е той:
"В равнината са дадени точките А и B. Колко на брой са точките от тази равнина, които заедно с А и B са върхове на равнобедрен правоъгълен триъгълник?"
Моля за помощ!

# 655
  • гр. София
  • Мнения: 443
Здравейте,
Можете ли да ми помогнете със следната задача: Какви са числата в първата редица?
а) 7, 2, 3, 8, 1, 9, 6, 25;
б) 12, 16, 20, 11, 10,15.

Наистина не знам какъв отговор се очаква.
Естествени. Положителни. Цели.

ако на първия ред има запетайка между 2 и 5 - едно цифрени и двуцифрени 

Няма запетайка, иначе и аз първосигнално се засилих за едно- и двуцифрени.
Задачата е за второкласник. Прегледах учебника - понятия като естествени, положителни, цели числа - все още не са учили. Само четни / нечетни (и от миналата година - 1-ви клас, едно- и двуцифрени). Може и да е недоразумение задачата (за нивото).

Последна редакция: ср, 12 дек 2018, 11:38 от Lina_n_n

# 656
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 38 932
Здравейте! Решаваме задачи от КМС 2017 за 7 клас, знам отговора на следната задача, но не и защо е той:
"В равнината са дадени точките А и B. Колко на брой са точките от тази равнина, които заедно с А и B са върхове на равнобедрен правоъгълен триъгълник?"
Моля за помощ!

три ли е отговорът?

ако е 3:
първата точка е т. С при АС=АВ и ъгъл САВ=90
втората точка е т. С при ВС=АВ и ъгъл СВА=90
третата точка е т. С при ъгъл АСВ=90, като тогава другите два ъгъла са по 45 градуса, съответно страните срещу тях са равни.

лина, и аз смятам, че има грешка и тя е в една пропусната запетая Simple Smile

# 657
  • Варна
  • Мнения: 1 914
st. Dobri не. 6 е верният отговор според таблицата с отговорите.

# 658
  • Мнения: 3 040
6 трябва да е отговорът. 2 точки за двата триъгълника, които можем да построим с хипотенуза АВ.
Още 4 точки, ако АВ е катет (с третия връх от двете страни на АВ, с прав ъгъл при А едният път и после при В).

# 659
  • Мнения: 21 436
Скрит текст:
Не ми се получи много добре, но ако АВ е катет, има четири възможни точки, а ако е хипотенуза - 2.

Дидева, как без "неизвесно" ще се сети да раздели на 2?
Като знае, че скоростта на течението веднъж " помага" и веднъж " пречи", т.е. в разликата на скоростите по течението и срещу течението участва два пъти.
Уравнение с неизвестно от двете страни също не е съвсем четвъртокласен материал, но пък си признавам, че не съм разглеждала учебниците за 4. клас по новата програма.

Последна редакция: ср, 12 дек 2018, 12:02 от Дидева

Общи условия

Активация на акаунт