Отговори
# 600
  • Мнения: 19 289
О, да. 1/8 тогава.

# 601
  • София
  • Мнения: 2 774
Моля за помощ за следната задача:
"Иван купил 11 кутии с играчки за елхата. В част от кутиите имало по 5 червени топки, а в останалите кутии-по 3 сини топки. Колко играчки е купил ако сините са с 1 повече от червените?". Нужно ми е обяснение като за трети клас, защото на мен ми хрумва решение само с квадратно уравнение.

# 602
  • Мнения: 1 705
Четири кутии с по 5 червени топки и 7 кутии по 3 сини топки, 20 червени и 21 сини, обаче с налучкване ги решаваме ние с детето  Embarassed

# 603
  • Мнения: 8 024
x кутии с червени топки, (11-х) кутии със сини топки
х*5 са червените топки, (11-х)*3 са сините
х*5+1=(11-х)*3
оттам х=4
Играчките са общо 5*4+(11-4)*3=41

ПП: Само не разбрах как става квадратно уравнение... някак може да се запише и като система уравнения с две неизвестни, ама като квадратно... чудя се!

# 604
  • Мнения: 4 246
Може така ама не знам колко е за 3 клас. Червените са кратни на 5, сините са кратни на 3 и червените са с 1 повече от сините. Имаме за червени 5,10,15,20,25...сини 3,9,12,15,18,21,24.. Проверяваме кое от сините е с 1 по-голямо то червените и проверяваме дали броят е 11.
С неизвестно най-добре както пенева предложи.Ако може да разкрива скобките, разбира се

# 605
  • Мнения: 263
Моля за помощ за следната задача:
"Иван купил 11 кутии с играчки за елхата. В част от кутиите имало по 5 червени топки, а в останалите кутии-по 3 сини топки. Колко играчки е купил ако сините са с 1 повече от червените?". Нужно ми е обяснение като за трети клас, защото на мен ми хрумва решение само с квадратно уравнение.
Нека х е броят на кутиите с червени топки. Тогава броят на кутиите със сини топки ще е 11-х.
Щом х са кутиите с червени топки, тогава броят на червените топки ще е 5х.
Щом 11-х са кутиите със сини топки, тогава 3(11-х) ще е броят на сините топки.
Знаем, че сините топки са с 1 повече от червените, значи
5х=3(11-х)-1,
5х=33-3х-1
8х=32
х=4
Значи броят на кутиите с червени топки е 4, а червените топки са 4.5=20.
Броят на кутиите със сини топки е 11-х=11-4=7, а сините топки са 7.3=21.
Общият брой купени играчки (червени и сини) са 20+21=41.
Отг.: 41 играчки.

# 606
  • София
  • Мнения: 2 774
x кутии с червени топки, (11-х) кутии със сини топки
х*5 са червените топки, (11-х)*3 са сините
х*5+1=(11-х)*3
оттам х=4
Играчките са общо 5*4+(11-4)*3=41

ПП: Само не разбрах как става квадратно уравнение... някак може да се запише и като система уравнения с две неизвестни, ама като квадратно... чудя се!

Хахахаха, извинявам се, точно това имах предвид (система от уравнения с две неизвестни), но в бързината ми е хрумнало "квадратно". Ох, не мога да спра да се смея.  Simple Smile

Иначе, благодаря много за отговора. Flowers Hibiscus

# 607
  • Мнения: 21 455
"Иван купил 11 кутии с играчки за елхата. В част от кутиите имало по 5 червени топки, а в останалите кутии-по 3 сини топки. Колко играчки е купил ако сините са с 1 повече от червените?". Нужно ми е обяснение като за трети клас
Като за третокласник, който не е на ти с уравнения за шести клас.
Червените са по 5 в кутия, а сините - по 3.
Сините са повече от червените с 1, значи имаме повече кутии със сини, отколкото с червени.
11=6+5=7+4=8+3....
Проверяваме последователно 6.3= 18 и 5.5=25, различават се с повече от 1.
7.3=21 и 4.5=20, различават се точно с 1.

# 608
  • Мнения: 8 024
Дидева, моята третокласничка пише уравнения с хиксче или си ги подрежда в таблица (аз й показвах, не всеки път се сеща, че й е по удобно), това с последователното проверяване и на ум няма да ѝ дойде Simple Smile

# 609
  • Мнения: 21 455
Вероятно повечето третокласници могат да съставят уравнението, но не всички могат да го решат.
Просто дадох още една гледна точка.

# 610
  • София
  • Мнения: 2 774
Благодаря и на двете ви! Просто ми е трудно да се ориентирам вече кое, кога и в каква степен се учи с тези нови учебни програми и непрекъснати промени. Разкриване на скоби в кой клас се учи сега?Или извеждане на общ множител пред скоби? Прехвърляне от другата страна на уравнението с обратен знак?

# 611
  • Мнения: 263
Моля за помощ, задача от вероятности
от 4 топки с номера от 1 до 4 се изтеглят 3 с връщане. Каква е вероятността една да е четна, две да са четни , нито една да не е четна.
Вероятностите не са ми силна страна и дано да не бъркам, но разсъждавам по следния начин:
Топките са два вида: такива с четен и такива с нечетен номер (или Ч и Н), като броят на тези с четен и на тези с нечетен номер е един и същ, значи еднакво вероятно е да изтеглим Ч или Н. Освен това т.к. топките се връщат всеки път след като бъдат изтеглени, при всяко ново теглене продължаваме да имаме еднакъв шанс да ни се падне топка с четен или нечетен номер. Или с други думи, случаитеще са 2.2.2=8. Ето ги разписани:
Н-Н-Н
Н-Н-Ч
Н-Ч-Н
Ч-Н-Н
Н-Ч-Ч
Ч-Н-Ч
Ч-Ч-Н
Ч-Ч-Ч
При тегленията могат да ни се паднат само нечетни номера (1 от 8 случая, по-горе даден в черен цвят), два нечетни и 1 четен номер (3 от 8 случая, оцветени с червено горе в разписването), един нечетен и два четни номера (3 от 8 случая, оцветени със синьо) и само четни номера (1 от 8 случая, оцветен със зелено).
Оттук отговорите на трите въпроса: 3/8, 3/8 и 1/8.

# 612
  • Мнения: 215

За 3 подточка  си мисля, че е  2/4*2/4*2/4 = 8/64 = 1/8 .Те са три независими опита и вероятностите се умножават, тък като са независими събития. Има ли отговор?
за 0 -  8\64, за 1- 24\64, за 2- 24\64, за 3 -8\64

# 613
  • Мнения: 215
Благодаря Ви за помощта !

# 614
  • Мнения: 4 246
Не знам дали някой обясни защо за 1 подточка отговорът е 24/64
Четната топка може да се падне или  на 1 или на 2 или на 3 теглене и имаме 3 възможности, които взаимно се изключват,затова събираме техните вероятности да се случат. А вероятността да се случи четна топка на 1 място е 2/4*2/4*2/4 = 8/64.По същият начин и за другите два случая. Събираме и се получава 3.8/64 = 24/64

Общи условия

Активация на акаунт