Отговори
# 540
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 38 932
Първите три теми от сборника, ако някой проявява интерес.

Благодаря, Дидева!
подробните решения са в края на помагалото Simple Smile там е описано точно как се прави граф табличката или граф дървото. и за другите задачи е така - дава се обяснение как се решава първата задача, а след това и верните отговори на останалите задачи от темата.

малинакап, децата се оправят много по-бързо и с много по-малко смятане.
не знам как, но го правят. Simple Smile Simple SmileSimple Smile

# 541
  • Мнения: 4 242
Св.Добри, според мен правят това: Гледат дали завършва на 2 нули, значи се дели на 100, след това взимат първите цифри и ги тестват за това дали се дели на 4.Ако не завършва на 2 нули, пробва да дели на 4.За да се дели на 4, трябва да е четно и след деление на 2 да се получава отново четно

# 542
  • Мнения: 5 160
Малинка, за да се дели на 4, трябва числото от последните две цифри да се дели на 4.

# 543
  • Мнения: 4 242
Много благодаря, не го знаех това!

# 544
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 38 932
Много благодаря, не го знаех това!

признаци на делимост

в учебния материал за 5 клас са, но основните могат да се научат и по-рано. Simple Smile

# 545
  • Мнения: 5 234


Как се решава и обяснява тази задача за 2 клас?
Ойлерови кръгове ли трябва да обяснявам на детето и откъде да взема информация за тях.
Благодаря!

# 546
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 38 932
по спомени: 6 не гледат анимация, 8  не четат, а 10 не слушат музика, значи 24 не правят поне едно от нещата.
26-24 =2

Sad току-що установих, че материала от 2012 за 5-7 клас е свален във 2 клас. Sad
довечера ще опитам да снимам страницата с обясненията на ойлеровите кръгове.

# 547
  • Мнения: 2 285
Моят син решава подобни задачи така:

20 - обичат да гледат анимация
+
18 - обичат да четат книги
+
16 - обичат да слушат музика
___

54 - 26(броят на учениците) = 28 - 26(още веднъж броят на учениците) = 2 деца обичат и трите занимания

Но преди да стигне до този тип задачи, решихме доста такива, в които обединяването е само по 2 признака, т.е. вади се само един път. Много елементарно го обясних, дано да е разбираемо.  Embarassed

# 548
  • Мнения: 127
Моят син решава подобни задачи така:

20 - обичат да гледат анимация
+
18 - обичат да четат книги
+
16 - обичат да слушат музика
___

54 - 26(броят на учениците) = 28 - 26(още веднъж броят на учениците) = 2 деца обичат и трите занимания

Но преди да стигне до този тип задачи, решихме доста такива, в които обединяването е само по 2 признака, т.е. вади се само един път. Много елементарно го обясних, дано да е разбираемо.  Embarassed
Горното решение е вярно, ако е казано, че всеки от учениците има поне 2 интереса.
Ако 14 обичат и трите неща, 6 - само анимация, 4 - само книги, 2 - само музика, то не отговаря ли на условието?
14 + 6 = 20 анимация
14 + 4 = 18 книги
14 + 2 = 16 музика
14 + 6 + 4 + 2 = 26 всички ученици
Ако е диаграма на Ойлер то ще са нули там където точно два кръга имат припокриване.

Последна редакция: вт, 27 ное 2018, 16:21 от D2018

# 549
  • Мнения: 127


Как се решава и обяснява тази задача за 2 клас?
Ойлерови кръгове ли трябва да обяснявам на детето и откъде да взема информация за тях.
Благодаря!
Според мен са най-малко 2 деца тези дето обичат и трите неща и най-много 14. Предполагам въпросът на задачата трябва да започва с "Най-малко колко ученика ..." или да е дадена допълнителна информация, че всеки от учениците има поне 2 интереса.

Ако имате Немо за 3-ти клас вижте темата за Художниците.
Ако е споменато за поне двата интереса и двете дадени решения са верни.
Ако е за най-малко колко, то обяснението на st. Dobri с малки изменения:
по спомени: 6 не гледат анимация, 8  не четат, а 10 не слушат музика, значи най-много 24 не правят поне едно от нещата.
26-24 =2 ученика най-малко се интересуват и от трите неща

П.С. Всъшност се оказва, че при така поставената задача най-много 16 обичат и 3-те занимания - вижте два поста по-надолу и най-вече втората част.

Последна редакция: вт, 27 ное 2018, 18:39 от D2018

# 550
  • Мнения: 5 234
Благодаря за коментарите.
Аз това на дете 2 клас не мога да го обясня, да не говорим, че не го и разбирам.
Задачата е от КМС 2010 г. за 2 клас. Дали са в отговорите следното:



Може би някакви по-прости ойлерови ще добре да разгледаме.
Затова ще очаквам инфото от st Dobri с обясненията. Flowers Rose

# 551
  • Мнения: 127
Fifiana - погледнето го така. Всяко от децата обича 1, 2 или 3 неща.
54 = <броят на децата, които обичат точно едно нещо> + 2.<броят на децата, които обичат точно 2 неща> +3.< броят на децата, които обичат 3 неща>
общо децата са 26
54 - 26 = <броят на децата, които обичат точно 2 неща> + 2.<броят на децата, които обичат 3 неща>
54 - 26 = 28
От тук броят на децата, които обичат 3 неща е най-много 14 - половината на 28, когато няма деца, които обичат точно две неща(тогава 26-14=12 са децата, които обичат точно едно нещо) и е най-малко 2 (ако всички обичат поне две неща, то тези дето обичат 3 неща е 28 - 26 = 2)


Всъшност и горното не е пълно (няма да си редактриам горната част, че все пак я писах преди час и е вярна, ако всяка от децата обича поне едно от трите занимания) - в условието на задачата не е казано дори, че всяко дето обича да прави поне едно от трите неща. Та по-нагоре става:
54 - 26 = <броят на децата, които обичат точно 2 неща> + 2.<броят на децата, които обичат 3 неща> - <броят на децата, които не обичат нищо>
54 - 26 = 28
Броят на децата, които обичат всичко може да е най-много 16, защото само 16 деца обичат музика. Тогава 4 = <броят на децата, които не обичат нищо> - <броят на децата, които обичат точно 2 неща>. За точно две неща остават книги и анимация - там са най-много две и в зависимост дали е 0, 1, 2 се попълват колко точно са тези дето само обичат да четат книги (2, 1, 0), тези дето само обичат анимация (4, 3,2) и тези дето нищо не обичат (4,5,6).
И пак броят на децата, които обичат всичко се оказва най-малко 2 и се достига когато тези дето не обичат нищо са 0 и тези дето обичат точно 1 нещо са 0, а тези дето обичат две неща са 24.
Това става, когато  3 неща обичат 2-ма, 6 музика и книги, 8 музика и анимация, 10 анимация и книги




Последна редакция: вт, 27 ное 2018, 18:40 от D2018

# 552
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 38 932
Благодаря за коментарите.
Аз това на дете 2 клас не мога да го обясня, да не говорим, че не го и разбирам.
Задачата е от КМС 2010 г. за 2 клас. Дали са в отговорите следното:



Може би някакви по-прости ойлерови ще добре да разгледаме.
Затова ще очаквам инфото от st Dobri с обясненията. Flowers Rose

задачите за множества са тук - раздел 2 Обединения и сечения на множества
Първите три теми от сборника, ако някой проявява интерес.

опитах се да намеря задача, която максимално да прилича на вашата Sad без успех.
2.2, 2.6 и 2.7 са много подобни, но или няма обяснение, само са разписани или (за 2.6) има дълго и сложно обяснение.

Скрит текст:




прегледах и немо за 4 клас  Sad

Скрит текст:




# 553
# 554
  • Мнения: 5 234
Мерси! Успокоих се, че задачата е некоректно зададена.

Общи условия

Активация на акаунт