Отговори
# 510
  • Мнения: 127
Здравейте за пръв път ми се налага да потърся помощ от вас и ще съм благодарна ,ако има кой да помогне. Прилагам снимка на самата задача за 9клас
Упътване: От това, че графиките минават през  А(1,4) може да намерите коефициентите a и b.
б) струва ми се по-подходящо първо тя да се реши, а после а) - g е квадратна функция с отрицателен коефициент пред втората степен - би трябвало да знаете как изглежда и до къде ще расте и от къде ще стане намаляваща
a) f е линейна, дори би трябвало да получите, че е константа намирате още една точка освен A и си я построявате. За g като знаете къде е максимума и още няколко точки - например където пресича оста Ox и в случая ще е добре където пресича f
в) Тука ми се струва, че не е наред, ако не бъркам f(x) и Ox нямат пресечна точка, така, че може би първата ѝ част би трябвало да е свързана с g(x)

Пробвайте да разпишете задачата, ако стигнете до проблем питайте.

# 511
  • Мнения: 21 455
На същата страница в учебника, точно над задачата от снимката, има подробно решение на такава задача. Може би е добре да го разгледате внимателно.

# 512
  • София
  • Мнения: 18 024
Тя/той хубаво ще го разгледа, ама в задачата има грешка, за кой ли път....Линейната функция от задачата е константа и като такава  графиката й е успоредна на абсцисата, тоест няма ка да имат пресечни точки.Вероятно са имали предвид, както вече казаха по-горе, пресечните точки на параболата с оста, тогава се получава равнобедрен трапец с лесно за намиране лице.
https://imgur.com/a/SmhBG0p
https://imgur.com/a/VdLvOkX

NB Не ми се чертае наново, кривнала съм оста на симетрия, трябва да минава горе през V, а надолу през 1,5, не през 1- така е като са ми неравномерни деленията..

Последна редакция: пт, 23 ное 2018, 10:07 от пенсионирана русалка

# 513
  • На плажа
  • Мнения: 1 107
Благодаря ви много за включването по моята задача,аз всъщност нищичко не разбирам,но на дъщеря ми ще и бъдат от полза вашите насоки.

# 514
  • София
  • Мнения: 18 024
Горното си е решение, не насоки, уточних само,че при чертането на параболата деветокласничката трябва да е прецизна с оста през върха V, каквото аз не бях.

# 515
  • Мнения: 817
Кйо е най-рационалният начин за пресмятане на

1003×997

За 7 клас. Сметнах го 999991 по бабешката.

# 516
  • Мнения: 21 455
(1000+3)(1000-3)=10002-32

# 517
  • Мнения: 817
Благодаря. Боже, какви изненади ни предлага съдбата.

# 518
  • Мнения: 1 231
Голяма молба за помощ за 3 и 4-та задача:

# 519
  • Мнения: 127
Голяма молба за помощ за 3 и 4-та задача:
Упътване:
3. Означете АН с 2х и намерете, че АВ=7х и CD=3x. След това от среднат отсчека 10см, намерете х=2см. След което намирате, че диагоналите делят средната основа на 3,4,3 см, т.е. разстоянието между средите на диагоналите е 4см.
4. От ъглополовящата докажете, че AB=BC, т.е. на 24 см. Докажете, че даденото съотношение е всъшност равно на съотношените на основите. Лошото е, че не е казано къде е M и къде е N, та може да се получи за горната основа 32 или 18.

# 520
  • Мнения: 1 231
В 3-та сме намерили, че разстоянието между средите на диагоналите е 4см, но в задачата се търси разстоянието между средите на диагоналите и дължините на основите на трапеца.

# 521
  • Мнения: 127
В 3-та сме намерили, че разстоянието между средите на диагоналите е 4см, но в задачата се търси разстоянието между средите на диагоналите и дължините на основите на трапеца.
Т.е. не сте намерили дължините на основите? От упътването, което съм дал те са 7х и 3х, а х е 2см.

# 522
  • Мнения: 1 231
Ох, извинявай, аз не съм разбрала усливието и търся и аз не знам какво. Всичко сме си намерили. Много благодаря за помоща. И 3-та разбрах. Май ще се връщам да си припомням нещата още от 7-ми клас да мога да помагам. Всичко съм забравила, а сега само по спомени отпреди 100г. ми е трудно.

# 523
  • София
  • Мнения: 2 779
Здравейте, може ли помощ да открия по какъв метод се решават задачи за 3-ти клас от типа "На 5.02.2016г. Иван започнал да решава всеки ден по 5 задачи. На коя е решавал поредната 151-вата задача?". Ще бъда много благодарна, търсих в стари теми, но не успях да се ориентирам.

# 524
  • Мнения: 5 160
Чак начин.
Съобразява се, че годината е високосна. Февруари 29 дни.
Във февруари: 29-5+1= 25 дни.
25.5=125 задачи
151-125 =26 задачи още
Значи още 5 дни + един
На 6 март е решавал 151-вата задача.

Последна редакция: пн, 26 ное 2018, 20:39 от lorenca

Общи условия

Активация на акаунт